Ο Musk λέει "όχι" στους δασμούς Μπάιντεν στους Κινέζους ανταγωνιστές της Tesla

Ο Musk λέει "όχι" στους δασμούς Μπάιντεν στους Κινέζους ανταγωνιστές της Tesla

Του Siladitya Ray

Ο CEO της Tesla, Elon Musk, δήλωσε την Πέμπτη ότι αντιτίθεται στην κίνηση της κυβέρνησης των ΗΠΑ να επιβάλει δασμούς 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα - που ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση Μπάιντεν την περασμένη εβδομάδα - σε μια αλλαγή τόνου από τις δηλώσεις που έκανε νωρίτερα φέτος, όταν προειδοποιούσε για την κινεζική "απειλή".

Απευθυνόμενος στο συνέδριο της Vivatech στο Παρίσι μέσω τηλεδιάσκεψης, ο Musk είπε "ούτε η Tesla ούτε εγώ ζητήσαμε αυτούς τους δασμούς", προσθέτοντας ότι εξεπλάγη όταν ανακοινώθηκαν.

Ο δισεκατομμυριούχος σημείωσε ότι η Tesla "ανταγωνίζεται αρκετά καλά" στην κινεζική αγορά και είπε ότι γενικά δεν τάσσεται υπέρ των δασμών και των φορολογικών κινήτρων για ηλεκτρικά οχήματα ή οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο.

Ο Musk πρόσθεσε ότι "δεν είναι καλά τα μέτρα που εμποδίζουν την ελευθερία των συναλλαγών ή στρεβλώνουν την αγορά".

Οι τελευταίες παρατηρήσεις του Musk αποτελούν απόκλιση από τις προειδοποιήσεις στις οποίες για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα νωρίτερα αυτό το έτος, όταν φαινόταν να ζητεί κυβερνητική παρέμβαση. Στην τηλεδιάσκεψη ανακοίνωσης αποτελεσμάτων της Tesla τον Ιανουάριο, ο Musk είχε δηλώσει ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές EV ήταν οι "πιο ανταγωνιστικές εταιρείες αυτοκινήτων στον κόσμο" και ότι πίστευε ότι θα είχαν "σημαντική επιτυχία" παγκοσμίως "ανάλογα με το είδος των δασμών ή των εμπορικών φραγμών που θα δημιουργηθούν".

Στη συνέχεια, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla είχε προειδοποιήσει ότι "αν δεν υπάρχουν εμπορικοί φραγμοί, θα κατεδαφίσουν λίγο-πολύ τις περισσότερες άλλες εταιρείες στον κόσμο". Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη ξένη αγορά της Tesla και η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό εκεί από εγχώρια brands όπως η BYD και η Nio. Ο Musk έχει επαινέσει αυτές τις εταιρείες τα τελευταία χρόνια, λέγοντας ότι τρέφει "μεγάλο σεβασμό" γι' αυτές και έχει δηλώσει ότι "κάποια εταιρεία από την Κίνα είναι πιο πιθανό να γίνει η δεύτερη μετά την Tesla" στον παγκόσμιο αγώνα για τη μετάβαση στα EV.

Ο Musk ρωτήθηκε επίσης στο συνέδριο εάν οι δασμοί αποτελούν πράσινο φως για την Tesla ώστε να προωθήσει ένα μοντέλο χαμηλού κόστους και εάν υπάρχει χρονοδιάγραμμα γι' αυτό. Ωστόσο, ο CEO της Tesla αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες, σημειώνοντας ότι δεν του αρέσει να απαντά σε ερωτήσεις που θα επηρέαζαν άμεσα την τιμή της μετοχής της εταιρείας.

Τα σχόλια Musk έρχονται εν μέσω εικασιών για το μέλλον των σχεδίων της Tesla για αυτοκίνητα χαμηλού κόστους. Τον περασμένο μήνα, το Reuters ανέφερε ότι η Tesla σταμάτησε τις εργασίες για ένα φθηνότερο EV για να επικεντρωθεί στα αυτοοδηγούμενα ρομποταξί. Ο Musk διέψευσε τo ρεπορτάζ, γράφοντας στο Twitter: "Το Reuters λέει ψέματα (ξανά)", ωστόσο δεν έδωσε λεπτομέρειες. Ένα Tesla με τιμή περίπου 25.000 δολάρια ήταν ένας μακροπρόθεσμος στόχος για τον Musk και την εταιρεία του και ο δισεκατομμυριούχος είχε δηλώσει προηγουμένως ότι περίμενε το μοντέλο να είναι διαθέσιμο το δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Την περασμένη εβδομάδα, ο πρόεδρος Μπάιντεν εξαπέλυσε νέες αυξήσεις δασμών κατά των εισαγωγών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, ημιαγωγών, μπαταριών και χάλυβα. Η βασική κίνηση ήταν η αύξηση των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από 25% σε 100%. Ο Λευκός Οίκος είπε ότι οι νέοι δασμοί είναι απαραίτητοι για την καταπολέμηση των "αθέμιτων εμπορικών πρακτικών της Κίνας" και της αχαλίνωτης "κλοπής πνευματικής ιδιοκτησίας" και της συνήθειας "να πλημμυρίζει τις παγκόσμιες αγορές με εξαγωγές σε τεχνητά χαμηλές τιμές".

Περισσότερα από Forbes

Γ. Παράσχης (Πρόεδρος ΣΕΤΕ & Διευθύνων Σύμβουλος ΔΑΑ): Γιατί τα ρεκόρ στον τουρισµό δεν πρέπει να θεωρούνται αυτοσκοπός

Οι προκλήσεις για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και του θετικού μομέντουμ, οι προβληματισμοί της σεζόν και η πορεία του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. "Ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, αλλά αυτό δεν θα μπορέσει να γίνει χωρίς καλά σχεδιασμένη στρατηγική". Η διατήρηση και η βελτίωση του "value for money". <b>Συνέντευξη στις Βίκυ Κουρλιμπίνη και Ματίνα Χαρκοφτάκη.</b>.

United States of America Inc.: Η μυστηριώδης νέα εταιρεία που ίδρυσε ο Έλον Μασκ

Οι βλέψεις του Μασκ για μεγαλύτερη εμπλοκή του στην πολιτική και... η θεωρία συνωμοσίας των "ΗΠΑ Α.Ε.".

Η Waymo κάνει πραγματικότητα αυτό που για τον Elon Musk είναι όνειρο

Η μονάδα της Alphabet με τα ρομποταξί αρχίζει να δημιουργεί σημαντικά έσοδα. Αλλά οι ανησυχίες για την ασφάλεια παραμένουν.

"Ο Elon δεν ενδιαφέρεται πια για την Tesla": Οι μεγάλοι θαυμαστές του Musk στρέφονται εναντίον του

Οι επιδόσεις της εταιρείας χειροτερεύουν από τότε που αγόρασε το Twitter ο Musk.

Musk: "Τα ρομποταξί δεν χρειάζονται συσκευές LiDAR", αλλά η Tesla τις αγοράζει μαζικά

Η Tesla ήταν ο μεγαλύτερος αγοραστής της τεχνολογίας LiDAR το α΄ τρίμηνο.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η έφοδος των Κινέζων και η ανατροπή που φέρνουν και στην Ελλάδα

Όλοι οι μεγάλοι εισαγωγείς μπαίνουν στη διαδικασία διάθεσης νέων κινέζικων ηλεκτροκίνητων μοντέλων στη χώρα μας.

Η "αποκινεζοποίηση" του TikTok στις ΗΠΑ κινδυνεύει να γίνει εφιάλτης για τον Μπάιντεν

Η κινεζική ByteDance απλώς αποκλείεται να πουλήσει τον αλγόριθμό σε ξένο επενδυτή.

Κατακόρυφη μείωση των εσόδων της Boeing εν μέσω της κρίσης ασφαλείας

Η Boeing αναφέρει καλύτερο τρίμηνο από ό,τι φοβόταν, λέει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού σταθεροποιείται εν μέσω της κρίσης στο 737 Max

Στην κορυφή των πλουσιότερων επέστρεψε ο Elon Musk

Ξεπέρασε και πάλι τον Γάλλο δισεκατομμυριούχο και CEO της LVMH, Bernard Arnault, καθώς οι μετοχές της Tesla ανέκαμψαν με τη βουτιά της προηγούμενης εβδομάδας.