Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η έφοδος των Κινέζων και η ανατροπή που φέρνουν και στην Ελλάδα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η έφοδος των Κινέζων και η ανατροπή που φέρνουν και στην Ελλάδα

του Γιώργου Λαμπίρη

Διαδοχικές είσοδοι Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων καταγράφονται στην Ελλάδα, γεγονός που θα φέρει ραγδαίες ανατροπές και στη χώρα μας, όπως ήδη έχει ξεκινήσει να συμβαίνει παγκοσμίως, λόγω των σημαντικά χαμηλότερων τιμών στις οποίες πωλούνται τα συγκεκριμένα οχήματα σε σχέση με τον αμερικανικό ή ευρωπαϊκό ανταγωνισμό τους. Η αρχή έγινε τον Σεπτέμβριο του 2023, όταν ο όμιλος Συγγελίδη ξεκίνησε τη διάθεση των μοντέλων της MG Motor (ηλεκτρικών αλλά και συμβατικών), με κυριότερο από αυτά το ηλεκτρικό MG ZS, που αποτελεί την οικονομικότερη έκδοση ηλεκτρικού οχήματος έως τώρα στην Ελλάδα και με τιμή έναρξης τα 18.950 ευρώ. Η MG Motor ανήκει σήμερα στην κρατική αυτοκινητοβιομηχανία SAIC Motor με έδρα τη Σανγκάη, η οποία απέκτησε τη γνωστή μάρκα τον Δεκέμβριο του 2007 εξαγοράζοντας τη Nanjing Automobile Corporation (NAC), μια μικρότερη κινεζική εταιρεία που είχε αποκτήσει την MG από τον όμιλο MG Rover το 2005. 

Ήδη τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων είναι ενδεικτικά της πορείας που έχει η MG στο σύντομο χρονικό διάστημα διάθεσής της στην Ελλάδα από τον όμιλο Συγγελίδη. Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 έχει τοποθετηθεί στη 15η θέση μεταξύ των μαρκών που διατίθενται στην ελληνική αγορά από πλευράς πωλήσεων, με 929 αυτοκίνητα να έχουν ταξινομηθεί σε αυτό το διάστημα, καταφέρνοντας να ξεπεράσει τη Mercedes, η οποία βρίσκεται στη 16η θέση με 904 αυτοκίνητα, και τη Renault, που βρίσκεται στη 18η με 693 αυτοκίνητα. Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς στο "Κ", η μέχρι στιγμής πορεία της MG οφείλεται στα ιδιαίτερα οικονομικά αυτοκίνητα που διαθέτει στην γκάμα της, με πλήρη εξοπλισμό, τα οποία πωλούνται σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σφακιανάκης: Η εισαγωγή των αυτοκινήτων της BYD

Ακολούθησε ακόμα ένας μεγάλος διανομέας αυτοκινήτου το 2024, καθώς ο όμιλος Σφακιανάκη συμφώνησε και ξεκίνησε τη διανομή των ηλεκτρικών οχημάτων της κινεζικής BYD στη χώρα μας. Η BYD Auto Co. Ltd είναι η θυγατρική αυτοκινητοβιομηχανία της BYD Company, της εισηγμένης στο χρηματιστήριο κινεζικής πολυεθνικής εταιρείας παραγωγής αυτοκινήτων. Τα δύο πρώτα μοντέλα της BYD τα οποία είναι διαθέσιμα στη χώρα μας από τον όμιλο Σφακιανάκη είναι το compact μικρομεσαίο BYD Atto 3 και το πολυτελές BYD Seal, ενώ θα ακολουθήσουν το μικρομεσαίο πόλης BYD Dolphin, καθώς και το ΒΥD Seal U, το οποίο θα προσφέρεται τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό όσο και ως Plug-in υβριδικό. Ήδη ο όμιλος Σφακιανάκη δημιούργησε τις δύο πρώτες εκθέσεις αυτοκινήτων της BYD στην Αθήνα, την πρώτη στη λεωφόρο Κηφισίας στο Μαρούσι και τη δεύτερη στη λεωφόρο Κηφισού, κάνοντας εξαρχής σαφείς τις προθέσεις για τη μάρκα και τις προοπτικές της στην ελληνική αγορά.

Quest: Η προοπτική της Xiaomi

Σε εξέλιξη βρίσκονται, ταυτόχρονα, οι συζητήσεις του ομίλου Quest με τον κολοσσό της τεχνολογίας, την κινεζική Xiaomi, με την οποία ήδη συνεργάζεται για την εισαγωγή προϊόντων στην ελληνική αγορά, όπως είναι κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρικά πατίνια, ρομποτικές σκούπες και πολλά άλλα. Οι συζητήσεις αυτές έχουν ως αντικείμενο την προοπτική εισαγωγής στην Ελλάδα και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Xiaomi. Το νέο ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας πoυλάει ήδη πολύ περισσότερο από ό,τι αναμενόταν, φέρνοντάς το πιο κοντά στο break even, παρά τη μείωση τιμής από πλευράς Tesla στο Model 3. Η Xiaomi έχει λάβει περισσότερες από 70.000 παραγγελίες για το ηλεκτρικό σεντάν SU7 από τις 20 Απριλίου, κοντά στον αρχικό στόχο της εταιρείας ως προς τις παραδόσεις για φέτος, κάτι που ανέφερε ο CEO της εταιρείας, Lei Jun, μιλώντας προς τους επενδυτές πριν από λίγες ημέρες. Η Xiaomi κυκλοφόρησε το μοντέλο SU7 στα τέλη Μαρτίου, με τιμή περίπου κατά περίπου 4.000 δολάρια χαμηλότερη από το Model 3 της Tesla, και ξεκίνησε ήδη τις παραδόσεις. 

Κινεζικό Volvo στην αγορά των ΗΠΑ

Και οι άλλοι κατασκευαστές, όμως, αρχίζουν σταδιακά να εισέρχονται στη λογική της κατασκευής φθηνότερων ηλεκτρικών μοντέλων, με χαρακτηριστική την περίπτωση της Volvo. Πιο συγκεκριμένα, ένα ηλεκτρικό όχημα της μάρκας κατασκευασμένο στην Κίνα θα φτάσει στους αντιπροσώπους των ΗΠΑ αυτό το καλοκαίρι, προσφέροντας ισχύ και απόδοση παρόμοια με το Tesla Model Y, το EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο. Ωστόσο το νέο μοντέλο θα είναι κατά περίπου 8.000 δολάρια φθηνότερο από το μοντέλο της Tesla. Το EX30 από τη Volvo Cars δημιουργεί νέες ισορροπίες στην παγκόσμια αγορά, καθώς η σουηδική μάρκα πολυτελείας, που ανήκει στην κινεζική Geely, προδιαγράφει τη σκληρή ανταγωνιστική απειλή που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από τους Κινέζους κατασκευαστές EV, που έχουν ξεπεράσει πολύ τους παγκόσμιους ανταγωνιστές τους, παρέχοντας καινούργια αυτοκίνητα σε αρκετά πιο προσιτές τιμές.

Επιβολή δασμών εξετάζει η Ε.Ε.

Προκειμένου να ανακόψει την εισροή των κινεζικών εταιρειών στην Ευρώπη, η Ευρωπαϊκή Ένωση φέρεται να εξετάζει έντονα το τελευταίο διάστημα να επιβάλει πολύ υψηλούς δασμούς, που θα αγγίξουν ακόμα και το 50%. Η έρευνα των Βρυξελλών κατά των επιδοτήσεων για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός εβδομάδων, ωστόσο ερευνητές του Rhodium Group, του ανεξάρτητου think tank της Αμερικής που επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στην κινεζική οικονομία, υποστηρίζουν ότι οποιαδήποτε τιμωρητική ενέργεια είναι πιθανό να είναι πολύ μικρή ώστε να αποτρέψει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι ίδιοι εκτιμούν ότι η Ε.Ε. μπορεί να επιβάλει δασμούς της τάξης του 15%-30%. Αλλά ακόμα κι αν οι δασμοί έρθουν στο υψηλότερο όριο αυτού του εύρους, ορισμένοι παραγωγοί με έδρα την Κίνα θα εξακολουθούν να μπορούν να δημιουργούν περιθώρια κέρδους στα αυτοκίνητα που εξάγουν στην Ευρώπη, λόγω των σημαντικών πλεονεκτημάτων κόστους που απολαμβάνουν.

Περισσότερα από Forbes

Γαλαξίας: Σε προχωρημένες συζητήσεις για την εξαγορά αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην περιφέρεια

Επιδίωξη του Γαλαξία είναι η περαιτέρω επέκτασή του στη συγκεκριμένη περιοχή, κάτι που εκτός απροόπτου θα συμβεί το προσεχές χρονικό διάστημα.

Τα σχέδια της φινλανδικής εταιρείας BobW για επέκταση στην τουριστική αγορά της Αθήνας

Μεγαλώνει την παρουσία της με τρίτη μονάδα aparthotel στην οδό Σταδίου.

Σάμι Φάις: Ο επιχειρηματίας που έκανε διάσημη τη Nike ετοιμάζει την είσοδό του στο Χρηματιστήριο

Με κύκλο εργασιών πάνω από 200 εκατ. ευρώ και EBITDA στα επίπεδα των 40 εκατ. ευρώ το 2024, ο όμιλος Φάις, βρίσκεται στο κατώφλι του ΧΑ. Το Forbes Greece συνάντησε τον επιχειρηματία και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Σάμι Φάις, και είχε την ευκαιρία να κάνει μία σύντομη ανασκόπηση της διαδρομής του, συζητώντας ταυτόχρονα για τις προοπτικές της εισαγωγής στην οργανωμένη αγορά. "Προοπτική του ομίλου είναι να γίνει μία μικρή πολυεθνική".

Με θυγατρική στην Ελλάδα ο τεχνολογικός κολοσσός της Nvidia

Η νεοσυσταθείσα εταιρεία έχει αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 500.000 ευρώ και έδρα κτίριο επί της οδού Ερμού στο κέντρο της Αθήνας.

Dust + Cream: Τι ετοιμάζει η εταιρεία καλλυντικών που γεννήθηκε από τρεις πτωχεύσεις

Η επιχείρηση αυτήν την περίοδο σχεδιάζει την εξαγωγή των προϊόντων της και την επέκταση σε χώρες εκτός συνόρων.

Η μάχη Σκλαβενίτη - Lidl για το "χρυσό" ακίνητο στην Πάτρα

Μάχη για την απόκτηση των εγκαταστάσεων της Πατραϊκής Χαρτοποιίας, Elite στο Ρίο της Πάτρας, έδωσαν ο όμιλος Σκλαβενίτη με τη Lidl Ελλάς, όπως πληροφορείται το Capital.gr.

Adidas: Άλμα 19% στις πωλήσεις δ' τριμήνου, ξεπερνώντας τις προβλέψεις

Με νέα εστίαση στην αγορά της Βόρειας Αμερικής.

Pod Network: Η Web3 startup με ελληνικό DNA που άντλησε 10 εκατ. δολ. και ανοίγει γραφείο στην Ελλάδα

Στο γύρο χρηματοδότησης συμμετείχαν και Έλληνες angel investors, όπως ο Απ. Αποστολάκης.

Saudi Aramco: Μειωμένα τα κέρδη και τα έσοδα το 2024 - Τι "βλέπει" για το μέρισμα του 2025

Η μειωμένη τιμή του πετρελαίου έπληξε την κερδοφορία του κολοσσού.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.

Ο Musk λέει "όχι" στους δασμούς Μπάιντεν στους Κινέζους ανταγωνιστές της Tesla

Μολονότι προ μηνών προειδοποιούσε για τον κινεζικό ανταγωνισμό.