Της Ελένης Μπότα
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα μεγάλα έργα υποδομής από τον Όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με το ύψος των αναληφθέντων και προς υπογραφή έργων της να έχει φτάσει σε επίπεδα-ρεκόρ. Τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο της, η παραχώρηση του μεγάλου τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) προϋπολογισμού κατασκευής 1,8 δισ. ευρώ, ανεβάζοντας το μέχρι σήμερα ανεκτέλεστο της από τα 5,5 δισ. στα 7,3 δισ. ευρώ.
Σήμερα ο Όμιλος τρέχει το έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι, το βόρειο τμήμα του Ε65 καθώς και το τμήμα Γαστούνη - Πύργος του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος.
Στο αεροδρόμιο του Καστελίου οι εργασίες προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς με την πρόοδο των εργασιών να βρίσκεται στο 33%, με τις εργασίες να επικεντρώνονται στην κατασκευή του τέρμιναλ, ο διάδρομος προσαπογείωσης κλπ.
Στο Βόρειο τμήμα του Ε65 στο βόρειο τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία η πρόοδος των εργασιών βρίσκονται στο 39% περίπου.
Το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 39,81%. Στο τμήμα αυτό έχουν κατασκευαστεί ήδη αντιπλημμυρικά έργα, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά.
Τέλος, στον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος, το τμήμα Γαστούνη-Πύργος που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ έφτασε στα τέλη Μαρτίου πάνω από το 57%, από 45% στις αρχές του έτους. Στο τμήμα αυτό έχουν προχωρήσει ασφαλτοστρώσεις στο 50% του τμήματος.
Εκτός από τα έργα που ήδη εκτελεί, ο Όμιλος έχει μπροστά του και νέες συμβάσεις όπως η Εγνατία Οδός, η οποία διαθέτει κατασκευαστικό αντικείμενο περίπου 1 δισ. ευρώ, η κατασκευή του IRC στο Ελληνικό, επίσης προϋπολογισμού κατασκευής 1 δισ. ευρώ κλπ.
Σε χρόνο-ρεκόρ η αποκατάσταση της γέφυρας του Εύηνου
Σε χρόνο-ρεκόρ ολοκληρώθηκε από την ΤΕΡΝΑ η κατασκευής της οδικής γέφυρας του ποταμού Ευήνου, η οποία δίνει την οριστική λύση στην "επανασύνδεση" της παλαιάς Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων στο ύψος του Ευηνοχωρίου.
Η γέφυρα είχε υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά από τις πλημμύρες του Δεκεμβρίου του 2021, ενώ για την προσωρινή εξυπηρέτηση των κατοίκων των χωριών των γύρω περιοχών έχει ήδη κατασκευαστεί μια προσωρινή διέλευση εντός της κοίτης του ποταμού, η κυκλοφορία της οποίας διακόπτεται όταν η στάθμη των υδάτων του ποταμού ανεβαίνει.
Οι εργασίες αποδόμησης της οδικής γέφυρας της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων, καθώς και η πλήρης ανακατασκευή της περιλαμβανομένων και όλων των αναγκαίων υδραυλικών έργων προστασίας των βάθρων και διευθέτησης του ποταμού για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής, καθώς και των εργασιών προσωρινής αποκατάστασης της οδικής σύνδεσης και διευθέτησης των πάσης φύσεως αγωγών και δικτύων επί της προς αποδόμηση γέφυρας, ανατέθηκαν τον Απρίλιο του 2022 στη ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.
Μέσα σε έναν χρόνο ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και σε λιγότερο από ένα χρόνο η κατασκευή της γέφυρας. Το έργο είναι προϋπολογισμού 46 εκατ. ευρώ και προβλέπει και συνοδά αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή.
Η γέφυρα κατασκευάστηκε στο ίδιο σημείο με την προηγούμενη, με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές και λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της περιοχής. Έχει συνολικό μήκος 242,7 μέτρα και συνολικό πλάτος 13,5 μέτρα (συμπεριλαμβάνοντας και τα πεζοδρόμιο), ενώ το "κατάστρωμά" της έχει πλάτος 8 μέτρα.
Όσον αφορά την παράδοση του έργου σε κυκλοφορία αναμένονται οι σχετικές διοικητικές αποφάσεις, προκειμένου η γέφυρα να αποδοθεί προς χρήση.