Ποια είναι η ιταλική ΙIΑ που φέρνει τα 200 λεωφορεία φυσικού αερίου για την Αθήνα

Ποια είναι η ιταλική ΙIΑ που φέρνει τα 200 λεωφορεία φυσικού αερίου για την Αθήνα

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Σχεδόν 3 χρόνια, από τη μέρα, που το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών προκήρυξε τον μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια λεωφορείων νέας τεχνολογίας, τα οποία προορίζονται για τον εκσυγχρονισμό του γηρασμένου στόλου των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα τρία τμήματα του μεγάλου έργου έχουν μπει σε τελική ευθεία ολοκλήρωσης. 

Μετά την έλευση των πρώτων 250 ηλεκτρικών λεωφορείων από την κινεζική Yutong στις αρχές του μήνα, την υπογραφή της σύμβασης με την Iveco Bus για την προμήθεια 100 οχημάτων, ήρθε χθες και η υπογραφή της σύμβασης για την προμήθεια 200 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) με την ιταλική Industria Italiana Autobus (ΙIΑ), έναν χρόνο ακριβώς από τότε που έγινε αποδεκτή η προσφορά της εταιρείας. Θυμίζουμε ότι πρόκειται για 200 απλά αστικά οχήματα 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου, με την προσφερόμενη τιμή ανά μονάδα να ανέρχεται σε 259.950 ευρώ, ήτοι για το σύνολο το ποσό των 51,9 εκατ. ευρώ (συνολικό ποσό συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 64,467 εκατ. ευρώ).

Το χρονοδιάγραμμα 

Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στόχος είναι τα 200 νέα λεωφορεία να έχουν παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2025. Αυτό που απομένει, πλέον, να δούμε είναι εάν θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, λαμβάνοντας υπόψη τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία λεωφορείων, η οποία ελέγχεται από το ιταλικό δημόσιο, ενώ από το 2018 ο τουρκικός κατασκευαστής οχημάτων Karsan κατέχει μερίδιο 28,59%.

Θυμίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια η ΙIΑ βρίσκεται αντιμέτωπη με μια σειρά από δυσκολίες τόσο σε παραγωγικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Είναι ενδεικτικό ότι παρά τις προσπάθειες αναδιάρθρωσης, τις πολλές παραγγελίες που κερδήθηκαν και το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού λεωφορείου 12 μέτρων πριν από 2 χρόνια, τη συμφωνία με τη Nogebus για την πώληση αστικών λεωφορείων σε Ισπανία και Πορτογαλία και τη συνεργασία με την CaetanoBus για λεωφορείο υδρογόνου, η Industria Italiana Autobus δεν έχει ακόμη καταφέρει να ξεπεράσει την κρίση, όπως επισημαίνουν δημοσιεύματα στον ιταλικό τύπο. 

Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές 

Πριν από περίπου έναν μήνα, μια ομάδα εταιρειών και επενδυτών, μεταξύ των οποίων η Sira Industrie του Valerio Gruppioni, η Prima Sole Components, η οποία ανήκει στον Maurizio Stirpe (αντιπρόεδρο της Confindustria), ο επιχειρηματίας Nicola Benedetto (με δραστηριότητα στον κλάδο του αλουμινίου, τον τουρισμό και τις εκδόσεις) και ο Maurizio Marchesini (πρώην πρόεδρος των βιομηχάνων στην περιφέρεια Emilia-Romagna), εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να εισέλθουν ως ιδιώτες επενδυτές στη μετοχική σύνθεση της ΙIΑ, αντικαθιστώντας την κρατική Leonardo, η οποία εδώ και αρκετό καιρό έχει διατυπώσει την πρόθεση τής να αποχωρήσει, πουλώντας το μερίδιό της. 

Σήμερα, μέτοχοι πλειοψηφίας στην ιταλική βιομηχανία λεωφορείων είναι οι κρατικές επιχειρήσεις Invitalia με μερίδιο 42,76% και η Leonardo με μερίδιο 28,65%, ενώ στο σχήμα συμμετέχει από το 2018 ο τουρκικός κατασκευαστής οχημάτων Karsan με 28,59%. Οι δύο κρατικές εταιρείες-μέτοχοι της ΙIΑ, είναι εκείνες που έχουν εξασφαλίσει, μέχρι στιγμής, την επιβίωση της βιομηχανίας.

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της ιταλικής εφημερίδας Corriere della Sera, η κοινοπραξία έχει ήδη ετοιμάσει ένα σχέδιο για την αναγέννηση των δύο εργοστασίων της Industria Italiana Autobus, τα οποία βρίσκονται στην Μπολόνια και το Φλουμέρι. Αυτό δεν είναι το μοναδικό πλάνο που έχει καταρτιστεί με στόχο την αναζωογόνηση του ομίλου. 

Θυμίζουμε ότι το 2018 είχε κορυφωθεί η οικονομική και παραγωγική κρίση που αντιμετώπιζε η εταιρεία με πολυάριθμες απεργίες εργαζομένων και ακυρώσεις παραγγελιών, καθώς είχαν συσσωρευτεί λόγω αδυναμίας τήρησης των συμβατικών της υποχρεώσεων. Αυτή η κατάσταση οδήγησε στην παρέμβαση του ιταλικού υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο εισηγήθηκε ένα σχέδιο επανεκκίνησης του ομίλου με το τελευταίο να προβλέπει, μεταξύ άλλων, την πώληση μέρους των μετοχών της, οι οποίες τελικά αποκτήθηκαν από την τουρκική βιομηχανία, η οποία μέχρι το 2014 κατασκεύαζε λεωφορεία κάτω από την άδεια των τότε μετόχων της ΙIΑ.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Η συνεργασία με τη Lidl – Από εξαγωγές το 64% του κύκλου εργασιών της.

Η Pizza Hut επιστρέφει στην Ελλάδα

Λίγες ημέρες απομένουν για την επιστροφή της Pizza Hut στην Ελλάδα αυτή τη φορά υπό τον κυπριακό όμιλο PHC.

Πόσο καφέ πίνουμε στην Ελλάδα

Παρά την δεκαετή οικονομική κρίση και τις ανατιμήσεις σε τρόφιμα και ποτά αλλά και στα προϊόντα καφέ, δεν επηρεάστηκε η κατανάλωση στην Ελλάδα, με τον κλάδο να εμφανίζει ανθεκτικότητα.

Η "μονοπωλιακή αυτοκρατορία" της Google κινδυνεύει και ο Τραμπ μάλλον δεν θα τη σώσει

"Η Google δεν μπορεί να επωφεληθεί σημαντικά από το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών".

Ο Τραμπ θα προσπαθήσει να "μπλοκάρει" την απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ

"Υπάρχουν πολλοί τρόποι να λογοδοτήσει η Κίνα χωρίς να αποξενωθούν 180 εκατ. Αμερικανοί χρήστες".

Lamda Development: "Χρυσοτόκος όρνιθα" το Ελληνικό

Διπλάσιες οι εισπράξεις έναντι των εξόδων μέχρι σήμερα.

Embio Diagnostics: Νέα χρηματοδότηση 2,5 εκατ. ευρώ για την startup που αναπτύσσει διαγνωστικές λύσεις

Εστίασε στην επεκτατική της στρατηγική, εντάσσοντας στο πελατολόγιο της μεγάλες εταιρείες σε Ελλάδα και Κύπρο.

Μάχη χαρακωμάτων κυβέρνησης με βιομηχανία και σούπερ μάρκετ για τις προσφορές στα ράφια

Αντικείμενο η αλλαγή του καθεστώτος σχετικά με την υλοποίηση των προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων στα βασικά καταναλωτικά αγαθά.

Doitforme: Επέκταση υπηρεσιών από τη startup που επαναπροσδιορίζει τη δημιουργία διαφημίσεων στα social media

Η εταιρεία από το Βόλο έχει φέρει επανάσταση στη δημιουργία και διαχείριση διαφημίσεων στα social media.

Gregy: "Τρέχει" το mega πράσινο πρότζεκτ Κοπελούζου που θα συνδέσει ηλεκτρικά Ελλάδα και Αίγυπτο

Τα πλεονεκτήματα του έργου και τα έργα ΑΠΕ που θα τροφοδοτούν πράσινη ενέργεια τη διασύνδεση.

Theramir: Στόχος οι κλινικές δοκιμές για τη startup που αναπτύσσει θεραπείες κατά του καρκίνου

Η στρατηγική πορεία της για την ανάπτυξη νέων στοχευμένων θεραπειών ενισχύθηκε με μια επιτυχημένη χρηματοδότηση ύψους 525.000 ευρώ.