RealMINT AI: Η spinoff του ΑΠΘ που πρωτοπορεί με νέα εργαλεία για το λιανεμπόριο και το HR

RealMINT AI: Η spinoff του ΑΠΘ που πρωτοπορεί με νέα εργαλεία για το λιανεμπόριο και το HR

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου 

Σε αναζήτηση κεφαλαίων, που θα την βοηθήσουν να επεκτείνει τις δραστηριότητες και την ομάδα της, βρίσκεται η RealMINT AI -μια εταιρεία - τεχνοβλαστός του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), που εξειδικεύεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ).

Όπως αποκαλύπτει στο Capital.gr ο Γιώργος Λιάπης, co-founder της RealMINT AI, η startup πραγματοποιεί ήδη επαφές με εταιρείες, funds και angel investors. "Τα κεφάλαια που θα αντληθούν θα χρησιμοποιηθούν κατά βάση στην επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας και τη διεύρυνση της ομάδας της με επιπλέον άτομα, ώστε να βγουμε στην αγορά πιο γρήγορα και πιο εντατικά”, διευκρινίζει ο co-founder της startup. 

Η ομάδα της RealMINT AI -υπό τον καθηγητή Ιωάννη Βλαχάβα- έχει δημιουργήσει δύο βασικά προϊόντα: το ένα εξειδικεύεται στην πρόβλεψη ζήτησης προϊόντων και το δεύτερο είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο αξιολόγησης προσωπικότητας, που απευθύνεται κυρίως σε τμήματα HR.

Στους πελάτες τα σούπερ μάρκετ "Μασούτης”

Εδικότερα, το "MasRFS”, για το οποίο μάλιστα η RealMINT AI έχει βραβευτεί, είναι ένα σύστημα ΑΙ για την πρόβλεψη ζήτησης προϊόντων, το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί σε καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ "Μασούτης". "Αξιοποιούμε την Τεχνητή Νοημοσύνη για να προβλέψουμε τη μελλοντικη ζήτηση, κυρίως σε καταστήματα λιανικής, σε φαρμακαποθήκες και αλλού. Το σύστημα αναλύει δεδομένα ιστορικών πωλήσεων, προωθητικές ενέργειες, web traffic data, καθώς και οποιονδήποτε άλλο παράγοντα μπορεί να επηρεάσει τις πωλήσεις (ακόμη και τον καιρό) και με βάση αυτά τα μοντέλα προβλέπει τη μελλοντική ζήτηση”, εξηγεί ο κ. Λιάπης. Στόχος, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η βελτιστοποίηση της διαχείρισης αποθεμάτων, έτσι ώστε να μειώνεται το overstocking και να παρέχονται καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες. 

Από την άλλη, το "MindEscape" είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο αξιολόγησης προσωπικότητας που λειτουργεί σαν ένα εικονικό "δωμάτιο απόδρασης" (escape room). Στο "MindEscape", ο υποψήφιος μπαίνει από τον υπολογιστή του σε πέντε διαφορετικά δωμάτια, μέσα στα οποία προσπαθεί να λύσει διαφορετικούς γρίφους, ώστε να "αποδράσει". Αν δεν τα καταφέρει, δεν θεωρείται αποτυχία, αφού στόχος του παιχνιδιού δεν είναι η απόδραση καθεαυτή, αλλά το να αξιολογηθούν πέντε διαφορετικοί πυλώνες της προσωπικότητάς του: η διαύγεια του πνεύματος (openness), η ευσυνειδησία (conscientiousness), η εξωστρέφεια (extroversion), η προσήνεια (agreeableness) και ο νευρωτισμός (neuroticism). Η χρήση του "MindEscape" έχει επεκταθεί και στον επαγγελματικό προσανατολισμό, ενώ στόχος της εταιρείας είναι να ενσωματωθεί σαν εργαλείο και στη διαδικασδία της συνέντευξης, ώστε να μπορεί ο HR manager να βλέπει και το κατά πόσο ταιριάζει ο υποψήφιος με τους υφιστάμενους υπαλλήλους. Στους απώτερους στόχους της εταιρείας είναι να χρησιμοποιείται το "MindEscape" ως ψυχομετρικό εργαλείο και στους κοιτώνες των πανεπιστημίων, για την καλύτερη συσχέτιση συγκατοίκων.

Επίσης, η εταιρεία δραστηριοποιείται και στο κομμάτι της προβλεπτικής συντήρησης (reductive maintenance), όπου διαθέτει ήδη συμβόλαιο με την εταιρεία Μυτιληναίος.

Εφαρμογές fintech 

Οι πελάτες της εταιρείας προέρχονται προς το παρόν μόνο από την Ελλάδα, ωστόσο η εταιρεία βρίσκεται σε επαφές και με το εξωτερικό, όπου θέλει σταδιακά να επεκτείνει τις λύσεις της.

Επίσης, ένας ακόμη τομέας στον οποίο έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται η εταιρεία είναι και το fintech, έχοντας δοκιμάσει τις τεχνολογίες για την πρόβλεψη ζήτησης και σε οικονομικά προβλήματα που έχουν να κάνουν κυρίως με τη διαχείριση χαρτοφυλακίου. "Όταν τροφοδοτήσουμε τους αλγόριθμούς μας με δεδομένα, βλέπουμε ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε χαρτοφυλάκια που μπορουν να επιτύχουν υψηλή ανταμοιβή ως προς το ρίσκο”, εξηγεί ο κ. Λιάπης. 

Η εταιρεία έχει τρεις συνιδρυτές, ωστόσο συνεργάζεται με καθηγητές και φοιτητές και από άλλα τμήματα και πανεπιστήμια, από Ελλάδα και εξωτερικό. 

"Παρόλο που είμαστε spinoff, υπάρχει μια τεχνογνωσία τουλάχιστον δέκα ετών από πίσω, την οποία προσπαθούμε να περάσουμε στην αγορά ώστε να προσφέρουμε λύσεις που δεν υπάρχουν”, καταλήγει ο κ. Λιάπης.

Περισσότερα από Forbes

Startups: Ωριμάζει το ελληνικό οικοσύστημα αλλά τα μεγάλα exits απουσιάζουν

Αν και παρατηρείται μεγαλύτερος αριθμός εξαγορών, καμία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως "μεγάλη" ή καθοριστική για την αγορά.

Επενδύσεις - μαμούθ στις ευρωπαϊκές start ups

Η έκθεση "State of European Tech 2025" καταγράφει την έξοδο από μια περίοδο διεθνούς επενδυτικής ύφεσης.

Finthesis: Ισχυρή ανοδική τροχιά για την one stop shop στεγαστικών

Η διαμεσολάβηση δανείων κερδίζει γρήγορα έδαφος στην αγορά, καθώς απαλλάσσει τους υποψήφιους δανειολήπτες από χρονοβόρες έρευνες, ραντεβού και γραφειοκρατία.

Frezyderm: Ελληνικά δερμοκαλλυντικά σε 50 χώρες - Πού "ανεβάζει" μερίδια

Στα 62,20 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της εταιρείας των Γιάννη και Ευθύμιου Αναστασίου. Το αυξημένο κόστος α’ υλών που πίεσε τα περιθώρια κέρδους και η σημαντική μείωση δανεισμού.

Πως η ΔΕΗ θα γίνει μέχρι το 2028 η πιο κερδοφόρα εταιρεία στην Ελλάδα

Με στόχο EBITDA 2,9 δισ. ευρώ, καθαρά κέρδη 900 εκατ. ευρώ και μέρισμα 1,2 ευρώ/μετοχή το 2028, ο Γ. Στάσσης περιέγραψε έναν όμιλο που πλέον παίζει σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η είσοδος της ΔΕΗ στη σταθερή τηλεφωνία αλλάζει τα δεδομένα της αγοράς

Σταδιακά το επόμενο διάστημα αναμένεται να περάσει σε συνδυαστικά πακέτα ρεύματος και τηλεπικοινωνιών.

Trade Estates ΑΕΕΑΠ: Αναθεωρεί προς τα πάνω τις προβλέψεις για τα οικονομικά αποτελέσματα της φετινής χρήσης

Υψηλότερη μερισματική απόδοση χάρη στα νέα κτίρια της εταιρείας και τη μείωση του κόστους δανεισμού.

Dialectica: Ισχυρή ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών

Απασχολεί περισσότερους από 1.600 εργαζόμενους παγκοσμίως, με σχεδόν τους μισούς στην Ελλάδα.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.