RealMINT AI: Η spinoff του ΑΠΘ που πρωτοπορεί με νέα εργαλεία για το λιανεμπόριο και το HR

RealMINT AI: Η spinoff του ΑΠΘ που πρωτοπορεί με νέα εργαλεία για το λιανεμπόριο και το HR

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου 

Σε αναζήτηση κεφαλαίων, που θα την βοηθήσουν να επεκτείνει τις δραστηριότητες και την ομάδα της, βρίσκεται η RealMINT AI -μια εταιρεία - τεχνοβλαστός του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), που εξειδικεύεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ).

Όπως αποκαλύπτει στο Capital.gr ο Γιώργος Λιάπης, co-founder της RealMINT AI, η startup πραγματοποιεί ήδη επαφές με εταιρείες, funds και angel investors. "Τα κεφάλαια που θα αντληθούν θα χρησιμοποιηθούν κατά βάση στην επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας και τη διεύρυνση της ομάδας της με επιπλέον άτομα, ώστε να βγουμε στην αγορά πιο γρήγορα και πιο εντατικά”, διευκρινίζει ο co-founder της startup. 

Η ομάδα της RealMINT AI -υπό τον καθηγητή Ιωάννη Βλαχάβα- έχει δημιουργήσει δύο βασικά προϊόντα: το ένα εξειδικεύεται στην πρόβλεψη ζήτησης προϊόντων και το δεύτερο είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο αξιολόγησης προσωπικότητας, που απευθύνεται κυρίως σε τμήματα HR.

Στους πελάτες τα σούπερ μάρκετ "Μασούτης”

Εδικότερα, το "MasRFS”, για το οποίο μάλιστα η RealMINT AI έχει βραβευτεί, είναι ένα σύστημα ΑΙ για την πρόβλεψη ζήτησης προϊόντων, το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί σε καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ "Μασούτης". "Αξιοποιούμε την Τεχνητή Νοημοσύνη για να προβλέψουμε τη μελλοντικη ζήτηση, κυρίως σε καταστήματα λιανικής, σε φαρμακαποθήκες και αλλού. Το σύστημα αναλύει δεδομένα ιστορικών πωλήσεων, προωθητικές ενέργειες, web traffic data, καθώς και οποιονδήποτε άλλο παράγοντα μπορεί να επηρεάσει τις πωλήσεις (ακόμη και τον καιρό) και με βάση αυτά τα μοντέλα προβλέπει τη μελλοντική ζήτηση”, εξηγεί ο κ. Λιάπης. Στόχος, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η βελτιστοποίηση της διαχείρισης αποθεμάτων, έτσι ώστε να μειώνεται το overstocking και να παρέχονται καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες. 

Από την άλλη, το "MindEscape" είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο αξιολόγησης προσωπικότητας που λειτουργεί σαν ένα εικονικό "δωμάτιο απόδρασης" (escape room). Στο "MindEscape", ο υποψήφιος μπαίνει από τον υπολογιστή του σε πέντε διαφορετικά δωμάτια, μέσα στα οποία προσπαθεί να λύσει διαφορετικούς γρίφους, ώστε να "αποδράσει". Αν δεν τα καταφέρει, δεν θεωρείται αποτυχία, αφού στόχος του παιχνιδιού δεν είναι η απόδραση καθεαυτή, αλλά το να αξιολογηθούν πέντε διαφορετικοί πυλώνες της προσωπικότητάς του: η διαύγεια του πνεύματος (openness), η ευσυνειδησία (conscientiousness), η εξωστρέφεια (extroversion), η προσήνεια (agreeableness) και ο νευρωτισμός (neuroticism). Η χρήση του "MindEscape" έχει επεκταθεί και στον επαγγελματικό προσανατολισμό, ενώ στόχος της εταιρείας είναι να ενσωματωθεί σαν εργαλείο και στη διαδικασδία της συνέντευξης, ώστε να μπορεί ο HR manager να βλέπει και το κατά πόσο ταιριάζει ο υποψήφιος με τους υφιστάμενους υπαλλήλους. Στους απώτερους στόχους της εταιρείας είναι να χρησιμοποιείται το "MindEscape" ως ψυχομετρικό εργαλείο και στους κοιτώνες των πανεπιστημίων, για την καλύτερη συσχέτιση συγκατοίκων.

Επίσης, η εταιρεία δραστηριοποιείται και στο κομμάτι της προβλεπτικής συντήρησης (reductive maintenance), όπου διαθέτει ήδη συμβόλαιο με την εταιρεία Μυτιληναίος.

Εφαρμογές fintech 

Οι πελάτες της εταιρείας προέρχονται προς το παρόν μόνο από την Ελλάδα, ωστόσο η εταιρεία βρίσκεται σε επαφές και με το εξωτερικό, όπου θέλει σταδιακά να επεκτείνει τις λύσεις της.

Επίσης, ένας ακόμη τομέας στον οποίο έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται η εταιρεία είναι και το fintech, έχοντας δοκιμάσει τις τεχνολογίες για την πρόβλεψη ζήτησης και σε οικονομικά προβλήματα που έχουν να κάνουν κυρίως με τη διαχείριση χαρτοφυλακίου. "Όταν τροφοδοτήσουμε τους αλγόριθμούς μας με δεδομένα, βλέπουμε ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε χαρτοφυλάκια που μπορουν να επιτύχουν υψηλή ανταμοιβή ως προς το ρίσκο”, εξηγεί ο κ. Λιάπης. 

Η εταιρεία έχει τρεις συνιδρυτές, ωστόσο συνεργάζεται με καθηγητές και φοιτητές και από άλλα τμήματα και πανεπιστήμια, από Ελλάδα και εξωτερικό. 

"Παρόλο που είμαστε spinoff, υπάρχει μια τεχνογνωσία τουλάχιστον δέκα ετών από πίσω, την οποία προσπαθούμε να περάσουμε στην αγορά ώστε να προσφέρουμε λύσεις που δεν υπάρχουν”, καταλήγει ο κ. Λιάπης.

Περισσότερα από Forbes

Εθνική Ασφαλιστική: Αντίστροφη μέτρηση για τις κινήσεις Πειραιώς και Εθνικής στην κούρσα εξαγοράς

Η αγορά περιμένει από την Πειραιώς την υποβολή προσφοράς. "Δεν υπάρχει οριστική συμφωνία", δηλώνει η τράπεζα.

Evercurious VC: Η πρώτη επένδυση του ελληνικού fund και οι επόμενοι στόχοι

Ποια τα σχέδια που έχει για την Ελλάδα η ελβετική εταιρεία στην οποία επένδυσε το ελληνικό VC.

Apple: Κέρδη υψηλότερα των προσδοκιών παρά την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα

Οι πωλήσεις iPhone στην Κίνα έχασαν τις προσδοκίες. Εντυπωσιακές πωλήσεις για Mac, iPad.

Η Boeing είναι από τις πιο ζημιογόνες εταιρείες του 21ου αιώνα

Έχει τις μεγαλύτερες απώλειες από τις 27 εισηγμένες (S&P 500) που σημειώνουν ζημίες για τουλάχιστον 6 σερί χρόνια από το 1999.

Flexfin: Ποια είναι η fintech εταιρεία που εξαγόρασε η Alpha Bank

Η κυπριακή Flexfin LTD είναι πολυμετοχική εταιρεία, με πάνω από 45 διαφορετικούς μετόχους, συμπεριλαμβανομένης της Εθνικής Τράπεζας.

Ζημίες άνω των 11 δισ. δολαρίων το 2024 ανακοίνωσε η Boeing

Από το 2019 έχει χάσει περισσότερα από $30 δισ.

Nvidia: Έχασε σχεδόν $600 δισ. σε κεφαλαιοποίηση λόγω της DeepSeek

H μεγαλύτερη ημερήσια απώλεια στην ιστορία των ΗΠΑ.

Ideal: Το μισό δισ. τζίρος και οι μεγάλες εξαγορές στα τρόφιμα

Με την εξαγορά της Μπάρμπα Στάθης, άγγιξε τα 500 εκατ. ευρώ σε κύκλο εργασιών.

ΕΖΑ: Διπλή κίνηση "εξυγίανσης" των οικονομικών για τη ζυθοποιία της Αταλάντης

Σκοπός τους να διαγραφούν συσσωρευμένες ζημίες και να ενισχύθεί ταυτόχρονα η ρευστότητα της εταιρείας με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

O Zuckerberg απαντά στο "Stargate" του Τραμπ με επενδύσεις-ρεκόρ

Η Meta θα αυξήσει τις κεφαλαιουχικές της δαπάνες της το 2025 στο πλαίσιο προώθησης της Τεχνητής Νοημοσύνης.

tiun: Η ελβετική startup με ελληνικό "αίμα" που άντλησε 2 εκατ. δολ. και αλλάζει τις πληρωμές στα media

Η εταιρεία προσφέρει ένα καινοτόμο payment infrastructure ειδικά σχεδιασμένο για τον κλάδο των μέσων ενημέρωσης.