Απεργία UAW: Stellantis και συνδικάτο συμφώνησαν σε αύξηση μισθών

Απεργία UAW: Stellantis και συνδικάτο συμφώνησαν σε αύξηση μισθών

Η κατασκευάστρια εταιρεία Chrysler Stellantis κατέληξε σε μια προσωρινή συμφωνία για τους μισθούς με το συνδικάτο United Auto Workers για να τερματίσει την απεργία έξι εβδομάδων.

Η συμφωνία, η οποία πρέπει να εγκριθεί από τους επικεφαλής και τα μέλη του συνδικάτου, έρχεται σε συνέχεια μιας παρόμοιας συμφωνίας που επιτεύχθηκε με τη Ford την περασμένη εβδομάδα.

Η UAW ξεκίνησε απεργίες κατά της GM, της Ford και της Stellantis τον Σεπτέμβριο, και είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του συνδικάτου που εναντιώνεται ταυτόχρονα και με τις τρεις εταιρείες.

Δεν έχει ακόμη καταλήξει σε συμφωνία με την GM και η απεργία στην επιχείρηση συνεχίζεται.

Η συμφωνία μεταξύ της UAW και της Stellantis προβλέπει αύξηση των μισθών για τους περισσότερους εργαζόμενους κατά 25% τα επόμενα τεσσεράμισι χρόνια.

Το συνδικάτο δήλωσε επίσης ότι οι χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι στη Stellantis θα δουν τους μισθούς να αυξάνονται άνω του 165% κατά τη διάρκεια της συμφωνίας, όπως αναφέρει το BBC.

Οι εργαζόμενοι της Stellantis θα επιστρέψουν στην εργασία τους όταν επικυρωθεί η συμφωνία, δήλωσε το συνδικάτο.

"Για άλλη μια φορά, πετύχαμε αυτό που πριν από λίγες εβδομάδες μας έλεγαν ότι ήταν αδύνατο", δήλωσε ο πρόεδρος της UAW Shawn Fain.

Το συνδικάτο δήλωσε επίσης ότι η συμφωνία θα εξασφαλίσει την επαναλειτουργία του εργοστασίου συναρμολόγησης της Stellantis στο Belvidere του Ιλινόις, το οποίο έκλεισε νωρίτερα φέτος.

Επιπλέον, η UAW δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία συμφώνησε επίσης να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών δίπλα στο υφιστάμενο εργοστάσιο του Belvidere.

"Πριν από οκτώ μήνες, η Stellantis έκλεισε το εργοστάσιο συναρμολόγησης Belvidere, βγάζοντας 1.200 μέλη μας στο δρόμο", δήλωσε ο αντιπρόεδρος της UAW Rich Boyer.

" Χάρη στη δυναμική της απεργίας μας, επαναφέρουμε αυτές τις θέσεις εργασίας και ακόμη περισσότερες. Η Stellantis επαναλειτουργεί το εργοστάσιο και η εταιρεία θα δημιουργήσει επίσης πάνω από 1.000 θέσεις εργασίας σε ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών στο Belvidere".

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis North America, Mark Stewart, δήλωσε: "Η Stellantis North America είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στην αγορά της Βόρειας Αμερικής: "Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλες τις διαπραγματευτικές ομάδες που εργάστηκαν ακούραστα επί πολλές εβδομάδες για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο.

"Ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε τους 43.000 υπαλλήλους μας πίσω στην εργασία τους και να συνεχίσουμε τη λειτουργία μας".

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμφωνία.

"Επικροτώ την UAW και τη Stellantis που συναντήθηκαν μετά από σκληρές και έντιμες διαπραγματεύσεις για να καταλήξουν σε μια ιστορική συμφωνία που θα εγγυάται στους εργαζόμενους την αμοιβή, τα οφέλη, την αξιοπρέπεια και τον σεβασμό που τους αξίζει", ανέφερε σε δήλωσή του.

Μέτρα για τη GM

Ενώ η UAW έχει πλέον καταλήξει σε προσωρινές συμφωνίες με τη Ford και τη Stellantis για τον τερματισμό των απεργιακών κινητοποιήσεων, δεν έχει ακόμη καταλήξει σε συμφωνία με τη General Motors.

Το Σάββατο, το συνδικάτο δήλωσε ότι θα επεκτείνει την απεργία του κατά της GM στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Spring Hill του Τενεσί.

"Είμαστε απογοητευμένοι από την αναίτια και ακατανόητη άρνηση της GM να καταλήξει σε μια δίκαιη συμφωνία", δήλωσε ο κ. Fain της UAW.

Σε ανακοίνωσή της, η GM ανέφερε: "Η GM δεν έχει καμία σχέση με το θέμα αυτό: "Είμαστε απογοητευμένοι από την ενέργεια της UAW υπό το πρίσμα της προόδου που έχουμε σημειώσει.

"Συνεχίσαμε να διαπραγματευόμαστε με καλή πίστη με την UAW και στόχος μας παραμένει η επίτευξη συμφωνίας το συντομότερο δυνατό".

Την περασμένη εβδομάδα, η GM δήλωσε ότι η απεργία αναμένεται να της κοστίσει περίπου 200 εκατ. δολάρια κάθε εβδομάδα.

Η εταιρεία επίσης ανακάλεσε τις προβλέψεις για τα κέρδη του έτους λέγοντας ότι δεν μπορούσε να προβλέψει πόσο γρήγορα θα τελείωνε η αντιπαράθεση, προσθέτοντας όμως ότι πρότεινε συμφωνία "ρεκόρ" σε μια προσπάθεια να συμβάλει στην επίλυση της διαμάχης.

Περισσότερα από Forbes

Η αμερικανική Lyft αποκτά έναντι 175 εκατ. ευρώ την FreeNow, που είχε εξαγοράσει το ελληνικό TaxiBeat

Δυναμική είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά για την ανταγωνίστρια της Uber.

Cash cow η Ελλάδα για τη Zara – Το νέο μοντέλο καταστημάτων

Πού ανοίγει και πού κλείνει καταστήματα ο ισπανικός κολοσσός Inditex.

Το Starlink μπορεί να "προσγειώσει ανώμαλα" την αποτίμηση της SpaceX

Οι bullish εκτιμήσεις για τη SpaceX του Μασκ αγνοούν τα δύσκολα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Starlink

Αδειάζει το ποτήρι της Diageo Hellas - O ρόλος της αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών

Οι στόχοι που θέτει η Diageo για την ελληνική αγορά, τα μερίσματα των 7,3 εκατ. και η κατ’ οίκον κατανάλωση αλκοόλ.

PwC: Έρχεται νέα "έκρηξη" deals το 2025 - Ποιοι κλάδοι θα πρωταγωνιστήσουν

Αμείωτο παραμένει το ενδιαφέρον για συναλλαγές Εξαγορών & Συγχωνεύσεων και το 2025. Ήδη καταγράφονται υπογεγραμμένες ή ορατές συναλλαγές άνω των 7,5 δισ. ευρώ.

Tesla: "Βουτιά" των πωλήσεων σε Γαλλία και Σουηδία - Το χειρότερο α' τρίμηνο της τελευταίας 4ετίας

Το μερίδιο αγοράς του ομίλου στη Γαλλία έπεσε στο 1,63% το α' τρίμηνο.

Θερμοκήπια Θράκης: Οι επενδύσεις των 36 εκατ. ευρώ και η νέα branded συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος

Σε στρατηγική θέση τα Θερμοκήπια Θράκης. Απομένει επένδυση ακόμα 7 εκατ. ευρώ.

Οι οικονομικές επιδόσεις της Neurosoft το 2024 και τα πιο σημαντικά έργα

Η εταιρεία αύξησε τον τζίρο της κατά 39%, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 37,9 εκατ.

Delivery με drone: H start up που νικά τους κολοσσούς του e-commerce

Η ζήτηση για καφέ και ο έξυπνος σχεδιασμός του drone της βοηθούν δίνουν στη Manna συγκριτικό πλεονέκτημα.