Η Zoom στρέφεται στην τεχνητή νοημοσύνη για να επιστρέψει η μετοχή στα "πανδημικά υψηλά"

Η Zoom στρέφεται στην τεχνητή νοημοσύνη για να επιστρέψει η μετοχή στα "πανδημικά υψηλά"

Του Alex Konrad

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Zoom, Eric Yuan, στέλνει μήνυμα στις επιχειρήσεις που δυσπιστούν απέναντι στη χρήση του Zoom όχι μόνο για τηλεδιασκέψεις: "Να είστε ανοιχτόμυαλοι".

Ο Yuan σίγουρα είναι ανοιχτόμυαλος. Μετά από χρόνια εικονικών συναντήσεων με τους πελάτες του, μέσω της εφαρμογής που ανέπτυξε η εταιρεία του, τώρα συναντιέται μαζί τους δια ζώσης. "Πολλές συνεδριάσεις δεν είναι πλέον εικονικές", δήλωσε ο Yuan στο Forbes. "Πρέπει να εξελιχθώ".

Το ίδιο πρέπει να κάνει και το Zoom. Το λογισμικό αποδείχθηκε σωτήριο στα αρχικά στάδια της πανδημίας, όταν η αποτίμηση της εταιρείας εκτοξεύθηκε, όπως και οι ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Σήμερα, το Zoom προσπαθεί να πλοηγηθεί σε μια νέα εποχή.

Διάφορα λογισμικά που έκαναν το ντεμπούτο τους μήνες μετά τη μαζική προσέλευση χρηστών, δεν έχουν αποδώσει το προσδοκώμενο. Από το ιστορικό υψηλό των 568 δολαρίων που έφερε την κεφαλαιοποίησή της εταιρείας στα περίπου 160 δισ. δολάρια, η μετοχή της Zoom έχει υποχωρήσει τον τελευταίο χρόνο στα επίπεδα των 70 δολ. και κεφαλαιοποίηση μόλις που ξεπερνά τα 20 δισ. δολάρια.

Τώρα, ο Yuan επιδιώκει να κατευθύνει το μέλλον της Zoom προς μια διαφορετική κατεύθυνση: ως μια πλατφόρμα "επικοινωνίας και συνεργασίας".

Κάθε πρωί ο διευθύνων σύμβουλος της Zoom, συνδέεται στο Zoom Chat που ανταγωνίζεται το Slack ή το Microsoft Teams. Στέλνει μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και προετοιμάζεται για συναντήσεις στο λογισμικό της Zoom. Δημιουργεί νέα έγγραφα ή σχέδια δράσης χρησιμοποιώντας το νέο Zoom Docs. "Ο στόχος είναι όταν ένας χρήστης ξεκινά να χρησιμοποιεί το Zoom το πρωί, να μπορεί να παραμείνει στο Zoom", λέει. "Η εναλλαγή με άλλες εφαρμογές είναι συχνά ενοχλητική".

Τα επιχειρήματα ακούγονται λογικά. Κάθε επιχείρηση που αναπτύσσει λογισμικό για επιχειρήσεις -από το Dropbox μέχρι το Slack και πολλές άλλες- επιδιώκει να κερδίσει τη μερίδα του λέοντος από τις ώρες εργασίας ενός χρήστη. Είναι καλύτερο να αποτελεί τον κόμβο στον οποίο συνδέονται άλλα εργαλεία, όχι μία λύση σε ένα μεμονωμένο πρόβλημα, η οποία την καθιστά εύκολα αντικαταστάσιμη.

Το βασικό νέο προϊόν της Zoom σε αυτή την προσπάθεια είναι το Zoom Docs, το οποίο θα είναι διαθέσιμο για το κοινό το 2024. Οι χρήστες θα μπορούν να δημιουργήσουν ένα νέο Zoom Doc μέσα από μια τηλεδιάσκεψη ή συνομιλία και να το συμπληρώσουν με σχετικό περιεχόμενο χρησιμοποιώντας τον οδηγό τεχνητής νοημοσύνης της Zoom, το Zoom AI Companion. Τα έγγραφα μπορούν να επισημανθούν και να ανατεθούν σε συναδέλφους, υπάρχει δυνατότητα διασύνδεσης, ενώ μπορούν και να λάβουν τη μορφή ενός πλέγματος σελίδων τύπου wiki, ανακοίνωσε η Zoom την Τρίτη.

Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό το οποίο χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, ένας παραγωγικός πίνακας, επιτρέπει στις ομάδες να συμπληρώνουν και να οργανώνουν αυτόματα ένα project. Τον περασμένο μήνα, το Zoom ανακοίνωσε διάφορα χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας δημιουργίας επισημάνσεων και περιλήψεων συνεδριάσεων, ενημέρωση για τα όσα έχουν προηγηθεί σε μία συνεδρίαση που βρίσκεται σε εξέλιξη και σύνταξης μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και περιλήψεων από συνομιλίες. Σχεδιάζει επίσης να προσθέσει στο μέλλον δυνατότητες παροχής context για το AI Companion της, ώστε να θυμάται τα προηγούμενα ερωτήματα ενός χρήστη και να φέρνει στην επιφάνεια σχετικές πληροφορίες από οποιαδήποτε από τις προηγούμενες συναντήσεις, τα αρχεία καταγραφής συνομιλιών ή την εργασία σε συνδεδεμένες εφαρμογές.

Η Zoom έχει επίσης αναγνωρίσει ότι οι πελάτες προτιμούν όλο και περισσότερο την υβριδική εργασία, δήλωσε ο Yuan. Η ίδια η Zoom έγινε θέμα συζήτησης όταν ανακοίνωσε την επιστροφή των υπαλλήλων της στο γραφείο δύο φορές την εβδομάδα τον Αύγουστο. Οι νέοι υπάλληλοι που προσλήφθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν είχαν την αίσθηση της κοινότητας και της επαγγελματικής εξέλιξης που χρειάζονταν, παραδέχτηκε.

Προσφέροντας νέα επαγγελματικά εργαλεία για τα πάντα, από το check-in των επισκεπτών μέχρι την ενοικίαση γραφείων και επαγγελματικών χώρων, η Zoom θα ανταγωνιστεί έναν μεγάλο αριθμό λύσεων λογισμικού όπως η Envoy, η οποία συγκέντρωσε 111 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση τον Ιανουάριο του 2022. Το Zoom Docs παρουσιάζει παρόμοια χαρακτηριστικά με το Coda, το Notion, το Google Workspace και το 365 Microsoft, αλλά και με λογισμικά διαχείρισης διαφόρων projects, όπως το Asana και το Monday.com. Όλοι προσθέτουν AI companions ή copilots, με τη Microsoft να έχει το μεγαλύτερο προβάδισμα, και άλλους όπως η Salesforce να προσπαθούν να ακολουθήσουν.

Μπροστά στον ευρύτερο ανταγωνισμό, μια τέτοια επέκταση προϊόντων έχει νόημα για τη Zoom, δήλωσε ο αναλυτής της RBC Capital Markets, Rishi Jaluria. "Ο στόχος της είναι να κάνει τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν το Zoom περισσότερο, ώστε να μην είναι ένα εργαλείο που κάνετε κλικ ως σύνδεσμο και μετά το χρησιμοποιείτε και βγαίνετε", είπε. Ισχυροί χρήστες ανταγωνιστικών εργαλείων δεν είναι πιθανό να μετακινηθούν στα εργαλεία της Zoom, προέβλεψε ο Jaluria, αλλά κάποιοι μπορεί να το βρουν βολικό να έχουν τα περισσότερα εργαλεία που χρησιμοποιούν μαζεμένα σε ένα σημείο. "Υπάρχει σίγουρα χώρος για το Zoom σε αυτό το πεδίο. Και αυτό μπορεί να το βοηθήσει να διατηρήσει τους υφιστάμενους χρήστες του".

Ο Yuan, ο οποίος ξεκίνησε το Zoom πριν από 12 χρόνια αφού είχε διατελέσει επικεφαλής μηχανικός στο WebEx της Cisco, γνωρίζει ότι δεν ανακαλύπτει τον τροχό. Με τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης του, υποστήριξε ότι το Zoom θα ξεχωρίσει λόγω μιας "ομοσπονδιακής" προσέγγισης που σημαίνει ότι συνεργάζεται με διάφορα εργαλεία τρίτων και τα δικά του εναλλάξ, όποιο είναι φθηνότερο για την εκάστοτε εργασία. Ο Yuan δήλωσε ότι πιστεύει πως οι πελάτες θέλουν να έχουν τη δυνατότητα επιλογής. "Δεν μπορούμε να αναγκάσουμε κανέναν να χρησιμοποιεί μόνο μία πλατφόρμα", δήλωσε. "Πρέπει να δώσουμε στον πελάτη ευελιξία. Αυτό είναι το πιο σημαντικό".

Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα αυτής της προσέγγισης είναι ότι το Zoom δεν χρεώνει επιπλέον για τις λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης του. (Το AI Copilot της Microsoft είχε ανακοινωθεί πως θα έχει κόστος 30 δολάρια ανά χρήστη τον μήνα και αυτό της Salesforce έχει 50 δολάρια ανά χρήστη μηνιαίως). "Η διαφοροποίηση θα είναι το κόστος και η ποιότητα", δήλωσε ο Yuan.

Για να κερδίσει με βάση την ποιότητα, το Zoom θα πρέπει να αποφύγει λάθη, όπως η πρόσφατη ανησυχία για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη. Χρόνια αφότου η Zoom βρέθηκε στο μέσο σκανδάλων για το απόρρητο των χρηστών εν μέσω της της πανδημίας, η εταιρεία τα έκανε και πάλι "μαντάρα" με την πολιτική απορρήτου των πελατών της, σε μια ενημέρωση που φαινόταν να υποδηλώνει ότι η Zoom θα χρησιμοποιούσε δεδομένα πελατών για να εκπαιδεύσει τα δικά της μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, η οποία άλλαξε μετά την κατακραυγή που ξεσηκώθηκε. (Ο Yuan δήλωσε ότι η πολιτική αυτή δεν περιελάμβανε ποτέ τη συλλογή τέτοιων δεδομένων, σημειώνοντας πως η Zoom εκπαιδεύει τα μοντέλα της από ένα μείγμα δημόσιων δεδομένων, δικών της δεδομένων και δεδομένων τρίτων που αγόρασε).

Όσο για το πώς ο ιδρυτής της Zoom παραμένει παρακινημένος παρά το γεγονός ότι για ένα χρόνο Εδώ και έναν χρόνο η μετοχή της Zoom υποαπέδωσε συγκριτικά με τον δείκτη S&P 500 και αντίστοιχες εταιρείες τεχνολογίας των οποίων οι τίτλοι έχουν ανακάμψει κοντά στα υψηλά της πανδημίας. Ο Yuan ευελπιστεί ότι η Zoom θα μπει σε παρόμοια πορεία, όπως οι αγαπημένοι του Golden State Warriors μπαίνουν σε μια νέα σεζόν.

"Είχαμε κόσμο κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τώρα ξεκινάμε από την αρχή για να κάνουμε το Zoom καλύτερο. Θέλουμε να είμαστε περήφανοι όταν συνταξιοδοτηθούμε", πρόσθεσε.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Η συνεργασία με τη Lidl – Από εξαγωγές το 64% του κύκλου εργασιών της.

Η Pizza Hut επιστρέφει στην Ελλάδα

Λίγες ημέρες απομένουν για την επιστροφή της Pizza Hut στην Ελλάδα αυτή τη φορά υπό τον κυπριακό όμιλο PHC.

Πόσο καφέ πίνουμε στην Ελλάδα

Παρά την δεκαετή οικονομική κρίση και τις ανατιμήσεις σε τρόφιμα και ποτά αλλά και στα προϊόντα καφέ, δεν επηρεάστηκε η κατανάλωση στην Ελλάδα, με τον κλάδο να εμφανίζει ανθεκτικότητα.

Η "μονοπωλιακή αυτοκρατορία" της Google κινδυνεύει και ο Τραμπ μάλλον δεν θα τη σώσει

"Η Google δεν μπορεί να επωφεληθεί σημαντικά από το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών".

Ο Τραμπ θα προσπαθήσει να "μπλοκάρει" την απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ

"Υπάρχουν πολλοί τρόποι να λογοδοτήσει η Κίνα χωρίς να αποξενωθούν 180 εκατ. Αμερικανοί χρήστες".

Lamda Development: "Χρυσοτόκος όρνιθα" το Ελληνικό

Διπλάσιες οι εισπράξεις έναντι των εξόδων μέχρι σήμερα.

Embio Diagnostics: Νέα χρηματοδότηση 2,5 εκατ. ευρώ για την startup που αναπτύσσει διαγνωστικές λύσεις

Εστίασε στην επεκτατική της στρατηγική, εντάσσοντας στο πελατολόγιο της μεγάλες εταιρείες σε Ελλάδα και Κύπρο.

Μάχη χαρακωμάτων κυβέρνησης με βιομηχανία και σούπερ μάρκετ για τις προσφορές στα ράφια

Αντικείμενο η αλλαγή του καθεστώτος σχετικά με την υλοποίηση των προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων στα βασικά καταναλωτικά αγαθά.

Doitforme: Επέκταση υπηρεσιών από τη startup που επαναπροσδιορίζει τη δημιουργία διαφημίσεων στα social media

Η εταιρεία από το Βόλο έχει φέρει επανάσταση στη δημιουργία και διαχείριση διαφημίσεων στα social media.

Gregy: "Τρέχει" το mega πράσινο πρότζεκτ Κοπελούζου που θα συνδέσει ηλεκτρικά Ελλάδα και Αίγυπτο

Τα πλεονεκτήματα του έργου και τα έργα ΑΠΕ που θα τροφοδοτούν πράσινη ενέργεια τη διασύνδεση.

Theramir: Στόχος οι κλινικές δοκιμές για τη startup που αναπτύσσει θεραπείες κατά του καρκίνου

Η στρατηγική πορεία της για την ανάπτυξη νέων στοχευμένων θεραπειών ενισχύθηκε με μια επιτυχημένη χρηματοδότηση ύψους 525.000 ευρώ.