Aegean: Στα €37,1 εκατ. τα κέρδη μετά από φόρους το α' εξάμηνο, άλμα 51% στα έσοδα

Aegean: Στα €37,1 εκατ. τα κέρδη μετά από φόρους το α' εξάμηνο, άλμα 51% στα έσοδα

Αύξηση 37% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών του δευτέρου τριμήνου ανακοίνωσε η AEGEAN συγκριτικά με το δεύτερο τρίμηνο του 2022, φτάνοντας τα €449,1 εκατ.

Την ίδια στιγμή, τα Κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε €67,3 εκατ. και τα Κέρδη μετά από φόρους σε €51,5 εκατ. από Κέρδη μετά από φόρους €10,8 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο του 2022.

Αντίστοιχα στο επίπεδο του α' εξαμήνου, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών σημείωσε άλμα 51% και ανήλθε σε €678,1 εκατ.

Τα κέρδη προ φόρων για την ίδια περίοδο διαμορφώθηκαν σε €48,7 εκατ. έναντι ζημιών προ φόρων €30,6 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2022, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε €37,1 εκατ. από ζημίες μετά από φόρους €27,7 εκατ.

Aegean

 

 

 

 

 

 

Όπως αναφέρει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση, η προσφερόμενη χωρητικότητα, με την σημαντική ενίσχυση του δικτύου κατά το δεύτερο τρίμηνο, αυξήθηκε κατά 22%, φέρνοντας ακόμη μεγαλύτερη αύξηση κατά 28% στην επιβατική κίνηση, η οποία ανήλθε σε 4,1 εκατ. επιβάτες από 3,2 εκατ. επιβάτες το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022.

Ο συντελεστής πληρότητας βελτιώθηκε σε 82,6% από 79,2% στο δεύτερο τρίμηνο του 2022. Η διεύρυνση της δραστηριότητας της AEGEAN με 16 νέα δρομολόγια στο εξωτερικό, αλλά και κυρίως η ενίσχυση των συχνοτήτων σε προορισμούς της Ιταλίας, Ισπανίας, Γερμανίας, Σκανδιναβίας, Ισραήλ, Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας, αγορές στις οποίες ανέκαμψε σημαντικά η ζήτηση, συνέβαλαν στο ιδιαίτερα θετικό αποτέλεσμα.

Η ισχυρή δυναμική της ζήτησης κατά το δεύτερο τρίμηνο, η ανάπτυξη του δικτύου και η συνεχιζόμενη επένδυση σε νέα αεροσκάφη συνέβαλλαν ώστε ο Όμιλος να μεταφέρει 6,7 εκατ. επιβάτες το πρώτο εξάμηνο του 2023, 42% περισσότερους σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022, προσφέροντας συνολικά 8,2 εκατ. θέσεις, 28% περισσότερες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Πρώτο εξάμηνο

Σε επίπεδο εξαμήνου, η αύξηση στην επιβατική κίνηση προήλθε κυρίως από το δίκτυο εξωτερικού, όπου ο Όμιλος μετέφερε 4 εκατ. επιβάτες, 52% περισσότερους από την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Καταλυτική για την επίτευξη του αποτελέσματος αυτού ήταν η βελτίωση του συντελεστή πληρότητας που ανήλθε στο 82,2%, 7,6 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερη σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Με τη θετική επίδραση του δευτέρου τριμήνου ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του πρώτου εξαμήνου 2023 υπερβαίνει κατά 51% τα αντίστοιχα μεγέθη του 2022, φτάνοντας τα €678,1 εκατ. Η σταδιακή αναβάθμιση του στόλου και η αποδοτική διαχείριση του κόστους παρά τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις συνέβαλλαν στην επίτευξη EBITDA 3,7 φορές υψηλότερου, ήτοι κέρδη €139,5 εκατ. από κέρδη €37,7 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα Κέρδη προ φόρων για το πρώτο εξάμηνο του 2023 διαμορφώθηκαν σε €48,7 εκατ. έναντι Ζημιών προ φόρων €30,6 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε €37,1 εκατ. από Ζημίες μετά από φόρους €27,7 εκατ., την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Κατά το πρώτο εξάμηνο η AEGEAN προέβη στην αποπληρωμή του υπολοίπου των δανείων που έλαβε κατά τη διάρκεια της πανδημίας (€68,5 εκατ.). Παράλληλα προέβη και στην αποπληρωμή δανείου χρηματοδοτικής μίσθωσης που είχε συναφθεί το 2020 για την απόκτηση ενός αεροσκάφους A321 neo καθώς και στην αγορά ενός νεότευκτου Α320 neo αεροσκάφους, χρησιμοποιώντας μόνο ταμειακά διαθέσιμα (σύνολο δύο ενεργειών $70 εκατ.), αυξάνοντας σε 11 τα ελεύθερα βαρών αεροσκάφη, από μόλις 4 το Δεκέμβριο του 2019.

Λόγω των ισχυρών λειτουργικών ταμειακών ροών, απόρροια και των υψηλών επιπέδων προ-πωλήσεων για τη θερινή περίοδο και πάρα τις επενδύσεις και τις αποπληρωμές δανεισμού του πρώτου εξαμήνου, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα εμφανίζονται βελτιωμένα κατά σχεδόν €200 εκατ. στις 30.06.2023 σε σχέση με τις 31.12.2022.

Δ. Γερογιάννης: Παρουσιάζουμε εξαιρετικά ισχυρά αποτελέσματα

"Η επίδοση που πετύχαμε το πρώτο εξάμηνο του 2023 επιβεβαίωσε τη συνεπή υλοποίηση των στόχων μας, σε ένα περιβάλλον ισχυρής ζήτησης, αλλά και έντονου ανταγωνισμού", αναφέρει ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, και προσθέτει: "Παρουσιάζουμε εξαιρετικά ισχυρά αποτελέσματα που προέρχονται από τη διεύρυνση του δικτύου και την αυξημένη χωρητικότητα με την παραλαβή νέων αεροσκαφών, ενώ επιπρόσθετα η αποδοτική διαχείριση του λειτουργικού κόστους, η συνεχής αναβάθμιση των υπηρεσιών μας και του προϊόντος μας, ενισχύουν περαιτέρω την ανταγωνιστικότητά μας.

Για το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους θα επιχειρήσουμε με 10% και 15% αντίστοιχα περισσότερες χιλιομετρικές θέσεις από το 2022, στηρίζοντας τη διάχυση του μεταφορικού έργου σε περισσότερες περιοχές αλλά και επενδύοντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Με βάση τις ισχυρές επιδόσεις του πρώτου εξαμήνου και τα μέχρι σήμερα στοιχεία του τρίτου τριμήνου, τα έσοδα ανά πτήση εκτιμώνται ότι θα κινηθούν στα επίπεδα του εξαιρετικού τρίτου τριμήνου του 2022 ενώ για το σύνολο του έτους αναμένεται ότι θα υπάρξει σημαντική βελτίωση του συνολικού επιπέδου κερδοφορίας φτάνοντας σε νέα ιστορικά υψηλά".

Σημειώνεται ότι το 2023 η AEGEAN έχει παραλάβει 9 νέα αεροσκάφη, φθάνοντας έως σήμερα τα 28 JET αεροσκάφη της οικογένειας A320 neo. Τα νέα αεροσκάφη καλύπτουν το 50% της συνολικής ετήσιας δραστηριότητας του συνολικού στόλου JΕΤ αεροσκαφών σε ώρες, πτήσεις και χιλιομετρικές θέσεις, επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση κόστους, καθώς και μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ανά επιβάτη.

Η AEGEAN επιχειρεί συνολικά με 76 αεροπλάνα το 2023 και θα προσφέρει στο σύνολο του έτους πάνω από 18 εκατ. θέσεις, με 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες συγκριτικά με το 2022. Το Δίκτυο καλύπτει 46 χώρες σε 165 προορισμούς από συνολικά 10 βάσεις.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τζοβάννα Παλυβού: Στη Europa εδώ και 50 χρόνια δημιουργούμε καινοτομία, όχι απλώς προϊόντα

"Kοινωνική υπευθυνότητα και βιωσιμότητα στον πυρήνα της επιχειρηματικής μας φιλοσοφίας".

B. Ψάλτης (Alpha Bank): Αποδίδεται στις τράπεζες ευθύνη που δεν τους ανήκει

Την ανάγκη οι τράπεζες να αναζητήσουν μια νέα κοινωνική συμφωνία τονίζει σε συνέντευξή του στον διευθυντή του "Forbes Greece", Σπ. Δημητρέλη, o κ. Β. Ψάλτης, CEO της Alpha Bank.

Δισκογραφικές εταιρείες στην Ελλάδα: Πώς επιβιώνουν στην εποχή του Spotify

Η αγορά στρέφεται όλο και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες, με το streaming να κυριαρχεί στις προτιμήσεις των ακροατών και στα έσοδα των εταιρειών.

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.