Η Γαλλία πληρώνει τους οινοπαραγωγούς για να ξεριζώσουν τα αμπέλια τους

Η Γαλλία πληρώνει τους οινοπαραγωγούς για να ξεριζώσουν τα αμπέλια τους

"Η δουλειά έχει γίνει πολύ δύσκολη", λέει ένας οινοπαραγωγός από το Μπορντώ, εφιστώντας την προσοχή στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η διάσημη για κρασιά της περιοχή της Γαλλίας, καθώς μεταμορφώνεται. 

Οι ακραίες καιρικές συνθήκες και οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες πλήττουν τους οινοπαραγωγούς τόσο πολύ που για ορισμένους δεν είναι πλέον βιώσιμο να κρατήσουν ανοιχτά τα οινοποιεία τους ανοιχτά. Αντ' αυτού, ξεριζώνουν τα αμπέλια και ζητούν αποζημίωση από την κυβέρνηση.

"Στα επόμενα πέντε χρόνια, θα δούμε λιγότερα αμπέλια στο Μπορντό", δήλωσε στο CNBC η Sylvie Courselle, γεωπόνος και οινολόγος στο Château Thieuley.

Σύμφωνα με στοιχεία των τοπικών αρχών, από τις αρχές Ιουνίου και έως τον Ιούλιο του 2023 υπήρξαν 584 αιτήσεις για αποζημίωση από οινοπαραγωγούς που θέλουν είτε να σταματήσουν εντελώς την παραγωγή τους είτε να διαφοροποιήσουν τη χρήση γης. Συνολικά, αυτό αντιστοιχεί σε σχεδόν 5.000 εκτάρια αμπελώνων. Οι οινοπαραγωγοί είχαν προθεσμία μέχρι τα μέσα Ιουλίου για να ζητήσουν κρατική στήριξη.

"Η κλιματική αλλαγή μπορεί να επιταχύνει όλη αυτή την αλλαγή", δήλωσε η Courselle στο CNBC, προσθέτοντας ότι τα τελευταία χρόνια οι οινοπαραγωγοί είχαν να αντιμετωπίσουν χαλαζοπτώσεις, παγετούς και ξηρασίες που επηρεάζουν σημαντικά τις καλλιέργειες.

Στο μέλλον πιστεύει πως η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι η πρόσβαση στο νερό - από τα πιο βασικά στοιχεία για την παραγωγή κρασιού.

Αλλά οι προκλήσεις υπερβαίνουν την κλιματική αλλαγή. Ιστορικά, δόθηκε έμφαση στην παραγωγή κόκκινου κρασιού στο Μπορντό, αλλά οι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο την μπύρα και τα ελαφρύτερα κρασιά. Απόδειξη αυτού είναι η έκρηξη του αριθμού των ενεργών ζυθοποιών στη Γαλλία. Αυτοί έχουν αυξηθεί από 322 το 2009 σε 2.500 το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Statista.

Επιπλέον, τα στοιχεία του γαλλικού ινστιτούτου OFDT δείχνουν ότι οι πωλήσεις κρασιού μειώθηκαν κατά περισσότερο από 33% μεταξύ 2000 και 2020. Κατά την ίδια περίοδο, υπήρξε αύξηση 7% στις πωλήσεις μπύρας.

Η Γαλλία εξάγει πλέον λιγότερο κρασί. Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία κυριαρχού στο εμπόριο κρασιού παγκοσμίως. Αλλά το 2022, οι γαλλικές εξαγωγές υποχώρησαν κατά 5% σε σύγκριση με το 2021.

Κερδίζουν έδαφος τα γερμανικά κρασιά 

Τα άσχημα νέα για έναν τόπο μπορεί να είναι καλά νέα για έναν άλλον τόπο. Ο Ernst Büscher, υπεύθυνος Τύπου στο Γερμανικό Ινστιτούτο Οίνου (DWI), δήλωσε στο CNBC ότι τα γερμανικά κρασιά δείχνουν εντελώς αντίθετες τάσεις από τα γαλλικά.

"Είμαστε αρκετά χαρούμενοι", είπε. "Μέχρι τώρα, για τα γερμανικά κρασιά, το πλεονέκτημα των υψηλότερων θερμοκρασιών επικρατεί του αρνητικού στοιχειων των ακραίων καιρικών συνθηκών", πρόσθεσε.

Οι αμπελώνες στη βόρεια Γερμανία είχαν να αντιμετωπίσουν παγετό - αλλά η περιοχή είχε και υψηλότερες θερμοκρασίες. Ο Büscher δήλωσε ότι οι θερμοκρασίες στα επίπεδα των 35-36 βαθμών Κελσίου είναι ασυνήθιστες ιστορικά.

Η Γερμανία ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ που ανακοίνωσε ότι αύξησε την παραγωγή κρασιού το 2022. Συνολικά, η παραγωγή σημείωσε άλμα 6% σε σχέση με το 2021 "λόγω της ξηρής και θερμής καλλιεργητικής περιόδου που ήταν ευεργετική για τους αμπελώνες".

Το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται σε παρόμοια θέση με τη Γερμανία. Τα εκτάρια με αμπέλια έχουν υπερτετραπλασιαστεί από το 2000, σύμφωνα με την WineGB. Το 2021, οι πωλήσεις κρασιού αυξήθηκαν κατά 31% ετησίως σε 9,3 εκατ. φιάλες. Η πλειονότητα αυτών είναι αφρώδης και όχι αποσταγμένος οίνος.

Ο όγκος παραγωγής κρασιού στο Ηνωμένο Βασίλειο εκτοξεύτηκε στα ύψη το 2018, σύμφωνα με στοιχεία της Statista. Αν και τα επίπεδα έχουν μειωθεί έκτοτε, εξακολουθούν να είναι πολύ πάνω από τα στοιχεία παραγωγής που καταγράφηκαν πριν από εκείνο το έτος.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τζοβάννα Παλυβού: Στη Europa εδώ και 50 χρόνια δημιουργούμε καινοτομία, όχι απλώς προϊόντα

"Kοινωνική υπευθυνότητα και βιωσιμότητα στον πυρήνα της επιχειρηματικής μας φιλοσοφίας".

B. Ψάλτης (Alpha Bank): Αποδίδεται στις τράπεζες ευθύνη που δεν τους ανήκει

Την ανάγκη οι τράπεζες να αναζητήσουν μια νέα κοινωνική συμφωνία τονίζει σε συνέντευξή του στον διευθυντή του "Forbes Greece", Σπ. Δημητρέλη, o κ. Β. Ψάλτης, CEO της Alpha Bank.

Δισκογραφικές εταιρείες στην Ελλάδα: Πώς επιβιώνουν στην εποχή του Spotify

Η αγορά στρέφεται όλο και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες, με το streaming να κυριαρχεί στις προτιμήσεις των ακροατών και στα έσοδα των εταιρειών.

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Η συνεργασία με τη Lidl – Από εξαγωγές το 64% του κύκλου εργασιών της.

Άμβυξ και Chateau Minuty συστήνουν το σπάνιο ροζέ της Προβηγκίας στην Ελλάδα

To Forbes Greece είχε την ευκαιρία να συναντήσει τον επικεφαλής του κτήματος, Francois Matton.

Οινοποιία Κουρτάκη: Στο κατώφλι της εξαγοράς

Σύμφωνα με πληροφορίες, η οινοποιία έχει δώσει τα χέρια με τη Μάντης Εμπορική, εταιρεία η οποία εξαγόρασε και την οινοποιία Μαλαματίνα. Αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη το due diligence.

Air France: Οικονομικό πλήγμα Є180 εκατ. λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι

Οι τουρίστες αποφεύγουν τη γαλλική πρωτεύουσα λόγω συνωστισμού και ακρίβειας.