Αντώνης Αυγερόπουλος (Nespresso): Στόχος μας η συνεχής βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη

Αντώνης Αυγερόπουλος (Nespresso): Στόχος μας η συνεχής βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη

Ο κ. Αντώνης Αυγερόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Nespresso Hellas, μιλά για τις νέες υπηρεσίες και τα λανσαρίσματα καφέ που οδήγησαν το 2023 σε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων της Nespresso. Επισημαίνει, τη σημασία που έχει για την εταιρεία η στρατηγική για συνεχή βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη με την προσθήκη νέων συνεργασιών με εταιρείες όπως η BoxNow και η Skroutz Last Mile, ενώ περιγράφει πώς βλέπει ο ίδιος τον ρόλο του CEO σήμερα.

- Ποια είναι η ποσοστιαία συμβολή στην αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας μετά τη συνεργασία που πραγματοποιήσατε με BoxNow και Skroutz Last Mile;

Το 2023 ήταν η πέμπτη συνεχόμενη χρονιά με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στις πωλήσεις μας. Ευελπιστούμε ότι και το 2024 θα είναι μία ακόμα. Αυτή η επιτυχία είναι απόρροια πολλών παραγόντων. Η αφοσίωση όλης της ομάδας στην εξυπηρέτηση, η συνεχής βελτίωση και η καινοτομία δίνουν ώθηση τις πωλήσεις μας. Ό,τι καινοτόμο καλωσορίζεται από τους πελάτες μας και όλα λειτουργούν αθροιστικά στην εξέλιξη της Nespresso στην Ελλάδα. 

Η νέα Nespresso Boutique στο The Mall, τα νέα λανσαρίσματα καφέ, η εξάπλωση του Nespresso On The Go, οι λύσεις μας για χώρους Horeca και γραφείων, αλλά και φυσικά οι νέες υπηρεσίες και συνεργασίες που κάνουν το ταξίδι το πελάτη όλο και πιο εύκολο και ευχάριστο. Στην τελευταία κατηγορία εμπίπτουν οι συνεργασίες που αναφέρετε. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που προσφέρουμε στους πελάτες μας μια επιπλέον επιλογή για την άμεση παραλαβή των προϊόντων Nespresso. Ήδη το 15% των παραγγελιών μέσω site, application ή τηλεφώνου παραδίδονται σε lockers. Όσο περισσότεροι το δοκιμάσουν είμαι σίγουρος ότι θα εντυπωσιαστούν από την ευκολία. Δεν θα με εξέπληττε αν το ποσοστό αυτό διπλασιαστεί στο επόμενο ένα με δύο χρόνια. 

- Τι άλλαξε ως προς την προσέγγιση των Nespresso καταστημάτων από τη στιγμή που ξεκινήσατε στην Ελλάδα έως και σήμερα;

Για εμάς, η Nespresso Boutique ήταν πάντα ο χώρος στον οποίο οι πελάτες μας μπορούσαν να βιώσουν τη μοναδική εμπειρία καφέ Nespresso. Η ικανοποίηση του καταναλωτή ήταν και παραμένει για εμάς απόλυτη προτεραιότητα. 

Η φιλοσοφία μας παραμένει αναλλοίωτη, ωστόσο, η προσέγγισή μας όπως και ο καταναλωτής, έχει εξελιχθεί σημαντικά με τα χρόνια. Για παράδειγμα, η ένταξη του Nespresso On the Go σε 4 Boutiques, όπου ο καταναλωτής μπορεί να απολαύσει τον αγαπημένο του καφέ στο χέρι, είναι ένα καινούργιο concept. Ξεκίνησε από τη δική μας αγορά, λόγω της αγάπης του Έλληνα καταναλωτή στο coffee on the go, και υιοθετήθηκε έπειτα σε άλλες αγορές όπως τη Nespresso UK.

Πέρα όμως, από τα φυσικά καταστήματα, για εμάς το περιβάλλον του ecommerce αντιμετωπίζεται ως μια ακόμα Nespresso Boutique όπου η εμπειρία του πελάτη είναι προτεραιότητά. Γι’ αυτό, και συνεχώς προσθέτουμε νέα features σε site και app, ώστε ο κάθε πελάτης να νιώθει την εξατομικευμένη εμπειρία μιας Nespresso Boutique στην οθόνη του!

- Ποιο μοντέλο εργασίας θεωρείτε ότι θα είναι στο εξής περισσότερο αποτελεσματικό για τη λειτουργία ενός οργανισμού με δεδομένη τη δυνατότητα "επιστροφής στο γραφείο" μετά από μία μακρά περίοδο τηλεργασίας;

Έχοντας, όπως όλοι μας, βιώσει όλα τα μοντέλα τα τελευταία χρόνια, το υβριδικό μοντέλο είναι αυτό που έχουμε εφαρμόσει πλέον ως ομάδα με εξαίρεση φυσικά τις Boutiques. Στην παρούσα φάση, για την άμεση ομάδα μου, είμαι υπέρμαχος της μέγιστης δυνατής ευελιξίας. Παρ’ όλο αυτό όμως, πιστεύω ότι δεν υπάρχει το αποτελεσματικότερο μοντέλο. Τι εννοώ; Οι προκλήσεις ενός οργανισμού ή μίας υποομάδας αυτού, το προφίλ και οι ανάγκες των εργαζομένων, και άλλοι παράγοντες, συνθέτουν τις μεταβλητές για το αποτελεσματικότερο μοντέλο για μία ομάδα μία δεδομένη χρονική στιγμή. Σημαντικό είναι να είμαστε γρήγοροι ώστε να αναγνωρίζουμε το καλύτερο μοντέλο και να το επικαιροποιούμε. 

- Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελούν βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;

Για εμάς, το ESG και οι πράξεις για την προστασία του περιβάλλοντος δεν ξεκίνησαν τώρα. Η Nespresso από το 2009 αναλαμβάνει αποφασιστικά μέτρα για τα αίτια και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής αφού είναι σημαντικό να δράσουμε άμεσα για να εξασφαλίσουμε ότι στο μέλλον όλοι θα έχουμε μια κούπα καφέ (έως το 2050 αναμένεται να μειωθεί η παραγωγή καφέ έως 50%). Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Nespresso το 2022, εντάχθηκε στο διεθνές κίνημα επιχειρήσεων B Corp προσαρμόζοντας τις δράσεις όλου του οργανισμού με κύριο στόχο το κοινό καλό ενώ έθεσε έναν σημαντικό στόχο για Net Zero έως το 2035. 

Στην Ελλάδα, μέσα σε μια 10ετία καταφέραμε να αυξήσουμε τα ποσοστά ανακύκλωσης καψουλών στη χώρα από 1,4% σε 32% ενώ εγκαινιάσαμε τον Οκτώβριο του 2023 το πρόγραμμα "A Zero Waste Journey” στα πλαίσια της παγκόσμιας δέσμευσής μας για ένα net zero μέλλον όπου τίποτα δεν πάει χαμένο. 

Το μοντέλο διοίκησης πρέπει να επηρεάζεται. Στη Nespresso, και οι 200 υπάλληλοι της εταιρείας, ασχέτως τμήματος, έχουν έναν στόχο στην ετήσια αξιολόγησή τους που έχει να κάνει με τον πυλώνα του sustainability. 

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα;

Πιστεύω ακράδαντα ότι η προσωπική βελτίωση και εξέλιξη, γνωστικά ή συμπεριφορικά, είναι κάτι που μπορεί να αποκτηθεί αρκετά εύκολα σήμερα. Εξάλλου, μέσα από το online περιβάλλον, και η εκπαίδευση είναι πλέον εύκολα προσβάσιμη. 

Για εμένα είναι σημαντικό να βρίσκομαι γύρω από ανθρώπους που αριστεύουν σε κάποιον τομέα (ειδικά στον αθλητισμό αλλά όχι μόνο), προσπαθώντας να μαθαίνω κάτι νέο. Συχνά αναζητώ video ειδικών, συμμετέχω σε κύκλους ανθρώπων με αντίστοιχες επαγγελματικές προκλήσεις, μαθαίνω όντας mentor σε προγράμματα όπως αυτό της Endeavor. Ίσως θα μπορούσα να αφιερώνω περισσότερο χρόνο στο διάβασμα βιβλίων. 

- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Τα συναισθήματα που βιώνει ένας CEO πιστεύω ότι δεν διαφέρουν σημαντικά από αυτά που βιώνει ο οποιοσδήποτε άλλος επαγγελματίας. Άλλωστε ο κάθε ένας από εμάς είναι ο CEO της δουλειάς του. Εγώ προσωπικά, βιώνω πληθώρα συναισθημάτων που δημιουργούνται σχεδόν αποκλειστικά από τις ανθρώπινες σχέσεις. Προσπαθώ να επιλέγω ή να αποζητώ συνεργάτες που έχουν θετική στάση, με καλή προαίρεση, δημιουργικούς, ώστε η μέρα μου να γεμίζει με θετική ενέργεια. Θα έλεγα ότι, μετά από 17 χρόνια ως CEO, ο ρόλος αυτός με έχει βοηθήσει να κοιτάω πάντα μπροστά και γρήγορα. Ίσως, ένα από τα πιο ευχάριστα αυτής της θέσης είναι ότι μπορείς να έχεις σημαντική επιρροή στη διαμόρφωση της εταιρική κουλτούρας στην κατεύθυνση που θεωρείς καλύτερη.

Ο Αντώνης Αυγερόπουλος είναι μέλος του CEO Club Greece

Περισσότερα από Forbes

CEO Clubs Greece: Αναλύοντας την ουσία και τη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Οι ραγδαίες εξελίξεις της εποχής μας, όπως καθρεφτίζονται σε πολιτικο-οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, και ενεργειακό επίπεδο, αναπόφευκτα ωθούν τις επιχειρήσεις σε μία πορεία μετασχηματισμού (transformation).

Μαρία Ιωαννίδου (Avolta): Disruption is the new normal - Πρέπει να έχουμε ανθεκτικούς εταιρικούς οργανισμούς

Τον σχεδιασμό της Avolta (Hellenic Duty Free Shops) για την ανάπτυξη περισσότερων σημείων σε σημεία εισόδου και εξόδου της χώρας, αλλά και το νέο επενδυτικό πλάνο των 6 εκατ. ευρώ για το 2025, παρουσιάζει στο CEO Talks η κα Μαρία Ιωαννίδου, Γενική Διευθύντρια και Country Manager της εταιρείας.

Ποια είναι η υπεραξία ενός δυνατού personal leadership branding;

Το νέο MasterClass, της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece, έχει τίτλο "The Hyper Value of Personal Leadership Practice" και θα λάβει χώρα στις 14 Μαρτίου στο ClubHouse υπό την έμπειρη καθοδήγηση του Δημήτρη Μιχόπουλου, Ιδρυτή και CEO της Genius & Crazy.

Νίκος Κωστάρας, Γενικός Διευθυντής IQVIA Hellas: Mια σύγχρονη επιχείρηση είναι ενεργό μέλος της κοινωνίας

Για την πορεία της φαρμακευτικής αγοράς στην Ελλάδα και τη δράση της IQVIA Hellas μιλά ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Νίκος Κωστάρας.

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".