Αντώνης Αυγερόπουλος (Nespresso): Στόχος μας η συνεχής βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη

Αντώνης Αυγερόπουλος (Nespresso): Στόχος μας η συνεχής βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη

Ο κ. Αντώνης Αυγερόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Nespresso Hellas, μιλά για τις νέες υπηρεσίες και τα λανσαρίσματα καφέ που οδήγησαν το 2023 σε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων της Nespresso. Επισημαίνει, τη σημασία που έχει για την εταιρεία η στρατηγική για συνεχή βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη με την προσθήκη νέων συνεργασιών με εταιρείες όπως η BoxNow και η Skroutz Last Mile, ενώ περιγράφει πώς βλέπει ο ίδιος τον ρόλο του CEO σήμερα.

- Ποια είναι η ποσοστιαία συμβολή στην αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας μετά τη συνεργασία που πραγματοποιήσατε με BoxNow και Skroutz Last Mile;

Το 2023 ήταν η πέμπτη συνεχόμενη χρονιά με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στις πωλήσεις μας. Ευελπιστούμε ότι και το 2024 θα είναι μία ακόμα. Αυτή η επιτυχία είναι απόρροια πολλών παραγόντων. Η αφοσίωση όλης της ομάδας στην εξυπηρέτηση, η συνεχής βελτίωση και η καινοτομία δίνουν ώθηση τις πωλήσεις μας. Ό,τι καινοτόμο καλωσορίζεται από τους πελάτες μας και όλα λειτουργούν αθροιστικά στην εξέλιξη της Nespresso στην Ελλάδα. 

Η νέα Nespresso Boutique στο The Mall, τα νέα λανσαρίσματα καφέ, η εξάπλωση του Nespresso On The Go, οι λύσεις μας για χώρους Horeca και γραφείων, αλλά και φυσικά οι νέες υπηρεσίες και συνεργασίες που κάνουν το ταξίδι το πελάτη όλο και πιο εύκολο και ευχάριστο. Στην τελευταία κατηγορία εμπίπτουν οι συνεργασίες που αναφέρετε. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που προσφέρουμε στους πελάτες μας μια επιπλέον επιλογή για την άμεση παραλαβή των προϊόντων Nespresso. Ήδη το 15% των παραγγελιών μέσω site, application ή τηλεφώνου παραδίδονται σε lockers. Όσο περισσότεροι το δοκιμάσουν είμαι σίγουρος ότι θα εντυπωσιαστούν από την ευκολία. Δεν θα με εξέπληττε αν το ποσοστό αυτό διπλασιαστεί στο επόμενο ένα με δύο χρόνια. 

- Τι άλλαξε ως προς την προσέγγιση των Nespresso καταστημάτων από τη στιγμή που ξεκινήσατε στην Ελλάδα έως και σήμερα;

Για εμάς, η Nespresso Boutique ήταν πάντα ο χώρος στον οποίο οι πελάτες μας μπορούσαν να βιώσουν τη μοναδική εμπειρία καφέ Nespresso. Η ικανοποίηση του καταναλωτή ήταν και παραμένει για εμάς απόλυτη προτεραιότητα. 

Η φιλοσοφία μας παραμένει αναλλοίωτη, ωστόσο, η προσέγγισή μας όπως και ο καταναλωτής, έχει εξελιχθεί σημαντικά με τα χρόνια. Για παράδειγμα, η ένταξη του Nespresso On the Go σε 4 Boutiques, όπου ο καταναλωτής μπορεί να απολαύσει τον αγαπημένο του καφέ στο χέρι, είναι ένα καινούργιο concept. Ξεκίνησε από τη δική μας αγορά, λόγω της αγάπης του Έλληνα καταναλωτή στο coffee on the go, και υιοθετήθηκε έπειτα σε άλλες αγορές όπως τη Nespresso UK.

Πέρα όμως, από τα φυσικά καταστήματα, για εμάς το περιβάλλον του ecommerce αντιμετωπίζεται ως μια ακόμα Nespresso Boutique όπου η εμπειρία του πελάτη είναι προτεραιότητά. Γι’ αυτό, και συνεχώς προσθέτουμε νέα features σε site και app, ώστε ο κάθε πελάτης να νιώθει την εξατομικευμένη εμπειρία μιας Nespresso Boutique στην οθόνη του!

- Ποιο μοντέλο εργασίας θεωρείτε ότι θα είναι στο εξής περισσότερο αποτελεσματικό για τη λειτουργία ενός οργανισμού με δεδομένη τη δυνατότητα "επιστροφής στο γραφείο" μετά από μία μακρά περίοδο τηλεργασίας;

Έχοντας, όπως όλοι μας, βιώσει όλα τα μοντέλα τα τελευταία χρόνια, το υβριδικό μοντέλο είναι αυτό που έχουμε εφαρμόσει πλέον ως ομάδα με εξαίρεση φυσικά τις Boutiques. Στην παρούσα φάση, για την άμεση ομάδα μου, είμαι υπέρμαχος της μέγιστης δυνατής ευελιξίας. Παρ’ όλο αυτό όμως, πιστεύω ότι δεν υπάρχει το αποτελεσματικότερο μοντέλο. Τι εννοώ; Οι προκλήσεις ενός οργανισμού ή μίας υποομάδας αυτού, το προφίλ και οι ανάγκες των εργαζομένων, και άλλοι παράγοντες, συνθέτουν τις μεταβλητές για το αποτελεσματικότερο μοντέλο για μία ομάδα μία δεδομένη χρονική στιγμή. Σημαντικό είναι να είμαστε γρήγοροι ώστε να αναγνωρίζουμε το καλύτερο μοντέλο και να το επικαιροποιούμε. 

- Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελούν βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;

Για εμάς, το ESG και οι πράξεις για την προστασία του περιβάλλοντος δεν ξεκίνησαν τώρα. Η Nespresso από το 2009 αναλαμβάνει αποφασιστικά μέτρα για τα αίτια και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής αφού είναι σημαντικό να δράσουμε άμεσα για να εξασφαλίσουμε ότι στο μέλλον όλοι θα έχουμε μια κούπα καφέ (έως το 2050 αναμένεται να μειωθεί η παραγωγή καφέ έως 50%). Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Nespresso το 2022, εντάχθηκε στο διεθνές κίνημα επιχειρήσεων B Corp προσαρμόζοντας τις δράσεις όλου του οργανισμού με κύριο στόχο το κοινό καλό ενώ έθεσε έναν σημαντικό στόχο για Net Zero έως το 2035. 

Στην Ελλάδα, μέσα σε μια 10ετία καταφέραμε να αυξήσουμε τα ποσοστά ανακύκλωσης καψουλών στη χώρα από 1,4% σε 32% ενώ εγκαινιάσαμε τον Οκτώβριο του 2023 το πρόγραμμα "A Zero Waste Journey” στα πλαίσια της παγκόσμιας δέσμευσής μας για ένα net zero μέλλον όπου τίποτα δεν πάει χαμένο. 

Το μοντέλο διοίκησης πρέπει να επηρεάζεται. Στη Nespresso, και οι 200 υπάλληλοι της εταιρείας, ασχέτως τμήματος, έχουν έναν στόχο στην ετήσια αξιολόγησή τους που έχει να κάνει με τον πυλώνα του sustainability. 

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα;

Πιστεύω ακράδαντα ότι η προσωπική βελτίωση και εξέλιξη, γνωστικά ή συμπεριφορικά, είναι κάτι που μπορεί να αποκτηθεί αρκετά εύκολα σήμερα. Εξάλλου, μέσα από το online περιβάλλον, και η εκπαίδευση είναι πλέον εύκολα προσβάσιμη. 

Για εμένα είναι σημαντικό να βρίσκομαι γύρω από ανθρώπους που αριστεύουν σε κάποιον τομέα (ειδικά στον αθλητισμό αλλά όχι μόνο), προσπαθώντας να μαθαίνω κάτι νέο. Συχνά αναζητώ video ειδικών, συμμετέχω σε κύκλους ανθρώπων με αντίστοιχες επαγγελματικές προκλήσεις, μαθαίνω όντας mentor σε προγράμματα όπως αυτό της Endeavor. Ίσως θα μπορούσα να αφιερώνω περισσότερο χρόνο στο διάβασμα βιβλίων. 

- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Τα συναισθήματα που βιώνει ένας CEO πιστεύω ότι δεν διαφέρουν σημαντικά από αυτά που βιώνει ο οποιοσδήποτε άλλος επαγγελματίας. Άλλωστε ο κάθε ένας από εμάς είναι ο CEO της δουλειάς του. Εγώ προσωπικά, βιώνω πληθώρα συναισθημάτων που δημιουργούνται σχεδόν αποκλειστικά από τις ανθρώπινες σχέσεις. Προσπαθώ να επιλέγω ή να αποζητώ συνεργάτες που έχουν θετική στάση, με καλή προαίρεση, δημιουργικούς, ώστε η μέρα μου να γεμίζει με θετική ενέργεια. Θα έλεγα ότι, μετά από 17 χρόνια ως CEO, ο ρόλος αυτός με έχει βοηθήσει να κοιτάω πάντα μπροστά και γρήγορα. Ίσως, ένα από τα πιο ευχάριστα αυτής της θέσης είναι ότι μπορείς να έχεις σημαντική επιρροή στη διαμόρφωση της εταιρική κουλτούρας στην κατεύθυνση που θεωρείς καλύτερη.

Ο Αντώνης Αυγερόπουλος είναι μέλος του CEO Club Greece

Περισσότερα από Forbes

Πάνος Παγκράτης (Ariston Dental): Χτίζουμε πάνω σε αξίες που δεν αντιγράφονται εύκολα

"Η φήμη του CEO έχει βαρύνουσα σημασία για την αξία και το μέλλον της εταιρείας".

Γ. Σπυρόπουλος (OCTANE): Οι προκλήσεις του σύγχρονου επιχειρείν απαιτούν μια εφαρμοσμένη, ευέλικτη στρατηγική

Στο σημερινό αβέβαιο παγκόσμιο περιβάλλον θα επιβιώσουν οι πιο προσαρμοστικοί, εξωστρεφείς και ευέλικτοι οργανισμοί, σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της OCTANE.

Andrea Rotunno (ProntoPegno Ενέχυρο Αγορά Χρυσού): Οι ανάγκες ρευστότητας δεν περιορίζονται σε περιόδους κρίσης

Η ProntoPegno Ενέχυρο Αγορά Χρυσού έχει ήδη συμπληρώσει σχεδόν 2 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα.

Σχολή Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece: Αναβαθμίζοντας τις ικανότητες των μελών ΔΣ στην Ελλάδα στην Πράξη

Εν μέσω των συνεχώς μεταβαλλόμενων συνθήκων διεθνώς, ο ρόλος του Διοικητικού Συμβουλίου γίνεται όλο και πιο απαιτητικός.

Πόλυ Λεονταρίδη (ITF Hellas): Καινοτομίες, Υψηλοί Στόχοι και Ανάπτυξη Ταλέντων

Έχοντας συμπληρώσει 25 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, η ITF Hellas θέτει νέους στόχους με μια διαρκώς εμπλουτιζόμενη γκάμα πρωτότυπων φαρμακευτικών προϊόντων υψηλής ποιότητας.

Αλέξης Δούκας (Optimal): Αυτό που ξεχωρίζει μια πετυχημένη επιχείρηση από μια αποτυχημένη είναι το ανθρώπινο δυναμικό

Με πολυετή πορεία στο χώρο των Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού η Optimal έχει φτάσει σήμερα να προσφέρει 360 εξειδικευμένες ποιοτικές και προσωποποιημένες υπηρεσίες, όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξης Δούκας.

Gabor Bognar (TotalEnergies): Η Ελλάδα αποτελεί καλό παράδειγμα για την στρατηγική των πολλαπλών ενεργειών μας

Αλλά και την ισορροπημένη ενεργειακή μετάβαση, αναφέρει ο Gabor Bognar, Managing Director της TotalEnergies Marketing Hellas.

CEO Clubs Greece: Χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας και συνεργασίας με τους ηγέτες του μέλλοντος

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα βιωματικής μάθησης που εστιάζει σε τρεις βασικές θεματικές.

Γιάννης Δημαράκης (Scotwork): Οι εμπορικές διαπραγματεύσεις είναι "τέχνη"

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει το σύγχρονο επιχειρείν είναι αναρίθμητες και στην πλειονότητά τους απαιτούν καλές διαπραγματευτικές δεξιότητες για να αντιμετωπιστούν.

Ανδρέας Πετρόπουλος (Convert Group): Ανάπτυξη εντός και εκτός Ευρώπης με στρατηγική, μέθοδο και κατάλληλη εταιρική κουλτούρα

Ο CEO της Convert Group αποκαλύπτει τους στόχους της εταιρείας για το τρέχον έτος, με αιχμή του δόρατος την καινοτόμο ΑΙ πλατφόρμα της που έχει ήδη παρουσία σε 21 χώρες και συνεχίζει να αναπτύσσεται.

Ποια είναι η BayWa r.e. και ποια η παρουσία της στη διεθνή αγορά της πράσινης ενέργειας;

Στην BayWa r.e. we r.e.think energy, δηλαδή επαναπροσδιορίζουμε πώς παράγεται, πώς αποθηκεύεται και πώς μπορεί να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η ενέργεια.