Ποια είναι η BayWa r.e. και ποια η παρουσία της στη διεθνή αγορά της πράσινης ενέργειας;

Ποια είναι η BayWa r.e. και ποια η παρουσία της στη διεθνή αγορά της πράσινης ενέργειας;

Στην BayWa r.e. we r.e.think energy, δηλαδή επαναπροσδιορίζουμε πώς παράγεται, πώς αποθηκεύεται και πώς μπορεί να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η ενέργεια, ώστε να καταστεί δυνατή η παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για το μέλλον του πλανήτη μας, αναφέρει ο Philipp Kunze, Managing Director της BayWa r.e Projects Greece και προσθέτει: 

Είμαστε ένας παγκόσμιος ηγέτης στην ανάπτυξη έργων ΑΠΕ, την παροχή υπηρεσιών, τη διανομή φωτοβολταϊκού εξοπλισμού και την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων ενέργειας. Έχουμε διασυνδέσει πάνω από 6GW εγκατεστημένης ισχύος στο δίκτυο, ενώ διαχειριζόμαστε έργα άνω των 10,5GW με παρουσία σε 30 χώρες. Παράλληλα, είμαστε Ανεξάρτητος Παραγωγός Ενέργειας (IPP) με δραστηριότητα που επεκτείνεται στην εμπορία ενέργειας.

Η BayWa r.e. συνεργάζεται με επιχειρήσεις σε όλον τον κόσμο για την παροχή εξατομικευμένων λύσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Μέσω της προσέγγισής μας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, επενδύουμε στρατηγικά σε πρωτοβουλίες εντός και εκτός εταιρείας που συνάδουν με τις βέλτιστες πρακτικές για το κλίμα, ευθυγραμμίζονται με τη Συμφωνία των Παρισίων και μας επιτρέπουν να σημειώσουμε σημαντική πρόοδο στον δρόμο μας προς τη βιωσιμότητα. Κάθε μέρα εργαζόμαστε σκληρά για να διαμορφώσουμε ενεργά το μέλλον της ενέργειας σε ένα ποικιλόμορφο, δίκαιο και συμπεριληπτικό εργασιακό περιβάλλον. 

O Όμιλος BayWa r.e. έχει δημιουργήσει στην Ελλάδα τρεις θυγατρικές, την BayWa r.e. Services, BayWa r.e. Projects και BayWa r.e. Solar Trade, οι οποίες καλύπτουν αντίστοιχα τις δραστηριότητες της υποστήριξης, ανάπτυξης έργων ΑΠΕ, και της διανομής φωτοβολταϊκού εξοπλισμού. Έτσι, μέσα από τη δραστηριότητα του Ομίλου, η εταιρεία μπορεί να συμβάλλει στην ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας ως ένας σημαντικός εταίρος.

-Ποιες είναι οι προοπτικές της ελληνικής αγοράς πράσινης ενέργειας; Ποια τα οφέλη από την ανάπτυξή της και ποιες δυνατότητες ανοίγονται από την περαιτέρω αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ.;

Η πορεία της Ελλάδας στον δρόμο της πράσινης μετάβασης είναι εντυπωσιακή. Σε σύντομο χρονικό διάστημα η χώρα έχει καταφέρει να έχει υψηλά μερίδια ΑΠΕ. Πρόσφατη έρευνα του Διεθνούς Οργανισµού Ενέργειας, κατατάσσει την Ελλάδα στη 2η θέση παγκοσµίως στη συµµετοχή της ηλιακής ενέργειας στο µείγµα ηλεκτροπαραγωγής µε ποσοστό 17,1%. H ενεργειακή µετάβαση έχει αποτελέσει προτεραιότητα για τη χώρα µας τα τελευταία χρόνια. 

Ταυτόχρονα, βρίσκεται σε μια διαδικασία καθιέρωσης των εξαγωγών πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας ως τρίτος πυλώνας της οικονομίας της (μετά τον τουρισμό και τη ναυτιλία). Ωστόσο, αυτή η αύξηση της ηµερησίως και εποχικώς δυναµικά µεταβαλλόµενης παραγωγής πράσινης ενέργειας στο ενεργειακό σύστηµα της χώρας δηµιουργεί νέες ευκαιρίες και προκλήσεις, στις οποίες η Ελλάδα θα πρέπει να ανταποκριθεί ως ηγέτιδα χώρα στην επόµενη φάση της ενεργειακής µετάβασης.

-Ποιες είναι σήμερα οι μεγαλύτερες προκλήσεις της αγοράς της πράσινης ενέργειας; Σε ποιους τομείς πιστεύετε ότι πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση τα επόμενα χρόνια στο δρόμο της επίτευξης των στόχων για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα; 

Η ελληνική αγορά, αν και έχει κάνει αρκετά βήματα προς την πράσινη ενέργεια δεν παύει να αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις. Η δημιουργία ενός έξυπνου και βιώσιμου πλαισίου για την κατασκευή περισσότερων ΑΠΕ, το οποίο θα ανοίξει τον δρόμο για υψηλότερα επίπεδα περικοπών και αποθήκευσης ενέργειας, σίγουρα αποτελεί ένα βασικό σημείο εκκίνησης προς αυτή την κατεύθυνση. 

Ένας σημαντικός τομέας που θα πρέπει να αναπτυχθεί για να επιτευχθεί παράλληλα και μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα είναι η ηλεκτροκίνηση. Με τον τρόπο αυτόν θα μπορούν τα οφέλη των ωρών με πολύ χαμηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας να μεταβιβάζονται στους καταναλωτές. Έτσι, θα δημιουργηθούν κίνητρα για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω μιας πιο ευέλικτης τιμολόγησης φορτίζοντάς τα στο χαμηλότερο δυνατό κόστος. Ταυτόχρονα, η βιομηχανία θα μπορεί να αλλάξει τη χρήση του ευέλικτου εξοπλισμού της ώστε να λειτουργεί σε αυτές τις ώρες.

-Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Η βασική μου συμβουλή σε ένα νέο στέλεχος μιας εταιρείας το οποίο θέλει να ανελιχθεί είναι να συνεργάζεται με επαγγελματίες που τον εμπνέουν, προκειμένου να ανακαλύψει τις διαφορετικές του δυνατότητες προς την επαγγελματική του επιτυχία και να τις εξελίξει. Είναι σημαντικό να σκέφτεται και να ενεργεί ως επιχειρηματίας τοποθετώντας τον εαυτό του στη θέση του προϊσταμένου ή των συναδέλφων του με τους οποίους συνεργάζεται, θέτοντας στον εαυτό του ερωτήματα όπως: "Αν ήμουν στη θέση τους, ποιο θα ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα που θα μπορούσα να φέρω στην εταιρεία μου;". Λειτουργώντας καθημερινά με αυτό τον τρόπο και εφαρμόζοντάς τον για παράδειγμα ακόμη και σε κάθε ηλεκτρονικό μήνυμα που γράφεται, σε κάθε συνάντηση που οργανώνεται, σε κάθε έγγραφο που ετοιμάζεται, μπορεί να κατακτήσει μέρα με τη μέρα τις δεξιότητες που θα τον οδηγήσουν στην κορυφή. Ακόμη και εγώ ο ίδιος, συχνά προσπαθώ να εκτιμήσω αν κάτι που στέλνω, θα έμοιαζε το ίδιο, αν το έστελνα στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου μας. 

Ένα ακόμη πολύ σημαντικό εφόδιο για να γίνει κάποιος CEO είναι η τόλμη. Τόλμησε να σκεφτείς διαφορετικά και να πάρεις υπολογισμένα ρίσκα. Τόλμησε, επίσης, να εκφράσεις αυτό που σκέφτεσαι ή να εκθέσεις την δική σου άποψη, έστω και αν δεν βρίσκει σύμφωνους τον προϊστάμενο ή τους υπόλοιπους συνεργάτες σου. Υποστήριξε τις θέσεις σου με επιχειρήματα. Ταυτόχρονα, το να ακούς τους συναδέλφους σου και να αξιολογείς τις προτάσεις τους πριν κάνεις τη δήλωσή σου και λάβεις αποφάσεις, είναι σημαντικές δεξιότητες που θα ήταν χρήσιμες να τις κατακτήσεις.

Επίσης, αναζήτησε έναν μέντορα, ο οποίος θα μπορέσει να σε βοηθήσει για να αναπτύξεις τις ιδέες, τις σημαντικές σκέψεις ή για να λάβεις σημαντικές αποφάσεις. Τέλος, να είσαι ο εαυτός σου σε ό,τι και αν κάνεις. Να είσαι ανθρώπινος και να ακολουθείς μια ισορροπημένη ζωή. 

Ο Philipp Kunze είναι μέλος του CEO Club Greece

 

Περισσότερα από Forbes

Πάνος Παγκράτης (Ariston Dental): Χτίζουμε πάνω σε αξίες που δεν αντιγράφονται εύκολα

"Η φήμη του CEO έχει βαρύνουσα σημασία για την αξία και το μέλλον της εταιρείας".

Γ. Σπυρόπουλος (OCTANE): Οι προκλήσεις του σύγχρονου επιχειρείν απαιτούν μια εφαρμοσμένη, ευέλικτη στρατηγική

Στο σημερινό αβέβαιο παγκόσμιο περιβάλλον θα επιβιώσουν οι πιο προσαρμοστικοί, εξωστρεφείς και ευέλικτοι οργανισμοί, σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της OCTANE.

Andrea Rotunno (ProntoPegno Ενέχυρο Αγορά Χρυσού): Οι ανάγκες ρευστότητας δεν περιορίζονται σε περιόδους κρίσης

Η ProntoPegno Ενέχυρο Αγορά Χρυσού έχει ήδη συμπληρώσει σχεδόν 2 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα.

Σχολή Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece: Αναβαθμίζοντας τις ικανότητες των μελών ΔΣ στην Ελλάδα στην Πράξη

Εν μέσω των συνεχώς μεταβαλλόμενων συνθήκων διεθνώς, ο ρόλος του Διοικητικού Συμβουλίου γίνεται όλο και πιο απαιτητικός.

Πόλυ Λεονταρίδη (ITF Hellas): Καινοτομίες, Υψηλοί Στόχοι και Ανάπτυξη Ταλέντων

Έχοντας συμπληρώσει 25 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, η ITF Hellas θέτει νέους στόχους με μια διαρκώς εμπλουτιζόμενη γκάμα πρωτότυπων φαρμακευτικών προϊόντων υψηλής ποιότητας.

Αλέξης Δούκας (Optimal): Αυτό που ξεχωρίζει μια πετυχημένη επιχείρηση από μια αποτυχημένη είναι το ανθρώπινο δυναμικό

Με πολυετή πορεία στο χώρο των Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού η Optimal έχει φτάσει σήμερα να προσφέρει 360 εξειδικευμένες ποιοτικές και προσωποποιημένες υπηρεσίες, όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξης Δούκας.

Gabor Bognar (TotalEnergies): Η Ελλάδα αποτελεί καλό παράδειγμα για την στρατηγική των πολλαπλών ενεργειών μας

Αλλά και την ισορροπημένη ενεργειακή μετάβαση, αναφέρει ο Gabor Bognar, Managing Director της TotalEnergies Marketing Hellas.

CEO Clubs Greece: Χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας και συνεργασίας με τους ηγέτες του μέλλοντος

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα βιωματικής μάθησης που εστιάζει σε τρεις βασικές θεματικές.

Γιάννης Δημαράκης (Scotwork): Οι εμπορικές διαπραγματεύσεις είναι "τέχνη"

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει το σύγχρονο επιχειρείν είναι αναρίθμητες και στην πλειονότητά τους απαιτούν καλές διαπραγματευτικές δεξιότητες για να αντιμετωπιστούν.

Αντώνης Αυγερόπουλος (Nespresso): Στόχος μας η συνεχής βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη

Το 2023 ήταν η πέμπτη συνεχόμενη χρονιά με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης για τις πωλήσεις της Nespresso που προσβλέπει σε μια ακόμη καλή χρονιά το 2024.

Ανδρέας Πετρόπουλος (Convert Group): Ανάπτυξη εντός και εκτός Ευρώπης με στρατηγική, μέθοδο και κατάλληλη εταιρική κουλτούρα

Ο CEO της Convert Group αποκαλύπτει τους στόχους της εταιρείας για το τρέχον έτος, με αιχμή του δόρατος την καινοτόμο ΑΙ πλατφόρμα της που έχει ήδη παρουσία σε 21 χώρες και συνεχίζει να αναπτύσσεται.