Ποια είναι η BayWa r.e. και ποια η παρουσία της στη διεθνή αγορά της πράσινης ενέργειας;

Ποια είναι η BayWa r.e. και ποια η παρουσία της στη διεθνή αγορά της πράσινης ενέργειας;

Στην BayWa r.e. we r.e.think energy, δηλαδή επαναπροσδιορίζουμε πώς παράγεται, πώς αποθηκεύεται και πώς μπορεί να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η ενέργεια, ώστε να καταστεί δυνατή η παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για το μέλλον του πλανήτη μας, αναφέρει ο Philipp Kunze, Managing Director της BayWa r.e Projects Greece και προσθέτει: 

Είμαστε ένας παγκόσμιος ηγέτης στην ανάπτυξη έργων ΑΠΕ, την παροχή υπηρεσιών, τη διανομή φωτοβολταϊκού εξοπλισμού και την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων ενέργειας. Έχουμε διασυνδέσει πάνω από 6GW εγκατεστημένης ισχύος στο δίκτυο, ενώ διαχειριζόμαστε έργα άνω των 10,5GW με παρουσία σε 30 χώρες. Παράλληλα, είμαστε Ανεξάρτητος Παραγωγός Ενέργειας (IPP) με δραστηριότητα που επεκτείνεται στην εμπορία ενέργειας.

Η BayWa r.e. συνεργάζεται με επιχειρήσεις σε όλον τον κόσμο για την παροχή εξατομικευμένων λύσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Μέσω της προσέγγισής μας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, επενδύουμε στρατηγικά σε πρωτοβουλίες εντός και εκτός εταιρείας που συνάδουν με τις βέλτιστες πρακτικές για το κλίμα, ευθυγραμμίζονται με τη Συμφωνία των Παρισίων και μας επιτρέπουν να σημειώσουμε σημαντική πρόοδο στον δρόμο μας προς τη βιωσιμότητα. Κάθε μέρα εργαζόμαστε σκληρά για να διαμορφώσουμε ενεργά το μέλλον της ενέργειας σε ένα ποικιλόμορφο, δίκαιο και συμπεριληπτικό εργασιακό περιβάλλον. 

O Όμιλος BayWa r.e. έχει δημιουργήσει στην Ελλάδα τρεις θυγατρικές, την BayWa r.e. Services, BayWa r.e. Projects και BayWa r.e. Solar Trade, οι οποίες καλύπτουν αντίστοιχα τις δραστηριότητες της υποστήριξης, ανάπτυξης έργων ΑΠΕ, και της διανομής φωτοβολταϊκού εξοπλισμού. Έτσι, μέσα από τη δραστηριότητα του Ομίλου, η εταιρεία μπορεί να συμβάλλει στην ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας ως ένας σημαντικός εταίρος.

-Ποιες είναι οι προοπτικές της ελληνικής αγοράς πράσινης ενέργειας; Ποια τα οφέλη από την ανάπτυξή της και ποιες δυνατότητες ανοίγονται από την περαιτέρω αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ.;

Η πορεία της Ελλάδας στον δρόμο της πράσινης μετάβασης είναι εντυπωσιακή. Σε σύντομο χρονικό διάστημα η χώρα έχει καταφέρει να έχει υψηλά μερίδια ΑΠΕ. Πρόσφατη έρευνα του Διεθνούς Οργανισµού Ενέργειας, κατατάσσει την Ελλάδα στη 2η θέση παγκοσµίως στη συµµετοχή της ηλιακής ενέργειας στο µείγµα ηλεκτροπαραγωγής µε ποσοστό 17,1%. H ενεργειακή µετάβαση έχει αποτελέσει προτεραιότητα για τη χώρα µας τα τελευταία χρόνια. 

Ταυτόχρονα, βρίσκεται σε μια διαδικασία καθιέρωσης των εξαγωγών πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας ως τρίτος πυλώνας της οικονομίας της (μετά τον τουρισμό και τη ναυτιλία). Ωστόσο, αυτή η αύξηση της ηµερησίως και εποχικώς δυναµικά µεταβαλλόµενης παραγωγής πράσινης ενέργειας στο ενεργειακό σύστηµα της χώρας δηµιουργεί νέες ευκαιρίες και προκλήσεις, στις οποίες η Ελλάδα θα πρέπει να ανταποκριθεί ως ηγέτιδα χώρα στην επόµενη φάση της ενεργειακής µετάβασης.

-Ποιες είναι σήμερα οι μεγαλύτερες προκλήσεις της αγοράς της πράσινης ενέργειας; Σε ποιους τομείς πιστεύετε ότι πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση τα επόμενα χρόνια στο δρόμο της επίτευξης των στόχων για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα; 

Η ελληνική αγορά, αν και έχει κάνει αρκετά βήματα προς την πράσινη ενέργεια δεν παύει να αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις. Η δημιουργία ενός έξυπνου και βιώσιμου πλαισίου για την κατασκευή περισσότερων ΑΠΕ, το οποίο θα ανοίξει τον δρόμο για υψηλότερα επίπεδα περικοπών και αποθήκευσης ενέργειας, σίγουρα αποτελεί ένα βασικό σημείο εκκίνησης προς αυτή την κατεύθυνση. 

Ένας σημαντικός τομέας που θα πρέπει να αναπτυχθεί για να επιτευχθεί παράλληλα και μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα είναι η ηλεκτροκίνηση. Με τον τρόπο αυτόν θα μπορούν τα οφέλη των ωρών με πολύ χαμηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας να μεταβιβάζονται στους καταναλωτές. Έτσι, θα δημιουργηθούν κίνητρα για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω μιας πιο ευέλικτης τιμολόγησης φορτίζοντάς τα στο χαμηλότερο δυνατό κόστος. Ταυτόχρονα, η βιομηχανία θα μπορεί να αλλάξει τη χρήση του ευέλικτου εξοπλισμού της ώστε να λειτουργεί σε αυτές τις ώρες.

-Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Η βασική μου συμβουλή σε ένα νέο στέλεχος μιας εταιρείας το οποίο θέλει να ανελιχθεί είναι να συνεργάζεται με επαγγελματίες που τον εμπνέουν, προκειμένου να ανακαλύψει τις διαφορετικές του δυνατότητες προς την επαγγελματική του επιτυχία και να τις εξελίξει. Είναι σημαντικό να σκέφτεται και να ενεργεί ως επιχειρηματίας τοποθετώντας τον εαυτό του στη θέση του προϊσταμένου ή των συναδέλφων του με τους οποίους συνεργάζεται, θέτοντας στον εαυτό του ερωτήματα όπως: "Αν ήμουν στη θέση τους, ποιο θα ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα που θα μπορούσα να φέρω στην εταιρεία μου;". Λειτουργώντας καθημερινά με αυτό τον τρόπο και εφαρμόζοντάς τον για παράδειγμα ακόμη και σε κάθε ηλεκτρονικό μήνυμα που γράφεται, σε κάθε συνάντηση που οργανώνεται, σε κάθε έγγραφο που ετοιμάζεται, μπορεί να κατακτήσει μέρα με τη μέρα τις δεξιότητες που θα τον οδηγήσουν στην κορυφή. Ακόμη και εγώ ο ίδιος, συχνά προσπαθώ να εκτιμήσω αν κάτι που στέλνω, θα έμοιαζε το ίδιο, αν το έστελνα στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου μας. 

Ένα ακόμη πολύ σημαντικό εφόδιο για να γίνει κάποιος CEO είναι η τόλμη. Τόλμησε να σκεφτείς διαφορετικά και να πάρεις υπολογισμένα ρίσκα. Τόλμησε, επίσης, να εκφράσεις αυτό που σκέφτεσαι ή να εκθέσεις την δική σου άποψη, έστω και αν δεν βρίσκει σύμφωνους τον προϊστάμενο ή τους υπόλοιπους συνεργάτες σου. Υποστήριξε τις θέσεις σου με επιχειρήματα. Ταυτόχρονα, το να ακούς τους συναδέλφους σου και να αξιολογείς τις προτάσεις τους πριν κάνεις τη δήλωσή σου και λάβεις αποφάσεις, είναι σημαντικές δεξιότητες που θα ήταν χρήσιμες να τις κατακτήσεις.

Επίσης, αναζήτησε έναν μέντορα, ο οποίος θα μπορέσει να σε βοηθήσει για να αναπτύξεις τις ιδέες, τις σημαντικές σκέψεις ή για να λάβεις σημαντικές αποφάσεις. Τέλος, να είσαι ο εαυτός σου σε ό,τι και αν κάνεις. Να είσαι ανθρώπινος και να ακολουθείς μια ισορροπημένη ζωή. 

Ο Philipp Kunze είναι μέλος του CEO Club Greece

 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.

Χάρης Λαούδης (Max Greece): Πρώτιστη ανάγκη των brands σήμερα είναι η μεγιστοποίηση της ζήτησης και των άμεσων πωλήσεων μέσω της διαφήμισης

"Αποτελούμε πλέον συνεργάτη ανάπτυξης για τους πελάτες μας παραμένοντας σταθεροί στο όραμά μας ως proven growth catalyst", τονίζει ο CEO της Max Media.

Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Για μια μεγάλη πρόκληση με την ανάληψη των καθηκόντων της Γενικής Διευθύντριας της Henkel Consumer Brands (HCB), της νεοσύστατης δομής που συγχωνεύει τις επιχειρηματικές μονάδες Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας, κάνει λόγο σε συνέντευξη της η Karolina Markiewicz-Kuskowska.