Κων. Μαντούδης (Rollex): Γνωρίζουμε καλά τις ανάγκες της αγοράς με όχημα την 65ετή πείρα μας

Κων. Μαντούδης (Rollex): Γνωρίζουμε καλά τις ανάγκες της αγοράς με όχημα την 65ετή πείρα μας

Μια μεγάλη συνεργασία θα ανακοινώσει μέσα στο 2024 η Rollex, όπως αναφέρει ο CEO της εταιρείας Κωνσταντίνος Μαντούδης και όπως εξηγεί: "Στόχος είναι να διευρύνουμε την γκάμα μας με καινούργια προϊόντα".  Ο ίδιος άλλωστε τονίζει ότι "σαν μια εταιρεία που έχει κλείσει 65 χρόνια και με εξαγωγές σε 3 διαφορετικές ηπείρους, γνωρίζουμε πολύ καλά τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς."

- Πώς επηρεάζει η άνοδος της οικοδομικής δραστηριότητας τη δουλειά σας το τελευταίο διάστημα;

Γενικά το αντικείμενο μας είναι αλληλένδετο με την οικοδομική δραστηριότητα. Και φυσικά  υπάρχει ανάπτυξη της οικοδομικής δραστηριότητας την τελευταία πενταετία, ωστόσο αυτό αποτυπώνεται σε συγκεκριμένες περιοχές της Ελλάδας.

Γνωρίζουμε ότι έχουν προγραμματιστεί μεγάλα έργα γενικά στην επικράτεια, και θεωρώ ότι θα δώσει μεγάλη ανάπτυξη σε πολλούς τομείς. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι στον κλάδο της οικοδομής απασχολούνται πάνω από 1.500 διαφορετικές δραστηριότητες.

- Υπάρχει προοπτική επέκτασης και σε άλλους τομείς ή εργαλεία που σχετίζονται με την οικοδομική δραστηριότητα;

Σαν μια εταιρεία που έχει κλείσει 65 χρόνια και με εξαγωγές σε 3 διαφορετικές ηπείρους, γνωρίζουμε πολύ καλά τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς. Και για αυτό μέσα στο 2024 θα ανακοινώσουμε μια μεγάλη συνεργασία. Στόχος είναι να διευρύνουμε την γκάμα μας με καινούργια προϊόντα ώστε να βοηθήσουμε το κατάστημα αλλά και τον τελικό καταναλωτή στην καλύτερη επιλογή.

- Ποιες είναι οι προγραμματισμένες επενδύσεις της Rollex προσεχώς;

‘Εχουμε επενδύσει από την περσινή χρονιά στην ψηφιακή μετάβαση για όλα τα τμήματα της εταιρείας. Παράλληλα η Rollex στον τομέα της ανακύκλωσης πρωτοπορεί εδώ και πολλά χρόνια κάνοντας ανακύκλωση σε πολλά υλικά παραγωγής και υλικά γραφείου. Έχουμε κάνει ήδη τη μελέτη και θα γίνει τοποθέτηση φωτοβολταϊκών αξιοποιώντας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Επιπλέον, έχουμε ξεκινήσει συνεργασία με μεγάλη εταιρεία που ειδικεύεται στο ESG. 

- Με ποιον τρόπο αλλάζει ο ρόλος ενός CEO σε μία εποχή όπου η μεγαλύτερη δυσκολία είναι αυτή της εύρεσης του κατάλληλου προσωπικού για τη δραστηριότητα της εταιρείας του;

Θεωρώ ότι η συνεργασία με κατάλληλους συμβούλους, ή εξειδικευμένες εταιρείες αλλά και πλατφόρμες, μειώνουν τον χρόνο απασχόλησης για αυτά τα θέματα, βελτιώνοντας παράλληλα την αποτελεσματικότερη στελέχωση. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τα τμήματα HR που παίζουν ζωτική σημασία σε οποιαδήποτε εταιρεία.

- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Τα συναισθήματα που προκαλεί η συγκεκριμένη θέση  είναι καθημερινά πολύ έντονα. Μεγαλώνοντας μέσα σε αυτήν την εταιρεία και συνεχίζοντας το έργο του πατέρα μου, του ιδρυτή της Rollex το σημαντικότερο συναίσθημα που συνδέεται με αυτή τη θέση είναι αυτό της Ευθύνης, τόσο απέναντι στους ανθρώπους της εταιρείας, όσο και απέναντι στους μετόχους για το μέλλον της. Η αυτοσυγκράτηση και η ηρεμία στη λήψη των σωστών αποφάσεων είναι ζωτικής σημασίας. Η πορεία μας και τα 65 χρόνια ζωής της εταιρείας νομίζω ότι αποδεικνύουν αυτό ακριβώς. Διότι είμαστε μια ελληνική εταιρεία με Έλληνες υπαλλήλους και έδρα στην Ελλάδα, περήφανοι για την παγκόσμια φήμη μας.

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα;

Ένας CEO θα πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς για τις εξελίξεις της αγοράς, να συμμετέχει σε forum στην Ελλάδα και το εξωτερικό ώστε να μαθαίνει τις νέες τάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ενημέρωση και η εκπαίδευση αποτελούν κεντρικούς πυλώνες του ρόλου των CEOs για να μπορούν να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις συνεχόμενες αλλαγές του τρόπου λειτουργίας των επιχειρήσεων. Προσωπικά έχω επενδύσει στα online μαθήματα στο πανεπιστήμιο του Harvard με διάφορα courses που με έχουν βοηθήσει αρκετά. Ανήκω με περηφάνια στο CEO Clubs Greece και την ΕΕΝΕ. Παίρνοντας μέρος στα διάφορα forums που διοργανώνουν αλλά και σε συγκεντρώσεις, έχω γνωρίσει πολύ ενδιαφέροντες ανθρώπους οι οποίοι διοικούν καταξιωμένες εταιρείες. Με αυτούς ανταλλάσσουμε απόψεις και ιδέες, ενώ με κάποιους έχουν ξεκινήσει και πολύ καλές συνεργασίες.

- Πέραν της ευρείας διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού;

Προσαρμοστήκαμε όσο καλύτερα μπορούσαμε στα δεδομένα της πανδημίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αποφύγαμε τα λάθη. Ήταν μια πρωτόγνωρη κατάσταση για όλο τον κόσμο. Ωστόσο, θεωρώ ότι ανταπεξήλθαμε επάξια. Η πανδημία άφησε και αρκετά καλά,  όπως το ότι μάθαμε να είμαστε ευέλικτοι και να προσαρμοζόμαστε πιο γρήγορα στις διάφορες αλλαγές της αγοράς και των παγκοσμίων τάσεων.

- Ποιο μοντέλο εργασίας θεωρείτε ότι θα είναι στο εξής περισσότερο αποτελεσματικό για τη λειτουργία ενός οργανισμού με δεδομένη τη δυνατότητα "επιστροφής στο γραφείο" μετά από μία μακρά περίοδο τηλεργασίας;

Επειδή είμαστε παραγωγική μονάδα, για εμάς η τηλεργασία δεν έχει απόλυτη εφαρμογή. Μόνο για τα διοικητικά στελέχη μπορεί να έχει εφαρμογή, και μέσα στην πανδημία δοκιμάστηκε με απόλυτη επιτυχία. Οπότε θεωρώ ότι μια υβριδική κατάσταση θα είναι σε απόλυτη εφαρμογή για όλες τις εταιρείες στο μέλλον.

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Την τελευταία δεκαετία έχουμε μια πολύ καλά εγκαταστημένη εκπαιδευτική κουλτούρα στην εταιρεία μας, ιδιαίτερα για τα στελέχη του εμπορικού τμήματος, και της διοικητικής ομάδας. Ως προς την προσέλκυση νέων στελεχών, μετά από 65 χρόνια εμπειρίας, στόχος μας είναι να αποτελούμε μια εταιρεία που τα στελέχη να θέλουν να συνεργαστούν μαζί μας, με κύριο γνώμονα την αίσθηση ασφάλειας που αισθάνονται οι εργαζόμενοι. Δεν είναι μυστικό άλλωστε ότι έχουμε στελέχη αρκετές δεκαετίες στο δυναμικό μας.

- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Για ένα νέο στέλεχος που έχει την φιλοδοξία να γίνει CEO θα το συμβούλευα να μην σταματάει την αυτοβελτίωσή του ως άνθρωπος αλλά και ως ηγέτης. Να αναπτύσσει συνεχώς τις διοικητικές του ικανότητες καθώς και τη δυνατότητα να καθοδηγεί και να εμπνέει τους άλλους.

Να έχει ομαδικό πνεύμα, επικοινωνιακές δεξιότητες, τόλμη και εμπιστοσύνη στη δουλειά του.

Κλείνοντας θα πρότεινα και την ανάγνωση τουλάχιστον ενός βιβλίου τον μήνα.

- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

* Στοχοθεσία και Στοχοπροσήλωση
* People reading & Επικοινωνιακές δεξιότητες
* Αυτό-παρατήρηση

- Ποιες οι βασικές αρχές που θεωρείτε ότι πρέπει να διέπουν τις σχέσεις ενός/μίας CEO με τους πελάτες του οργανισμού του/της και τι έχει αλλάξει μετά την πανδημία στον τομέα αυτό;

Ξεκάθαρες συνεργασίες και αμοιβαίο όφελος … αξίες ανεκτίμητες και διαχρονικές ανεξάρτητα από πανδημίες.

- Ποιος ο ρόλος του crisis management στην τρέχουσα περίοδο σε έναν οργανισμό, ειδικά του κλάδου σας;Πόση έμφαση έχετε αποδώσει στο crisis preparedness και με ποιους τρόπους;

Μετά από 65 χρόνια στην αγορά έχουμε αντιμετωπίσει πολλές κρίσεις, κάποιες με μεγαλύτερη επιτυχία, άλλες με μικρότερη. Αυτό μας έμαθε να έχουμε διαρκώς ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας, κυρίως σε επίπεδο μετόχων. Έτσι για κάθε έκτακτο θέμα που προκύπτει οι αντιδράσεις μας είναι οι σωστότερες δυνατές.

- Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελεί βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;

Είναι συνυφασμένη με την εταιρική μας κουλτούρα, εδώ και χρόνια, η προστασία του περιβάλλοντος. Για αυτό συνεργαζόμαστε με κορυφαίες εταιρείες του κλάδου του ESG, ώστε να μας βοηθούν σε αυτά τα θέματα. Την μελέτη, τη χρηματοδότηση και όλες τις αλλαγές που χρειάζεται να γίνουν ώστε να συνεχίζουμε να βαδίζουμε στα βήματα της βιωσιμότητας και της βιώσιμης ανάπτυξης.

- Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της;

Οι αρχές μας, όπως μας δόθηκαν από τον πατέρα μας, επιβάλλουν να είμαστε κοντά στην κοινωνία με όποιον τρόπο μπορούμε. Στην πράξη, όλα αυτά τα χρόνια, αυτό μεταφράστηκε σε χορηγίες σε αθλητικές ομάδες, δωρεές σε φιλανθρωπικά ιδρύματα για παιδιά, δωρεές προϊόντων σε σχολεία και παιδικούς σταθμούς καθώς και στήριξη σε άτομα του προσωπικού κάθε φορά που υπάρχει σοβαρή δυσκολία.

* Ο κ. Κωνσταντίνος Μαντούδης είναι μέλος του CEO Club Greece 

Περισσότερα από Forbes

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.

Χάρης Λαούδης (Max Greece): Πρώτιστη ανάγκη των brands σήμερα είναι η μεγιστοποίηση της ζήτησης και των άμεσων πωλήσεων μέσω της διαφήμισης

"Αποτελούμε πλέον συνεργάτη ανάπτυξης για τους πελάτες μας παραμένοντας σταθεροί στο όραμά μας ως proven growth catalyst", τονίζει ο CEO της Max Media.

Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Για μια μεγάλη πρόκληση με την ανάληψη των καθηκόντων της Γενικής Διευθύντριας της Henkel Consumer Brands (HCB), της νεοσύστατης δομής που συγχωνεύει τις επιχειρηματικές μονάδες Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας, κάνει λόγο σε συνέντευξη της η Karolina Markiewicz-Kuskowska.

ClubHouse του CEO Clubs Greece: Ένα όραμα που απογειώθηκε

Δύο χρόνια από την ίδρυση του, το ClubHouse, ο premium ιδιωτικός χώρος του CEO Clubs Greece, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις αρχικές προβλέψεις του σχεδιασμού του και έχει μετατραπεί πλέον σε σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ηγεσίας στην Ελλάδα.

Φωτ. Καραγεώργη (Giochi Preziosi): Οι γυναίκες ηγέτες μπορούν να φέρουν μια πιο ισορροπημένη και περιεκτική προσέγγιση στη διαχείριση των επιχειρήσεων

"Η διαφορετική κοινωνική εμπειρία των γυναικών μπορεί να φέρει μια ποικιλία προσεγγίσεων και ιδεών, ενισχύοντας την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στην επιχείρηση".

Δ. Λυμπεράκης (Egnatia-Aviation): Πιλότος σημαίνει να μάθεις να παίρνεις δύσκολες αποφάσεις σε δευτερόλεπτα

"Ο πιλότος αποτελούσε, αποτελεί και θα αποτελεί, το αναπόσπαστο κομμάτι ενός επιβατικού ή εμπορευματικού αεροσκάφους"

Πάνος Παγκράτης (Ariston Dental): Χτίζουμε πάνω σε αξίες που δεν αντιγράφονται εύκολα

"Η φήμη του CEO έχει βαρύνουσα σημασία για την αξία και το μέλλον της εταιρείας".

Γ. Σπυρόπουλος (OCTANE): Οι προκλήσεις του σύγχρονου επιχειρείν απαιτούν μια εφαρμοσμένη, ευέλικτη στρατηγική

Στο σημερινό αβέβαιο παγκόσμιο περιβάλλον θα επιβιώσουν οι πιο προσαρμοστικοί, εξωστρεφείς και ευέλικτοι οργανισμοί, σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της OCTANE.

Andrea Rotunno (ProntoPegno Ενέχυρο Αγορά Χρυσού): Οι ανάγκες ρευστότητας δεν περιορίζονται σε περιόδους κρίσης

Η ProntoPegno Ενέχυρο Αγορά Χρυσού έχει ήδη συμπληρώσει σχεδόν 2 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα.