Anita Sabarwal (Marks & Spencer): Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στο πεδίο του Retail

Anita Sabarwal (Marks & Spencer): Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στο πεδίο του Retail

"Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στο πεδίο του Retail και τις κατά τόπου αναδυόμενες περιοχές εμπορικού ενδιαφέροντος, οργανώνοντας στρατηγικά τα επόμενα βήματα ανάπτυξης του δικτύου μας παράλληλα με την αναβάθμιση των υπαρχόντων καταστημάτων" αναφέρει μεταξύ άλλων η Anita Sabarwal Country Manager των Marks & Spencer Ελλάδος. Παράλληλα, τονίζει ότι βασική προτεραιότητα της εταιρείας είναι η επένδυση στους ανθρώπους της μέσα από τη συνεχή εκπαίδευση και εξέλιξή τους σε ένα σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον. 

- Πρόσφατα λάβατε το βραβείο Great Place to Work από τη σχετική εταιρεία πιστοποίησης, πόσο εύκολο είναι να γίνετε ιδανικός χώρος εργασίας και πώς επιτυγχάνεται αυτό. 

Είμαστε πολύ περήφανοι για το βραβείο Great Place to work και η επιβράβευση αυτή είναι αποτέλεσμα προσεκτικού σχεδιασμού για τη  δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος το οποίο σέβεται την ομάδα, επιτρέπει τη συνεχόμενη ροή ιδεών και προτάσεων από όλους και είναι κοντά στους συναδέλφους. Παράλληλα, έχουμε καταφέρει να ανταπεξέλθουμε στις διάφορες προκλήσεις που έχουν εμφανιστεί στο δρόμο μας.

Η σημαντική αυτή διάκριση, αποτελεί μια έμπρακτη επιβεβαίωση της στρατηγικής των Marks and Spencer, όπου βασική προτεραιότητα της εταιρείας είναι η επένδυση στους ανθρώπους της μέσα από τη συνεχή εκπαίδευση και εξέλιξή τους σε ένα σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον. 

Η πιστοποίηση αυτή ήρθε ως αποτέλεσμα μιας μεθοδικής και διεξοδικής εκτίμησης, η οποία πραγματοποιήθηκε από τον οργανισμό Great Place to Work Hellas και βασίζεται κατά κύριο λόγο στην άμεση, ανώνυμη και εμπιστευτική αξιολόγηση την οποία πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι της εταιρείας σχετικά με την εμπειρία τους από το περιβάλλον στο οποίο εργάζονται. 

Τα Marks and Spencer μέσα από μια πορεία που μετρά πάνω από 30 χρόνια βραβείων και διακρίσεων για τα προϊόντα και τις καινοτομίες τους, συνεχίζει να εργάζεται με πάθος, έχοντας τους πελάτες και τους εργαζόμενους στην καρδιά των δραστηριοτήτων τους. 

- Υπάρχει κάποιο πλάνο για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων σας στην Ελλάδα και ίσως και σε τουριστικές περιοχές; 

Είμαστε ενθουσιασμένοι για τα 2 νέα καταστήματα που εντάχθηκαν τον τελευταίο χρόνο στο δίκτυο μας, επεκτείνοντας την παρουσία μας σε νέες τοπικές αγορές ενώ συνεχίζουμε να παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στο πεδίο του Retail και τις κατά τόπου αναδυόμενες περιοχές εμπορικού ενδιαφέροντος, οργανώνοντας στρατηγικά τα επόμενα βήματα ανάπτυξης του δικτύου μας παράλληλα με την αναβάθμιση των υπαρχόντων καταστημάτων. Ταυτόχρονα, επικεντρωνόμαστε σε νέα κανάλια πώλησης πλήρως συντονισμένα με τα υπάρχοντα φυσικά μας καταστήματα. Επενδύουμε στην Online παρουσία μας και στα marketplaces ενισχύοντας την επικοινωνία με τους πιστούς πελάτες μας και δημιουργώντας νέους σε περιοχές της χώρας που δεν έχουμε ακόμα καταστήματα, επιτυγχάνοντας μια απρόσκοπτη ‘Omnichannel’ εμπειρία πώλησης.

- Θα επιδιώξετε με κάποιο τρόπο να επεκτείνετε το δίκτυο των προϊόντων M&S Food, ίσως και σε άλλα καταστήματα στην Ελλάδα;

Στόχος μας είναι η  διεύρυνση της συλλογής των M&S Food με νέες γραμμές προϊόντων  τα οποία οι πελάτες μας έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν σε 7 φυσικά M&S καταστήματa καθώς και μέσα από το  με αποστολή κατ’ οίκον σε όλη την Αττική. 

Επίσης, οι πρόσφατες στρατηγικές συνεργασίες του brand με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Θανόπουλος και το ηλεκτρονικό κατάστημα (marketplace) E-fresh, ανοίγει νέους συναρπαστικούς δρόμους για τα M&S Food να φτάσουν και να συναρπάσουν τους καταναλωτές και σε αυτό θα εστιάσουμε περαιτέρω. 

- Ποια συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Η θέση του CEO είναι πολύ απαιτητική και ταυτόχρονα άκρως συναρπαστική. Είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό να βλέπεις τη στρατηγική της εταιρείας, η οποία είναι αποτέλεσμα μακροπρόθεσμου προσεκτικού σχεδιασμού, συντονισμού και επενδύσεων, να ζωντανεύει, παίρνοντας σάρκα και οστά. Παράλληλα, υπάρχει ένα βαθύ αίσθημα ευθύνης τόσο προς τους μετόχους όσο και προς την ευρύτερη ομάδα. Απαιτείται ένα ιδιαίτερο κράμα καλής ισορροπίας, ηγετικής ικανότητας και πολυετούς εμπειρίας, που έχει διαμορφώσει το προσωπικό μου προφίλ.

- Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του CEO όσον αφορά την αξία και το μέλλον της εταιρείας του; 

H φήμη του CEO είναι υψίστης σημασίας για το μέλλον της εταιρείας. Πρέπει να διατηρούνται ορισμένοι κώδικες ηθικής και πεποιθήσεων, αλλά ταυτόχρονα να υπάρχει έντονα ο δυναμισμός ο οποίος ωθεί τη στρατηγική που επιβάλλεται να τηρηθεί προς όλες τις κατευθύνσεις, έτσι ώστε να είναι ξεκάθαρο σε όλους ότι η εταιρεία κινείται προς μια θετική κατεύθυνση. Προσωπικά, μου αρέσει να έχω σταθερότητα στον τρόπο με τον οποίο διοικώ και εξαντλώ όλες τις δυνατότητες υλοποίησης αυτών που έχουμε συμφωνήσει στη χάραξη της στρατηγικής μας.

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνετε και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας CEO σήμερα;

Υπάρχει ένας πλούτος πληροφοριών στο Διαδίκτυο για να μάθει κανείς, να εμπνευστεί και να εξερευνήσει διαφορετικά στυλ διοίκησης, προκειμένου να διαμορφώσει το δικό του στυλ. Είναι επιτακτική ανάγκη, ωστόσο, ένας υποψήφιος να έχει ισχυρά εσωτερικά κίνητρα για την απόκτηση των δικών του δεξιοτήτων. Είναι επίσης απαραίτητο να δικτυωθεί και να έχει υψηλής ποιότητας συζητήσεις με τους συναδέλφους του στον κλάδο. Η διατμηματική συνεργασία επιπλέον είναι σημαντική για την απόκτηση μιας ολιστικής κατανόησης της εταιρείας, με στόχο την κατανόηση των δράσεων που βοηθούν την επιχείρηση να πηγαίνει μπροστά.

- Εκτός από την ευρεία διάδοση των ψηφιακών τεχνολογιών, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού; 

Έχει πράγματι σημειωθεί βαθιά αλλαγή στον τρόπο που εργαζόμαστε. Η πανδημία έδωσε περαιτέρω ώθηση στην εξοικείωση με τα ψηφιακά μέσα και τις απεριόριστες δυνατότητές τους, και  βλέπουμε ότι σχεδόν όλοι έχουν προχωρήσει προς αυτή την κατεύθυνση. 

Αυτό επέτρεψε την ευρεία αποδοχή της τεχνολογίας και δημιούργησε νέους τρόπους εργασίας που συμβάλλουν στην επίτευξη ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, καθώς και στην αποτελεσματικότητα της εργασιακής κουλτούρας. 

Η εργασία έχει μετασχηματιστεί από μια μορφή που επικεντρώνεται σε συγκεκριμένες θέσεις εργασίας σε ένα πολύ πιο ρευστό, ευέλικτο και πολύπλευρο τεχνολογικά σχήμα, και είναι σημαντικό η διοίκηση να αγκαλιάσει τις νέες τάσεις και να συνδράμει στον προσανατολισμό των τρόπων εργασίας που επιτρέπουν την αποτελεσματικότητα μέσα σε έναν οργανισμό.

- Κατά τη γνώμη σας, ποιο μοντέλο εργασίας θα είναι το πιο αποτελεσματικό για τη λειτουργία ενός οργανισμού από εδώ και στο εξής, δεδομένης της δυνατότητας "επιστροφής στο γραφείο", μετά από μακρά περίοδο εργασίας εξ αποστάσεως;

Ένα νέο μείγμα  υβριδικής εργασίας είναι αυτό που θεωρώ ότι ταιριάζει καλύτερα στο μέλλον. Με τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζονται και με τις σωστές γνώσεις μπορεί να υπάρξει μεγάλο όφελος από τη διεξαγωγή  ψηφιακών συναντήσεων με όλους, σε παγκόσμιο επίπεδο! Ωστόσο, για να διατηρηθεί η συνολική αλληλεπίδραση, είναι εξίσου σημαντικό να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στην εξ αποστάσεως εργασία και τις προσωπικές συναντήσεις με φυσική παρουσία.

- Ποιος είναι ο ρόλος του CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη του αριθμού των στελεχών του και ποιος είναι στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Ο ρόλος του CEO είναι καθοριστικός για  τον παλμό και την κουλτούρα μιας εταιρείας, και πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς και να μπορεί να εμπνέει ώστε να δημιουργεί το περιβάλλον το οποίο προσελκύει εξαιρετικά στελέχη. Είναι επίσης πολύ σημαντικό ο CEO να περιβάλλεται από στελέχη που του δημιουργούν προστιθέμενη  αξία και προωθούν την επιχείρηση, διαθέτοντας δεξιότητες που συμπληρώνουν και  βοηθούν την ευρύτερη ομάδα.

- Ποια είναι η συμβουλή σας σε ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO στο μέλλον;

Το ταξίδι για να γίνει κάποιος CEO είναι χρονοβόρο, απαιτεί αφοσίωση και μια στρατηγική προσέγγιση για την απόκτηση των απαραίτητων δεξιοτήτων. Η συμβουλή μου θα ήταν να διαθέσετε αρκετό χρόνο στην κατανόηση των δομικών στοιχείων της  λειτουργίας μιας εταιρείας. Επιπλέον, ενσωματωθείτε καλά με όλες τις ομάδες για να αποκτήσετε μια ολιστική εικόνα της επιχείρησης. Ταυτόχρονα, δώσετε έμφαση στο επαγγελματικό σας  προφίλ, κατανοήστε ποια είναι τα δυνατά σας σημεία και οι αξίες σας, ενισχύστε τα soft skills σας, τη στρατηγική σας σκέψη και εξασκηθείτε παίρνοντας πρωτοβουλίες που επηρεάζουν την αλλαγή, χτίζοντας αργά το θάρρος και την ορμή που θα σας οδηγήσουν σε θέση ηγεσίας. 

- Ποιος είναι ο ρόλος της διαχείρισης κρίσεων κατά την τρέχουσα περίοδο σε έναν οργανισμό, ειδικά στον κλάδο σας; Πόση έμφαση έχετε δώσει στην ετοιμότητα για την αντιμετώπιση κρίσεων και με ποιους τρόπους;

Η διαχείριση κρίσεων έχει αποδειχθεί ανεκτίμητης αξίας ικανότητα ενός οργανισμού. Έχουμε κληθεί να αντιμετωπίσουμε αρκετές κρίσεις την τελευταία δεκαετία και αποδειχθήκαμε εξαιρετικά ανθεκτικοί, ωστόσο καμία κρίση δεν είναι ίδια, γεγονός που δυσκολεύει τον προγραμματισμό και τον τρόπο αντιμετώπισής τους. Έχουμε μια ομάδα διαχείρισης κρίσεων που αποτελείται από μέλη της Διοίκησης, η οποία με brain storming συνεδριάσεις χαράζει τον σχεδιασμό της δράσης τον οποίο στη συνέχεια διαβιβάζουν στην ευρύτερη ομάδα. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτής της ομάδας είναι η ευελιξία, η ΄΄out of the box’’σκέψη σε συνδυασμό με ένα ισχυρό επιχειρησιακό υπόβαθρο. Κατά τη διάρκεια των κρίσεων, θεωρώ ότι ο ρόλος του οργανισμού θα πρέπει να είναι πιο καθοδηγητικός, και  είναι σημαντικό το φιλτράρισμα  των πληροφοριών από την κορυφή της Διοίκησης έως τις χαμηλότερες βαθμίδες να είναι ακριβές και αποτελεσματικό". 

H Anita Sabarwal  είναι μέλος του CEO Clubs Greece

Περισσότερα από Forbes

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.