Ζ. Πορτοκαλίδης (Ιstikbal): Τα μεγάλα brands να μιλήσουν με ειλικρίνεια στους πελάτες τους

Ζ. Πορτοκαλίδης (Ιstikbal): Τα μεγάλα brands να μιλήσουν με ειλικρίνεια στους πελάτες τους

Πορτοκαλίδης



"Στην πανδημία λειτουργήσαμε με ευελιξία και δημιουργικότητα" αναφέρει ο Ζαχαρίας Πορτοκαλίδης CEO του φερώνυμου ομίλου, ο οποίος είναι αντιπρόσωπος μεταξύ άλλων και της Istikbal. Οπως δηλώνει χαρακτηριστικά, "οι έγκαιρες επενδύσεις της εταιρείας στον ψηφιακό κόσμο σε συνδυασμό με τις διαρκείς διαφημιστικές καμπάνιες σε όλα τα μέσα είχαν ως αποτέλεσμα να μετριάσουμε δραστικά τις απώλειες". Αναφορικά με τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις που βρίσκεται αντιμέτωπη η παγκόσμια οικονομία εκτιμά ότι "θα περάσει μία περίοδο προσαρμογής και θα βρει το νέο equilibrium", υπογραμμίζοντας ωστόσο πως στο μεσοδιάστημα τα μεγάλα brands θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν την κουλτούρα συνεργασίας τους με τον καταναλωτή". Επιπλέον, εκτιμά πως η εξωστρέφεια είναι βασική για ένα CEO, ενώ δηλώνει λάτρης της συνεργασίας και της ομάδας καθώς ένας "CEO οφείλει να συνθέσει ένα πολύ καλό team συνεργατών με το οποίο θα υλοποιήσει τους στόχους του".

- Θα μπορούσατε να μας αναλύσετε το αντικείμενο δραστηριοτήτων του ομίλου σας και τη στρατηγική του; 

O Όμιλος Πορτοκαλίδη δραστηριοποιείται κυρίως στον χώρο του επίπλου από το 2006 με τρεις κλάδους: λιανικής, χονδρικής και project business - ξενοδοχειακού εξοπλισμού.  Διαθέτει δίκτυο 17 branded καταστημάτων και έχει συνάψει στρατηγικές συνεργασίες με διεθνή brands παρουσιάζοντας στην Ελληνική αγορά καινοτόμες λύσεις σε προϊόντα ύπνου και είδη οικιακού εξοπλισμού.  Στρατηγική της εταιρείας είναι να επικαιροποιεί συνεχώς τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της, διατηρώντας το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα σε μία διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά γεμάτη προκλήσεις.

- Τι είναι η Ιstikbal και τι διαφορετικό κομίζει στην ελληνική αγορά; 

Η Istikbal είναι μία πολυεθνική εταιρεία με 5.000 σημεία πώλησης στρωμάτων & επίπλων σε όλο τον κόσμο! Διαθέτει εργοστάσια σε πολλές χώρες και 5 πιστοποιημένα κέντρα έρευνας & ανάπτυξης, εξελίσσοντας συνεχώς τα προϊόντα της, αφουγκραζόμενη πρώτη τις μεταβαλλόμενες ανάγκες και τάσεις στη διεθνή αγορά και κατοχυρώνοντας την εμπιστοσύνη του καταναλωτή στο brand. Η απόλυτη καθετοποίηση της σε συνδυασμό με την ασύγκριτη δύναμη παραγωγής της παρέχουν τη δυνατότητα να προσφέρει μοναδικά & καινοτόμα  προϊόντα σε προνομιακές τιμές, δίνοντας στον Έλληνα καταναλωτή τη δυνατότητα να εξοπλίσει το σπίτι του με έπιπλα υψηλής ποιότητας σε μοναδικές τιμές. Δεκάδες χιλιάδες καταναλωτές στην Ελλάδα και πολλοί ξενοδοχειακοί όμιλοι αγόρασαν τα υψηλά στρώματα της Istikbal με τα αφαιρούμενα & πλενόμενα ανωστρώματα και τα καινοτόμα υφάσματα επιφανείας, τα κρεβάτια με τον αεριζόμενο & αντιμικροβιακό αποθηκευτικό χώρο, τους μοντέρνους καναπέδες-κρεβάτι κ.α 

- Πόσο επηρέασε τις δραστηριότητες σας το ξέσπασμα της πανδημίας και πώς κινούνται μέχρι σήμερα τα οικονομικά σας μεγέθη; 

Το ξέσπασμα της πανδημίας επηρέασε όλες τις επιχειρήσεις, άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο. Με το σύνολο των φυσικών καταστημάτων μας κλειστό έπρεπε να λειτουργήσουμε με ευελιξία και δημιουργικότητα και σίγουρα έπρεπε να δράσουμε και όχι να περιμένουμε. Ευτυχώς οι έγκαιρες επενδύσεις της εταιρείας στον ψηφιακό κόσμο σε συνδυασμό με τις διαρκείς διαφημιστικές καμπάνιες σε όλα τα μέσα είχαν ως αποτέλεσμα να μετριάσουμε δραστικά τις απώλειες και να μπορέσουμε να διατηρήσουμε μία  δυναμική που μας επιτρέπει να ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία. 

- Εκτός από την κρίση της πανδημίας η παγκόσμια οικονομία έχει να αντιμετωπίσει και έντονες πληθωριστικές πιέσεις. Πόσο σας έχουν επηρεάσει αυτές οι διεθνείς εξελίξεις και ποιο είναι το πλάνο αντιμετώπισης αυτής της νέας κρίσης; 

Οι πληθωριστικές πιέσεις δεν είναι κάτι καινούργιο καθώς είναι αναμενόμενο στοιχείο των οικονομικών κύκλων. Η παγκόσμια οικονομία θα περάσει μία περίοδο προσαρμογής και θα βρει το νέο equilibrium. Στο μεσοδιάστημα τα μεγάλα brands θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν την κουλτούρα συνεργασίας τους με τον καταναλωτή. Η πανδημία επέτεινε το αίσθημα ανασφάλειας και ανέδειξε την εμπιστοσύνη ως το κύριο ζητούμενο. Είναι χρέος των brands που επενδύουν στις μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες τους να μιλήσουν με ειλικρίνεια για το τι μπορούν να προσφέρουν και τι όχι. Ο καταναλωτής θα δείξει κατανόηση σε μία τίμια και αληθινή στάση. Όσον αφορά τον Όμιλο Πορτοκαλίδη είναι στρατηγική απόφαση η συγκράτηση των όποιων ανατιμήσεων στο μέτρο του δυνατού. Ας μην ξεχνάμε ότι η μεγάλη ανάπτυξη των εταιριών μας πραγματοποιήθηκε μεσούσης της οκονομικής κρίσης στην Ελλάδα χάρη στην καθαρότητα και ειλικρίνεια των μηνυμάτων μας! Βέβαια, η επιτυχία μας υποβοηθήθηκε και από τους διεθνείς οίκους που συνεργαζόμαστε εδώ και πολλά χρόνια, οι οποίοι μας εμπιστεύτηκαν και μας βοήθησαν να είμαστε ανταγωνιστικοί. Σε κρίσιμες στιγμές οι στρατηγικές συνεργασίες παίζουν κομβικό ρόλο και σε βοηθούν να υλοποιήσεις τους στόχους σου.

- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε; 

Ένα αίσθημα ευθύνης είναι κυρίαρχο καθώς οι εταιρείες μεγαλώνουν και αυξάνονται οι προκλήσεις. Θα έλεγα ότι βρίσκομαι σε μία συνεχή εγρήγορση λόγω  των αστάθμητων παραγόντων και των συνεχών μεταβολών της αγοράς  χωρίς όμως άγχος και ανησυχία. Στην καριέρα μου έχω βιώσει μεγάλες επαγγελματικές προκλήσεις και αυτό που έμαθα είναι ότι η ψυχραιμία και η ηρεμία είναι πάντα οι καλύτεροι σύμμαχοι! Η ηρεμία λειτουργεί καταλυτικά, φέρνοντας πολλές φορές τις λύσεις αβίαστα στο τραπέζι!

- Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του/της CEO σε ό,τι αφορά την αξία και το μέλλον της εταιρείας του/της; 

Είναι καθοριστική. Το μοντέλο διοίκησης, οι αξίες και τα ιδανικά ξεκινώντας από την κορυφή εμποτίζουν όλες τις βαθμίδες της επιχείρησης και είναι ορατά και σε αυτούς που εργάζονται στην επιχείρηση αλλά και σε αυτούς που τη βλέπουν απέξω. 

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα; 

Η εξωστρέφεια είναι βασική για ένα CEO. Πρέπει να ακούς, να μαθαίνεις, να προσαρμόζεσαι. Η συμμετοχή σε fora, συνέδρια, ημερίδες είναι sine qua non, ιδίως αυτή την εποχή με τις δυνατότητες που χαρίζουν   οι  διαδικτυακές εφαρμογές. Επίσης η συμμετοχή σε οργανισμούς -όπως το πολύ επιτυχημένο CEO Clubs -βοηθά στην διατήρηση της επαφής με τις διεθνείς τάσεις και τις εξελίξεις του management. Κατά τη γνώμη μου, ένας επιτυχημένος CEO θα πρέπει να διαθέτει πάντα χρόνο για να μαθαίνει πως μπορεί να γίνει καλύτερος!

- Ποιο μοντέλο εργασίας θεωρείτε ότι θα είναι στο εξής περισσότερο αποτελεσματικό για τη λειτουργία ενός οργανισμού με δεδομένη τη δυνατότητα "επιστροφής στο γραφείο" μετά από μία μακρά περίοδο τηλεργασίας ; 

Η τηλεργασία ήρθε και θα μείνει αλλά πιστεύω ότι πρέπει να συνδυάζεται με κάποια -έστω ελάχιστη- φυσική παρουσία του εργαζόμενου στην επιχείρηση. Οι εναλλαγές των παραστάσεων και η επαφή με συναδέλφους συμβάλουν στην κοινωνικοποίηση, την εξέλιξη και την ισορροπία του ατόμου. Επιπρόσθετα, η ομαδικότητα και η συνδημιουργικότητα, στοιχεία κομβικά για ένα οργανισμό, ενισχύονται μέσα από τη φυσική παρουσία. Τέλος, και ο ίδιος ο επαγγελματικός χώρος ασκεί  θετική επίδραση στον εργαζόμενο καθώς ενισχύει το συναίσθημα ότι συμμετέχει σε μία κοινή προσπάθεια.

- Τι έχει διαφοροποιηθεί λόγω πανδημίας στις σχέσεις ηγεσίας εργαζομένων και πόσο έχει επηρεάσει η αλλαγή αυτή την επίτευξη των στόχων του οργανισμού; 

Η ενίσχυση του γενικότερου αισθήματος ανασφάλειας επιδρά και στον εργαζόμενο ο οποίος αναζητά τη σιγουριά και την κατανόηση στον εργασιακό του βίο. Είναι απολύτως θεμιτό και κατανοητό. Οι άνθρωποι ενός οργανισμού είναι η "περιουσία” του και η δικλείδα ασφαλείας του για το μέλλον. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να αγκαλιάσουν τον εργαζόμενο και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις που του επιτρέπουν να αποδώσει. Βέβαια ρόλος της ηγεσίας είναι να θέσει και τα όρια μέσα στα οποία ο υπάλληλος πρέπει να λειτουργήσει με γνώμονα το γενικότερο καλό και το καλό της επιχείρησης. Είναι σύνθετη διαδικασία αλλά απόλυτα εφικτή ιδίως όταν η ηγεσία έχει φροντίσει μέσω των πράξεών της να εμπνέει τον εργαζόμενο και να του εμφυσεί τα οράματά της. 

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά; 

Είμαι λάτρης της συνεργασίας και της ομάδας. Ο CEO οφείλει να συνθέσει ένα πολύ καλό team συνεργατών με το οποίο θα υλοποιήσει τους στόχους του. Τα κοινά οράματα, η συνεχής εκπαίδευση, η καλή αμοιβή, οι δυνατότητες εξέλιξης είναι οι βασικοί στόχοι ενός στελέχους καριέρας και είναι βασική μέριμνα του CEO να τους εξασφαλίσει. 

- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε; 

Κάθε εποχή έχει διαφορετικά πρότυπα ηγετών. Στη σύγχρονη πραγματικότητα θα τον συμβούλευα να ακούει, να συνεργάζεται και να είναι αισιόδοξος! Και βέβαια, πολύ και σκληρή δουλειά!

- Ποιες οι βασικές αρχές που θεωρείτε ότι πρέπει να διέπουν τις σχέσεις ενός/μίας CEO με τους πελάτες του οργανισμού του/της και τι έχει αλλάξει μετά την πανδημία στον τομέα αυτό; 

Η ειλικρίνεια είναι το ζητούμενο. Ο πελάτης πρέπει να νιώθει ασφάλεια καθώς η πανδημία έχει εντείνει το φόβο εξαπάτησης και εκμετάλλευσης. Ο καταναλωτής μπορεί ευκολότερα να παρασυρθεί ή να αντιδράσει υπερβολικά για κάτι που παλιότερα δε θα τον απασχολούσε τόσο πολύ. Η επιχείρηση οφείλει να κατανοεί και να προσπαθεί να ικανοποιήσει τον πελάτη στο μέτρο του δυνατού και ο CEO ίσως χρειαστεί να παρέμβει προσωπικά για να επιληφθεί του θέματος. Το έχω κάνει αρκετές φορές! Τίποτα χειρότερο από ένα CEO που κρύβεται στην ασφάλεια του γραφείου του! 

- Ποιες οι βασικές αρχές που θεωρείτε ότι πρέπει να διέπουν τις σχέσεις ενός/μιας CEO με τους συνεργάτες και τους προμηθευτές του οργανισμού του/της και τι έχει αλλάξει μετά την πανδημία στον τομέα αυτό; 

Όταν οι συνθήκες μεταβάλλονται σίγουρα καθίστανται αναγκαίες οι απαραίτητες προσαρμογές και σε επίπεδο συνεργασιών. Το εύρος και η διάρκεια της συνεργασίας έχουν καθοριστική σημασία καθώς στις σταθερές και μακροχρόνιες εταιρικές σχέσεις και τα 2 μέρη επιθυμούν τη συνέχισή τους και αναζητούν τη χρυσή τομή στη νέα εποχή. Ο ρόλος του CEO είναι κομβικός καθώς η προσωπικότητα, το κύρος και οι ικανότητες του για να συνεχίσει επιτυχώς την πορεία του ο οργανισμός που ηγείται, επηρεάζουν και την τελική στάση του προμηθευτή ή συνεργάτη.  

- Ποιος ο ρόλος του crisis management στην τρέχουσα περίοδο σε έναν οργανισμό, ειδικά του κλάδου σας; Πόση έμφαση έχετε αποδώσει στο crisis preparedness και με ποιους τρόπους; 

Είναι πολύ βασικός τομέας σε κάθε επιχείρηση, και σαφώς έχουμε καταρτίσει συγκεκριμένα contingency plans. Ωστόσο, επιτρέψτε μου να πω ότι δεν πιστεύω τυφλά στην αποτελεσματικότητα των έτοιμων πρωτοκόλλων crisis management. Κάθε κρίση έχει τα δικά της ποιοτικά χαρακτηριστικά που λειτουργώντας αθροιστικά απαιτούν επικαιροποιημένη αντιμετώπιση. Για μένα η αντιμετώπιση κρίσεων είναι θέμα ομάδας και πάλι, ανθρώπων δηλαδή με συγκεκριμένα χαρίσματα όπως αφουγκρασμός της κοινωνίας άρα και τη αγοράς, ευέλικτη σκέψη, αισιόδοξη προσέγγιση, αίσθημα ευθύνης & ικανότητα εγρήγορσης!

- Η προσωπική ενασχόληση ενός/μίας CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της; 

Ασφαλώς αν επιθυμεί η επιχείρησή του να απευθύνεται στην κοινωνία και να διαθέτει με επιτυχία τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Η κατανόηση του κοινωνικού γίγνεσθαι είναι υψίστης σημασίας και πρέπει να προκαλεί  εταιρικές αλλαγές και προσαρμογές ώστε ο κάθε οργανισμός να ακμάζει και να μεγαλουργεί στην αγορά. Oι ιδιαίτερες κοινωνικές συνθήκες αν δε γίνονται έγκαιρα αντιληπτές οδηγούν την ηγεσία και κατ’ επέκταση την επιχείρηση σε αποξένωση από τον κοινωνικό ιστό και αδυναμία προσαρμογής στις ανάγκες του.

Περισσότερα από Forbes

Αναπτύσσοντας πολλαπλασιαστές μέσα σε μία επιχειρηματική κουλτούρα συν-δημιουργίας

Σε μία εποχή ραγδαίων και απρόβλεπτων εξελίξεων σαν τη σημερινή, η έννοια της συν-δημιουργίας έχει καταλάβει κομβικό ρόλο στην αλλαγή κουλτούρας και νοοτροπίας που απαιτούνται προκειμένου άτομα και οργανισμοί να μπορέσουν επιτυχώς να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες προκλήσεις και να αποτελέσουν μέρος μίας ευρύτερης πορείας εξέλιξης.

Παναγιώτης Δρακόπουλος, Managing Partner της Drakopoulos Law: Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας έχει δημιουργήσει μεγάλες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις

"Μείζονος σημασίας γεγονός είναι ότι οι νέες τεχνολογίες συχνά επισκιάζουν ή παρακάμπτουν τα υφιστάμενα κανονιστικά και νομοθετικά πλαίσια", σημειώνει ο κ. Παναγιώτης Δρακόπουλος, Managing Partner της Drakopoulos Law.

CEO Clubs Greece Forum: Εμβαθύνοντας στη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Το καθιερωμένο εαρινό Φόρουμ του CEO Clubs Greece θα λάβει χώρα φέτος στις 20 Μαΐου στον υπέροχο χώρο του Asteria Domus υπό τον τίτλο "Transformational Journeys: The Good, the Bad, and the Ugly", παρουσία των σημαντικότερων CEOs και επιχειρηματιών στην Ελλάδα καθώς και των διοικητικών τους ομάδων.

CEO Clubs Greece: Αναλύοντας την ουσία και τη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Οι ραγδαίες εξελίξεις της εποχής μας, όπως καθρεφτίζονται σε πολιτικο-οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, και ενεργειακό επίπεδο, αναπόφευκτα ωθούν τις επιχειρήσεις σε μία πορεία μετασχηματισμού (transformation).

Μαρία Ιωαννίδου (Avolta): Disruption is the new normal - Πρέπει να έχουμε ανθεκτικούς εταιρικούς οργανισμούς

Τον σχεδιασμό της Avolta (Hellenic Duty Free Shops) για την ανάπτυξη περισσότερων σημείων σε σημεία εισόδου και εξόδου της χώρας, αλλά και το νέο επενδυτικό πλάνο των 6 εκατ. ευρώ για το 2025, παρουσιάζει στο CEO Talks η κα Μαρία Ιωαννίδου, Γενική Διευθύντρια και Country Manager της εταιρείας.

Ποια είναι η υπεραξία ενός δυνατού personal leadership branding;

Το νέο MasterClass, της Σχολής Ηγετικής Πρακτικής του CEO Clubs Greece, έχει τίτλο "The Hyper Value of Personal Leadership Practice" και θα λάβει χώρα στις 14 Μαρτίου στο ClubHouse υπό την έμπειρη καθοδήγηση του Δημήτρη Μιχόπουλου, Ιδρυτή και CEO της Genius & Crazy.

Νίκος Κωστάρας, Γενικός Διευθυντής IQVIA Hellas: Mια σύγχρονη επιχείρηση είναι ενεργό μέλος της κοινωνίας

Για την πορεία της φαρμακευτικής αγοράς στην Ελλάδα και τη δράση της IQVIA Hellas μιλά ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Νίκος Κωστάρας.

Τα "μυστικά" της αποτελεσματικότητας ενός ΔΣ στο επίκεντρο του School of Leadership Practice

Με ανανεωμένο στρατηγικό αφήγημα και εμπλουτισμένο πρόγραμμα ξεκινά τη νέα χρονιά η Σχολή Ηγετικής Πρακτικής (School of Leadership Practice) του CEO Clubs Greece: η εκπαιδευτική πλατφόρμα του οργανισμού που στόχο έχει να βοηθήσει CEOs και επιχειρηματίες στην Ελλάδα να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις προκλήσεις του σήμερα και, κυρίως, του αύριο.

Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton: Επενδύουμε στην καινοτομία και την ευελιξία

Για τις βαθιές αλλαγές που έχει φέρει η ψηφιακή μετάβαση στις σχέσεις εντός των επιχειρήσεων, στη λειτουργία και τη στρατηγική τους, μιλά ο κ. Διονύσης Τσίτος, Managing Director και Μέλος Δ.Σ. της Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε.

Ηλίας Μανούσος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Kantar Ελλάδας: Οι άνθρωποί μας είναι το μεγάλο μας πλεονέκτημα

Στο επίκεντρο της αποστολής της Kantar - κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς, insights και analytics με συνεργασίες με τους 98 από τους 100 μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως - βρίσκεται η χάραξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσουν στους πελάτες της μία βιώσιμη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ηλίας Μανούσος.