Το mega beach club που θέλει η Royal Caribbean στη Σαντορίνη και οι αντιδράσεις

Το mega beach club που θέλει η Royal Caribbean στη Σαντορίνη και οι αντιδράσεις

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Τη δημιουργία ενός "κλειστού" beach club στη Σαντορίνη ανακοίνωσε η Royal Caribbean, με τις αντιδράσεις των τοπικών φορέων του νησιού να είναι ήδη έντονες. Η αμερικανική εταιρεία, που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της κρουαζιέρας παγκοσμίως, σχεδιάζει το Royal Beach Club Santorini στη Βλυχάδα, κατά μήκος της παραλίας, στη θέση που βρίσκεται το beach bar Theros, στη νότια πλευρά του νησιού.

Στην επίσημη ιστοσελίδα της η Royal Caribbean αναφέρει πως έχει ήδη ξεκινήσει να δέχεται κρατήσεις για το Royal Beach Club Santorini, το οποίο θα ανοίξει το 2026. Αν και δεν έχουν δοθεί λεπτομέρειες, το πρότζεκτ  παραπέμπει σε ανάλογες εγκαταστάσεις που η εταιρεία έχει αναπτύξει σε άλλους διεθνείς προορισμούς που εξυπηρετούν αποκλειστικά τους πελάτες της, όπως σε Μπαχάμες και Μεξικό.

Το σχέδιο ωστόσο έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τον δήμο Θήρας, ο οποίος με επίσημη ανακοίνωσή του εκφράζει την κάθετη διαφωνία του απέναντι σε οποιαδήποτε πρόταση προβλέπει τη δημιουργία ιδιωτικής ή κλειστής τουριστικής ζώνης στο νησί.

"Ο Δήμος Θήρας εκφράζει την κάθετη διαφωνία του απέναντι σε οποιοδήποτε σχέδιο που προβλέπει τη δημιουργία ιδιωτικής ή κλειστής τουριστικής ζώνης στη Σαντορίνη, αποκλειστικά για τους επισκέπτες εταιρειών κρουαζιέρας.

Η Σαντορίνη αποτελεί δημόσιο και ζωντανό τόπο, ο οποίος δεν μπορεί να μετατραπεί σε ιδιωτικό προορισμό για λίγους. Η εγκαθίδρυση "ιδιωτικού χωριού" ή περιοχών με αποκλειστική πρόσβαση πλήττει την τοπική οικονομία, δημιουργεί κοινωνικές ανισότητες και αλλοιώνει τον πολιτιστικό  κοινωνικό και οικονομικό ιστό του νησιού.

Ο Δήμος Θήρας θεωρεί ότι τέτοιες πρωτοβουλίες αντιβαίνουν στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και του σεβασμού προς την τοπική κοινωνία. Ως εκ τούτου, θα προβεί σε όλες τις θεσμικές  ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να προστατευθεί ο δημόσιος χαρακτήρας της γης, η ελεύθερη πρόσβαση και η οικονομική δραστηριότητα των κατοίκων του νησιού.

Η Σαντορίνη ανήκει στους ανθρώπους της και οφείλει να παραμείνει ανοιχτή, δίκαιη και φιλόξενη για όλους" σημειώνει.

Η πίεση της κρουαζιέρας στη Σαντορίνη

Οι αντιδράσεις έρχονται ως συνέχεια της υπερσυγκέντρωσης επιβατών κρουαζιέρας που βιώνει τα τελευταία χρόνια η Σαντορίνη. Το νησί υποδέχεται πάνω από 800 κρουαζιερόπλοια ετησίως, με περισσότερους από 1,3 εκατομμύρια επιβάτες, αριθμοί που ξεπερνούν κατά πολύ τη φέρουσα ικανότητα του τόπου.

Κατά τις περιόδους αιχμής, οι επισκέπτες κρουαζιέρας φθάνουν ακόμη και τους 15.000 ημερησίως, με αποτέλεσμα την έντονη πίεση στις μεταφορές, στους πόρους του νησιού, στις υποδομές και στις τοπικές υπηρεσίες, ενώ τα έσοδα είναι μηδαμινά.

Η τοπική αυτοδιοίκηση έχει επανειλημμένα ζητήσει περιορισμό στις αφίξεις και εξισορρόπηση της τουριστικής δραστηριότητας, ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του νησιού και η ποιότητα ζωής των κατοίκων του.

Τι λέει η Royal Caribbean

"Είμαστε ενθουσιασμένοι να ανακοινώσουμε ότι η Royal Caribbean Group επεκτείνει τη συλλογή των RoyalBeach Club με το λανσάρισμα του Royal Beach Club Santorini, που θα βρίσκεται στην περιοχή της Βλυχάδας.

Δεσμευόμαστε να προστατεύσουμε τον χαρακτήρα της Σαντορίνης και να στηρίξουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Γι’ αυτό έχουμε υιοθετήσει μια νέα προσέγγιση στη διαχείριση της ροής των επισκεπτών από τις κρουαζιέρες, μειώνοντας την μαζική κάθοδο και μετριάζοντας την πίεση στις υποδομές του νησιού, ενώ βοηθάμε τους κατοίκους να διατηρήσουν τα μέσα βιοπορισμού τους” σημειώνει η εταιρεία, δημοσιεύοντας παράλληλα μια σειρά από ερωταπαντήσεις.

Ο χώρος αποτελεί μια υφιστάμενη παραλιακή μονάδα εστίασης η οποία θα ανακαινιστεί και θα μεταμορφωθεί ως το Royal Beach Club Santorini, με αναβαθμισμένες παροχές που έχουν σχεδιαστεί με προσοχή ώστε να εναρμονίζονται πλήρως με το φυσικό τοπίο και να ενσωματώνουν βιώσιμα υλικά. Για την ανακαίνιση του χώρου θα ακολουθηθούν αυστηρά περιβαλλοντικά πρωτόκολλα, εξασφαλίζοντας πλήρη συμμόρφωση ή ακόμα και υπέρβαση των απαιτήσεων των τοπικών κανονισμών.

 

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Αττική-Πίττας: Γλύκαναν τα κέρδη οι εξαγωγές - Ποιες χώρες χρυσοπληρώνουν το ελληνικό μέλι

Καθαρά κέρδη μετά από διετία ζημιών, εξαγωγές στο +16%, νέα πνοή πριν τα 100 χρόνια ιστορίας.

METKA: Υπερδιπλασιασμός εσόδων και στο "βάθος" εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών

Στα 1,4 δισ. ευρώ το συνολικό ανεκτέλεστο, υπολογίζοντας και τις προς υπογραφή συμβάσεις.

Ξεκινά πρόωρα φέτος η Black Friday – Η προσπάθεια για ανάκτηση τζίρων

Μπαράζ προσφορών πριν τις "μαύρες" εκπτώσεις.

ΤΙΤΑΝ: Ρεκόρ κερδοφορίας EBITDA εννεαμήνου - Στα €223 εκατ. τα καθαρά κέρδη

Η εγχώρια αγορά της Ελλάδας συνέχισε να καταγράφει υψηλές επιδόσεις - Θετικές προοπτικές.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Προχωρούν οι εργασίες για το ξενοδοχειακό "τρίγωνο" σε Πατησίων, Μάρνης και Γ’ Σεπτεμβρίου

Σε εξέλιξη η ανέγερση των Ibis Styles, Ιbis Budget και Hively Hotel στη θέση του θεάτρου "Αθήναιον" με φορέα το γαλλικό επενδυτικό fund Boissée Finances

Ξενοδοχειακές επενδύσεις ύψους 1,5 δισ. ευρώ σε γραμμή εκκίνησης

Η Ελλάδα μπαίνει στον χάρτη των προορισμών πολυτελούς τουρισμού.

Το πιο δύσκολο καλοκαίρι για τον τουρισμό της Σαντορίνης

Η πτώση στα ξενοδοχεία αγγίζει το 30% και η τουριστική κίνηση παραμένει μειωμένη, παρά τις προσφορές και τη σημαντική πτώση των τιμών.

Κυκλάδες σε δύο "ταχύτητες": Πάνω η Πάρος και η Νάξος σε αφίξεις, κάτω Μύκονος και Σαντορίνη

Στη Σαντορίνη, σύμφωνα με επιχειρηματίες του χώρου, οι τζίροι στα ξενοδοχεία είναι μειωμένοι κατά τουλάχιστον 20%.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.