ΟΛΘ: Έως τέλη Ιουνίου ξεκινούν οι εργασίες για την 6η προβλήτα

ΟΛΘ: Έως τέλη Ιουνίου ξεκινούν οι εργασίες για την 6η προβλήτα

ΟΛΘ: Έως τέλη Ιουνίου ξεκινούν οι εργασίες για την 6η προβλήτα

και την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες    07/05/2025 16:46    ΑΠΕ-ΜΠΕ    Θεσσαλονίκη, Greece    565    Greek

Item Number: 30244455

   

Μέχρι το τέλος του Ιουνίου αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες για την υλοποίηση του έργου της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με προοπτική να ολοκληρωθούν σε περίπου τρεισήμισι χρόνια, όπως επιβεβαίωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ), Ιωάννης Τσάρας, με την ευκαιρία συνέντευξης Τύπου για το 21ο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη στις 8-9 Μαΐου. "Αυτό που απομένει είναι οι τελικές κατασκευαστικές άδειες από το υπουργείο, προκειμένου να ξεκινήσουμε. Ο εργολάβος είναι έτοιμος (...) και συζητούμε μήπως μπορέσουμε να μειώσουμε ελαφρώς το κόστος σε κάποια από τα υλικά, όχι βέβαια εις βάρος των τεχνικών προδιαγραφών, ούτε του μήκους και του μεγέθους του λιμένος" επισήμανε ο κ.Τσάρας και πρόσθεσε ότι το πρότζεκτ αναμένεται να ολοκληρωθεί -το μέγιστο- σε 36 μήνες από την έναρξή του. "Άρα λοιπόν, σε περίπου τρεισήμισι χρόνια πρέπει να έχουμε τον προβλήτα έτοιμο και χρειαζόμαστε τη βοήθεια όλων, προκειμένου να βελτιωθούν και οι σιδηροδρομικές συνδέσεις (...) κάτι που είναι και υποχρέωση του κράτους" πρόσθεσε.

Την ετοιμότητα του ΟΛΘ να εκκινήσει τα έργα υπογράμμισε ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος: "είμαστε στη φάση που θα προχωρήσουμε, αφού προχωρήσουν πρώτα οι διαδικασίες αδειοδότησης, για να υλοποιηθεί το έργο. Από τη δική μας πλευρά δηλώνουμε ετοιμότητα, η οποία ξεκίνησε από την έγκριση του master plan (...). Κοιτάζουμε αυτή τη στιγμή το κόστος του προβλήτα, πόσο μπορεί να πάει. Οπωσδήποτε οι γεωπολιτικές εξελίξεις τα τελευταία χρόνια αυξήσανε σημαντικά το κόστος του έργου, λόγω του κόστους της ενέργειας και των υλικών (...) Για εμάς το ζητούμενο είναι το έργο να ξεκινήσει το συντομότερο. Έχω ακούσει διάφορα σχόλια του τύπου "το λιμάνι δεν θέλει να κάνει τον προβλήτα". Το λιμάνι λοιπόν όχι μόνο πρέπει να κάνει το έργο, αλλά (...) όσο πιο γρήγορα το κάνει, τόσο πιο γρήγορα θα αυξηθεί η ροή των προϊόντων προς αυτό και το capacity (χωρητικότητα)" τόνισε ο κ.Λιάγκος.

Ερωτηθέντες για το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες, οι κύριοι Λιάγκος και Τσάρας απάντησαν ότι παρότι αυτή δεν εξαρτάται από το λιμάνι, ωστόσο ο ΟΛΘ ενώνει τη φωνή του με εκείνες των φορέων της πόλης, που τη ζητούν. "Σαφώς η διασύνδεση του λιμανιού με τις Σποράδες είναι κάτι αναγκαίο κι αυτό δεν στηρίζεται σε μια θεωρητική δική μου προσέγγιση, αλλά στα στοιχεία των προηγούμενων ετών, που έδειξαν ότι η κίνηση είναι πάρα πολύ μεγάλη κι αυξητική. Επομένως, προς όφελος της πόλης μας, αλλά και της Βορείου Ελλάδος ευρύτερα, θα πρέπει να υπάρχει αυτή σύνδεση" σημείωσε ο κ.Λιάγκος και πρόσθεσε ότι η ΟΛΘ ΑΕ δεν μπορεί να παρέμβει στις εταιρείες, αλλά, όπως και πέρυσι, θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να ασκήσει πιέσεις, ώστε η γραμμή να καλυφθεί το καλοκαίρι. "Είναι ένα κρίσιμο θέμα, που ήρθε η ώρα να το κοιτάξουμε, καθώς είναι ήδη Μάιος και θα πρέπει να ξεκινήσουν τα δρομολόγια στα μέσα έως τέλη Ιουνίου" υπογράμμισε κα πρόσθεσε ότι το ζήτημα περιπλέκει το θέμα των άγονων γραμμών.

"Πρέπει να είναι ξεκάθαρο σε όλους μας ότι δεν είναι θέμα του λιμένος οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Εμείς ενώνουμε τη φωνή μας με τη φωνή της πόλης, δηλαδή του δήμου, των τουριστικών πρακτόρων κτλ, ώστε να πείσουμε για τους καλοκαιρινούς μήνες να υπάρχει αυτή η σύνδεση, τουλάχιστον με τις Σποράδες" σημείωσε ο κ.Τσάρας και συμπλήρωσε ότι σε κάθε περίπτωση το λιμάνι είναι έτοιμο να διαχειριστεί οτιδήποτε αποφασιστεί: "είμαστε έτοιμοι να εξυπηρετήσουμε και μεγάλη ακτοπλοϊκή κίνηση, και μικρή" τόνισε.

Περισσότερα από Forbes

Στο Λονδίνο στρέφεται η Metlen – Ευ. Μυτιληναίος: "Πάμε για τον FTSE 100 χωρίς ΑΜΚ και με έδρα την Ελλάδα"

Η Metlen εισέρχεται στην τρίτη φάση του επιχειρηματικού της σχεδιασμού με την ονομασία "Big Three".

Jacek Olczak (PMI): Η θέση των τσιγάρων είναι στο μουσείο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Philip Morris International (PMI) θεωρεί τη θέση ορισμένων κυβερνήσεων κατά των εναλλακτικών προϊόντων καπνού "ακατανόητη" και στα όρια του παραλογισμού.

Quintessential: Προσβλέπει σε διπλάσιο τζίρο και "ανοίγει φτερά" στον Καναδά με νέα εταιρική ταυτότητα

Διπλασιασμό τζίρου και επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό, περιλαμβάνει για την επόμενη τριετία το πλάνο της Quintessential.

Βασίλης Γκρίσιν: Το disaster story και το νέο σφυρί για κατοικία στη Μύκονο

Η τιμή πρώτης προσφοράς για το ακίνητο έχει οριστεί στις 480.600 ευρώ.

Ελληνικό: Οι προπωλήσεις των κατοικιών "οδηγός" για τα μελλοντικά έσοδα

Στις 8.500 ευρώ/τ.μ. η μέση τιμή πώλησης στην γειτονιά Little Athens.

LANGaware: Η startup που ανιχνεύει Αλτσχάιμερ και κατάθλιψη μέσω της φωνής

Η ελληνική εταιρεία αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να φέρει επανάσταση στην αξιολόγηση της γνωστικής και ψυχικής υγείας.

Vinted: Ποια είναι η λιθουανική εταιρεία που αλλάζει την αγορά second hand στην Ελλάδα

Με περισσότερα από 15 χρόνια παρουσίας και αποτίμηση 5 δισ. ευρώ, η Vinted αριθμεί σήμερα δεκάδες εκατομμύρια μέλη και δραστηριοποιείται σε 23 αγορές.

Γιατί τα ρομποτικά ταξί της Tesla του Μασκ οδεύουν προς την πανωλεθρία

Ο Έλον Μασκ ποντάρει το μέλλον της Tesla στην επιτυχία τους.

Οι 10 πιο κερδισμένες μετοχές από την επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Ο S&P500 είναι στο -5% από την ημέρα ορκωμοσίας του Αμερικανού προέδρου, αλλά ορισμένοι τίτλοι τα πάνε πολύ καλά.

Noval: Ολοκληρώνει επένδυση 19 εκατ. ευρώ σε κτίριο κατοικιών και γραφείων στο Μετς

Σημαντική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο ακινήτων της ΑΕΕΑΠ του ομίλου Viohalco το Ardittos House, ένα συγκρότημα πολυτελών κατοικιών και ισόγειων γραφείων.