Α. Καρακώστας (ΟΛΠ): Ο Πειραιάς πρότυπο λιμάνι του 21ου αιώνα

Α. Καρακώστας (ΟΛΠ): Ο Πειραιάς πρότυπο λιμάνι του 21ου αιώνα

Του Γιώργου Σκορδίλη

Το λιμάνι του Πειραιά δεν αποτελεί πλέον απλώς έναν κόμβο μεταφορών, αλλά ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό asset για την ελληνική οικονομία και τη διεθνή ναυτιλία. 

Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα του Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΛΠ Α.Ε., Άγγελου Καρακώστα, στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, όπου ανέπτυξε με σαφήνεια το όραμα του Οργανισμού: έναν λιμένα σύγχρονο, βιώσιμο, κοινωνικά υπεύθυνο και παγκόσμια ανταγωνιστικό.

"Σε κάθε προσπάθεια της Πολιτείας προς όφελος του πολίτη είμαστε αρωγοί", δήλωσε ο κ. Καρακώστας, κάνοντας ειδική αναφορά στην απόφαση για μείωση των λιμενικών τελών κατά 50%, μια ενέργεια που σηματοδοτεί τη στρατηγική προσήλωση του ΟΛΠ όχι μόνο στην ανάπτυξη, αλλά και στην κοινωνική αποδοτικότητα.

Οικονομικά αποτελέσματα με άρωμα ρεκόρ

Η χρονιά που πέρασε (2024) υπήρξε ιστορική για την ΟΛΠ Α.Ε., με τον οργανισμό να καταγράφει καθαρά κέρδη ύψους 87,4 εκατομμυρίων ευρώ – μια αύξηση της τάξης του 30,8%, παρά τις παγκόσμιες γεωοικονομικές πιέσεις. Όπως σημείωσε ο κ. Καρακώστας, τα αποτελέσματα αυτά δεν είναι τυχαία: αποτελούν καρπό μιας στρατηγικής που επενδύει στην πολυλειτουργικότητα, την εμπειρία του χρήστη και τη συνεχή αναβάθμιση των υπηρεσιών.

COSCO SHIPPING: Παρών ο παγκόσμιος παίκτης

Καθοριστικής σημασίας παραμένει η συνεργασία με την COSCO SHIPPING, την κινεζική ναυτιλιακή γιγαντιαία δύναμη. Ο Πειραιάς, μέσω αυτής της συμμαχίας, έχει μετατραπεί σε κόμβο παγκόσμιας σημασίας: 37η θέση παγκοσμίως στη Lloyd’s List, 7η στον δείκτη Xinhua-Baltic και σταθερά πρώτος στη Μεσόγειο σε όρους διακίνησης φορτίων. Παράλληλα, ο Πειραιάς είναι το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Ευρώπης και παρουσιάζει αδιάκοπη άνοδο στον τομέα της κρουαζιέρας, ιδίως στο homeporting, ενισχύοντας καταλυτικά τον ελληνικό τουρισμό.

Έργα αιχμής και βιωσιμότητα ως κανόνας

Ο ΟΛΠ δεν περιορίζεται στη διαχείριση του παρόντος -επενδύει μακροπρόθεσμα, με έργα που περιλαμβάνουν τη Νότια Επέκταση για την κρουαζιέρα, την αναβάθμιση του Σταθμού Αυτοκινήτων, τη βελτίωση των υποδομών στη Ζώνη Ναυπηγοεπισκευής και την προγραμματισμένη βυθοκόρηση του Κεντρικού Λιμένα. Όλα αυτά, όπως σημειώθηκε, σχεδιάζονται με σεβασμό στην κυκλική οικονομία, στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και στη διατήρηση της βιοποικιλότητας.

Ο Πειραιάς είναι, πλέον, το πρώτο EcoPort λιμάνι στη Μεσόγειο -τίτλος που δεν έχει απλώς συμβολική βαρύτητα, αλλά υποδηλώνει την ενεργή περιβαλλοντική δράση και τις ευρωπαϊκές συνεργασίες του λιμένα στον τομέα της ενεργειακής απόδοσης και της "πράσινης" τεχνολογίας.

Ένα λιμάνι με πρόσωπο στραμμένο στην κοινωνία

Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του, ο κ. Καρακώστας έστειλε ένα μήνυμα ευθύνης αλλά και οραματισμού: "Ο Πειραιάς είναι στενά συνδεδεμένος με την κοινωνία. Με καινοτομία, διαφοροποίηση και κοινωνική ευθύνη, χτίζουμε έναν λιμένα ανθεκτικό και παρόντα -όχι μόνο για το σήμερα αλλά και για τις επόμενες γενιές".

Περισσότερα από Forbes

Ελληνικές ναυτιλιακές στην Wall Street - Οι νικητές και οι χαμένοι του 2025

Μια αγορά δύο ταχυτήτων εμφανίζουν στα τέλη Οκτωβρίου οι εισηγμένες στη Wall ναυτιλιακές ελληνικής διαχείρισης.

Ευάγγ. Μαρινάκης: "Ο "σκιώδης στόλος" θα σβήσει – το LNG και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δώσουν το προβάδισμα"

Κερδισμένοι θα είναι οι εφοπλιστές που διαθέτουν σύγχρονα και αποδοτικά δεξαμενόπλοια.

Ελληνικές ναυτιλιακές στη Wall Street: Ισχυρή κερδοφορία, αλλά με αβεβαιότητες στον ορίζοντα

Καθαρά κέρδη που ξεπερνούν τα 1,8 δισ. δολάρια ανακοίνωσαν οι εισηγμένες ελληνικών συμφερόντων.

ΟΝΕΧ: Νέο πενταετές επενδυτικό σχέδιο για τη Σύρο

Κεντρικός στόχος η ολιστική ανασυγκρότηση της Βιομηχανικής Μονάδας Σύρου.

Η Ελληνική Ionic Shipping επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη και εξοπλίζει όλο τον στόλο της με το σύστημα Orca AI

Την πλήρη εγκατάσταση του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης Orca AI στο σύνολο των πλοίων που συνθέτουν τον στόλο της ανακοίνωσε η Ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρία Ionic Shipping,

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν πρωταγωνιστές με στόλους-γίγαντες άνω του 1 εκατ. dwt

Η ναυτιλία των Ελλήνων καταγράφει για άλλη μια χρονιά εντυπωσιακή παρουσία στις διεθνείς αγορές.

Συγκέντρωση στόλων στην ελληνική ναυτιλία – Λιγότερες εταιρείες με περισσότερα πλοία

Στα μέσα της χρονιάς καταγράφηκαν 63 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με στόλους άνω των 20 πλοίων

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Σταθερή πορεία και στοχευμένες κινήσεις από τις ελληνικές ναυτιλιακές

Ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος μπαίνει στο δεύτερο μισό του 2025 με εμφανή σημάδια αντοχής.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Δεκαπέντε νέοι τεχνίτες από τη ΔΥΠΑ πιάνουν δουλειά – Μήνυμα στήριξης από Κεραμέως και Ξενοκώστα.

Η ασπίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας: Τι έδειξε το Συνέδριο των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Υπεράκτιων Πλοίων

Στο φως μια σκληρή αλλά απαραίτητη αποτύπωση της πραγματικότητας για 4 κρίσιμους τομείς της ναυτιλίας.

Το 60% των πλοιοκτητών εκπρόθεσμο στην υποβολή στοιχείων ρύπων

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στις μικρότερες εταιρείες, που συχνά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία ή τους πόρους.