Έργα 1,4 δισ. ευρώ για τη ΜΕΤΚΑ - Αυξάνεται το "αποτύπωμα" του ομίλου Metlen στην κατασκευαστική αγορά

Έργα 1,4 δισ. ευρώ για τη ΜΕΤΚΑ - Αυξάνεται το "αποτύπωμα" του ομίλου Metlen στην κατασκευαστική αγορά

Του Νίκου Ρουσάνογλου

Σημαντική αύξηση καταγράφει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen, καθώς διαμορφώνεται πλέον σε 1,4 δισ. ευρώ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η εταιρεία, στο πλαίσιο των οικονομικών αποτελεσμάτων εννεαμήνου. Συγκεκριμένα, τα εκτελούμενα έργα υποδομής διαμορφώνονται σε 1 δισ. ευρώ, ενώ άλλα περίπου 400 εκατ. ευρώ αφορούν έργα που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο επικείμενης συμβασιοποίησης.

Με βάση τη σχετική ανάλυση, μόλις το 31% αφορά σε δημόσια έργα και το υπόλοιπο 69% σε ιδιωτικά έργα, περιλαμβανομένων έργων ΣΔΙΤ και έργων που εκτελεί η ΜΕΤΚΑ για λογαριασμό του ομίλου Metlen. Πρόκειται για μια ξεκάθαρη επιβεβαίωση της στρατηγικής που ακολουθεί η ΜΕΤΚΑ στον κατασκευαστικό τομέα. Όπως ανέφερε εντός της εβδομάδας και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Ντίνος Μπενρουμπή, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum II, "σήμερα η ΜΕΤΚΑ εστιάζει στις επενδύσεις σε έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων, ώστε να είναι αξιόπιστος και έγκαιρος κατασκευαστής, αξιοποιώντας την ισχυρή θέση της Μυτιληναίος". Η στρατηγική φαίνεται πως αποδίδει ήδη τους πρώτους της καρπούς, καθώς κατά το φετινό εννεάμηνο, τα κέρδη προ φόρων, τόκων κι αποσβέσεων (EBITDA) υπερδιπλασιάστηκαν σε ετήσια βάση και ανήλθαν σε 19 εκατ. ευρώ, από 8 εκατ. ευρώ πριν από έναν χρόνο.

Πριν από μερικές ημέρες, η METKA προχώρησε στην υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών (ως μέλος κοινοπραξίας) για δύο σημαντικές νέες συμβάσεις ΣΔΙΤ. Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με τη Μεσόγειος, η εταιρεία διεκδικεί το ΣΔΙΤ περιβαλλοντικού χαρακτήρα στην Υπέρεια της Θεσσαλίας, μια σύμβαση ύψους 131,2 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, επίσης ως μέλος κοινοπραξίας μαζί με την Intrakat και τη Μεσόγειο, ο όμιλος διεκδικεί και το ΣΔΙΤ για την κατασκευή του φράγματος Μιναγιώτικο, έργο ύψους 126 εκατ. ευρώ. Επίσης, σε κοινοπραξία με την Άκτωρ, η Metlen διεκδικεί και το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 του ΜΕΤΡΟ προς το Ήλιον. Πρόκειται για έργο ύψους πλησίον των 700 εκατ. ευρώ, που αφορά στην κατασκευή τριών νέων σταθμών στην Παλατιανή (επί της Θηβών), το Ίλιον (συμβολή Θηβών με Ελαιών) και τον Άγιο Νικόλαο. Η εν λόγω γραμμή θα εξυπηρετεί πάνω από 50.000 επιβάτες, συνδέοντας την Ανθούπολη στο Περιστέρι με το Ίλιον.

Ειδικά σε ό,τι αφορά τα έργα περιβαλλοντικού χαρακτήρα, η εταιρεία ΜΕΤΚΑ προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά της εταιρεία Μ.Τ. ΑΤΕ, αντί ποσού 14 εκατ. ευρώ. Στόχος ήταν η απόκτηση πρόσθετης εμπειρίας και τεχνογνωσίας στον συγκεκριμένο τομέα, όπου επίσης υφίσταται και στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία Μεσόγειος. Η εταιρεία Μ.Τ. ΑΤΕ ιδρύθηκε στην Αθήνα το 1998 και αποτελεί συνέχεια της εταιρείας Ε. ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ – Κ. ΤΣΙΟΥΦΗΣ Ο.Ε., που ιδρύθηκε το 1983, από τον Ευστάθιο Μανδηλαρά και τον Κωνσταντίνο Τσιούφη. Μεταξύ των έργων που έχει αναλάβει περιλαμβάνονται έργα υποδομών ύδρευσης, εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων, αλλά και δίκτυα μεταφοράς ακαθάρτων, σε διάφορες περιοχές της χώρας. Επίσης, η εταιρεία έχει υλοποιήσει και συμβάσεις, όπως π.χ. η κατασκευή Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (Χ.Υ.Τ.Α.) του Δήμου Νάξου.

Πρόσφατα, η ΜΕΤΚΑ ανέλαβε δύο ακόμα σημαντικές συμβάσεις, συνολικού ύψους 228 εκατ. ευρώ. Η πρώτη αφορά την ανακήρυξή της σε οριστικό ανάδοχο για την κατασκευή και διαχείριση 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, σε κοινοπραξία με την ΑΤΕΣΕ. Το κόστος του έργου είναι 128 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), με την κατασκευή να διαρκεί δύο χρόνια και την περίοδο διαχείρισης (συντήρηση και λειτουργία) 25 χρόνια. Αφορά στη δημιουργία 16 νέων σχολείων στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης κι ενός μουσικού σχολείου στην Κατερίνη. Ειδικότερα, οι νέες σχολικές μονάδες θα κατασκευαστούν στους δήμους: Νεάπολης Συκεών, Παύλου Μελά, Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου, Θέρμης, Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Καλαμαριάς, Πυλαίας και Χορτιάτη.

Ένα ακόμα σημαντικό έργο αφορά στην κατασκευή του εμπορικού κέντρου Riviera Galleria στο Ελληνικό, για λογαριασμό της Lamda Development. Πρόκειται για έργο άνω των 100 εκατ. ευρώ, που θα αφορά στην ανάπτυξη του πολυτελούς κέντρου, επιφάνειας 23.000 τ.μ. που αναπτύσσει η Lamda Development στο παράκτιο μέτωπο της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό και φέρει την υπογραφεί του Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma (Kengo Kuma and Associates), σε συνεργασία με το ελληνικό μελετητικό γραφείο ΒΕΤΑPLAN. Το νέο κέντρο θα αποτελείται από τρία διώροφα κτίρια, που θα φιλοξενούν πάνω από 100 καταστήματα από επώνυμες φίρμες μόδας και υψηλής ραπτικής, όπως επίσης και εστιατόρια από σεφ υψηλού βεληνεκούς.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Η παλιά και η νέα SATO: Η λύση της εταιρείας και η νέα εποχή

H επικοινωνιακή ιστορία της SATO βασίστηκε στο διάσημο για την εποχή διαφημιστικό μότο "Ή κάτω ή SATO".

Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην είσοδο της πόλης του Πειραιά από την DKG Development

Η "πράσινη" γειτονιά θα περιλαμβάνει πάνω από 750 serviced apartments, καταστήματα και χώρους γραφείων.