Παίρνει μπρος το FSRU της Αλεξανδρούπολης, δυσκολίες για τα υπόλοιπα πρότζεκτ

Παίρνει μπρος το FSRU της Αλεξανδρούπολης, δυσκολίες για τα υπόλοιπα πρότζεκτ

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του νέου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δοκιμές που συνεχίζονται βρίσκονται σε καλό δρόμο και μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί. Εκτός απροόπτου, μετά την ολοκλήρωση των δοκιμαστικών θα έρθει και η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του νέου FSRU, που σε κάθε περίπτωση αναμένεται μέχρι τα τέλη Ιουνίου.

Το έργο ύψους 380 εκατ. ευρώ ανήκει στην εταιρεία Gastrade. Το FSRU χωρητικότητας 153.500 κυβικών μέτρων LNG, συνδέεται με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου με αγωγό μήκους 28 χλμ., μέσω του οποίου το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας, από τη Ρουμανία, τη Σερβία και τη Β. Μακεδονία, μέχρι τη Μολδαβία και την Ουκρανία. Σημειώνεται ότι η συμβολαιοποιημένη δυναμικότητα αεριοποίησης καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της τεχνικής δυναμικότητας των 5,5 δισ. κ.μ. ανά έτος. Συγκεκριμένα, το "πελατολόγιο" της νέας πλωτής μονάδας περιλαμβάνει ήδη 13 χρήστες που έχουν δεσμεύσει το 75%-80% της διαθέσιμης δυναμικότητας του τερματικού σταθμού για τα πρώτα πέντε χρόνια, γεγονός που συνιστά ένα εξαιρετικά καλό "οιωνό" για τη θέση που παίρνει η εν λόγω υποδομή στην ευρύτερη ενεργειακή σκακιέρα της περιοχής.

Εκτός από τον πρώτο τερματικό σταθμό της Αλεξανδρούπολης, η Gastrade έχει ανακοινώσει τη δημιουργία και δεύτερου FSRU, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται στη φάση της αδειοδοτικής διαδικασίας. Το δεύτερο FSRU αναμένεται να έχει ακόμη μεγαλύτερη χωρητικότητα και θα εγκατασταθεί επίσης στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Αλεξανδρούπολης, με ορίζοντα λειτουργίας το 2025. Στο νέο έργο, "ΑΣΦΑ Θράκης", το FSRU θα έχει ικανότητα αποθήκευσης 170.000 κ.μ. LNG και θα μπορεί να παραδώσει έως και 22,7 εκατ. κ.μ. φυσικού αερίου ημερησίως ή 5,5 δισ. κ.μ. ετησίως. Το έργο θα περιλαμβάνει επίσης ένα σύστημα χερσαίου και υποθαλάσσιου αγωγού που θα συνδέει το FSRU με τους υφιστάμενους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου στην περιοχή.

Σύννεφα για τα άλλα πρότζεκτ

Την ίδια στιγμή που προχωρούν τα πρότζεκ της Αλεξανδρούπολης, σύννεφα παρουσιάζονται στον ορίζοντα για τα άλλα έργα FSRU που είχαν δρομολογηθεί για διάφορες περιοχές της χώρας. Συγκεκριμένα, το Thessaloniki FSRU της Elpedison βρίσκεται κολλημένο εν μέσω των διεργασιών για το μετοχικό status της εταιρείας και των διαφορετικών προσεγγίσεων των δύο μετόχων, το Διώρυγα Gas της Motor Oil αναμένει την αναγκαία κρατική χρηματοδότηση για να προχωρήσει, ενώ στάσιμο παραμένει και το ΑΡΓΩ FSRU στον Βόλο όπου έχουν εκδηλωθεί και τοπικές αντιδράσεις. 

Σε ό,τι αφορά το Thessaloniki FSRU το μη δεσμευτικό market test ολοκληρώθηκε με επιτυχία και εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από ελληνικές και ξένες εταιρείες, ενώ το δεσμευτικό τεστ αναμένεται τον Σεπτέμβριο. Τους επόμενους μήνες αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαβούλευση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η έγκριση της οποίας τοποθετείται το φθινόπωρο. Σε κάθε περίπτωση, η επενδυτική απόφαση δεν μπορεί να ληφθεί όσο βρίσκεται σε εκκρεμότητα η διευθέτηση του μετοχικού status της Elpedison. 

Τέλος, για το Διώρυγα Gas της ΜΟΗ η εταιρεία έχει δηλώσει ότι αναμένει τις αποφάσεις της κυβέρνησης. Πρόσφατα ο ρυθμιστής έδωσε νέα παράταση για έξι μήνες στη σύμβαση δέσμευσης δυναμικότητας που έχει υπογράψει η εταιρεία με τον ΔΕΣΦΑ. Η παράταση δίνεται εν αναμονή της επενδυτικής απόφασης, η οποία συνδέεται με την έγκριση χρηματοδότησης, όπως συνέβη και με το έργο της Αλεξανδρούπολης. 

Περισσότερα από Forbes

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.