Ανοίγουν οι προσφορές για το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ στις επόμενες 10 μέρες

Ανοίγουν οι προσφορές για το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ στις επόμενες 10 μέρες

Της Ελένης Μπότα

Mέσα στις επόμενες 10 ημέρες δύναται να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές των κατασκευαστικών Ομίλων για την κατασκευή και εκμετάλλευση του μεγάλου τμήματος του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο, προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ.

Μετά την έγκριση του πρωτοκόλλου των τεχνικών προσφορών την περασμένη Παρασκευή, θα ακολουθήσει μία περίοδος 10 ημερών για την υποβολή τυχόν προσφυγών. Μετά την παρέλευση του παραπάνω χρονικού διαστήματος και εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές, μπορούν να ανοίξουν και οι οικονομικές προσφορές που υποβλήθησαν από τα συμμετέχοντα σχήματα στο διαγωνισμό. Τα σχήματα που διεκδικούν το έργο είναι: "ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ” (αποτελούμενο από τις ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

Για τη Μυτιληναίος η ανάληψη του έργου θεωρείται σημαντική, καθώς ο όμιλος δεν διαθέτει προσώρας καμία παραχώρηση, έχοντας μάλιστα συστήσει θυγατρική εταιρεία για τη δραστηριοποίησή της στον κλάδο των παραχωρήσεων, τη M-Παραχωρήσεις.

Εξίσου σημαντική θεωρείται και η απόκτηση της συγκεκριμένης παραχώρησης από τον όμιλο Άβαξ, που θα διευρύνει την παρουσία του στον κλάδο των παραχωρήσεων, ενώ θα εκτοξεύσει και το ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεών του. Τέλος, η ανάληψη του έργου κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για τον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα, καθώς θέλει να "κουμπώσει” το τμήμα αυτό με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα κατασκευαστούν στη χώρα μας, αν και πολλά είναι τα ερωτηματικά που υπάρχουν τόσο για το κόστος του έργου και την εύρεση του αναγκαίου εργατικού δυναμικού για την υλοποίησή του όσο και για τους όρους της παραχώρησης, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τα διόδια που προβλέπονται στη σύμβαση.

Το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος θα είναι ένας αυτοκινητόδρομος με διόδια, μήκους περίπου 163 χλμ., που θα περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ., 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Αναφορικά με το κόστος του έργου, η χρηματοδότησή του θα προέλθει από δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια. Το Δημόσιο έχει φροντίσει να καλύψει κατά 800 εκατ. ευρώ το έργο. Τα 600 εκατ. ευρώ θα είναι από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και τα υπόλοιπα 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ τα υπόλοιπα χρήματα καλείται να τα καλύψει ο παραχωρησιούχος.

Περισσότερα από Forbes

Ο χρυσός στον δρόμο για τα 4.250 δολάρια με περαιτέρω ράλι 20%

Ο χρυσός έχει γίνει ένα από τα πιο "καυτά θέματα" στις αγορές.

Θα φέρουν πληθωρισμό οι δασμοί; Τι δείχνει η "εμπειρία" 225 χρόνων

Ιστορικά ο πληθωρισμός "πυροδοτείται" από ανισορροπία στη σχέση προσφοράς και ζήτησης.

Η αβεβαιότητα ως νέος δασμός: Το παγκόσμιο εμπόριο πληρώνει το τίμημα

Αυτό το περιβάλλον αστάθειας αυξάνει το κόστος συναλλαγών.

Χρυσή Βίζα: Πτωτική τροχιά των νέων αιτήσεων τους τελευταίους τέσσερις μήνες

Η αύξηση του ελάχιστου ύψους επένδυσης στις 800.000 ευρώ περιορίζει την ζήτηση κατοικιών από το εξωτερικό.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Η Ευρώπη κινδυνεύει με τουριστικό "σοκ" χάνοντας $245 δισ. και 3 εκατ. θέσεις εργασίας

Οι περιορισμοί στην τουριστική δραστηριότητα σε 11 πόλεις μπορούν να φέρουν απώλειες τα επόμενα τρία χρόνια.

"Σκοτεινό" χρήμα

Η Infinite Reality, ισχυρίζεται ότι συγκέντρωσε περισσότερα από $3 δισ. από έναν και μόνο ανώνυμο επενδυτή.

Τα πρώτα σημάδια από τις επιπτώσεις των δασμών Τραμπ

Πολλοί αγνοούν τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μεγάλες εταιρίες. Όμως, οι επιπτώσεις εξαπλώνονται.

Έχει νόημα η εμπορική συμφωνία ΗΠΑ - ΕΕ;

Δύο από τις βασικές δεσμεύσεις της συμφωνίας –ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες θα επενδύσουν $600 δισ. στις ΗΠΑ, πέραν της δέσμευσης για αγορά μικροτσίπ, καθώς και της δέσμευσης της ΕΕ να αγοράσει ενέργεια αξίας $750 δισ. κατά την περίοδο της προεδρίας Τραμπ– δεν είναι καθόλου ξεκάθαρες και αφήνουν μεγάλα περιθώρια δυσπιστίας, ιδίως αν αντιμετωπιστούν λογιστικά. Ειδικότερα, η δέσμευση για την αγορά ενέργειας είναι μη ρεαλιστική.

Συμφωνία ΗΠΑ-ΕΕ για την ενέργεια: Μια στρατηγική νίκη για την Ευρώπη;

Δεν μπορεί να εξεταστεί μόνο από οικονομική άποψη, καθώς ενεργειακή διπλωματία και ασφάλεια είναι αλληλένδετες.

Ιαπωνία: Η έξαρση του πληθωρισμού μετατρέπεται σε πολιτική κρίση

Σε οποιαδήποτε λίστα με τραπεζίτες που θέλουν να ξεχάσουν ήδη το 2025, ο Ουέντα δικαιούται μια θέση στην κορυφή.