Taylor Swift: Η δισεκατομμυριούχος ποπ σταρ είναι μία από τις πιο ισχυρές γυναίκες στον κόσμο

Taylor Swift: Η δισεκατομμυριούχος ποπ σταρ είναι μία από τις πιο ισχυρές γυναίκες στον κόσμο

Της Maggie McGrath

Με κάνετε να αισθάνομαι φανταστικά", συνηθίζει να λέει η Taylor Swift σε όλα τα sold-out στάδια της περιοδείας της Eras, λίγο πριν ερμηνεύσει τον φεμινιστικό της ύμνο "The Man". Απολαμβάνοντας το χειροκρότημα, η 33χρονη ποπ σταρ στη συνέχεια λυγίζει τον δικέφαλό της και φιλάει τον μυ, κάτι που ξεσηκώνει το κοινό και το κάνει να παραληρεί ακόμα περισσότερο. "Με κάνετε να αισθάνομαι", λέει, καθώς ένα χαμόγελο απλώνεται στο πρόσωπό της, " πανίσχυρη".

Πρόκειται για ένα λαμπρό κομμάτι θεατρινισμού - και 17 χρόνια στην αξιοσημείωτη καριέρα της, η Swift δεν είχε ποτέ μεγαλύτερη οικονομική, πολιτιστική και πολιτική επιρροή. Όλα αυτά την έκαναν να ανέβει στην κορυφή της λίστας των πιο ισχυρών γυναικών του Forbes, από το Νο 79 το 2022 στο Νο 5 φέτος.

Taylor Swift Effect

Χάρη στην επιτυχία-ρεκόρ της περιοδείας "Eras", η Swift έγινε δισεκατομμυριούχος τον Οκτώβριο - κάνοντάς την τη μοναδική ερμηνεύτρια που επιτυγχάνει δεκαψήφιο νούμερο, μαζί με τους Jay-Z (καθαρή αξία: 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια) και Rihanna (1,4 δισεκατομμύρια δολάρια). Η περιοδεία Eras, μια συναυλία τρεισήμισι ωρών αναδρομή στην καριέρα της, έχει αποφέρει σχεδόν 850 εκατομμύρια δολάρια σε 66 συναυλίες στις ΗΠΑ. Το πρώτο σκέλος της έχει προσθέσει περίπου 190 εκατομμύρια δολάρια, μετά από φόρους, στα ταμεία της Swift, ανεβάζοντας την καθαρή της αξία στο 1,1 δισεκατομμύριο δολάρια. Του χρόνου το σόου θα συνεχίσει στην Ευρώπη και την Ασία.

Το λεγόμενο Taylor Swift Effect δημιουργεί ένα ευρύ οικονομικό "φωτοστέφανο". Δύο βραδιές της περιοδείας της στο Ντένβερ πρόσθεσαν 140 εκατομμύρια δολάρια στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν του Κολοράντο, χάρη στους fans που ξόδεψαν κατά μέσο όρο 1.300 δολάρια ο καθένας σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και καταστήματα λιανικής πώλησης. Η Ομοσπονδιακή Τράπεζα της Φιλαδέλφειας αναφέρθηκε ακόμη και στη Swift στο Beige Book του Ιουνίου, σημειώνοντας ότι ο Μάιος - ο μήνας που η καταγόμενη από την Πενσυλβάνια εμφανίστηκε στο Lincoln Financial Field στη Φιλαδέλφεια για τρεις νύχτες - ήταν ο καλύτερος μήνας για τα έσοδα των ξενοδοχείων της πόλης από πριν από την πανδημία. Η Αμερικανική Ένωση Ταξιδίων εκτιμά ότι, συνολικά, το αμερικανικό σκέλος της περιοδείας Eras πρόσθεσε περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια δολάρια στις οικονομίες των πολιτειών.

"Είναι σαν μια μεγάλη εταιρεία, ουσιαστικά, που δραστηριοποιείται σε πολλούς τομείς", λέει η οικονομολόγος σε θέματα εργασίας και καθηγήτρια του Πανεπιστημίου του Σικάγο Carolyn Sloane. "Το ακροατήριό της είχε τόσο μεγάλη κλίση προς τους νέους και τις γυναίκες για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, ώστε ενδεχομένως να έχουν υποτιμήσει οι αρμόδιοι το πόσο μεγάλο θα μπορούσε να είναι αυτό το πράγμα, από οικονομικής άποψης. Δεν νομίζω ότι κανείς αμφιβάλλει γι' αυτό σήμερα".

Αυτό το κυρίως νεανικό, γυναικείο κοινό ακολούθησε τη Swift και στο κινηματογραφικό box office φέτος. Και εδώ πάλι, έδειξε τους επιχειρηματικούς της "μύες", παρακάμπτοντας τα στούντιο του Χόλιγουντ για να κυκλοφορήσει το "The Eras Tour" απευθείας με την AMC τον Οκτώβριο, παρά το γεγονός ότι δεν είχε κανένα παραδοσιακό μηχανισμό μάρκετινγκ στις πλάτες της. Δεν πειράζει. Η ίδια η Swift είναι η απόλυτη μηχανή μάρκετινγκ. Η Stacy Jones, ιδρύτρια του πρακτορείου μάρκετινγκ Hollywood Branded, εκτιμά ότι η τραγουδίστρια έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 130 δισεκατομμύρια δολάρια σε "κέρδη από τα μέσα ενημέρωσης" τα τελευταία δύο χρόνια. Η από στόμα σε στόμα διαφήμιση και μερικές στρατηγικά προγραμματισμένες εμφανίσεις σε ποδοσφαιρικούς αγώνες των Kansas City Chiefs ήταν κάτι παραπάνω από αρκετή προβολή για να φέρει τους fans στις εξέδρες. Η ταινία σημείωσε εισπράξεις ύψους 93 εκατομμυρίων δολαρίων το Σαββατοκύριακο της πρεμιέρας και έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.

Οι πέντε πιο ισχυρές γυναίκες στον κόσμο

Όσο καταπληκτική και αν είναι η Swift, δεν είναι, ωστόσο, η πιο ισχυρή γυναίκα στον κόσμο. Αυτός ο τίτλος ανήκει στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, οι πολιτικές και δημοσιονομικές αποφάσεις της οποίας επηρεάζουν 450 εκατομμύρια ανθρώπους της Ευρώπης. Ο αριθμός αυτός μπορεί σύντομα να ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια. Στην ετήσια ομιλία της για την κατάσταση της ΕΕ το Σεπτέμβριο, η Von der Leyen επαναβεβαίωσε την πρόθεσή της να καταστήσει την Ουκρανία και τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων επίσημα μέλη της ΕΕ.

Το νούμερο 2 φέτος είναι η Christine Lagarde, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, η οποία διαμορφώνει τη νομισματική πολιτική της Ευρώπης σε μια περίοδο υψηλού πληθωρισμού. Επίσης, μπροστά από τη Swift είναι η αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Kamala Harris (Νο. 3) και η Ιταλίδα πρωθυπουργός Giorgia Meloni (Νο. 4). Και οι δύο είναι οι πρώτες γυναίκες που κατέχουν τις αντίστοιχες θέσεις και η Meloni ισχυροποιεί την επιρροή της προτείνοντας μεταρρυθμίσεις στο σύνταγμα της Ιταλίας που θα επιτρέπουν την άμεση εκλογή πρωθυπουργού.

" Όλες οι παραπάνω γυναίκες που κατέχουν δυνατές θέσεις είναι πραγματικά ισχυρές", λέει η Jones, ειδικός σε θέματα branding, "αλλά δεν θα μπορέσουν να αλλάξουν τον κόσμο με τον τρόπο που το κάνει η Taylor Swift".

Απόδοση - Επιμέλεια: Εύη Σιμοπούλου

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Oscar και Astir: Με κέρδη στον "σοκολατοπόλεμο" των Χριστουγέννων – Το ερωτηματικό του κακάο

Οι δύο ιστορικές ελληνικές σοκολατοποιΐες κατέγραψαν διψήφια αύξηση κερδών το 2024, αψηφώντας το ράλι στις τιμές του κακάο.

Nestlé: Θα καταργήσει 16.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως τα επόμενα δύο χρόνια

Γεγονός που θα επιτρέψει "την εξοικονόμηση 1 δισεκ. φράγκων ετησίως έως το τέλος του 2027"

MAPEI Hellas: Φτιάχνει νέο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη - Επένδυση 20 εκατ. κυρίως για εξαγωγές στα Βαλκάνια

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή, Σπ. Παπαγιαννάκη, θα ενισχυθεί περαιτέρω η παραγωγική δυναμικότητα.

Eurocatering (Φρεσκούλης): Το νέο εργοστάσιο στη Βουλγαρία και το deadline του 2027

Οι επενδύσεις, η αναπτυξιακή πορεία και η συμφωνία για το exit των Latsco και EOS. Στα 65,73 εκατ. ο τζίρος το 2024.

LVMH: "Απογειώνεται" η μετοχή μετά τη θετική έκπληξη από τις πωλήσεις γ' τριμήνου

Η μετοχή της LVMH γνωρίζει άλμα έως και 13%, μετά την αύξηση στις οργανικές πωλήσεις για πρώτη φορά φέτος.

Η Chloé στην luxury ελληνική αγορά: Η στρατηγική επένδυση μέσω του ομίλου Φάις

Το νέο κατάστημα, στο ιστορικό κτίριο City Link επί της οδού Σταδίου 4, άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Σπ. Τσιλιγιάννης (Fieldoo): Το 75% των εταιρειών δυσκολεύεται να βρει προσωπικό – Εμείς έχουμε τη λύση

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι πιο παραδοσιακών μοντέλων.

Οι νέες επενδύσεις του ομίλου Καράτζη στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο στην Κρήτη

Εντός του 2026 η ολοκλήρωση ριζικής ανακαίνισης στο Nana Royal μετά την εξαγορά του από την Aldemar.

Ideal Holdings: "Ψήνει" νέα εξαγορά για εφέτος – Το νέο εργοστάσιο της Μπάρμπα Στάθης και τα μίνι attica

Έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις της τάξης των 70 εκατ. ευρώ. Τα σχέδια για Μπάρμπα Στάθης, Attica Πολυκαταστήματα και τον κλάδο πληροφορικής

Οι νομπελίστες Οικονομίας 2025 αναγνωρίζουν την καινοτομία σε επίπεδο επιχείρησης ως κλειδί για την οικονομική ανάπτυξη

H επιτροπή του Νόμπελ επισημαίνει και μια αναπάντητη πρόκληση: την επιβράδυνση της παραγωγικότητας σε χώρες του ΟΟΣΑ από τη δεκαετία του 2000.

Πώς το deal ΟΠΑΠ–Allwyn φέρνει αμοιβαία οφέλη και νέες προοπτικές ανάπτυξης

Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn, που φιλοδοξεί να δημιουργήσει έναν παγκόσμιο "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.

Avramar: Το σχέδιο διάσωσης με κούρεμα 238 εκατ. και νέα κεφάλαια 60 εκατ. από την Aqua Bridge

Από ζημιές 48,9 εκατ. ευρώ και κύκλο εργασιών 275,7 εκατ. το 2024, η Avramar αναμένει φέτος ανάπτυξη 8%-9%.