Ψηφιακά 8 στα 10 καταναλωτικά δάνεια της Εθνικής Τράπεζας

Ψηφιακά 8 στα 10 καταναλωτικά δάνεια της Εθνικής Τράπεζας

Της Βάσως Αγγελέτου

Μέσα από τα ψηφιακά της κανάλια -mobile & internet banking- χορηγεί πλέον το 81% των καταναλωτικών δανείων της η Εθνική Τράπεζα για ποσά που δεν υπερβαίνουν τα 5.000 ευρώ.

Μάλιστα, όπως αναφέρει στο Capital.gr ο Δημήτρης Πλέσσας, Βοηθός Γενικός Διευθυντής Cards & Digital Business της Εθνικής, τα online δάνεια έχουν μεγάλη απήχηση και κινούνται αυξητικά παρά τη γενικότερη τάση επιβράδυνσης της πιστωτικής επέκτασης στον κλάδο. 

Ο λόγος είναι ότι χρησιμοποιούνται από τους πελάτες για την κάλυψη συγκεκριμένων, ad hoc αναγκών, όπως ταξίδια, αγορές κ.λπ. για ποσά που κυμαίνονται από 1.000 έως 5.000 ευρώ. Επιπλέον, η άμεση εκταμίευση του δανείου, σε λίγα δευτερόλεπτα από το κινητό ή τον υπολογιστή, καθιστά το προϊόν εύχρηστο και ευέλικτο.

"Δύο στους τρεις ενεργούς πελάτες της Εθνικής Τράπεζας (68%) είναι ενεργοί και στα ψηφιακά κανάλια, καθώς πραγματοποιούν τουλάχιστον μία συναλλαγή μηνιαίως", αναφέρει ο κ. Πλέσσας και εξηγεί ότι ο μέσος όρος των επισκέψεων στο mobile app για τους ενεργούς χρήστες ξεπερνά τις 18 σε μηνιαίο επίπεδο.

"Κατάστημα κατά τη γνώμη μου σημαίνει μισθοδοσία, στεγαστικά δάνειά και επενδυτικά και ασφαλιστικά προϊόντα. Τα υπόλοιπα προϊόντα και υπηρεσίες διατίθενται πλέον μέσα από τα εναλλακτικά μας κανάλια, όπου έχουμε 3,9 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες, εκ των οποίων τα 2,9 εκατ. είναι ενεργοί σε διάστημα 12μήνου", επισημαίνει ο ίδιος.

Σε ό,τι αφορά τη διείσδυση των ψηφιακών προϊόντων, ένας στους τρεις λογαριασμούς -τρεχούμενος, ταμιευτηρίου ή προθεσμιακός- ανοίγουν διαδικτυακά, είτε αυτό αφορά υφιστάμενους είτε νέους πελάτες. Μέσω της δυνατότητας onboarding, από το κινητό εγγράφεται πλέον το 15% των νέων πελατών της τράπεζας - χωρίς, δηλαδή, να χρειαστεί να επισκεφθεί καν κάποιο κατάστημα.

Πιστωτική και χρεωστική κάρτα "δύο σε ένα"

Ένα νέο προϊόν με την ονομασία "Dual" λανσάρει ήδη η Εθνική συνδυάζοντας στο ίδιο πλαστικό σώμα χρεωστική και πιστωτική κάρτα. Σταδιακά, όλες οι χρεωστικές κάρτες της τράπεζας θα αντικατασταθούν από την Dual, η οποία θα λειτουργεί εξ ορισμού ως χρεωστική αλλά θα παρέχει τη δυνατότητα μικρού πιστωτικού ορίου εφόσον το ενεργοποιήσει ο πελάτης.

"Στόχος μας είναι να επανεισάγουμε τους πελάτες μας στη χρήση της πιστωτικής κάρτας με τρόπο ήπιο και ασφαλή, καθώς τα πιστωτικά όρια της Dual έχουν περισσότερο χαρακτήρα overdraft. Θέλουμε να αντιστρέψουμε το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί ως αποτέλεσμα των πρακτικών κατάχρησης του παρελθόντος", εξηγεί ο κ. Πλέσσας. Σήμερα, η Εθνική διαθέτει συνολικά 2.000 χρεωστικές κάρτες την ημέρα. Όσον αφορά στις πιστωτικές, εκδίδονται καθημερινά 500 κάρτες στα καταστήματα και 200 online.

Ενίσχυση της άμυνας στην απάτη

Η αυξημένη διείσδυση των ψηφιακών τραπεζικών προϊόντων ενισχύει και τις πιθανότητες απάτης, εξηγεί ο κ. Πλέσσας, σημειώνοντας, πάντως, ότι οι πελάτες είναι πλέον πολύ πιο ευαισθητοποιημένοι από ό,τι στο παρελθόν. 

"Στην Εθνική έχουμε αυξήσει το αρμόδιο τμήμα των agents που παρακολουθούν τις online συναλλαγές των πελατών μας από 20 σε 60 άτομα, ώστε να εντοπίζουν σε 24ωρη βάση τυχόν ύποπτες συναλλαγές και να ειδοποιούν τους πελάτες μας", αναφέρει.

Επιπλέον, εν όψει της νέας νομοθεσίας που τέθηκε σε εφαρμογή στις αρχές Σεπτεμβρίου αποδίδοντας ευθύνη στις τράπεζες για online απάτες άνω των 1.000 ευρώ -σε περίπτωση που δεν εφαρμόζονται τρία στάδια ασφάλειας-, οι τράπεζες έχουν εισαγάγει και τρίτο βήμα ταυτοποίησης των χρηστών, γεγονός που έχει συμβάλλει στη μείωση των περιστατικών απάτης, επιβεβαιώνει ο κ. Πλέσσας.

Περισσότερα από Forbes

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.