Τέλος οι φτηνές πτήσεις στην Ευρώπη

Τέλος οι φτηνές πτήσεις στην Ευρώπη

Της Alex Ledsom

Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι ελπίζει να εισαγάγει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο μια ελάχιστη τιμή για τα αεροπορικά εισιτήρια προκειμένου να εξαλείψει τη δυνατότητα διεξαγωγής πτήσεων χαμηλού κόστους. Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Clément Beaune, δήλωσε σε συνέντευξή του στο επιχειρηματικό περιοδικό Obs ότι δεν είναι πλέον εφικτό σε μια περίοδο περιβαλλοντικής κρίσης να αγοράζει κανείς εισιτήρια που να κοστίζουν μόλις 10 δολάρια.

Ο Beaune ήταν ξεκάθαρος ως προς το ότι η γαλλική κυβέρνηση ελπίζει ότι αυτό θα αποτελέσει κανόνα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και θα εφαρμοστεί σε ολόκληρο το μπλοκ.

Είναι μια πολλά υποσχόμενη αρχή για τους Γάλλους περιβαλλοντιστές κατά την επιστροφή στην εργασία της γαλλικής κυβέρνησης μετά τις καλοκαιρινές διακοπές - αφότου πρότειναν επενδύσεις 110 εκατομμυρίων δολαρίων σε σιδηροδρομικές υποδομές στον προσεχή προϋπολογισμό από την αύξηση των φόρων στις αεροπορικές εταιρείες, υπάρχουν σχέδια για επανεκκίνηση του νυχτερινού τρένου από Παρίσι προς Βερολίνο, με διαχειρίστρια την ÖBB τρεις φορές την εβδομάδα από τον Δεκέμβριο και μετά, με αρχικό κόστος μόλις 29 δολάρια.

Επιπλέον, μετά την εισαγωγή ενός νόμου ο οποίος απαγορεύει τις πτήσεις μικρών αποστάσεων όταν υπάρχει ήδη δρομολόγιο τρένου κάτω των 2,5 ωρών, η γαλλική κυβέρνηση προσπαθεί επίσης να επαναλάβει ένα πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα που εφαρμόζεται στη Γερμανία, το οποίο επιτρέπει απεριόριστες μετακινήσεις σε οποιαδήποτε δημόσια συγκοινωνία για περίπου 50 δολάρια τον μήνα, συμπεριλαμβανομένων των υπεραστικών τρένων.

Ο Beaune σημείωσε ότι η ΕΕ εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο αύξησης του φόρου στα ιδιωτικά τζετ, πολλά από τα οποία μπορούν να εντοπιστούν στους αιθέρες της Γαλλία να πετούν προς προορισμούς στη Μεσόγειο. Η ΕΕ συζητά επίσης επί του παρόντος μια προτεινόμενη αύξηση του φόρου στις αερομεταφορές, λόγω της ανάγκης της να επιτύχει σημαντικούς περιβαλλοντικούς στόχους για τις εκπομπές ρύπων άνθρακα.

"Εξαιρετικές περιστάσεις"

Ενώ η ΕΕ καθυστερεί εμφανώς να θεσπίσει νέους κανόνες (χρειάζεται έγκριση από όλα τα κράτη-μέλη, καθώς και από εκείνα του ευρύτερου χώρου Σένγκεν, αν είναι δυνατόν), έχει δείξει υποστήριξη για τέτοιες λύσεις. Όταν η Γαλλία εισήγαγε τον νόμο ο οποίος απαγορεύει τις πτήσεις μικρών αποστάσεων, πολλές αεροπορικές εταιρείες άσκησαν νομικά αντίμετρα, δηλώνοντας ότι η απαγόρευση ουσιαστικά ισοδυναμούσε με παράνομη κρατική στήριξη στον σιδηροδρομικό τομέα και η υπόθεση έφτασε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Οι δικαστές, ωστόσο, αποφάνθηκαν ότι η κλιματική κρίση υποπίπτει στον όρο των εξαιρετικών περιστάσεων υπό τις οποίες τέτοια προγράμματα είναι απαραίτητα.

Πολλοί πιστεύουν ότι η γαλλική απαγόρευση των πτήσεων μικρών αποστάσεων είναι μια δοκιμαστική κίνηση για περαιτέρω απαγορεύσεις σε άλλες χώρες της ΕΕ - το μπλοκ προμοτάρει έντονα τα σιδηροδρομικά ταξίδια τα τελευταία χρόνια, με πολλές νέες σιδηροδρομικές εταιρείες να προσφέρουν νέα δρομολόγια τρένων σε όλη την Ευρώπη.

Οι περιβαλλοντολόγοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα, ιδίως για να μειωθεί η ομάδα των τακτικών επιβατών αεροσκαφών, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν μια μειοψηφία των ταξιδιωτών, αλλά είναι υπεύθυνοι για περισσότερες εκπομπές ρύπων άνθρακα από άλλους. Η ομάδα εκστρατειών για το κλίμα, Possible, δηλώνει ότι στη Γαλλία, οι μισές πτήσεις πραγματοποιούνται μόλις από το 2% των ανθρώπων. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 15% των ταξιδιωτών πραγματοποιεί το 70% των πτήσεων και το 8% των Ολλανδών το 42% των δρομολογίων. Οι περιβαλλοντολόγοι λένε ότι μια εύκολη λύση θα ήταν ένας φόρος στους τακτικούς επιβάτες που θα μείωνε τα αεροπορικά ταξίδια γι’ αυτήν την ομάδα και ταυτόχρονα δεν θα εμπόδιζε τα άτομα που ταξιδεύουν σπάνια αεροπορικώς.

Πρόσφατη έρευνα της Greenpeace σχετικά με το κόστος των πτήσεων και των τρένων σε όλη την Ευρώπη διαπίστωσε ότι τα ταξίδια με τρένο είναι συχνά οπουδήποτε μεταξύ δύο και τεσσάρων φορών ακριβότερες από τις αντίστοιχες πτήσεις. Εξετάζοντας τις τιμές σε 112 δρομολόγια στην Ευρώπη, διαπίστωσαν ότι οι πτήσεις ήταν γενικά φθηνότερες σε επτά στα 10 δρομολόγια (79 από τα 112).

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Coinbase: Εξαγόρασε την επενδυτική πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων Echo έναντι $375 εκατ.

"Θέλουμε να δημιουργήσουμε πιο προσιτές, αποτελεσματικές και διαφανείς κεφαλαιαγορές", ανέφερε η Coinbase.

Oscar και Astir: Με κέρδη στον "σοκολατοπόλεμο" των Χριστουγέννων – Το ερωτηματικό του κακάο

Οι δύο ιστορικές ελληνικές σοκολατοποιΐες κατέγραψαν διψήφια αύξηση κερδών το 2024, αψηφώντας το ράλι στις τιμές του κακάο.

Nestlé: Θα καταργήσει 16.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως τα επόμενα δύο χρόνια

Γεγονός που θα επιτρέψει "την εξοικονόμηση 1 δισεκ. φράγκων ετησίως έως το τέλος του 2027"

MAPEI Hellas: Φτιάχνει νέο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη - Επένδυση 20 εκατ. κυρίως για εξαγωγές στα Βαλκάνια

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή, Σπ. Παπαγιαννάκη, θα ενισχυθεί περαιτέρω η παραγωγική δυναμικότητα.

Eurocatering (Φρεσκούλης): Το νέο εργοστάσιο στη Βουλγαρία και το deadline του 2027

Οι επενδύσεις, η αναπτυξιακή πορεία και η συμφωνία για το exit των Latsco και EOS. Στα 65,73 εκατ. ο τζίρος το 2024.

LVMH: "Απογειώνεται" η μετοχή μετά τη θετική έκπληξη από τις πωλήσεις γ' τριμήνου

Η μετοχή της LVMH γνωρίζει άλμα έως και 13%, μετά την αύξηση στις οργανικές πωλήσεις για πρώτη φορά φέτος.

Η Chloé στην luxury ελληνική αγορά: Η στρατηγική επένδυση μέσω του ομίλου Φάις

Το νέο κατάστημα, στο ιστορικό κτίριο City Link επί της οδού Σταδίου 4, άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Σπ. Τσιλιγιάννης (Fieldoo): Το 75% των εταιρειών δυσκολεύεται να βρει προσωπικό – Εμείς έχουμε τη λύση

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι πιο παραδοσιακών μοντέλων.

Οι νέες επενδύσεις του ομίλου Καράτζη στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο στην Κρήτη

Εντός του 2026 η ολοκλήρωση ριζικής ανακαίνισης στο Nana Royal μετά την εξαγορά του από την Aldemar.

Ideal Holdings: "Ψήνει" νέα εξαγορά για εφέτος – Το νέο εργοστάσιο της Μπάρμπα Στάθης και τα μίνι attica

Έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις της τάξης των 70 εκατ. ευρώ. Τα σχέδια για Μπάρμπα Στάθης, Attica Πολυκαταστήματα και τον κλάδο πληροφορικής

Οι νομπελίστες Οικονομίας 2025 αναγνωρίζουν την καινοτομία σε επίπεδο επιχείρησης ως κλειδί για την οικονομική ανάπτυξη

H επιτροπή του Νόμπελ επισημαίνει και μια αναπάντητη πρόκληση: την επιβράδυνση της παραγωγικότητας σε χώρες του ΟΟΣΑ από τη δεκαετία του 2000.

Ελληνικός σιδηρόδρομος σε τροχιά ζημιών: Η ανάκαμψη παραμένει μακρινός σταθμός

Μετά από δύο καίρια πλήγματα ο ελληνικός σιδηρόδρομος προσπαθεί να σταθεί ξανά στα "πόδια" του.