Τέλος οι φτηνές πτήσεις στην Ευρώπη

Τέλος οι φτηνές πτήσεις στην Ευρώπη

Της Alex Ledsom

Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι ελπίζει να εισαγάγει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο μια ελάχιστη τιμή για τα αεροπορικά εισιτήρια προκειμένου να εξαλείψει τη δυνατότητα διεξαγωγής πτήσεων χαμηλού κόστους. Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Clément Beaune, δήλωσε σε συνέντευξή του στο επιχειρηματικό περιοδικό Obs ότι δεν είναι πλέον εφικτό σε μια περίοδο περιβαλλοντικής κρίσης να αγοράζει κανείς εισιτήρια που να κοστίζουν μόλις 10 δολάρια.

Ο Beaune ήταν ξεκάθαρος ως προς το ότι η γαλλική κυβέρνηση ελπίζει ότι αυτό θα αποτελέσει κανόνα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και θα εφαρμοστεί σε ολόκληρο το μπλοκ.

Είναι μια πολλά υποσχόμενη αρχή για τους Γάλλους περιβαλλοντιστές κατά την επιστροφή στην εργασία της γαλλικής κυβέρνησης μετά τις καλοκαιρινές διακοπές - αφότου πρότειναν επενδύσεις 110 εκατομμυρίων δολαρίων σε σιδηροδρομικές υποδομές στον προσεχή προϋπολογισμό από την αύξηση των φόρων στις αεροπορικές εταιρείες, υπάρχουν σχέδια για επανεκκίνηση του νυχτερινού τρένου από Παρίσι προς Βερολίνο, με διαχειρίστρια την ÖBB τρεις φορές την εβδομάδα από τον Δεκέμβριο και μετά, με αρχικό κόστος μόλις 29 δολάρια.

Επιπλέον, μετά την εισαγωγή ενός νόμου ο οποίος απαγορεύει τις πτήσεις μικρών αποστάσεων όταν υπάρχει ήδη δρομολόγιο τρένου κάτω των 2,5 ωρών, η γαλλική κυβέρνηση προσπαθεί επίσης να επαναλάβει ένα πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα που εφαρμόζεται στη Γερμανία, το οποίο επιτρέπει απεριόριστες μετακινήσεις σε οποιαδήποτε δημόσια συγκοινωνία για περίπου 50 δολάρια τον μήνα, συμπεριλαμβανομένων των υπεραστικών τρένων.

Ο Beaune σημείωσε ότι η ΕΕ εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο αύξησης του φόρου στα ιδιωτικά τζετ, πολλά από τα οποία μπορούν να εντοπιστούν στους αιθέρες της Γαλλία να πετούν προς προορισμούς στη Μεσόγειο. Η ΕΕ συζητά επίσης επί του παρόντος μια προτεινόμενη αύξηση του φόρου στις αερομεταφορές, λόγω της ανάγκης της να επιτύχει σημαντικούς περιβαλλοντικούς στόχους για τις εκπομπές ρύπων άνθρακα.

"Εξαιρετικές περιστάσεις"

Ενώ η ΕΕ καθυστερεί εμφανώς να θεσπίσει νέους κανόνες (χρειάζεται έγκριση από όλα τα κράτη-μέλη, καθώς και από εκείνα του ευρύτερου χώρου Σένγκεν, αν είναι δυνατόν), έχει δείξει υποστήριξη για τέτοιες λύσεις. Όταν η Γαλλία εισήγαγε τον νόμο ο οποίος απαγορεύει τις πτήσεις μικρών αποστάσεων, πολλές αεροπορικές εταιρείες άσκησαν νομικά αντίμετρα, δηλώνοντας ότι η απαγόρευση ουσιαστικά ισοδυναμούσε με παράνομη κρατική στήριξη στον σιδηροδρομικό τομέα και η υπόθεση έφτασε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Οι δικαστές, ωστόσο, αποφάνθηκαν ότι η κλιματική κρίση υποπίπτει στον όρο των εξαιρετικών περιστάσεων υπό τις οποίες τέτοια προγράμματα είναι απαραίτητα.

Πολλοί πιστεύουν ότι η γαλλική απαγόρευση των πτήσεων μικρών αποστάσεων είναι μια δοκιμαστική κίνηση για περαιτέρω απαγορεύσεις σε άλλες χώρες της ΕΕ - το μπλοκ προμοτάρει έντονα τα σιδηροδρομικά ταξίδια τα τελευταία χρόνια, με πολλές νέες σιδηροδρομικές εταιρείες να προσφέρουν νέα δρομολόγια τρένων σε όλη την Ευρώπη.

Οι περιβαλλοντολόγοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα, ιδίως για να μειωθεί η ομάδα των τακτικών επιβατών αεροσκαφών, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν μια μειοψηφία των ταξιδιωτών, αλλά είναι υπεύθυνοι για περισσότερες εκπομπές ρύπων άνθρακα από άλλους. Η ομάδα εκστρατειών για το κλίμα, Possible, δηλώνει ότι στη Γαλλία, οι μισές πτήσεις πραγματοποιούνται μόλις από το 2% των ανθρώπων. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 15% των ταξιδιωτών πραγματοποιεί το 70% των πτήσεων και το 8% των Ολλανδών το 42% των δρομολογίων. Οι περιβαλλοντολόγοι λένε ότι μια εύκολη λύση θα ήταν ένας φόρος στους τακτικούς επιβάτες που θα μείωνε τα αεροπορικά ταξίδια γι’ αυτήν την ομάδα και ταυτόχρονα δεν θα εμπόδιζε τα άτομα που ταξιδεύουν σπάνια αεροπορικώς.

Πρόσφατη έρευνα της Greenpeace σχετικά με το κόστος των πτήσεων και των τρένων σε όλη την Ευρώπη διαπίστωσε ότι τα ταξίδια με τρένο είναι συχνά οπουδήποτε μεταξύ δύο και τεσσάρων φορών ακριβότερες από τις αντίστοιχες πτήσεις. Εξετάζοντας τις τιμές σε 112 δρομολόγια στην Ευρώπη, διαπίστωσαν ότι οι πτήσεις ήταν γενικά φθηνότερες σε επτά στα 10 δρομολόγια (79 από τα 112).

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

"Λαχάνιασε" η Bodytalk - Στο κόκκινο για δεύτερη χρονιά

Σχέδιο για επιστροφή στα κέρδη μέσω νέων συνεργασιών και επένδυσης σε νέα κατηγορία προϊόντων.

Το μυστικό "όπλο" που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Τραμπ για να "νικήσει" τη Fed

Το μοντέλο που θα μας δείξει αν η Ουάσινγκτον υπονομεύει την ακεραιότητα του δολαρίου ή διατηρεί την αξία του.

Kaedim: Η startup που αλλάζει τα δεδομένα στο 3D βάζει στόχο την Ελλάδα

Η startup δημιουργήθηκε για να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο παράγεται το 3D περιεχόμενο, ξεκινώντας από τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Στα πρόθυρα νέας πολιτικής κρίσης η Γαλλία;

Ο επόμενος πρόεδρος της Γαλλίας ίσως παραλάβει ένα "δισκοπότηρο με δηλητήριο".

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.