Τέλος οι φτηνές πτήσεις στην Ευρώπη

Τέλος οι φτηνές πτήσεις στην Ευρώπη

Της Alex Ledsom

Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι ελπίζει να εισαγάγει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο μια ελάχιστη τιμή για τα αεροπορικά εισιτήρια προκειμένου να εξαλείψει τη δυνατότητα διεξαγωγής πτήσεων χαμηλού κόστους. Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Clément Beaune, δήλωσε σε συνέντευξή του στο επιχειρηματικό περιοδικό Obs ότι δεν είναι πλέον εφικτό σε μια περίοδο περιβαλλοντικής κρίσης να αγοράζει κανείς εισιτήρια που να κοστίζουν μόλις 10 δολάρια.

Ο Beaune ήταν ξεκάθαρος ως προς το ότι η γαλλική κυβέρνηση ελπίζει ότι αυτό θα αποτελέσει κανόνα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και θα εφαρμοστεί σε ολόκληρο το μπλοκ.

Είναι μια πολλά υποσχόμενη αρχή για τους Γάλλους περιβαλλοντιστές κατά την επιστροφή στην εργασία της γαλλικής κυβέρνησης μετά τις καλοκαιρινές διακοπές - αφότου πρότειναν επενδύσεις 110 εκατομμυρίων δολαρίων σε σιδηροδρομικές υποδομές στον προσεχή προϋπολογισμό από την αύξηση των φόρων στις αεροπορικές εταιρείες, υπάρχουν σχέδια για επανεκκίνηση του νυχτερινού τρένου από Παρίσι προς Βερολίνο, με διαχειρίστρια την ÖBB τρεις φορές την εβδομάδα από τον Δεκέμβριο και μετά, με αρχικό κόστος μόλις 29 δολάρια.

Επιπλέον, μετά την εισαγωγή ενός νόμου ο οποίος απαγορεύει τις πτήσεις μικρών αποστάσεων όταν υπάρχει ήδη δρομολόγιο τρένου κάτω των 2,5 ωρών, η γαλλική κυβέρνηση προσπαθεί επίσης να επαναλάβει ένα πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα που εφαρμόζεται στη Γερμανία, το οποίο επιτρέπει απεριόριστες μετακινήσεις σε οποιαδήποτε δημόσια συγκοινωνία για περίπου 50 δολάρια τον μήνα, συμπεριλαμβανομένων των υπεραστικών τρένων.

Ο Beaune σημείωσε ότι η ΕΕ εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο αύξησης του φόρου στα ιδιωτικά τζετ, πολλά από τα οποία μπορούν να εντοπιστούν στους αιθέρες της Γαλλία να πετούν προς προορισμούς στη Μεσόγειο. Η ΕΕ συζητά επίσης επί του παρόντος μια προτεινόμενη αύξηση του φόρου στις αερομεταφορές, λόγω της ανάγκης της να επιτύχει σημαντικούς περιβαλλοντικούς στόχους για τις εκπομπές ρύπων άνθρακα.

"Εξαιρετικές περιστάσεις"

Ενώ η ΕΕ καθυστερεί εμφανώς να θεσπίσει νέους κανόνες (χρειάζεται έγκριση από όλα τα κράτη-μέλη, καθώς και από εκείνα του ευρύτερου χώρου Σένγκεν, αν είναι δυνατόν), έχει δείξει υποστήριξη για τέτοιες λύσεις. Όταν η Γαλλία εισήγαγε τον νόμο ο οποίος απαγορεύει τις πτήσεις μικρών αποστάσεων, πολλές αεροπορικές εταιρείες άσκησαν νομικά αντίμετρα, δηλώνοντας ότι η απαγόρευση ουσιαστικά ισοδυναμούσε με παράνομη κρατική στήριξη στον σιδηροδρομικό τομέα και η υπόθεση έφτασε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Οι δικαστές, ωστόσο, αποφάνθηκαν ότι η κλιματική κρίση υποπίπτει στον όρο των εξαιρετικών περιστάσεων υπό τις οποίες τέτοια προγράμματα είναι απαραίτητα.

Πολλοί πιστεύουν ότι η γαλλική απαγόρευση των πτήσεων μικρών αποστάσεων είναι μια δοκιμαστική κίνηση για περαιτέρω απαγορεύσεις σε άλλες χώρες της ΕΕ - το μπλοκ προμοτάρει έντονα τα σιδηροδρομικά ταξίδια τα τελευταία χρόνια, με πολλές νέες σιδηροδρομικές εταιρείες να προσφέρουν νέα δρομολόγια τρένων σε όλη την Ευρώπη.

Οι περιβαλλοντολόγοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα, ιδίως για να μειωθεί η ομάδα των τακτικών επιβατών αεροσκαφών, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν μια μειοψηφία των ταξιδιωτών, αλλά είναι υπεύθυνοι για περισσότερες εκπομπές ρύπων άνθρακα από άλλους. Η ομάδα εκστρατειών για το κλίμα, Possible, δηλώνει ότι στη Γαλλία, οι μισές πτήσεις πραγματοποιούνται μόλις από το 2% των ανθρώπων. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 15% των ταξιδιωτών πραγματοποιεί το 70% των πτήσεων και το 8% των Ολλανδών το 42% των δρομολογίων. Οι περιβαλλοντολόγοι λένε ότι μια εύκολη λύση θα ήταν ένας φόρος στους τακτικούς επιβάτες που θα μείωνε τα αεροπορικά ταξίδια γι’ αυτήν την ομάδα και ταυτόχρονα δεν θα εμπόδιζε τα άτομα που ταξιδεύουν σπάνια αεροπορικώς.

Πρόσφατη έρευνα της Greenpeace σχετικά με το κόστος των πτήσεων και των τρένων σε όλη την Ευρώπη διαπίστωσε ότι τα ταξίδια με τρένο είναι συχνά οπουδήποτε μεταξύ δύο και τεσσάρων φορών ακριβότερες από τις αντίστοιχες πτήσεις. Εξετάζοντας τις τιμές σε 112 δρομολόγια στην Ευρώπη, διαπίστωσαν ότι οι πτήσεις ήταν γενικά φθηνότερες σε επτά στα 10 δρομολόγια (79 από τα 112).

Περισσότερα από Forbes

Νομικό πλήγμα για την McDonald's στην Ευρώπη: Έχασε την πλήρη χρήση του σήματος "Big Mac"

Κρίθηκε ότι δεν έχει δικαίωμα χρήσης του σήματος "Big Mac" για προϊόντα πουλερικών.

Κατακόρυφη μείωση των εσόδων της Boeing εν μέσω της κρίσης ασφαλείας

Η Boeing αναφέρει καλύτερο τρίμηνο από ό,τι φοβόταν, λέει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού σταθεροποιείται εν μέσω της κρίσης στο 737 Max

Νέο mega deal στην πετρελαϊκή βιομηχανία: Η Chevron εξαγοράζει την Hess έναντι 53 δισ. δολαρίων

Ενισχύει τη θέση της στον σχιστόλιθο των ΗΠΑ και στο υπέδαφος της Γουιάνα.

Nike: Ξεπέρασαν τις προβλέψεις τα κέρδη, όχι όμως και τα έσοδα στο α' τρίμηνο χρήσης

Ανοδικά η μετοχή μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Amazon: Επενδύει 4 δισ. δολάρια σε start up για την τεχνητή νοημοσύνη

Στην προσπάθειά της να είναι ανταγωνιστική στους τομείς cloud και τεχνητής νοημοσύνης.

Αποχώρησε από πρόεδρος του Fox ο Ρούμπερτ Μέρντοχ

Τη θέση του θα αναλάβει ο μεγαλύτερος γιος του Λάχλαν Μέρντοχ.

Societe Generale: O νέος CEO "τρόμαξε" τους επενδυτές - Βουτιά 12% η μετοχή

Το πρώτο του στρατηγικό πλάνο για την Societe Generale παρουσίασε σήμερα ο νέος CEO Slawomir Krupa.

Arm: Στα 51 δολάρια ανά μετοχή "βγαίνει" στην IPO

Η Arm εισάγει τουλάχιστον 95,5 εκατομμύρια μετοχές στο Nasdaq.

Google: Ανακοίνωσε εκατοντάδες απολύσεις στο τμήμα προσλήψεων

Οι υπάλληλοι που απολύονται ήδη ενημερώνονται μέσω email.

Μεγάλο πλήγμα για την Apple: Η Κίνα επιδιώκει την απαγόρευση των iPhones σε κρατικές εταιρείες και υπηρεσίες

Το γεγονός αυτό απειλεί να πλήξει σημαντικά τη θέση της Apple σε μια αγορά που αποφέρει περίπου το 1/5 των εσόδων της.

Η Country Garden απέφυγε, προς το παρόν τουλάχιστον, τη στάση πληρωμών

Η Country Garden έφθασε στα τέλη του 2022 να έχει χρέη ύψους περίπου 180 δισ. ευρώ.