30 εκατ. ευρώ πούλησε η Navios της Α. Φράγκου το 5ο φορτηγό πλοίο μέσα σε 60 μέρες

30 εκατ. ευρώ πούλησε η Navios της Α. Φράγκου το 5ο φορτηγό πλοίο μέσα σε 60 μέρες

Της Αναστασίας Βαμβακά

Το φορτηγό πλοίο, τύπου capesize "NAVIOS OBELIKS" πούλησε η Navios της Αγγελικής Φράγκου έναντι 30 εκατ. ευρώ. Το Capesize έχει τοποθετημένα και scrubber, είναι χωρητικότητας 181.415 dwt και κατασκευασμένο του 2012 στα ιαπωνικά ναυπηγεία Koyo Dock. Είναι το πέμπτο φορτηγό που πουλάει η Navios από τον Σεπτέμβρη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πουλήθηκε σε Ελληνικά εφοπλιστικά χέρια, που ακόμα παραμένουν ανώνυμα. 

Όπως έγινε γνωστό από την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του γ’ τριμήνου, η εταιρεία συμφώνησε να πουλήσει τέσσερα ακόμα πλοία drydulk έναντι 52 εκατομμύριων δολαρίων, στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου τους καθώς ήταν από τα "γηραιότερα" σκάφη της. Συγκεκριμένα: 

- Στις 25 Οκτωβρίου, η Navios συμφώνησε να πουλήσει το "Navios Alegria", ένα πλοίο panamax , έτος κατασκευής το 2004 χωρητικότητας 76.466 dwt, με τιμή πώλησης 11 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αναμένεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

- Στις 14 Οκτωβρίου 2022, το ultra-handymax "Navios Ulysses"  άλλαξε και επίσημα χέρια έναντι 14,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Το φορτηγό έχει έτος κατασκευής το 2007 και χωρητικότητας 55.728 dwt.

- Στις 11 Οκτωβρίου 2022,  έκλεισε η συμφωνία για το "Navios Symmetry", panamax φορτηγό του 2006 χωρητικότητας 74.381 dwt, έναντι 11,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση ολοκληρώθηκε την ίδια ημέρα

- Στις 6 Σεπτεμβρίου 2022, το "Navios Camelia", panamax του 2009 χωρητικότητας 75.162 dwt  πουλήθηκε έναντι 15 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αναμένεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

Την ίδια στιγμή, η Navios απέκτησε δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια, τύπου aframaxes, χωρητικότητας 115.000 dwt, έναντι περίπου $125 εκ δολαρίων. Τα πλοία είναι σχεδιασμένα βάσει των πιο πρόσφατων προτύπων ενεργειακής αποδοτικότητας και δύνανται να μεταφέρουν τόσο αργό πετρέλαιο όσο και παράγωγα.

Επενδύσεις όμως έκανε η Navios και στη κατηγορία των φορτηγών,  καθώς προχώρησε στην απόκτηση δύο  φορτηγών, τύπου, capesize (νεότευκτο) και ενός kamsarmax, το οποίο είχε κατασκευαστεί το 2016, έναντι $91,3 εκατ. συνολικά. Το Capesize αναμένεται να παραδοθεί  μέσα στο α’ εξαμήνου του 2023, ενώ το Kamsarmax εντός του δ’ τριμήνου του 2022.

Περισσότερα από Forbes

Seafair: Σε νέες αγορές ποντάρει η startup που συνδέει ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες

Το Seafair έχει αναπτύξει μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα πρόσληψης πληρωμάτων, η οποία χρησιμοποιεί αλγόριθμους αντιστοίχισης για να συνδέει αποτελεσματικά ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες.

Βιοκαύσιμα και μπαταρίες: Το "εισιτήριο" της ναυτιλίας για ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα

Μόνο το 2022 τα πλοία προµηθεύτηκαν 930.000 τόνους µειγµάτων βιοκαυσίµων.

Τα 27 χρυσά χαρτοφυλάκια της ελληνικής ναυτιλίας στη Wall Street

Ράλι στις µετοχές των εισηγµένων στο Αµερικανικό Χρηµατιστήριο καταγράφεται και το 2024, έπειτα από µια ιδιαίτερα θετική χρονιά.

Οι 50 κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2024

Ξεπερνά η αγοραστική τους αξία τα 124 δισεκατοµµύρια δολάρια. Χωρίς σε αυτόν τον αριθµό να υπολογίζεται το µεγάλο ναυπηγικό τους πρόγραµµα, που είναι σε εξέλιξη.

Αγγελική Φράγκου: Η µεγαλύτερη πρόκληση το άγνωστο, χρέος µας να εξελισσόµαστε

Οι επιτυχηµένες και τολµηρές επιχειρηµατικές της κινήσεις, οι προκλήσεις της ναυτιλίας, η πράσινη µετάβαση του κλάδου. Η Αγγελική Φράγκου σε αποκλειστική συνέντευξη.

Αύξηση 32% στις παραγγελίες τάνκερ από τις αρχές του 2024 - Πρώτοι σε αριθμό παραγγελιών οι Έλληνες εφοπλιστές

Σημαντικός παράγοντας η συμμόρφωση με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Είσοδος Λ. Πατίτσα στα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLAC)

Μπαράζ νέων επενδύσεων από τον εφοπλιστή.

Η αξία του στόλου της Ελλάδας αγγίζει τα 169 δισ. δολάρια

Η Ελλάδα διατηρεί την τρίτη θέση ως παγκόσμιος ηγέτης στη ναυτιλία με στόλο αξίας 169 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύμφωνα με την VesselsValue.

Αύξηση 69% στα "ταμεία" της Navios της Αγγελικής Φράγκου

Με έσοδα άνω του 1,3 δισ. dολαρίων έκλεισε το 2023 η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου.

Ήρθε η ώρα να ενδιαφερθούμε για τις ναυτιλιακές μετοχές;

Οι οικονομικές επιπτώσεις των ανακατευθύνσεων λόγω των επιθέσεων στην Ερυθρά και οι επενδυτικές ευκαιρίες.

Δεξαμενόπλοια VLCC: Ενισχυμένα τα ναύλα τους παρά τις προκλήσεις

Οι τιμές του πετρελαίου παραμένουν υποτονικές καθώς οι προοπτικές ζήτησης γίνονται ασαφείς. Τα ναύλα στα δεξαμενόπλοια VLCC παραμένουν σταθερά και σε ορισμένες θαλάσσιες διαδρομές αυξημένα.

Ανεβασμένα τα ναύλα - Τι φέρνει το 2024 και το 2025 για τα φορτηγά πλοία

Το 2024 το εμπόριο ξηρού χύδην πρόκειται να γίνει μάρτυρας μιας σημαντικής προσθήκης 495 σκαφών, που συνολικά ανέρχονται σε 34,8 εκατομμύρια dwt.