30 εκατ. ευρώ πούλησε η Navios της Α. Φράγκου το 5ο φορτηγό πλοίο μέσα σε 60 μέρες

30 εκατ. ευρώ πούλησε η Navios της Α. Φράγκου το 5ο φορτηγό πλοίο μέσα σε 60 μέρες

Της Αναστασίας Βαμβακά

Το φορτηγό πλοίο, τύπου capesize "NAVIOS OBELIKS" πούλησε η Navios της Αγγελικής Φράγκου έναντι 30 εκατ. ευρώ. Το Capesize έχει τοποθετημένα και scrubber, είναι χωρητικότητας 181.415 dwt και κατασκευασμένο του 2012 στα ιαπωνικά ναυπηγεία Koyo Dock. Είναι το πέμπτο φορτηγό που πουλάει η Navios από τον Σεπτέμβρη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πουλήθηκε σε Ελληνικά εφοπλιστικά χέρια, που ακόμα παραμένουν ανώνυμα. 

Όπως έγινε γνωστό από την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του γ’ τριμήνου, η εταιρεία συμφώνησε να πουλήσει τέσσερα ακόμα πλοία drydulk έναντι 52 εκατομμύριων δολαρίων, στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου τους καθώς ήταν από τα "γηραιότερα" σκάφη της. Συγκεκριμένα: 

- Στις 25 Οκτωβρίου, η Navios συμφώνησε να πουλήσει το "Navios Alegria", ένα πλοίο panamax , έτος κατασκευής το 2004 χωρητικότητας 76.466 dwt, με τιμή πώλησης 11 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αναμένεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

- Στις 14 Οκτωβρίου 2022, το ultra-handymax "Navios Ulysses"  άλλαξε και επίσημα χέρια έναντι 14,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Το φορτηγό έχει έτος κατασκευής το 2007 και χωρητικότητας 55.728 dwt.

- Στις 11 Οκτωβρίου 2022,  έκλεισε η συμφωνία για το "Navios Symmetry", panamax φορτηγό του 2006 χωρητικότητας 74.381 dwt, έναντι 11,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση ολοκληρώθηκε την ίδια ημέρα

- Στις 6 Σεπτεμβρίου 2022, το "Navios Camelia", panamax του 2009 χωρητικότητας 75.162 dwt  πουλήθηκε έναντι 15 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αναμένεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

Την ίδια στιγμή, η Navios απέκτησε δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια, τύπου aframaxes, χωρητικότητας 115.000 dwt, έναντι περίπου $125 εκ δολαρίων. Τα πλοία είναι σχεδιασμένα βάσει των πιο πρόσφατων προτύπων ενεργειακής αποδοτικότητας και δύνανται να μεταφέρουν τόσο αργό πετρέλαιο όσο και παράγωγα.

Επενδύσεις όμως έκανε η Navios και στη κατηγορία των φορτηγών,  καθώς προχώρησε στην απόκτηση δύο  φορτηγών, τύπου, capesize (νεότευκτο) και ενός kamsarmax, το οποίο είχε κατασκευαστεί το 2016, έναντι $91,3 εκατ. συνολικά. Το Capesize αναμένεται να παραδοθεί  μέσα στο α’ εξαμήνου του 2023, ενώ το Kamsarmax εντός του δ’ τριμήνου του 2022.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Οι κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2025

Από τη Χίο έως τη Wall Street και από το CO2 shipping έως τις ναυαρχίδες του LNG, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διαμορφώνουν το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Emanuele Grimaldi: Ρεαλισµός χωρίς σύνορα, όραµα χωρίς αυταπάτες

Σε µια περίοδο που η παγκόσµια ναυτιλία επηρεάζεται έντονα από γεωπολιτικές κρίσεις και αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, ο Emanuele Grimaldi βρίσκεται σε θέση-κλειδί. Ως Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιµελητηρίου (ICS) εκπροσωπεί τα συµφέροντα άνω του 80% του παγκόσµιου εµπορικού στόλου και συµµετέχει δυναµικά στη συζήτηση που θα καθορίσει το µέλλον του θαλάσσιου εµπορίου. Μιλά ξεκάθαρα, χωρίς περιστροφές.

Α. Καρακώστας (ΟΛΠ): Ο Πειραιάς πρότυπο λιμάνι του 21ου αιώνα

Δεν αποτελεί πλέον απλώς έναν κόμβο μεταφορών, αλλά ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό asset.

Δύο δισ. δολάρια ναύλους εξασφάλισε η ΤΕΝ για τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια Shuttle

Οι παραδόσεις των πλοίων προγραμματίζονται για το 2027 και το 2028.

Βαρδινογιάννης και Λιβανός σε συνεργασία για ανεφοδιασμό καυσίμων

Η Global Chartering ενώνει τις δυνάμεις της με την ελληνική εταιρία ανεφοδιασμού ναυτιλιακών καυσίμων Sekavin με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας στον εφοδιασμό πλοίων.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πύλη για το διεθνές εμπόριο

Νέες επενδύσεις υψούς 250 εκατ. ευρώ καθιστούν τη Θεσσαλονίκη πύλη για την περιοχή των Βαλκανίων.

Ελληνική πρωτοπορία σε ναυπηγήσεις "πράσινων" πλοίων - Κτίζονται 589 από Έλληνες πλοιοκτήτες

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως που λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα.

Συνεχίζει στο τιμόνι της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού

Μετά και την συγκρότηση σε σώμα της νέας διοίκησης.

Αγγ. Φράγκου: "Οι γεωπολιτικές εξελίξεις οδηγούν τις αγορές"

Οι σημαντικότερες προκλήσεις που θα κληθεί να διαχειριστεί η ναυτιλία των Ελλήνων το 2025.

Η Sunlight αποκτά το 51% της Lehmann Marine - Επεκτείνει τη δραστηριότητά της στην αγορά μπαταριών ναυτιλίας

Εδραιώνεται στην πρώτη γραμμή ενός κλάδου που καθοδηγείται από την αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμες λύσεις στον τομέα της ναυτιλίας.