30 εκατ. ευρώ πούλησε η Navios της Α. Φράγκου το 5ο φορτηγό πλοίο μέσα σε 60 μέρες

30 εκατ. ευρώ πούλησε η Navios της Α. Φράγκου το 5ο φορτηγό πλοίο μέσα σε 60 μέρες

Της Αναστασίας Βαμβακά

Το φορτηγό πλοίο, τύπου capesize "NAVIOS OBELIKS" πούλησε η Navios της Αγγελικής Φράγκου έναντι 30 εκατ. ευρώ. Το Capesize έχει τοποθετημένα και scrubber, είναι χωρητικότητας 181.415 dwt και κατασκευασμένο του 2012 στα ιαπωνικά ναυπηγεία Koyo Dock. Είναι το πέμπτο φορτηγό που πουλάει η Navios από τον Σεπτέμβρη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πουλήθηκε σε Ελληνικά εφοπλιστικά χέρια, που ακόμα παραμένουν ανώνυμα. 

Όπως έγινε γνωστό από την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του γ’ τριμήνου, η εταιρεία συμφώνησε να πουλήσει τέσσερα ακόμα πλοία drydulk έναντι 52 εκατομμύριων δολαρίων, στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου τους καθώς ήταν από τα "γηραιότερα" σκάφη της. Συγκεκριμένα: 

- Στις 25 Οκτωβρίου, η Navios συμφώνησε να πουλήσει το "Navios Alegria", ένα πλοίο panamax , έτος κατασκευής το 2004 χωρητικότητας 76.466 dwt, με τιμή πώλησης 11 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αναμένεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

- Στις 14 Οκτωβρίου 2022, το ultra-handymax "Navios Ulysses"  άλλαξε και επίσημα χέρια έναντι 14,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Το φορτηγό έχει έτος κατασκευής το 2007 και χωρητικότητας 55.728 dwt.

- Στις 11 Οκτωβρίου 2022,  έκλεισε η συμφωνία για το "Navios Symmetry", panamax φορτηγό του 2006 χωρητικότητας 74.381 dwt, έναντι 11,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση ολοκληρώθηκε την ίδια ημέρα

- Στις 6 Σεπτεμβρίου 2022, το "Navios Camelia", panamax του 2009 χωρητικότητας 75.162 dwt  πουλήθηκε έναντι 15 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αναμένεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

Την ίδια στιγμή, η Navios απέκτησε δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια, τύπου aframaxes, χωρητικότητας 115.000 dwt, έναντι περίπου $125 εκ δολαρίων. Τα πλοία είναι σχεδιασμένα βάσει των πιο πρόσφατων προτύπων ενεργειακής αποδοτικότητας και δύνανται να μεταφέρουν τόσο αργό πετρέλαιο όσο και παράγωγα.

Επενδύσεις όμως έκανε η Navios και στη κατηγορία των φορτηγών,  καθώς προχώρησε στην απόκτηση δύο  φορτηγών, τύπου, capesize (νεότευκτο) και ενός kamsarmax, το οποίο είχε κατασκευαστεί το 2016, έναντι $91,3 εκατ. συνολικά. Το Capesize αναμένεται να παραδοθεί  μέσα στο α’ εξαμήνου του 2023, ενώ το Kamsarmax εντός του δ’ τριμήνου του 2022.

Περισσότερα από Forbes

Συγκέντρωση στόλων στην ελληνική ναυτιλία – Λιγότερες εταιρείες με περισσότερα πλοία

Στα μέσα της χρονιάς καταγράφηκαν 63 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με στόλους άνω των 20 πλοίων

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Σταθερή πορεία και στοχευμένες κινήσεις από τις ελληνικές ναυτιλιακές

Ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος μπαίνει στο δεύτερο μισό του 2025 με εμφανή σημάδια αντοχής.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Δεκαπέντε νέοι τεχνίτες από τη ΔΥΠΑ πιάνουν δουλειά – Μήνυμα στήριξης από Κεραμέως και Ξενοκώστα.

Η ασπίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας: Τι έδειξε το Συνέδριο των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Υπεράκτιων Πλοίων

Στο φως μια σκληρή αλλά απαραίτητη αποτύπωση της πραγματικότητας για 4 κρίσιμους τομείς της ναυτιλίας.

Το 60% των πλοιοκτητών εκπρόθεσμο στην υποβολή στοιχείων ρύπων

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στις μικρότερες εταιρείες, που συχνά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία ή τους πόρους.

Petrofin: Η μεγάλη επιστροφή της ελληνικής τραπεζικής στη ναυτιλία

Το 2024 οι ελληνικές τράπεζες πέρασαν μπροστά στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας.

Οι κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2025

Από τη Χίο έως τη Wall Street και από το CO2 shipping έως τις ναυαρχίδες του LNG, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διαμορφώνουν το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Emanuele Grimaldi: Ρεαλισµός χωρίς σύνορα, όραµα χωρίς αυταπάτες

Σε µια περίοδο που η παγκόσµια ναυτιλία επηρεάζεται έντονα από γεωπολιτικές κρίσεις και αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, ο Emanuele Grimaldi βρίσκεται σε θέση-κλειδί. Ως Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιµελητηρίου (ICS) εκπροσωπεί τα συµφέροντα άνω του 80% του παγκόσµιου εµπορικού στόλου και συµµετέχει δυναµικά στη συζήτηση που θα καθορίσει το µέλλον του θαλάσσιου εµπορίου. Μιλά ξεκάθαρα, χωρίς περιστροφές.

Συμμαχίες με ναυπηγική πυξίδα: Προς την υλοποίηση ενός "Εθνικού Πλοίου"

Η δημιουργία γραμμών παραγωγής με 70% ελληνική συμμετοχή και εξαγωγικό προσανατολισμό είναι πλέον εφικτή.

Α. Καρακώστας (ΟΛΠ): Ο Πειραιάς πρότυπο λιμάνι του 21ου αιώνα

Δεν αποτελεί πλέον απλώς έναν κόμβο μεταφορών, αλλά ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό asset.