Ξεπερνούν τα 9 δισ. ευρώ οι αγοραπωλησίες πλοίων για τους Έλληνες εφοπλιστές

Ξεπερνούν τα 9 δισ. ευρώ οι αγοραπωλησίες πλοίων για τους Έλληνες εφοπλιστές

Της Αναστασίας Βαμβακά

Τα 9,01 δισ. δολάρια προσέγγισαν οι αγορές και οι πωλήσεις πλοίων "από δεύτερο χέρι" των Ελλήνων εφοπλιστών από την αρχή του έτους έως τις 23 Οκτωβρίου. Στο συγκεκριμένο διάστημα αγόρασαν συνολικά 220 πλοία καταβάλλοντας στους πωλητές ποσό ύψους 4,75 δισ. δολαρίων, ενώ ταυτόχρονα προχώρησαν σε πωλήσεις 192 πλοίων εισπράττοντας 4,27 δισ. δολάρια.

Στο εξεταζόμενο διάστημα οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 110 φορτηγά πλοία, 102 δεξαμενόπλοια, 3 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 μεταφοράς φυσικού αερίου.

Την ίδια περίοδο πούλησαν 89 φορτηγά πλοία, 72 δεξαμενόπλοια, 18 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και 8 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

Πρακτικά αυτό σημαίνει, ότι ο ελληνικός στόλος αυξήθηκε κατά 28 πλοία, με τους Έλληνες εφοπλιστές να είναι πρώτοι στις αγορές, αλλά πρώτοι και στις πωλήσεις πλοίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο αγοράστηκαν και πουλήθηκαν 1.572 πλοία η συνολική αξία των οποίων ανήλθε στα 34,14 δισ. δολάρια.

Capital Gas (Β. Μαρινάκης): Νέα αγορά πλοίου LNG κοντά στα 28 εκ δολάρια

Για πρώτη φορά, η Capital Gas ενίσχυσε τον στόλο της από την second hand αγορά, με ναυλομεσιτικούς οίκους να υποστηρίζουν ότι το πλοίο Trader σημαίας Λιβερίας πλέον ανήκει στον στόλο της.

Το πλοίο  χωρητικότητας 138.000 cbm, ναυπηγήθηκε το 2002,  με την τιμή αγοράς να κυμαίνεται μεταξύ 26 με 28 εκατομμυρίων δολαρίων.

Thenamaris (Ν. Μαρτίνος): Προς πώληση φορτηγό στα 15 εκατ. δολαρίων

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η εταιρεία Thenamaris πούλησε το χωρητικότητας 75,600 dwt bulker Seawind, κατασκευής 2006, στην τιμή των 15 εκατ. δολαρίων.

Πρόκειται για το τρίτο παλαιότερο φορτηγό πλοίο του στόλου της, μετά από τα δύο supramax Seaboss και Sealuck II, χωρητικότητας 55,400 dwt, τα οποία κατασκευάστηκαν το 2004.

Πρόσφατα η εταιρεία,  έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση τεσσάρων bulkers χωρητικότητας 63,000 dwt στα ναυπηγεία Hyundai Vietnam Shipbuilding, στην τιμή των 36,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την Intermodal, με έτος παράδοσης το 2024-2025. 

Polembros Shipping (Σπ. Πολέμης):  Περίπου $46 εκατ.  "έπιασε" το δεξαμενόπλοιο Kimolos Warrior

Σε τουρκική εταιρεία φέρεται να πουλήθηκε το ελληνικό δεξαμενόπλοιο "Kimolos Warrior" που άνηκε στον στόλο της ναυτιλιακής εταιρείας του Σπύρου Πολέμη, Polembros Shipping. Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, το πλοίο συνολικής χωρητικότητας 157.258 dwt και έτος κατασκευής το 2013,  πουλήθηκε έναντι 46 εκατομμυρίων δολαρίων.

Περισσότερα από Forbes

Seafair: Σε νέες αγορές ποντάρει η startup που συνδέει ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες

Το Seafair έχει αναπτύξει μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα πρόσληψης πληρωμάτων, η οποία χρησιμοποιεί αλγόριθμους αντιστοίχισης για να συνδέει αποτελεσματικά ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες.

Βιοκαύσιμα και μπαταρίες: Το "εισιτήριο" της ναυτιλίας για ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα

Μόνο το 2022 τα πλοία προµηθεύτηκαν 930.000 τόνους µειγµάτων βιοκαυσίµων.

Τα 27 χρυσά χαρτοφυλάκια της ελληνικής ναυτιλίας στη Wall Street

Ράλι στις µετοχές των εισηγµένων στο Αµερικανικό Χρηµατιστήριο καταγράφεται και το 2024, έπειτα από µια ιδιαίτερα θετική χρονιά.

Οι 50 κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2024

Ξεπερνά η αγοραστική τους αξία τα 124 δισεκατοµµύρια δολάρια. Χωρίς σε αυτόν τον αριθµό να υπολογίζεται το µεγάλο ναυπηγικό τους πρόγραµµα, που είναι σε εξέλιξη.

Αύξηση 32% στις παραγγελίες τάνκερ από τις αρχές του 2024 - Πρώτοι σε αριθμό παραγγελιών οι Έλληνες εφοπλιστές

Σημαντικός παράγοντας η συμμόρφωση με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Είσοδος Λ. Πατίτσα στα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLAC)

Μπαράζ νέων επενδύσεων από τον εφοπλιστή.

Η αξία του στόλου της Ελλάδας αγγίζει τα 169 δισ. δολάρια

Η Ελλάδα διατηρεί την τρίτη θέση ως παγκόσμιος ηγέτης στη ναυτιλία με στόλο αξίας 169 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύμφωνα με την VesselsValue.

Αύξηση 69% στα "ταμεία" της Navios της Αγγελικής Φράγκου

Με έσοδα άνω του 1,3 δισ. dολαρίων έκλεισε το 2023 η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου.

Ήρθε η ώρα να ενδιαφερθούμε για τις ναυτιλιακές μετοχές;

Οι οικονομικές επιπτώσεις των ανακατευθύνσεων λόγω των επιθέσεων στην Ερυθρά και οι επενδυτικές ευκαιρίες.

Δεξαμενόπλοια VLCC: Ενισχυμένα τα ναύλα τους παρά τις προκλήσεις

Οι τιμές του πετρελαίου παραμένουν υποτονικές καθώς οι προοπτικές ζήτησης γίνονται ασαφείς. Τα ναύλα στα δεξαμενόπλοια VLCC παραμένουν σταθερά και σε ορισμένες θαλάσσιες διαδρομές αυξημένα.

Ανεβασμένα τα ναύλα - Τι φέρνει το 2024 και το 2025 για τα φορτηγά πλοία

Το 2024 το εμπόριο ξηρού χύδην πρόκειται να γίνει μάρτυρας μιας σημαντικής προσθήκης 495 σκαφών, που συνολικά ανέρχονται σε 34,8 εκατομμύρια dwt.

Αύξηση 53% στις παραγγελίες νέων πλοίων από Έλληνες Εφοπλιστές

Οι Κινέζοι εφοπλιστές έχουν κάνει τις περισσότερες παραγγελίες, μετρώντας 554 πλοία και ακολουθούν οι Ιάπωνες. Τρίτοι οι Έλληνες εφοπλιστές.