Ξεπερνούν τα 9 δισ. ευρώ οι αγοραπωλησίες πλοίων για τους Έλληνες εφοπλιστές

Ξεπερνούν τα 9 δισ. ευρώ οι αγοραπωλησίες πλοίων για τους Έλληνες εφοπλιστές

Της Αναστασίας Βαμβακά

Τα 9,01 δισ. δολάρια προσέγγισαν οι αγορές και οι πωλήσεις πλοίων "από δεύτερο χέρι" των Ελλήνων εφοπλιστών από την αρχή του έτους έως τις 23 Οκτωβρίου. Στο συγκεκριμένο διάστημα αγόρασαν συνολικά 220 πλοία καταβάλλοντας στους πωλητές ποσό ύψους 4,75 δισ. δολαρίων, ενώ ταυτόχρονα προχώρησαν σε πωλήσεις 192 πλοίων εισπράττοντας 4,27 δισ. δολάρια.

Στο εξεταζόμενο διάστημα οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 110 φορτηγά πλοία, 102 δεξαμενόπλοια, 3 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 μεταφοράς φυσικού αερίου.

Την ίδια περίοδο πούλησαν 89 φορτηγά πλοία, 72 δεξαμενόπλοια, 18 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και 8 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

Πρακτικά αυτό σημαίνει, ότι ο ελληνικός στόλος αυξήθηκε κατά 28 πλοία, με τους Έλληνες εφοπλιστές να είναι πρώτοι στις αγορές, αλλά πρώτοι και στις πωλήσεις πλοίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο αγοράστηκαν και πουλήθηκαν 1.572 πλοία η συνολική αξία των οποίων ανήλθε στα 34,14 δισ. δολάρια.

Capital Gas (Β. Μαρινάκης): Νέα αγορά πλοίου LNG κοντά στα 28 εκ δολάρια

Για πρώτη φορά, η Capital Gas ενίσχυσε τον στόλο της από την second hand αγορά, με ναυλομεσιτικούς οίκους να υποστηρίζουν ότι το πλοίο Trader σημαίας Λιβερίας πλέον ανήκει στον στόλο της.

Το πλοίο  χωρητικότητας 138.000 cbm, ναυπηγήθηκε το 2002,  με την τιμή αγοράς να κυμαίνεται μεταξύ 26 με 28 εκατομμυρίων δολαρίων.

Thenamaris (Ν. Μαρτίνος): Προς πώληση φορτηγό στα 15 εκατ. δολαρίων

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η εταιρεία Thenamaris πούλησε το χωρητικότητας 75,600 dwt bulker Seawind, κατασκευής 2006, στην τιμή των 15 εκατ. δολαρίων.

Πρόκειται για το τρίτο παλαιότερο φορτηγό πλοίο του στόλου της, μετά από τα δύο supramax Seaboss και Sealuck II, χωρητικότητας 55,400 dwt, τα οποία κατασκευάστηκαν το 2004.

Πρόσφατα η εταιρεία,  έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση τεσσάρων bulkers χωρητικότητας 63,000 dwt στα ναυπηγεία Hyundai Vietnam Shipbuilding, στην τιμή των 36,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την Intermodal, με έτος παράδοσης το 2024-2025. 

Polembros Shipping (Σπ. Πολέμης):  Περίπου $46 εκατ.  "έπιασε" το δεξαμενόπλοιο Kimolos Warrior

Σε τουρκική εταιρεία φέρεται να πουλήθηκε το ελληνικό δεξαμενόπλοιο "Kimolos Warrior" που άνηκε στον στόλο της ναυτιλιακής εταιρείας του Σπύρου Πολέμη, Polembros Shipping. Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, το πλοίο συνολικής χωρητικότητας 157.258 dwt και έτος κατασκευής το 2013,  πουλήθηκε έναντι 46 εκατομμυρίων δολαρίων.

Περισσότερα από Forbes

Συγκέντρωση στόλων στην ελληνική ναυτιλία – Λιγότερες εταιρείες με περισσότερα πλοία

Στα μέσα της χρονιάς καταγράφηκαν 63 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με στόλους άνω των 20 πλοίων

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Σταθερή πορεία και στοχευμένες κινήσεις από τις ελληνικές ναυτιλιακές

Ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος μπαίνει στο δεύτερο μισό του 2025 με εμφανή σημάδια αντοχής.

Νέες παραγγελίες πλοίων: Πού επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές

Οι εφοπλιστές επενδύουν σε λιγότερα πλοία, αλλά με προηγμένη τεχνολογία, καθαρές μηχανές και στρατηγική πρόβλεψη για τις αγορές του μέλλοντος.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Δεκαπέντε νέοι τεχνίτες από τη ΔΥΠΑ πιάνουν δουλειά – Μήνυμα στήριξης από Κεραμέως και Ξενοκώστα.

Η ασπίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας: Τι έδειξε το Συνέδριο των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Υπεράκτιων Πλοίων

Στο φως μια σκληρή αλλά απαραίτητη αποτύπωση της πραγματικότητας για 4 κρίσιμους τομείς της ναυτιλίας.

Το 60% των πλοιοκτητών εκπρόθεσμο στην υποβολή στοιχείων ρύπων

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στις μικρότερες εταιρείες, που συχνά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία ή τους πόρους.

Άνω του 1,2 δισ. δολάρια οι επενδύσεις της Capital του Β. Μαρινάκη σε VLCCs

Η νέα παραγγελία προστίθεται σε ευρύτερο επενδυτικό πρόγραμμα της Capital.

Petrofin: Η μεγάλη επιστροφή της ελληνικής τραπεζικής στη ναυτιλία

Το 2024 οι ελληνικές τράπεζες πέρασαν μπροστά στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας.

Οι κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2025

Από τη Χίο έως τη Wall Street και από το CO2 shipping έως τις ναυαρχίδες του LNG, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διαμορφώνουν το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Emanuele Grimaldi: Ρεαλισµός χωρίς σύνορα, όραµα χωρίς αυταπάτες

Σε µια περίοδο που η παγκόσµια ναυτιλία επηρεάζεται έντονα από γεωπολιτικές κρίσεις και αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, ο Emanuele Grimaldi βρίσκεται σε θέση-κλειδί. Ως Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιµελητηρίου (ICS) εκπροσωπεί τα συµφέροντα άνω του 80% του παγκόσµιου εµπορικού στόλου και συµµετέχει δυναµικά στη συζήτηση που θα καθορίσει το µέλλον του θαλάσσιου εµπορίου. Μιλά ξεκάθαρα, χωρίς περιστροφές.