ΔΕΗ: Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Κωτσόβολος

ΔΕΗ: Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Κωτσόβολος

Των Γιώργου Λαμπίρη - Χάρη Φλουδόπουλου 

Νέα εποχή φέρνει για το εγχώριο λιανεμπόριο ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών η εξαγορά της Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ με τίμημα που αντιστοιχεί σε αξία επιχείρησης 200 εκατ. ευρώ. 

Πρόκειται για μία κίνηση που βαδίζει στα χνάρια της παλαιότερης αντίστοιχης κίνησης που είχε πραγματοποιήσει ο όμιλος ΟΤΕ κατά την εξαγορά της Γερμανός, όταν ενέταξε στο δυναμικό του ένα ισχυρό δίκτυο λιανικής πώλησης προϊόντων τεχνολογίας. 

Η κίνηση αυτή αναμένεται να βοηθήσει τη ΔΕΗ να ενισχύσει τις οικονομικές της επιδόσεις και να εξυγιάνει περαιτέρω τη λειτουργία της, εισφέροντας ταυτόχρονα ένα δίκτυο λιανικής που θα τη βοηθήσει να προωθήσει και δικά της προϊόντα στα καταστήματα λιανικής της Κωτσόβολος. 

Η σημασία για τη ΔΕΗ

Η συμφωνία για εξαγορά της Κωτσόβολος αποτελεί για τη ΔΕΗ μία στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού, σε μία αγορά που αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η εποχή της ενεργειακής μετάβασης και του νέου εξηλεκτρισμού δημιουργεί έναν ολόκληρο νέο κόσμο λύσεων για νοικοκυριά και επιχειρήσεις. 

Με την εξαγορά της Κωτσόβολος, η ΔΕΗ προχωράει ακόμη γρηγορότερα στον μετασχηματισμό της σε έναν ολοκληρωμένο πάροχο προϊόντων και υπηρεσιών.

Από την πλευρά της ΔΕΗ, με την απόκτηση του Κωτσόβολου στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα ευρύ δίκτυο καταστημάτων για να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα και τη δική της υφιστάμενη δραστηριότητα.

Σύμφωνα με τη διακηρυγμένη στρατηγική της εταιρείας αλλά και τους νέους στόχους που έχουν τεθεί για την ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας στο retail με νέες υπηρεσίες και προϊόντα, καθίσταται σαφές ότι η επένδυση στον Κωτσόβολο "ταιριάζει” με τα θέλω της επιχείρησης.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία ήδη διαθέτει υπηρεσίες συμβουλευτικής, μελέτης και εγκατάστασης για προϊόντα όπως αντλίες θερμότητας και φωτοβολταϊκά ενώ στο πλαίσιο της αλλαγής φιλοσοφίας των υφιστάμενων καταστημάτων έχουν μπει και διατίθενται συσκευές, γίνονται καταστήματα franchise και επιδιώκεται η ανάπτυξη αντίστοιχου δικτύου κατά το πρότυπο του ΟΤΕ με τα καταστήματα Γερμανός.  Η ΔΕΗ, η οποία σημειώνεται ότι ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1950 πουλώντας συσκευές, είχε δεσμεύσει ποσό ύψους 100 εκατ. ευρώ ώστε να κατασκευάσει ένα δίκτυο καταστημάτων σαν του Κωτσόβολου. 

Σε κάθε περίπτωση, όπως έχει κατ' επανάληψη τονίσει η διοίκηση της εταιρείας, στόχος της ΔΕΗ είναι να μετατραπεί σε ολοκληρωμένο σύμβουλο ενέργειας κάτι που τα επόμενα χρόνια θα είναι και το κεντρικό ζητούμενο συνολικά στην αγορά προμήθειας ενέργειας.

Για την ώρα πάντως, παραμένει άγνωστο αν η ΔΕΗ θα προχωρήσει στη μετονομασία των καταστημάτων της Κωτσόβολος. 

Ο κλάδος των ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών συσκευών

Αναφορικά με τη συνολική εικόνα του κλάδου ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών το 2022, αύξησε τον τζίρο του κατά 4% στα 2,6 δισ. ευρώ από 2,5 δισ. ευρώ το 2021. Τα επόμενα χρόνια αναμένεται αύξηση της αγοράς με περίπου 3% ετησίως λόγω μείωσης της ανεργίας, αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος, βελτιωμένης καταναλωτικής εμπιστοσύνης και αυξανόμενων επιχειρηματικών επενδύσεων. 

Ταυτόχρονα, θετική είναι η επίδραση των κρατικών προγραμμάτων για αναβάθμιση συσκευών. 

Σε ό,τι αφορά την Κωτσόβολος, στη χρήση 2022-2023 είχε τζίρο 733 εκατ. ευρώ από 654 εκατ. ευρώ πέρυσι, το EBITDΑ ήταν 48,6 εκατ. ευρώ από 51,7 εκατ. ευρώ, με μείωση κατά 6%, και τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν στα 82,8 εκατ. ευρώ από 59,4 εκατ. ευρώ, ενώ οι επενδύσεις διαμορφώθηκαν στα 13,4 εκατ. ευρώ από 13,3 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Τα EBIT ήταν 20,7 εκατ. ευρώ από 25,2 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών στη χρήση 2012-2013 ήταν 342 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να υπερδιπλασιάζει ουσιαστικά τον τζίρο της στην τελευταία χρήση.

Συνεχίζεται κανονικά η επιχειρηματική δραστηριότητα της Κωτσόβολος

Αυτήν την περίοδο τρέχει απρόσκοπτα η δραστηριότητα της Κωτσόβολος, η οποία προετοιμάζει όπως αναφέρουν οι πληροφορίες τα επόμενα βήματά της μέσα στη χρονιά, με προτεραιότητα τη δημιουργία έως και πέντε νέων καταστημάτων έως το τέλος του έτους μεταξύ των οποίων στη Ζάκυνθο, στο Ρέθυμνο και στην Ορεστιάδα. Ταυτόχρονα, η αλυσίδα αναπτύσσει αυτή την περίοδο την εμπορική της στρατηγική ενόψει της Black Friday και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων. 

Στα πλεονεκτήματα της Κωτσόβολος, που συμβάλει στην προσέλκυση υποψήφιων επενδυτών, είναι η πλήρης γεωγραφική κάλυψη στην Ελλάδα αλλά και η παρουσία της στην Κύπρο με δίκτυο 95 καταστημάτων. Στο πλαίσιο αναβάθμισης του δικτύου της εκτός από νέα καταστήματα και ανακαινίσεις σε υπάρχοντα, έχει προχωρήσει στη σύσταση concept stores όπως είναι το K-Spot στη Sani Marina, το οποίο αποτελεί προορισμό λιανικής για τους επισκέπτες του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Sani Resort με εξειδικευμένες υπηρεσίες και στοχευμένο μείγμα προϊόντων. 

Ισχυρή όμως είναι και η σχέση που διατηρεί με την Apple, καθώς έχει δημιουργήσει το πρώτο και μοναδικό έως τώρα Apple Shop νέας γενιάς μέσα σε κατάστημά της (shop in shop). 

Στα ατού της Κωτσόβολος προσμετρώνται και οι επενδύσεις που έχει κάνει στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Μάλιστα, σύντομα αναμένεται να λειτουργήσει το νέο logistics center στο Θριάσιο, σε ακίνητο συμφερόντων της Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Φουρλή και της κατά το ήμισυ συμμετόχου της, ΡΕΤΣ Κατασκευαστική του Παναγιώτη Τσιγαρίδη. Επιπλέον, η Κωτσόβολος έχει δημιουργήσει επισκευαστικό κέντρο 3.000 τ.μ., αποκομίζοντας πρόσθετα έσοδα από την επισκευή συσκευών. Ταυτόχρονα όμως έχει κάνει κινήσεις επέκτασης και σε άλλους τομείς με στόχο να αξιοποιήσει κάθε δυνατότητα που της προσφέρει το δίκτυο, η ανάπτυξη τεχνολογιών, οι εγκαταστάσεις αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό της, αποκομίζοντας προστιθέμενη αξία. 

Ο Κωτσόβολος ξεκίνησε από ένα συνοικιακό μαγαζί το 1950 στην Αθήνα και διαθέτει δίκτυο με πάνω από 90 φυσικά καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο.

Διαβάστε ακόμη: 

* ΔΕΗ: Εξαγοράζει την Κωτσόβολος - Στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού


 

Περισσότερα από Forbes

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.