ΑΒΑΞ: Διανομή μερίσματος μετά από 11 χρόνια

ΑΒΑΞ: Διανομή μερίσματος μετά από 11 χρόνια

Της Ελένης Μπότα

Μετά από 11 χρόνια μη διανομής μερίσματος λόγω ζημιογόνων χρήσεων η διοίκηση της ΑΒΑΞ θα προτείνει στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 14/6/2023 στους μετόχους την διανομή μεικτού μερίσματος 0,07 ευρώ ανά μετοχή. 

Χτες η εταρεία ανακοίνωσε ότι τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών εξόδων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) του Ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε 58,2 εκατ ευρώ το 2022 έναντι 51,0 εκατ. ευρώ στο προηγούμενο έτος.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το σύνολο των συνεχιζόμενων και διακοπεισών δραστηριοτήτων του Ομίλου ανήλθε σε 82,3 εκατ. ευρώ το 2022. Tο EBITDA της εταιρείας ανήλθε σε 89,3 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι 20,1 εκατ. ευρώ το 2021.
Τα κέρδη μετά φόρων σε επίπεδο Ομίλου ανήλθαν σε 39,9 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι ζημίας 12,4 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ σε επίπεδο εταιρείας τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 50,8 εκατ. Ευρώ έναντι ζημίας 22,6 εκατ. Ευρώ το 2021.

Νέες συμβάσεις

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων του Ομίλου στο τέλος της χρήσης του 2022 ανήλθε σε 1,86 δισ. ευρώ εναντι 1,38 δισ ευρώ στο τέλος της χρήσης του 2021, με τα έργα του εσωτερικού να αντιπροσωπεύουν το 99% του συνόλου για το 2022 έναντι 67% στο προηγούμενο έτος. 

Ταυτόχρονα συνεχίζεται η διεκδίκηση και συμβασιοποίηση νέων έργων τα οποία θα εκτελεστούν στο μεγαλύτερο σκέλος τους μετά το 2023. Από τις αρχές του 2023 ο Όμιλος έχει υπογράψει νέες συμβάσεις συνολικής αξίας 274 εκατ. ευρώ. Την τρέχουσα περίοδο υπάρχουν επίσης συμβάσεις προς υπογραφή με αναλογία για τον Όμιλο 43 εκατ. ευρώ και παράλληλα αναμένονται τα αποτελέσματα και από αρκετούς διαγωνισμούς έργων. 

Μείωση δανεισμού

Το καθαρό χηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου μειώθηκε σε 20,7 εκατ. ευρώ το 2022 από 22,3 εκατ. ευρώ στο προηγούμενο έτος, ακολουθώντας την πτωτική τάση του συνολικού δανεισμού του Ομίλου συμπεριλαμβανομένου του leasing ο οποίος περιορίστηκε από 495,5 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2021 σε 382,43 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022. Ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου μειώθηκε σε 220,4 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2022 από 328,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2021 λόγω της σημαντικής μείωσης του του δανεισμού η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από την πτώση των ταμειακών διαθέσιμων και δεσμευμένων καταθέσεων στην διάρκεια του έτους. Στην διάρκεια του 2022 ο δανεισμός της εταιρείας μειώθηκε κατά 131 εκατ. ευρώ ενώ σε επίπεδο Ομίλου κατά 135,3 εκατ. ευρώ. 

Τα τελευταία δύο χρόνια ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου έχει μειωθεί από 557 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2020 σε 307 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022, με προγρμματισμό για περαιτέρω σημαντική μείωση το 2023. 

Κατασκευές 

Στον κλάδο των κατασκευών ο Όμιλος κατέγραψε μειωμένη δραστηριότητα κυρίως στο α' εξάμηνο του 2022 καθώς η έναρξη νέων έργων που έχει αναλάβει ο Όμιλος από τα τέλη του 2021 υστέρησε χρονικά σε σχέση με την προγραμματισμένη ολοκλήρωση ορισμένων μεγάλων έργων κυρίως στο εξωτερικό. Σύμφωνα με την εταιρεία ο βασικός λόγος για την πολύμηνη αναβολή των διαδικασιών ανάθεσης συμβάσεων από αρκετούς φορείς υλοποίησης έργων ήταν η αναγκαστική αναθεώρηση των προϋπολογισμών των προγραμματισμένων έργων κατόπιν των σημαντικών αυξήσεων τιμών οι οποίες παρατηρήθηκαν στα κατασκευαστικά υλικά, τα μεταφορικά έξοδα και τα καύσιμα από τα τέλη του 2021 και συνεχίστηκε το 2022 έστω με χαμηλότερο βαθμό. 

Η μείωση της κατασκευαστικής δραστηριότητας του Ομίλου, όπως επισημαίνεται, είναι συγκυριακή και αναμενεται να αντιστραφεί το 2023 καθώς ήδη εγκαθίστανται εργοτάξια σε νέα έργα και προχωρούν οι διαδικασίες για την υπογραφή και άλλων συμβάσεων σε διαγωνισμούς που έχει μειοδοτήσει ο Όμιλος. 

Αττική Οδός 

Στην Αττική Οδό στο σύνολο του 2022 οι διελεύσεις οχημάτων ήταν αυξημένες κατά 0,3% έναντι του 2019 και 12,5% έναντι του 2021, μεε την κυκλοφορία να ανακάμπτει ολοένα και περισσότερο προς το τέλος του έτους. Η μέση ημερήσια κίνηση στην Αττική οδό το 2022 ανήλθε σε 237 χι. οχήματα ένντι 210 χιλ το 2021, 180 χιλ.το 2020 και 236 χιλ΄το 2019, ενώ αξίζει να σημειωθει ότι τα έσοδα από τα διόδια στην Αττική Οδό παρουιάζουν ακόμη καλύτερη βελτίωση σε σχέση με τον ρυθμό ανάκαμψης των διελεύσεων οχημάτων. Στους 3 πρώτους μήνες του 2023 η μέση κυκλοφορία των οχημάτων στην Αττική Οδό παρουσιάζει αύξηση περίπου 9% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του έτους αναφοράς το 2019, ενώ τα έσοδα εμφανίζουν διψήφιο ποσοστιαίο ρυθμό μεταβολής. 

Ακίνητα

Στον τομέα των ακινήτων, η θυγατρική του Ομίλου ΑΒΑΞ Development την τρέχουσα περίοδο ασχολείται με την ανάπτυξη οικοπέδου 2.200 τ.μ ιδιοκτησίας της ΑΒΑΞ για την δημιουργία συγκροτήματος οικιστικής χρήσης στα νότια προάστια της Αθήνας και τον σχεδιασμό και ανάπτυξη συγκροτημάτων παραθεριστικών κατοικιών στα Χανιά της Κρήτης. Η εταιρεία συμμετέχει με 15% σε συνεργασία με την Dimand στο έργο ανάπτυξης ενός οικοπέδου 18.730 τ,μ στο Νέο Φάληρο για την δημιουργία κτιριακών συγκροτημάτων επιφάνειας 57.450 τ.μ. μεικτής οικιστικής και εμπορικής χρήσης, με θέα στο Σαρωνικό Κόλπο και πολύ καλές δυνατότητες πρόσβασης. 

Περισσότερα από Forbes

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου