Στοιχηματικές: Έσοδα ρεκόρ αναμένουν από το Μουντιάλ στο Κατάρ

Στοιχηματικές: Έσοδα ρεκόρ αναμένουν από το Μουντιάλ στο Κατάρ

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Λιγότερο από δύο εβδομάδες έχουν απομείνει μέχρι το πρώτο σφύριγμα που θα σημάνει την έναρξη του Παγκόσμιου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου στο Κατάρ. Η διεξαγωγή του δημοφιλέστερου ποδοσφαιρικού γεγονότος στον πλανήτη, εκτός από τη διάσταση του θεάματος, συνοδεύεται και από έναν εξωφρενικό χορό δισεκατομμυρίων ευρώ. Από τα χρήματα που έχουν δαπανηθεί για τις υποδομές και τις χρυσές χορηγίες μέχρι τους πλουσιότερους ποδοσφαιριστές που θα παρελαύνουν στα γήπεδα του Κατάρ, αρκετοί είναι οι κλάδοι που ζεσταίνουν τις μηχανές για την εισροή εσόδων στα ταμεία τους. 

Σε τι διαφέρει η φετινή διοργάνωση 

Παραδοσιακά, ένας από τους ωφελημένους κλάδους είναι εκείνος των διαδικτυακών εταιρειών αθλητικού στοιχηματισμού. Η φετινή, ωστόσο, διοργάνωση επιφυλάσσει μια σειρά από πρωτόγνωρες προκλήσεις, τις οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν. Το τουρνουά για πρώτη φορά διεξάγεται κατά τη χειμερινή σεζόν, την ίδια στιγμή που το μειωμένο εισόδημα των καταναλωτών αναμένεται να αυξήσει τον ανταγωνισμό. 

Θυμίζουμε ότι το Μουντιάλ, μέχρι στιγμής, διεξαγόταν κατά την καλοκαιρινή σεζόν, δηλαδή την περίοδο που μεσολαβεί ανάμεσα στη λήξη των εγχώριων πρωταθλημάτων τον Μάιο και την επανεκκίνησή τους τον Αύγουστο. Αυτό το χρονικό διάστημα θεωρείται ιδιαίτερα καλό για τους φιλάθλους, καθώς το Παγκόσμιο Κύπελλο τείνει να γεφυρώνει το κενό που προηγείται πριν από την επανέναρξη των εθνικών διοργανώσεων, αλλά και για τις στοιχηματικές εταιρείες, καθώς οι καταναλωτές διαθέτουν περισσότερο χρόνο και χρήματα για τα αγαπημένα τους παιχνίδια. 

Οι απαγορευτικά υψηλές θερμοκρασίες, όμως, που επικρατούν στο Κατάρ το καλοκαίρι, κατέστησαν αδύνατη τη διεξαγωγή του κατά τους θερινούς μήνες και κατά συνέπεια η επιλογή του διαστήματος Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου υπήρξε ουσιαστικά μονόδρομος. Παρά τον ασυνήθιστο προγραμματισμό, το φετινό Μουντιάλ στο Κατάρ εκτιμάται ότι δεν θα χάσει κάτι από την τεράστια δημοφιλία του και θα συνεχίσει να προσελκύει το ενδιαφέρον των φιλάθλων, το οποίο εκτός από την παρακολούθηση των αγώνων αναμένεται να μεταφραστεί και σε άνοδο του στοιχηματισμού. 

Το ποδόσφαιρο, άλλωστε, δεν έχει χαρακτηριστεί τυχαία ως ο "βασιλιάς των σπορ", καθώς κατέχει τη μερίδα του λέοντος στην παγκόσμια αγορά στοιχημάτων στο διαδίκτυο. Ειδικότερα, το συγκεκριμένο ποσοστό εκτινάσσεται σε χώρες της Ευρώπης, όπως είναι για παράδειγμα η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία και η Ισπανία. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι και το 90% των αθλητικών στοιχημάτων τοποθετούνται στο ποδόσφαιρο, ενώ στην Ευρώπη ακόμη και ο πιο μετριοπαθής ποδοσφαιρόφιλος προβλέπεται ότι θα στοιχηματίσει κατά τη διάρκεια του Μουντιάλ. 

Προσδοκία για κατάρριψη των 2,1 δισ. ευρώ κατά μέσο όρο ανά αγώνα 

Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Sportradar, τα στοιχήματα για το Παγκόσμιο Κύπελλο, που διεξήχθη το 2018 στη Ρωσία, άγγιξαν το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 136 δισ. ευρώ. Μόνο το Ηνωμένο Βασίλειο γνώρισε άνοδο της τάξεως του 50% στις δραστηριότητες του κλάδου των τυχερών παιχνιδιών από τη διοργάνωση του 2014 στη Βραζιλία μέχρι το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2018 στη Ρωσία. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι κάθε παιχνίδι το 2018 παρουσίασε μέσο τζίρο στοιχηματισμού 2,1 δισ. ευρώ. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που προβλέπουν ότι το συγκεκριμένο ποσό αναμένεται να καταρριφθεί στη φετινή διοργάνωση. Και αυτό γιατί το προσεχές τουρνουά στο Κατάρ σηματοδοτεί το πρώτο Μουντιάλ στο οποίο οι Αμερικανοί θα έχουν την ευκαιρία να στοιχηματίσουν διαδικτυακά ύστερα από την απόφαση που εξέδωσε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια το Ανώτατο Δικαστήριο, η οποία νομιμοποίησε τα αθλητικά στοιχήματα. 

Επιπλέον, με το ποδόσφαιρο να είναι πλέον πιο δημοφιλές όσο ποτέ στις ΗΠΑ, πολλοί προσδοκούν ότι θα υπάρξει ρεκόρ εσόδων. Με την παγκόσμια αγορά διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών να υπολογίζεται ότι αξίζει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια, οι πάροχοι θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους προκειμένου να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή παικτική εμπειρία στους πελάτες και να ανταποκριθούν στις άκρως ανταγωνιστικές συνθήκες σε μια αγορά που τα τελευταία χρόνια εμφανίζει σημάδια συμφόρησης και κορεσμού. 

Παρά το γεγονός ότι αναμένεται οι περισσότεροι παίκτες να επιλέξουν το διαδίκτυο για να στοιχηματίσουν, οι στοιχηματικές εταιρείες θα πρέπει να λάβουν υπόψη και τον παράγοντα Χριστούγεννα. Το γεγονός ότι το Παγκόσμιο Κύπελλο διεξάγεται τόσο κοντά στις γιορτές, ενδέχεται να σημαίνει μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα για στοιχηματισμό υπό το βάρος των εξόδων για δώρα, πάρτι και διακοπές. 

Η ελληνική αγορά 

Σε κάθε περίπτωση, μερίδιο από αυτήν την πίτα αναμένεται να πάρει και ο κλάδος των διαδικτυακών στοιχηματικών, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, καθώς και ο ΟΠΑΠ. Η διεξαγωγή του Παγκόσμιου Κυπέλλου στο Κατάρ αναμένεται να έχει αντίκτυπο στα έσοδα του ΟΠΑΠ για το τελευταίο τρίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης, καθώς πρόκειται για μια σημαντική αθλητική διοργάνωση, κατά τη διάρκεια της οποίας καταγράφεται αύξηση του στοιχηματισμού, ωστόσο παράλληλα παραδοσιακά εμφανίζει υψηλότερο pay out. 

Περισσότερα πονταρίσματα χάρη στο Μουντιάλ αναμένουν και οι πάροχοι online gaming και αθλητικού στοιχηματισμού στη χώρα μας, οι οποίοι, άλλωστε, ήδη εμφανίζουν φρενήρεις ρυθμούς ανάπτυξης, διατηρώντας τη δυναμική που καταγράφουν τα τελευταία χρόνια, ακόμη και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα και την ομαλή λειτουργία των καζίνο (επίγειο δίκτυο). 

Σύμφωνα με τις επιδόσεις στο οκτάμηνο του 2022, ο κύκλος εργασιών (Total Gaming Revenue, TGR) των online στοιχηματικών εταιρειών έφτασε μια ανάσα πριν τα 13 δισ. ευρώ, κλείνοντας στα 12,903 δισ. ευρώ έναντι 11,424 δισ. και 7,187 δισ. στο πρώτο οκτάμηνο του 2021 και του2020 αντίστοιχα.

Μάλιστα, η αύξηση είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή εάν τα έσοδα συγκριθούν με εκείνα του 2019, καθώς έχουν υπερδιπλασιαστεί από τα 5,263 δισ. ευρώ στα 12,909 δισ. ευρώ. Τα δύο χρόνια της πανδημίας του κορονοϊού, οι παίκτες μεταφέρθηκαν αναγκαστικά στο διαδίκτυο και, όπως φαίνεται από τους αριθμούς, η πλειονότητα παρέμεινε σε αυτό.

Σε ό,τι αφορά στα ακαθάριστα έσοδα (Gross Gaming Revenue, GGR) των διαδικτυακών εταιρειών, ανήλθαν στα 468,55 εκατ. ευρώ έναντι 499,929 εκατ. ευρώ και 332,797 εκατ. ευρώ τους πρώτους οκτώ μήνες του 2021 και του 2020 αντίστοιχα. Να σημειωθεί ότι τα GGR προκύπτουν εάν από τα συνολικά έσοδα αφαιρεθούν τα κέρδη που επιστρέφονται στους νικητές και συνιστούν τον πιο αντιπροσωπευτικό δείκτη για το μέγεθος μιας αγοράς.

Περισσότερα από Forbes

Η Amazon καταργεί την τηλεργασία - Θα ακολουθήσουν και άλλοι τεχνολογικοί κολοσσοί;

Μόλις το 7% των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών έχουν εντολές πλήρους παρουσίασης στο γραφείο.

TiNOS Therapeutics: Ποια είναι η αμερικάνικη startup με ελληνικό DNA που θέλει να καταπολεμήσει τον καρκίνο

Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από έναν χρόνο από τον Ν. Ταπεινό, Καθηγητή Νευροεπιστημών στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Brown.

carpo: Το success story που από την Κυψέλη πήγε σε Λονδίνο και Ντουμπάι

Σχεδιάζει να επεκταθεί περαιτέρω στη Μέση Ανατολή.

Ποιες ευκαιρίες για τις ελληνικές startups ανοίγει η Golden Visa

Από 1η Ιανουαρίου 2025, θα χορηγείται άδεια διαμονής σε πολίτες τρίτων χωρών που επενδύουν τουλάχιστον 250.000 ευρώ σε startup που είναι μέλος του Elevate Greece.

Η μάχη για τον έλεγχο της "αυτοκρατορίας" του Ρούπερτ Μέρντοχ

Oι κληρονόμοι διαγκωνίζονται για τον κολοσσό που περιλαμβάνει το Fox News και τη Wall Street Journal.

Η Amazon ενισχύει τους δεσμούς της με το TikTok - Θα το εξαγοράσει;

Και οι δύο εταιρείες έχουν όφελος από τη συνεργασία τους, αλλά οι γνώστες λένε στο Forbes ότι σκοπός της είναι η εξαγορά του TikTok από την Amazon ή η αποτροπή της απαγόρευσής του.

Ποια είναι η "ελληνική" startup στην οποία επένδυσαν Alibaba και Φίλιππος Κούρκουλος-Λάτσης

Στα σχέδια της Connectly είναι να αναπτύξει περαιτέρω τη θυγατρική της στην Ελλάδα και να καταστήσει τη χώρα μας έναν από τους κύριους κόμβους μηχανικής της.

Η Rgand καταργεί τους μεσάζοντες στις προμήθειες των εστιατορίων

Ο Rovshan Rasulov θέλει να φέρει "επανάσταση" στον κλάδο επιτρέποντας στους διαχειριστές εστιατορίων στις ΗΠΑ να συναλλάσσονται άμεσα, και πιο οικονομικά, με τους παραγωγούς τροφίμων.

GENOSOPHY®: Η startup του Πανεπιστημίου Αθηνών που ανοίγει τον δρόμο για εξατομικευμένες συστάσεις υγείας

Η εταιρεία έχει αναπτύξει έναν αλγόριθμο ικανό να ενσωματώνει και να αξιολογεί γενετική πληροφορία.

Κατακόρυφη μείωση των εσόδων της Boeing εν μέσω της κρίσης ασφαλείας

Η Boeing αναφέρει καλύτερο τρίμηνο από ό,τι φοβόταν, λέει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού σταθεροποιείται εν μέσω της κρίσης στο 737 Max

Νέο mega deal στην πετρελαϊκή βιομηχανία: Η Chevron εξαγοράζει την Hess έναντι 53 δισ. δολαρίων

Ενισχύει τη θέση της στον σχιστόλιθο των ΗΠΑ και στο υπέδαφος της Γουιάνα.