Επενδύσεις για "πράσινα" κρουαζιερόπλοια το 2023 - Τι αναφέρει η Έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών της CLIA

Επενδύσεις για "πράσινα" κρουαζιερόπλοια το 2023 - Τι αναφέρει η Έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών της CLIA

Σημαντικές επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα στη μετάβαση προς τη "πράσινη" εποχή πραγματοποίησαν το 2023 πολλές εταιρείες κρουαζιερόπλοιων.

Σύμφωνα με την Έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) για τις πρακτικές του κλάδου στην προώθηση της ατζέντας για το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα, οι εταιρείες συνεχίζουν τις επενδύσεις σε νέα πλοία, με 44 νέα κρουαζιερόπλοια να είναι υπό κατασκευή μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ανεβάζοντας σε 62 δισ. δολ. τις επενδύσεις από το 2019.

Όπως επισημαίνεται από αυτά τα κρουαζιερόπλοια, τα 25 θα είναι με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και τα 7 έτοιμα για τη δυνατότητα χρήσης μεθανόλης κατά την παράδοση.

Η Έκθεση του 2023 διαπιστώνει ότι το 48% (σε επίπεδο χωρητικότητας) των νεότευκτων πλοίων θα σχεδιαστεί με κινητήρες LNG και συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου.

Επισημαίνεται ότι τα πλοία αυτά θα αποτελούν επίσης μέρος μιας μελλοντικής γενιάς πλοίων, που θα μπορούν να κινούνται με ανανεώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα μόλις οι πάροχοι καυσίμων είναι σε θέση να τα διαθέσουν σε ευρεία κλίμακα.

Με βάση τις αναλύσεις το LNG είναι επί του παρόντος το ορυκτό καύσιμο που είναι διαθέσιμο σε ευρεία κλίμακα και έχει τις καλύτερες επιδόσεις στη μείωση των ατμοσφαιρικών εκπομπών. Έχει ουσιαστικά μηδενικές εκπομπές θείου και σωματιδίων, μειώνει τις εκπομπές NOx κατά περίπου 85% και επιτυγχάνει έως και 20% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Η Έκθεση της CLIA παρουσιάζει, επίσης, άλλες σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποιούν οι εταιρείες κρουαζιέρας για τη μείωση των εκπομπών κατά τον ελλιμενισμό τους, όπως τα συστήματα ηλεκτροδότησης από την ξηρά, τα οποία επιτρέπουν στα κρουαζιερόπλοια να σβήνουν τους κινητήρες για σημαντική μείωση των εκπομπών, ενώ βρίσκονται στο λιμάνι.

Από το σύνολο του στόλου των εταιρειών-μελών της CLIA, 120 πλοία (46% του συνόλου και αύξηση 48% έναντι του 2022) είναι εξοπλισμένα για ηλεκτροδότηση από την ξηρά, ενώ το 86% των πλοίων των μελών της CLIA (που αντιπροσωπεύουν το 95% της παγκόσμιας χωρητικότητας επιβατών) που θα τεθούν σε λειτουργία μέχρι το 2028, θα διαθέτουν αυτή τη δυνατότητα.

Το 2022, η CLIA ανακοίνωσε πως τα μέλη της έχουν δεσμευτεί ότι όλα τα πλοία που καταπλέουν σε λιμάνια ικανά να παρέχουν ηλεκτροδότηση από την ξηρά θα είναι εξοπλισμένα είτε να χρησιμοποιούν Παράκτια Ενεργειακή Υποστήριξη SSE έως το 2035 είτε να μπορούν να χρησιμοποιούν διαθέσιμες εναλλακτικές τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα για τη μείωση των εκπομπών στο λιμάνι.

Ως μέρος του προγράμματος της Ε.Ε. "Fit-for-55", έως το 2030, τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης θα πρέπει να διαθέτουν ενεργειακή υποστήριξη, γεγονός που θα επιταχύνει περαιτέρω τις διαθέσιμες επενδύσεις λιμενικών υποδομών.

Η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας αναφέρει επίσης ότι όλο και περισσότερες εταιρείες του κλάδου διαφοροποιούν τις ενεργειακές τους λύσεις, περιλαμβάνοντας κινητήρες πολλαπλών καυσίμων, δοκιμάζοντας τεχνολογίες κυψελών καυσίμων, αιολική ενέργεια (συμπεριλαμβανομένης τεχνολογίας σταθερών πανιών solid sail), καθώς και φωτοβολταϊκές λύσεις και αποθήκευση μπαταριών για εξοικονόμηση ενέργειας.

Ήδη συστήματα αξιολόγησης αποτελεσματικότητας χρησιμοποιούνται τώρα σε 171 πλοία μελών της CLIA, που αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου στόλου, ενώ έχει προγραμματιστεί να προστεθούν πολλά ακόμα.

Επιπλέον, οι εταιρείες στο πλαίσιο εναλλακτικών καυσίμων επενδύουν σε τεχνολογίες πρόωσης με δυνατότητες μετατροπής στο μέλλον συμμετέχοντας σε 32 πιλοτικά έργα και συνεργατικές πρωτοβουλίες με παραγωγούς βιώσιμων καυσίμων και εταιρείες κινητήρων.

Από τον στόλο των μελών της CLIA, ανανεώσιμα βιοκαύσιμα χρησιμοποιούν τέσσερα πλοία που πλέουν σήμερα ενώ αναμένεται σε άλλα τέσσερα υπό κατασκευή.

Επιπλέον, 24 πλοία κάνουν επί του παρόντος δοκιμές βιοκαυσίμων και δύο κάνουν δοκιμές συνθετικών καυσίμων άνθρακα.

Επτά υπό κατασκευή πλοία αναμένεται να λειτουργούν με καύσιμα μηδενικού άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων πέντε πλοίων που προβλέπεται να χρησιμοποιούν πράσινη μεθανόλη και δύο που προβλέπεται να χρησιμοποιούν πράσινο υδρογόνο.

Σύμφωνα με την CLIA το 15% των κρουαζιερόπλοιων νέας κατασκευής που θα τεθούν σε λειτουργία τα επόμενα πέντε χρόνια αναμένεται να εξοπλιστούν με αποθήκευση μπαταριών ή/και κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή υβριδικής ενέργειας.

"Ο κλάδος της κρουαζιέρας, ως μέρος του ευρύτερου ναυτιλιακού τομέα, κάνει αυτό που του αναλογεί, χτίζοντας το μέλλον της κρουαζιέρας στα πλοία μας σήμερα. Χρειαζόμαστε τις κυβερνήσεις να υποστηρίξουν τις ερευνητικές προσπάθειες, καθώς και να παρέχουν ένα σαφές και σταθερό ρυθμιστικό πλαίσιο, έτσι ώστε οι προμηθευτές καυσίμων και όλοι οι εμπλεκόμενοι να μπορούν να κάνουν την κρίσιμη δουλειά που απαιτείται", δήλωσε ο πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιριών Κρουαζιέρας(CLIA) Pierfrancesco Vago.

Περισσότερα από Forbes

Metlen: Τι προβλέπει η νέα συμφωνία με την KNDS και οι επόμενες κινήσεις στην άμυνα

Σύμβαση για την προμήθεια 200 τμημάτων για το Leopard 2A8, τα οποία θα κατασκευαστούν στο Αμυντικό Hub της Metlen στον Βόλο έως το 2031.

Η start up που ετοιμάζει "στρατό" 50.000 ρομπότ για αγορά εργασίας και ένοπλες δυνάμεις

Το ανθρωποειδές Phantom έχει ύψος 1,75 μ., βάρος 82 κιλά και θα μπορεί να κινείται οπλισμένο και να πολεμά.

Πώς θα είναι το νέο θεματικό πάρκο της Dreamland Experience στο Village Ρέντη των Premia – Αντετοκούνμπο

Η συνολική αναβάθμιση του συγκροτήματος στο Ρέντη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Γιατί επενδύουν Motor Oil και EOS Capital στην EFA Group - Το πλάνο για επενδύσεις 120 εκατ., χρηματιστήριο & εξαγορές

Το EFA Group θα εισαχθεί σε χρηματιστήριο, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, επιλογή που θα γίνει από κοινού με τους θεσμικούς επενδυτές.

Apple, Tesla και Meta παίζουν "μουσικές καρέκλες" με υπόκρουση τεχνητής νοημοσύνης

Ποια στελέχη των τριών κολοσσών αποχώρησαν το 2025 και ποιοι οι λόγοι.

Prodea Investments: Πώς θα αξιοποιηθούν τα κεφάλαια από την πώληση "μαμούθ" 1,25 δισ. ευρώ;

Επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ στον τουρισμό πολυτελείας, αποπληρωμή δανεισμού και νέος "βραχίονας" στα logistics.

Startups: Ωριμάζει το ελληνικό οικοσύστημα αλλά τα μεγάλα exits απουσιάζουν

Αν και παρατηρείται μεγαλύτερος αριθμός εξαγορών, καμία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως "μεγάλη" ή καθοριστική για την αγορά.

Dialectica: Ισχυρή ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών

Απασχολεί περισσότερους από 1.600 εργαζόμενους παγκοσμίως, με σχεδόν τους μισούς στην Ελλάδα.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.