Sync: Η νέα startup του Νίκου Δρανδάκη φέρνει το "Airbnb" των αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Sync: Η νέα startup του Νίκου Δρανδάκη φέρνει το "Airbnb" των αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Μετά την επιτυχημένη πορεία του TaxiBeat, που αναδιαμόρφωσε τον χάρτη των μετακινήσεων στην Ελλάδα, ο Νίκος Δρανδάκης επιστρέφει με ένα νέο και φιλόδοξο επιχειρηματικό στοίχημα. Παρά το σύντομο και λιγότερο επιτυχημένο πέρασμα από τη Flyway πριν από δύο χρόνια, τώρα φέρνει στο προσκήνιο το Sync — μια καινοτόμο πλατφόρμα ενοικίασης αυτοκινήτων, η οποία λειτουργεί ήδη εδώ και περίπου δύο μήνες. Με μια οκταμελή ομάδα και ένα σχέδιο που "ωρίμαζε” τον τελευταίο χρόνο, το Sync φιλοδοξεί να φέρει στην Ελλάδα το μοντέλο του "Airbnb” για αυτοκίνητα, ανοίγοντας νέους δρόμους στην αγορά της κινητικότητας.

Η ιδέα προέρχεται από την Αμερική, όπου έχει ήδη εδραιωθεί με επιτυχία, ενώ στην Ευρώπη και ειδικά στην Ελλάδα παραμένει ανεκμετάλλευτη. Όπως αναφέρει ο κ. Δρανδάκης στο Capital.gr, "Μου ταίριαξε πολύ, καθώς συνδυάζει δύο τομείς που γνωρίζω καλά: την κινητικότητα και τα marketplaces”.

Τι κάνει το Sync

Το Sync δίνει τη δυνατότητα σε ιδιώτες ή μικρές εταιρείες να αξιοποιήσουν τα αναξιοποίητα οχήματά τους, λειτουργώντας ως ένα "Airbnb” για αυτοκίνητα. Με αυτόν τον τρόπο, αντιμετωπίζει δύο σημαντικές προκλήσεις της αγοράς. Πρώτον, επιτρέπει την πιο αποδοτική χρήση ενός μεγάλου στόλου σταθμευμένων οχημάτων, καθώς αντί οι εταιρείες ενοικίασης να αγοράζουν συνεχώς νέα αυτοκίνητα για να καλύψουν τη ζήτηση, η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησης των υπαρχόντων οχημάτων. Δεύτερον, παρέχει σε ιδιώτες τη δυνατότητα να δημιουργήσουν εισόδημα χωρίς να απαιτούνται μεγάλα κεφάλαια ή επιχειρηματική εμπειρία.

Sync

"Στόχος μας είναι να απευθυνθούμε τόσο σε ιδιώτες όσο και σε μικρές εταιρείες ενοικίασης — που είναι πολλές, μερικές χιλιάδες σε όλη την Ελλάδα — οι οποίες όμως δεν διαθέτουν τις ίδιες δυνατότητες και πρόσβαση με τις μεγάλες πολυεθνικές”, εξηγεί ο κ. Δρανδάκης.

Τα οφέλη είναι διττά: αφενός οι μικρές εταιρείες αποκτούν πρόσβαση σε νέο πελατολόγιο, αφετέρου ιδιώτες που μέχρι σήμερα δεν δραστηριοποιούνταν επιχειρηματικά στον χώρο της ενοικίασης μπορούν να ξεκινήσουν χωρίς αρχικό κεφάλαιο. Εάν η εμπειρία είναι θετική, "πολλοί προχωρούν πιο συστηματικά, ακόμη και δημιουργώντας τη δική τους εταιρεία”, σημειώνει.

Κάθε κράτηση που πραγματοποιείται μέσω της πλατφόρμας συνοδεύεται από αυτόματη έκδοση συμφωνητικού μίσθωσης. Όπως εξηγεί ο ιδρυτής της εταιρείας, στο συμφωνητικό αυτό περιλαμβάνονται όλοι οι όροι που διέπουν τη χρήση του οχήματος — τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται. Παράλληλα, ο ιδιοκτήτης του οχήματος έχει εξασφαλίσει την αποζημίωσή του σε περίπτωση ζημιάς ή παραβίασης των όρων, καθώς η πλατφόρμα αναλαμβάνει και τη διαχείριση της πληρωμής μέσω κάρτας.

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της ασφάλισης, στην Ελλάδα η ασφάλεια είναι συνδεδεμένη με το όχημα και όχι με τον οδηγό — πράγμα που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο παραμένει ασφαλισμένο ακόμη κι αν οδηγηθεί από τρίτο πρόσωπο. "Αυτό που λέμε στους ιδιοκτήτες”, αναφέρει, "είναι ότι καλό είναι να έχουν μεικτή ασφάλεια. Αν προκληθεί ατύχημα με υπαιτιότητα του ενοικιαστή, καλύπτονται πλήρως”.

Μάλιστα, όπως επισημαίνει, η πλατφόρμα προσφέρει πρόσθετη κάλυψη στους ιδιοκτήτες, για να καλύψουν ακόμη και το ποσό της απαλλαγής που ορίζουν συνήθως οι ασφαλιστικές εταιρείες στα συμβόλαια μεικτής ασφάλισης.

Στόχος τα 5.000 οχήματα

Σήμερα, το Sync αριθμεί περίπου 600 οχήματα στην πλατφόρμα, με τον στόχο να φτάσει τα 5.000 έως το τέλος της χρονιάς. Η παρουσία του Sync εκτείνεται ήδη σε 45 πόλεις σε όλη την Ελλάδα, με έμφαση στην Αθήνα και την Κρήτη. Ο στόχος είναι η πλήρης κάλυψη της χώρας, ώστε να υπάρχουν διαθέσιμα οχήματα ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.

Η εγγραφή για τους ιδιοκτήτες είναι δωρεάν, ενώ η πλατφόρμα χρεώνει προμήθεια 15% μόνο σε περίπτωση κράτησης. Παράλληλα, προσφέρει προγράμματα προστασίας με επιπλέον κάλυψη για τους ενοικιαστές.

Μέχρι στιγμής, το project έχει χρηματοδοτηθεί από ίδιους πόρους και με τη συμμετοχή επενδυτών που είχαν συμμετάσχει στην προηγούμενη επιχειρηματική δραστηριότητα (Flyway). Αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, στόχος είναι μέσα στα επόμενα 1-2 χρόνια να πραγματοποιηθεί ένας μεγάλος γύρος χρηματοδότησης με προοπτική επέκτασης στο εξωτερικό.

Τι διαφοροποιεί το Sync

Σε ερώτηση για το τι διαφοροποιεί το Sync από μια παραδοσιακή εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων, ο Νίκος Δρανδάκης επισημαίνει πως το βασικότερο στοιχείο είναι το ότι ο πελάτης επιλέγει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στο οποίο θα επιβιβαστεί. Πρόκειται, όπως τονίζει, για μια εμπειρία πιο προσωπική και απτή, αφού ο πελάτης βλέπει και διαλέγει το πραγματικό όχημα που θα χρησιμοποιήσει.

Δρανδάκης

Επιπλέον, ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να βρει διαθέσιμο αυτοκίνητο πολύ κοντά του. Οι ιδιοκτήτες έχουν τη δυνατότητα να δηλώνουν τις περιοχές παράδοσης και παραλαβής, με αποτέλεσμα, όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Δρανδάκης, "το πιο πιθανό είναι το αυτοκίνητο να σου παραδοθεί στην πόρτα σου”.

Αυτή η εμπειρία απέχει σημαντικά από την παραδοσιακή διαδικασία ενοικίασης, όπου ο πελάτης υποχρεούται να επισκεφθεί γραφεία, να περιμένει σε ουρές, να συμπληρώσει έντυπα και να ακολουθήσει χρονοβόρες διαδικασίες. Με το Sync όλα γίνονται μέσω της εφαρμογής. Ακόμη και αν ο ιδιοκτήτης δεν είναι παρών, μπορεί να αφήσει το αυτοκίνητο σε συγκεκριμένο σημείο και να το ξεκλειδώσει εξ αποστάσεως. Ο πελάτης τραβά φωτογραφίες μέσω της εφαρμογής και αυτές αποθηκεύονται στο cloud, καταγράφοντας την κατάσταση του αυτοκινήτου κατά την παραλαβή και την παράδοση. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτή η νέα εμπειρία μειώνει τον συνολικό χρόνο εξυπηρέτησης κατά 80% με 90%.

Ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα είναι η ευελιξία στην επικοινωνία με τον ιδιοκτήτη. Αυτό δημιουργεί, όπως λέει, "μια προσωποποιημένη εμπειρία”, σε αντίθεση με την απρόσωπη επαφή με helpdesks των κλασικών εταιρειών. Η φιλοσοφία της εταιρείας είναι να ενισχύσει ακόμα περισσότερο αυτή την προσωποποίηση, προσθέτοντας επιπλέον δυνατότητες και υπηρεσίες, προσαρμοσμένες στις πραγματικές ανάγκες του κάθε χρήστη.

Επόμενα σχέδια

Χωρίς να δίνει έμφαση σε μακρόπνοα σχέδια ή φιλόδοξες προβλέψεις, ο Νίκος Δρανδάκης υπογραμμίζει πως πολλά μπορεί να περνούν από το μυαλό ενός επιχειρηματία, αλλά προτιμά να κρατά το βλέμμα στραμμένο στο άμεσο μέλλον και να λειτουργεί με ευελιξία.

Ωστόσο, το γενικό πλαίσιο στο οποίο κινείται η ομάδα είναι ξεκάθαρο: αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη βελτίωση της αστικής κινητικότητας. "Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, μεγαλώνουν και οι δυνατότητες να προσφέρεις νέες υπηρεσίες στον τρόπο που οι άνθρωποι μετακινούνται στις πόλεις”, σημειώνει, αναγνωρίζοντας ότι πολλά από τα επόμενα βήματα εξαρτώνται από το πώς θα διαμορφωθεί το τεχνολογικό τοπίο.

Το ευρύτερο όραμα, όπως λέει, είναι να προσφέρουν λύσεις που θα επιτρέπουν στους πολίτες να κινούνται πιο αποτελεσματικά, με μεγαλύτερη ασφάλεια και με μικρότερο κόστος.

Ευκαιρίες επιχειρηματικότητας

Ιδιαίτερη έμφαση δίνει ο ίδιος στις δυνατότητες που προσφέρει η πλατφόρμα στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Όπως αναφέρει, πρόκειται για ένα μοντέλο που μπορεί να δημιουργήσει ουσιαστικές οικονομικές ευκαιρίες για ανθρώπους που θέλουν να κάνουν μια νέα αρχή, αλλά δεν διαθέτουν κεφάλαια ή γνωριμίες. "Τους παρέχουμε τη δυνατότητα να ξεκινήσουν κάτι με πολύ μικρό κόστος, έως μηδενικό”, επισημαίνει.

Στόχος είναι, όσοι έχουν επιχειρηματική διάθεση, να μπορέσουν να "χτίσουν μια επιχείρηση χωρίς κεφάλαιο”, εκμεταλλευόμενοι ένα περιουσιακό στοιχείο που ήδη διαθέτουν — το αυτοκίνητό τους.

Μάλιστα, ένα ακόμη χαρακτηριστικό που αναμένεται να προστεθεί σύντομα στην πλατφόρμα είναι η δυνατότητα συνεκμετάλλευσης των οχημάτων μέσω co-host. Ο ιδιοκτήτης, δηλαδή, θα μπορεί να συνεργάζεται με κάποιον τρίτο, ο οποίος θα αναλαμβάνει τη διαχείριση των κρατήσεων: από την επικοινωνία με τους ενοικιαστές έως την καθαριότητα και την παράδοση του οχήματος. Μέσω αυτής της δυνατότητας, ιδιοκτήτες που δεν έχουν τον χρόνο να ασχοληθούν με τη διαδικασία, θα μπορούν να εισπράττουν παθητικό εισόδημα, ενώ την καθημερινή διαχείριση θα την αναλαμβάνει ένας συνεργάτης έναντι ποσοστού.

Περισσότερα από Forbes

RoomPriceGenie: Η startup με Έλληνα συνιδρυτή που αυξάνει τα έσοδα ξενοδοχείων μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης

Η RoomPriceGenie σήκωσε πρόσφατα έναν νέο γύρο χρηματοδότησης, ύψους 75 εκατ. δολαρίων.

Τεχνητή Νοημοσύνη: Επενδυτικό κρεσέντο και αυξημένος ανταγωνισμός για τις εταιρείες Πληροφορικής

Η AI νέο πεδίο επενδύσεων για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της Πληροφορικής.

Οι εταιρείες Πληροφορικής ποντάρουν στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Έχουν αρχίσει να "ανεβάζουν στροφές", ακολουθώντας την τάση.

Μασκ vs Άλτμαν: Το τελευταίο "πλήγμα" στον πόλεμο της AI

Πώς επηρεάζει τα σχέδια του Άλτμαν η προσφορά του Μασκ.

Uni.Fund: Πρώτη επένδυση στην Ιρλανδία, στην Output Sports

Μια εταιρεία αθλητικής τεχνολογίας.

Γιατί το Bluesky δε θα μετατραπεί ποτέ σε X του Μασκ

Δεν προοριζόταν ποτέ να γίνει μια εφαρμογή - ή ακόμη και εταιρεία.

Startups: Οι "hot" κλάδοι του 2025 και οι νέες τάσεις στις χρηματοδοτήσεις

Τα VCs εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2025, βασιζόμενα στις καλύτερες συνθήκες που αναμένονται για τις αγορές M&A και IPOs.

Corsmed: Τα σχέδια της startup μετά τη νέα χρηματοδότηση 3,5 εκατ. δολ.

Στον seed γύρο χρηματοδότησης συμμετείχαν το σουηδικό VC Luminar Ventures και το ελληνικό Big Pi Ventures.

future brAIn: Στόχος η Β. Ευρώπη για τη startup που βελτιώνει την εταιρική κουλτούρα

Έχει ήδη σηκώσει έναν pre-seed γύρο χρηματοδότησης 200.000 ευρώ.

Resolve AI: Τα πλάνα της startup μετά τη χρηματοδότηση 35 εκατ. δολαρίων και οι σκέψεις για την Ελλάδα

Αν και έχει έδρα το Σαν Φρανσίσκο, η Resolve AI διαθέτει ελληνικές ρίζες.