Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Σε νέες αγορές θέλει να αναπτυχθεί το επόμενο διάστημα η Seafair.io, μια startup που στοχεύει να εκσυγχρονίσει και να βελτιώσει τη διαδικασία σύνδεσης ναυτικών με ναυτιλιακές εταιρείες μέσω της τεχνολογίας και λύσεων που βασίζονται στα δεδομένα. Όπως αποκαλύπτει στο Forbes Greece ο Αγαπητός Διακογιάννης, ένας από τους ιδρυτές της Seafair, η εταιρεία "κοιτάζει" αγορές της Ασίας, όπως η Σιγκαπούρη, η Ινδία και η Ινδονησία. Παράλληλα, η εταιρεία σκοπεύει να ενισχύσει την παρουσία της στις αγορές όπου ήδη δραστηριοποιείται, ενώ έχει προγραμματίσει έναν νέο γύρο χρηματοδότησης μέσα στο επόμενο έτος, με σκοπό να μεγαλώσει περαιτέρω την ομάδα της και να συνεχίσει να επενδύει σε τεχνολογίες και ανάπτυξη προϊόντος.
Η Seafair, η οποία ιδρύθηκε το 2020 από τον Αγαπητό Διακογιάννη, τον Γιώργο Ρόβη και τον Βύρωνα Αντωνιάδη και ειδικεύεται σε λογισμικό διαχείρισης πληρωμάτων στη ναυτιλία, έχει ήδη καταφέρει να εξασφαλίσει συνολική χρηματοδότηση ύψους 9 εκατ. δολαρίων μέσα από τρεις γύρους, με τη συμμετοχή κορυφαίων venture capital funds, όπως οι General Catalyst, FJ Labs, FirstMinute Capital, SV Angel και SpeedInvest. Η εταιρεία έχει επίσης προσελκύσει την υποστήριξη σημαντικών παραγόντων της ναυτιλίας, όπως η Signal Ventures του Ιωάννη Μαρτίνου και άλλων επιφανών πλοιοκτητών, όπως του κ. Μουνδρέα, του κ. Παπαγιαννόπουλου, του κ. Oldendorff κ.ά.
Τεχνολογία και καινοτομία
Το Seafair έχει αναπτύξει μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα πρόσληψης πληρωμάτων, η οποία χρησιμοποιεί αλγόριθμους αντιστοίχισης για να συνδέει αποτελεσματικά ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες, με βάση τις δεξιότητες, την εμπειρία και την απόδοσή τους. Η πλατφόρμα περιλαμβάνει επίσης εργαλεία διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού για τη διαχείριση πληρωμών, ασφάλισης, προγραμματισμού και συμμόρφωσης με κανονισμούς στη ναυτιλία.
Το Seafair επικεντρώνεται στην κάλυψη ανώτερων θέσεων αξιωματικών, όπως οι αρχιμηχανικοί και οι πλοίαρχοι, οι οποίες έχουν υψηλή ζήτηση και απαιτούν εξειδικευμένες πιστοποιήσεις. Η πλατφόρμα διαθέτει μια σημαντική βάση χρηστών, με 300.000 καταρτισμένους ναυτικούς και διαχείριση 800 πλοίων.
Βασικά προϊόντα του Seafair είναι η Ψηφιακή Πλατφόρμα Πρόσληψης Πληρωμάτων και το Λογισμικό Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού. Η πρώτη είναι μια πλατφόρμα που επιτρέπει στους ναυτικούς να ανεβάζουν τα βιογραφικά τους, να υποβάλλονται σε ελέγχους ιστορικού και να συμμετέχουν σε διαδικτυακές αξιολογήσεις. Διευκολύνει τις διαφανείς και αποτελεσματικές διαδικασίες πρόσληψης, προγραμματίζοντας συνεντεύξεις και επαληθεύοντας τους εργοδότες και τα πλοία. Το Λογισμικό Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού είναι ένα λογισμικό που βοηθά τους διαχειριστές στόλου να ενοποιήσουν διασκορπισμένα δεδομένα από διάφορα συστήματα ERP και φύλλα υπολογισμού. Περιλαμβάνει χαρακτηριστικά προσαρμοσμένα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, όπως ειδοποιήσεις για τη λήξη των πιστοποιήσεων και συστάσεις για μισθούς.
Γραφεία σε 14 χώρες
Με έδρα τη Νέα Υόρκη και παρουσία σε διάφορες χώρες, η Seafair απασχολεί 40 υπαλλήλους. Η εταιρεία διατηρεί γραφεία σε 14 χώρες, όπως Ουκρανία, Φιλιππίνες και Ελλάδα, ενώ συνεργάζεται με περίπου 40 ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες διαχειρίζονται έναν συνολικό στόλο 800 πλοίων.
Οι πελάτες της Seafair προέρχονται κυρίως από την Ευρώπη (Ελλάδα, Γερμανία, Δανία, Βουλγαρία), αλλά και από την Αμερική, την Αίγυπτο και τη Σιγκαπούρη. Στους πελάτες της περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η Laskaridis Shipping Co., η Maran Dry Management, η Genoa Maritime, η Drydel Shipping κ.ά.
Ο κ. Διακογιάννης διευκρινίζει ότι η Seafair χρεώνει τις εταιρείες που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες και το λογισμικό της ανάλογα με τη χρήση. Ειδικότερα, το λογισμικό χρεώνεται ανά πλοίο που το χρησιμοποιεί ανά μήνα, ενώ για τις υπηρεσίες εύρεσης ναυτικών υπάρχει χρέωση για κάθε μήνα που ο ναυτικός εργάζεται στα πλοία των πελατών της. Για τους ναυτικούς, το Seafair είναι εντελώς δωρεάν.
Τους τελευταίους μήνες, η εταιρεία έχει αυξήσει τον κύκλο εργασιών της κατά 3,8 φορές από χρόνο σε χρόνο και συνεχίζει να επενδύει σε ανθρώπινο δυναμικό, τεχνολογίες και ανάπτυξη προϊόντων, με στόχο την παροχή βέλτιστης εμπειρίας στους πελάτες της.
Πώς ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό
Σύμφωνα με τον κ. Διακογιάννη, υπάρχουν παραδοσιακές εταιρείες εύρεσης ναυτικών και αντίστοιχα εταιρείες που παράγουν οριζόντιο λογισμικό (δηλαδή για όλα τα τμήματα) για ναυτιλιακές. Ωστόσο, η Seafair ξεχωρίζει, συνδυάζοντας την τεχνολογία με την τεχνογνωσία και την ανθρώπινη παρέμβαση για να επιτύχει το βέλτιστο αποτέλεσμα. Για κάθε θέση εργασίας που ανοίγει, ο αλγόριθμος της Seafair αναζητά σε μια βάση δεδομένων 300.000 ναυτικών, αυξάνοντας σημαντικά την πιθανότητα να βρεθούν οι κατάλληλοι υποψήφιοι.
Στη συνέχεια, οι ειδικοί της Seafair περνούν τους ναυτικούς μέσα από assessments και συνεντεύξεις, ενώ η πλατφόρμα επιτρέπει τη διαφανή μεταφορά όλων των πληροφοριών που έχουν συλλεγεί για κάθε ναυτικό, διευκολύνοντας έτσι τις ναυτιλιακές εταιρείες να λάβουν την καλύτερη δυνατή απόφαση. Επιπλέον, η πλατφόρμα βοηθά ναυτιλιακές και ναυτικούς να τρέχουν διάφορες διαδικασίες πιο εύκολα και με μεγαλύτερο compliance. Για παράδειγμα, όλα τα απαραίτητα έγγραφα, οι πιστοποιήσεις, τα trainings και οι αξιολογήσεις των ναυτικών ακολουθούν μια διαδικασία όπου το σύστημα αποστέλλει alerts κάθε φορά που κάτι δεν ακολουθείται βάσει των κανόνων της κάθε ναυτιλιακής.
Το Seafair συνεχίζει να καινοτομεί στη ναυτιλιακή βιομηχανία, στοχεύοντας να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στη διαχείριση πληρωμάτων μέσω της αξιοποίησης της τεχνολογίας για την ενίσχυση της διαφάνειας και της αποτελεσματικότητας.