Star Sleep: Πού επεκτείνεται η κρητική startup που επενδύει στον ύπνο

Star Sleep: Πού επεκτείνεται η κρητική startup που επενδύει στον ύπνο

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Η επέκταση σε νέες περιοχές της Ελλάδας βρίσκεται στα άμεσα σχέδια του Star Sleep, μιας καινοτόμου startup που ξεκίνησε από την Κρήτη και έχει ως στόχο να επαναπροσδιορίσει τα δεδομένα στον τουρισμό και τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συνδέονται με τη φύση. 

Το Star Sleep ξεκίνησε ως σκέψη το 2022 από την Έρη Παυλάκη, Founder/CEO της εταιρείας, η οποία εμπνεύστηκε την ιδέα κατά τη διάρκεια μιας εξόρμησής της στη φύση. Η Άννα Μαρία Αλογδιανάκη, Marketer, και ο Νίκος Μαντσάκος, UX/UI Designer, εντάχθηκαν στη συνέχεια στην ιδρυτική ομάδα και οι τρεις τους μετέτρεψαν αυτή την ιδέα σε πραγματικότητα.

"Λαμβάνοντας υπόψη έρευνες ότι μετά τον covid το 76% των ταξιδιωτών επιθυμούν την επαφή με τη φύση και το γεγονός ότι ο Οικο-τουρισμός αποτελεί μία αγορά 185 δισ. παγκοσμίως, η ιδέα του Star Sleep ανταποκρίνεται σε μία τάση που συνεχώς αναπτύσσεται”, αναφέρει στο Capital.gr η Έρη Παυλάκη.

Μέσω της πλατφόρμας (marketplace) του starsleep.gr, οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν μοναδικές εμπειρίες υπαίθριου ύπνου, κάτω από τα αστέρια, σε πολυτελή και άνετα κρεβάτια που εναρμονίζονται με το φυσικό τοπίο, σε διάφορα γεωγραφικά σημεία, ενώ οι hosts έχουν την ευκαιρία να καταχωρήσουν και να αξιοποιήσουν τους ανεκμετάλλευτους πράσινους χώρους τους (αυλή, κήπο, χωράφι, ταράτσα) και να έχουν επιπλέον έσοδα από τις κρατήσεις. 

Ηosts μπορούν να είναι ιδιώτες που κατέχουν γη, επισκέψιμα οινοποιεία ή ξενοδοχεία στις εγκαταστάσεις πρασίνου που διαθέτουν και υπάρχει δυνατότητα είτε αγοράς του εξοπλισμού εξ ολοκλήρου από το Star Sleep είτε τοποθέτησης δικού τους. 

Έτσι, το Star Sleep έχει δύο κατηγορίες πελατών/συνεργατών: α) τους επισκέπτες (guest) που θέλουν να βιώσουν την εμπειρία και β) τους οικοδεσπότες (host) οι οποίοι επιθυμούν να συνεργαστούν αξιοποιώντας το σημείο τους. Το business model της εταιρείας είναι B2B και B2C. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν δύο κύρια κανάλια εσόδων: α) Τα έσοδα από την πλατφόρμα και β) τα έσοδα από τις πωλήσεις του Star Sleep εξοπλισμού (σύστημα ύπνου και extras concept). Στην πρώτη κατηγορία περιλαμβάνονται προμήθεια 15% από τις κρατήσεις των host, προμήθεια 15% από συνεργασίες με άλλους επαγγελματίες τουρισμού π.χ. hiking tours και παροχή ολιστικών πακέτων από παράλληλες δραστηριότητες που διοργανώνονται στους χώρους φιλοξενίας, όπως αστροπαρατηρήσεις, γευσιγνωσία κρασιών κ.ά. και γ) έσοδα από ιδιόκτητα σημεία της ομάδας. 

StarSleep 4

Συζητήσεις με το εξωτερικό

Σε ό,τι αφορά την παρουσία της εταιρείας, ως εμπειρία, στο εξωτερικό, συζητήσεις για επέκταση σε μεσογειακές χώρες έχουν ξεκινήσει και προγραμματίζονται να γίνουν το 2026. Ωστόσο, η κυρία Παυλάκη επισημαίνει ότι η κύρια δραστηριότητα και εστίαση του Star Sleep παραμένει στην Ελλάδα, εστιάζοντας στη δημιουργία ενός επιτυχημένου μοντέλου που μπορεί να αναπαραχθεί και σε άλλες χώρες. 

Παρ’ όλα αυτά, το Star Sleep προωθεί ήδη το brand σε άλλες αγορές, διεκδικώντας την επαφή με πιθανούς επενδυτές σε άλλες χώρες. Τον Οκτώβριο του 2023 παρουσίασε την πρωτοποριακή του ιδέα σε επενδυτές στο EBAN (European Business Angels Network) στις Βρυξέλλες, ενώ τον Νοέμβριο του 2024, συμμετείχε ως εκθέτης υπό την αιγίδα του ΕΟΤ στην παγκόσμια έκθεση τουρισμού WTM London, όπου παρουσιάστηκε ως καλή πρακτική βιώσιμου τουρισμού της Ελλάδος στον βρετανικό Τύπο. Επιπλέον, επιλέχθηκε στο Alpha Program του παγκόσμιου Web Summit στη Λισαβόνα και έγινε δεκτό στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα επενδύσεων InvestEU.

Σε εθνικό επίπεδο, πέρα από την συμμετοχή σε πολυάριθμες εκθέσεις, η εταιρεία ολοκλήρωσε πέρυσι επιτυχώς το Accelerator CapsuleT, υπό την αιγίδα του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ενώ πρόσφατα, εντάχθηκε στο Elevate Greece, το επίσημο οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων στην Ελλάδα, καθώς και στη Θερμοκοιτίδα Νεοφυών Επιχειρήσεων του ΕΒΕΑ. 

Η έδρα του Star Sleep βρίσκεται στο Ηράκλειο Κρήτης, ωστόσο η εταιρεία διαθέτει παρουσία και στην Αθήνα, στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της Θερμοκοιτίδας Νεοφυών Επιχειρήσεων του ΕΒΕΑ (Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών). 

StarSleep 1

Συνομιλίες με επενδυτές 

Η εταιρεία έχει στηριχθεί κυρίως σε ιδία κεφάλαια (bootstraping) για την ανάπτυξή της μέχρι σήμερα και έχει κατορθώσει σημαντικά milestones με ένα δυνατό proof of concept κατά τη διάρκεια του MVP1 (Minimum Viable Product), ενώ ήδη έχει ποσοστό ανάπτυξης 60% κατά τη μέση πορεία του MVP2. 

Ωστόσο, προκειμένου να υποστηρίξει την επέκταση και να επιταχύνει την ανάπτυξή της, βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε διαδικασία αναζήτησης χρηματοδότησης από αγγέλους επενδυτές, με στόχο την άντληση 120.000 ευρώ. Ήδη διεξάγονται συνομιλίες με επενδυτές από διάφορες χώρες, όπως Φινλανδία, Ιταλία, Ιρλανδία, Σαουδική Αραβία και Ελλάδα, οι οποίοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την υποστήριξη του καινοτόμου εγχειρήματος.

Ο ανταγωνισμός

To starsleep.gr κατατάσσεται στον τομέα του Βιώσιμου Τουρισμού (Sustainable Tourism) και αφορά το rural innovation, δεδομένου ότι μέσω μιας καινοτόμας ιδέας εισάγει ένα νέο είδος εμπειρίας τουρισμού, συνδυάζοντας την τεχνολογία, τη διατήρηση του φυσικού τοπίου χωρίς παρεμβάσεις και τη συνεργασία με την τοπική κοινωνία.

Σύμφωνα με την κυρία Παυλάκη, γενικά, ο Οικοτουρισμός και οι εναλλακτικές εμπειρίες στη φύση κερδίζουν συνεχώς έδαφος και αποτελούν αγορές με μεγάλη ανάπτυξη ανά τον κόσμο. 

"Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν εταιρείες στην Ελλάδα και εξωτερικό που προσφέρουν παρόμοιες εμπειρίες, συνδυάζοντας τη φύση με την άνεση, όπως glamping, campervans, δεντρόσπιτα, domes (θόλοι), κι αυτό είναι καλό γιατί σημαίνει ότι υπάρχει η αγορά και το κοινό συνεχώς εκπαιδεύεται. Υπάρχουν, όμως, σαν  παροχές σε συγκεκριμένα resorts ανά τον κόσμο ή σαν μεμονωμένες περιπτώσεις, όπως  περιοχές της Αφρικής και της Βόρειας Ευρώπης”, σημειώνει η CEO της εταιρείας.

Σύμφωνα με την ίδια, αυτό που ξεχωρίζει το Star Sleep είναι ότι μέσω της ολοκληρωμένης πλατφόρμας δίνει τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε επισκέπτη να επιλέξει, συγκεκριμένα, μία εμπειρία ύπνου κάτω από τον έναστρο ουρανό σε ένα κρεβάτι πολυτελείας, ανά τον κόσμο και σε οποιονδήποτε host να καταχωρήσει τον χώρο του, ανεξαρτήτως από το πού βρίσκεται γεωγραφικά στο χάρτη. 

Η πλατφόρμα λειτουργεί ως ένα διπλής κατεύθυνσης δίκτυο, συνδέοντας επισκέπτες και οικοδεσπότες. Με ένα καινοτόμο μοντέλο επιχειρηματικότητας παρέχει στους οικοδεσπότες τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τους ανεκμετάλλευτους χώρους τους, δημιουργώντας έσοδα, με χαμηλό αρχικό κεφάλαιο προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους.

StarSleep 2

Επόμενοι στόχοι

Στα επόμενα άμεσα σχέδια του Star Sleep είναι η εδραίωση σε περισσότερες περιοχές της Κρήτης και η επέκταση σε νέες περιοχές στην υπόλοιπη Ελλάδα, όπου πραγματοποιούνται ήδη συζητήσεις. 

Όπως σημειώνει η founder, στο πλάνο της εταιρείας είναι στα επόμενα 3 χρόνια να έχει παρουσία και σε νέες αγορές, κυρίως σε μεσογειακές χώρες, όπου έχει υπάρξει ήδη ενδιαφέρον, όπως Ιταλία, Πορτογαλία και Ισπανία. 

Παράλληλα, η εταιρεία ετοιμάζει το launch νέας έκδοσης της πλατφόρμας, ενώ υπάρχουν σχέδια για τη δημιουργία συγκεκριμένων υπηρεσιών για ξενοδοχεία και concepts που συνδυάζουν την ποιότητα ύπνου και την επαφή με τη φύση στις εγκαταστάσεις τους, καθώς και νέων ειδών εμπειρίας στη φύση, με περισσότερη πολυτέλεια με εξωτερικές πισίνες, jacuzzi, και άλλες παροχές κάτω από τον έναστρο ουρανό. 
 

Περισσότερα από Forbes

Axelera AI: Οι στόχοι της startup με το ελληνικό DNA, η χρηματοδότηση 65 εκατ. και τα σχέδια για την Ελλάδα

Η εταιρεία με έδρα το Αϊντχόβεν φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα.

Τεχνητή Νοημοσύνη: Επανάσταση ή Αρμαγεδδώνας

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι το καυτό θέμα της εποχής. Κάποιοι μιλούν για τεχνολογική επανάσταση ανάλογη με αυτήν που έφερε ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, άλλοι για επικείμενο Αρμαγεδδώνα. Οι δισεκατομμυριούχοι επενδυτές της εποχής του διαδικτύου έχουν επιδοθεί σε έναν πόλεμο ρητορικής και επιχειρημάτων για το αν η ανάπτυξη της AI πρέπει να εστιαστεί στην ασφάλεια ή στην άνευ όρων εξέλιξη. Το διακύβευμα δεν θα μπορούσε να είναι κρισιμότερο.

Seafair: Σε νέες αγορές ποντάρει η startup που συνδέει ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες

Το Seafair έχει αναπτύξει μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα πρόσληψης πληρωμάτων, η οποία χρησιμοποιεί αλγόριθμους αντιστοίχισης για να συνδέει αποτελεσματικά ναυτικούς με ναυτιλιακές εταιρείες.

Irida A.I. Technologies: Επεκτείνεται στην Ασία η startup που σχεδιάζει λύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος

Η εταιρεία έχει αναπτύξει το σύστημα αποτροπής πρόσκρουσης πτηνών σε ανεμογεννήτριες "Bird Protect", ενώ αναπτύσσει το "Forest Protect", σύστημα έγκαιρης ανίχνευσης πυρκαγιάς.

Ozzie Robotics: Τα πλάνα της startup από τη Θεσσαλονίκη που κατασκευάζει ρομπότ

Η Ozzie Robotics έχει ήδη αναπτύξει μια σειρά από ρομπότ που εξυπηρετούν διάφορους τομείς, όπως εκπαίδευση, βιομηχανία, δημόσια διοίκηση και R&D.

Βαν Βλαχάκης-ECOS: Από την Κρήτη στην κορυφή της παγκόσμιας βιομηχανίας οικολογικών απορρυπαντικών

Η κόρη του Βαν Βλαχάκη, Κέλλυ Βλαχάκη-Χανκς, μιλά στο Forbes Greece για την ιστορία της ECOS, τις επιδόσεις και τα επόμενα σχέδιά της για την Ελλάδα.

AviSense.ai: Η ελληνική spin-off που μετατρέπει τα οχήματα σε έξυπνους συνοδηγούς

Η AviSense.ai δραστηριοποιείται στον τομέα της Ρομποτικής Αντίληψης και Αλληλεπίδρασης.

Elyos Energy: Η startup με Έλληνα ιδρυτή που "πρασινίζει" τις επιχειρήσεις

Η startup βελτιστοποιεί μέσω του λογισμικού της τη χρήση ενέργειας σε εμπορικά κτίρια, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να μειώσουν το κόστος και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

iCOMAT: Ποια είναι η "ελληνική" startup που εμπιστεύονται το ΝΑΤΟ και η Formula 1

Πρόσφατα, ολοκλήρωσε γύρο χρηματοδότησης $22,5 εκατ., όπου συμμετείχε το Ταμείο Καινοτομίας του ΝΑΤΟ.

Petexplorer: Ανοίγει φτερά για την Ευρώπη η startup που διευκολύνει τη ζωή των ιδιοκτητών κατοικίδιων

Μέσω της πλατφόρμας, οι χρήστες μπορούν να αναζητήσουν επαγγελματίες, να δουν τη διαθεσιμότητά τους και να κλείσουν ραντεβού online.

Η Google βάζει περιορισμούς στο εργαλείο αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη μετά τα περίεργα αποτελέσματα

"Περίεργες, ανακριβείς ή μη χρήσιμες" απαντήσεις έγιναν viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.