Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Του Νίκου Ρουσάνογλου

Στην "τελική ευθεία” αναμένεται να βρεθούν από το φθινόπωρο οι δύο διαγωνισμοί για την ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για επενδύσεις που θα προσεγγίσουν τα 500 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ενισχύσουν σημαντικά τον ρόλο της χώρας στο διαμετακομιστικό εμπόριο. Πρόκειται για έργα που θα αξιοποιήσουν σημαντικά ακίνητα, όπως το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στην Θεσσαλονίκη, αλλά και ακίνητα 437 στρεμμάτων στον Δήμο Φυλής. Αμφότερες οι συμβάσεις έχουν ωριμάσει και προωθούνται από την ειδική μονάδα μεγάλων συμβάσεων του Υπερταμείου (PPF).

Ο διαγωνισμός για το έργο της Φυλής, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 200-250 εκατ. ευρώ, οδεύει πλέον προς το στάδιο της υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών από τα ενδιαφερόμενα σχήματα, κάτι που αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του φθινοπώρου. Ωστόσο, τα σχήματα που αναμένεται να συμμετάσχουν έχουν διαφοροποιηθεί σε σχέση με την πρώτη φάση του διαγωνισμού. Συγκεκριμένα, η Goldair Cargo έχει συμπράξει πλέον με την Aegean Oil του ομίλου Μελισσανίδη, αντί της χωριστής συμμετοχής τους μέχρι πρότινος. Παράλληλα, έχει αποχωρήσει από τη συνέχεια του διαγωνισμού ο όμιλος Βεΐνογλου. Εκτός από την κοινοπραξία Aegean Oil-Goldair Cargo, στον διαγωνισμό συνεχίζουν η FINCOP Infrastructure του ομίλου Κοπελούζου και η κοινοπραξία των εξής εταιρειών: ΕΙΔΗΣΕΟΦΩΝΙΚΗ ΕΛΛΑΣ - CALL CENTER ΕΛΛΑΣ - ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΛΕΒΑΝΤΕ ΕΞΠΡΕΣΣ – PLANNING - Π.ΒΑΡΒΑΡΙΓΟΣ & ΣΙΑ.

Η δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στη Φυλή θεωρείται ως ιδιαίτερα κρίσιμο για την Αττική, καθώς προβλέπει την μετεγκατάσταση των περίπου 400 διαμεταφορικών πρακτορείων και μεταφορικών εταιρειών, που σήμερα λειτουργούν, συχνά με "θολό” καθεστώς αδειοδότησης σε διάφορα τμήματα του Ελαιώνα. Η μετακίνησή τους σε έναν οργανωμένο υποδοχέα με τις κατάλληλες υποδομές (π.χ. επαρκές οδικό δίκτυο για τα μεγάλα φορτηγά, σημεία ξεκούρασης οδηγών κτλ.) θα αλλάξει το "modus operandi” μιας σημαντικής δραστηριότητας. Παράλληλα, αναμένεται να λειτουργήσει θετικά και ως προς την κυκλοφοριακή "συμφόρηση” τόσο στην περιοχή αυτή, μειώνοντας τους χρόνους άφιξης κι αναχώρησης των φορτηγών, όσο και συνολικά στην ευρύτερη περιοχή του Κηφισού και του Ελαιώνα (π.χ. Πειραιώς, Χαμοστέρνας, Πέτρου Ράλλη, Ιερά Οδός κτλ.). Στα θετικά αναμένεται να προσμετρηθεί και η απελευθέρωση σημαντικών τμημάτων του Ελαιώνα, που θα μπορούσαν να εξωραϊστούν και να αξιοποιηθούν για νέες χρήσεις, π.χ. δημιουργίας ελεύθερων χώρων πρασίνου, ανάπτυξης κατοικιών και δη κοινωνικής στέγης και άλλες χρήσεις, π.χ. εμπορικές, ακόμα και φιλοξενίας.
Η έκταση την Φυλή αναμένεται να μετατραπεί σε ένα "πράσινο” επιχειρηματικό πάρκο, με τον ανάδοχο να αναλαμβάνει την εκμετάλλευση και διαχείριση του ακινήτου και των υποδομών τους για διάστημα 35 ετών. Παράλληλα, προβλέπεται και ειδική χρήση τουριστικών καταλυμάτων-ξενοδοχείων για την ορθή λειτουργία του πάρκου.

Στο επόμενο στάδιο έχει εισέλθει και ο διαγωνισμός που αφορά στην αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, όπου επίσης προωθείται το πρώτο επιχειρηματικό κέντρο της Βόρειας Ελλάδας. Αυτήν την περίοδο πραγματοποιείται ο ανταγωνιστικός διάλογος από τον οποίο θα προκύψουν οι επιμέρους όροι του διαγωνισμού, ώστε στη συνέχεια να "ανοίξει ο δρόμος” για την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών. Πιθανώς να υπάρξουν νεότερα την περίοδο πριν και μετά την ΔΕΘ (Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης), καθώς το έργο θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό για την περιοχή και λαμβάνοντας υπόψη ότι έχουν περάσει πολλά χρόνια από την αρχική προσπάθεια (2017) αξιοποίησης της έκτασης των 672 στρεμμάτων της ΓΑΙΑΟΣΕ. Στον διαγωνισμό συμμετέχει το σχήμα Aktor-Goldair Cargo και ο ΟΛΘ, ενώ έχουν αποχωρήσει η Noval Property και η κοινοπραξία Trade Logistics-ΙΝΤΕΡΚΑΤ. Με βάση τα σημερινά δεδομένα, το ρεαλιστικότερο χρονοδιάγραμμα προβλέπει την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών στις αρχές του 2026.

Περισσότερα από Forbes

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.