Τι ταμείο κάνουν Ζαγόρι και Green Cola ένα χρόνο μετά το deal της συγχώνευσης

Τι ταμείο κάνουν Ζαγόρι και Green Cola ένα χρόνο μετά το deal της συγχώνευσης

Του Γιώργου Λαμπίρη

H οικονομική χρήση του 2023, ήταν η πρώτη μετά την oλοκλήρωση συγχώνευσης της Χήτος ΑΒΕΕ που παράγει το φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι με τη Green Cola, που είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία του ομίλου Green Beverages. Η επιχείρηση, από τα 78,5 εκατομμύρια ευρώ που είχε έσοδα το 2022, είδε να αυξάνονται στα 102,8 εκατομμύρια ευρώ το 2023 με θετικό EBITDA 1,9 εκατομμυρίων ευρώ από αρνητικό 7,7 εκατ. ευρώ το 2022. Θυμίζουμε ότι στις 21 Αυγούστου του 2023 πραγματοποιήθηκε συγχώνευση με απορρόφηση της Green Cola Hellas S.A. και της Green Cola Operations S.A. από την Χήτος.

Οι ζημίες του ομίλου για την περίοδο αναφοράς μετά τη φορολογία και τα δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 5,0 εκατ. ευρώ (2022: ζημιογόνα στα 11,8 εκατ. ευρώ) και η καθαρή θέση του Ομίλου ήταν 65,2 εκατ. ευρώ (2022: 70,5 ευρώ).

Υψηλές ζημίες για τον κλάδο αναψυκτικών

Σημειώνεται ότι ο κλάδος των αναψυκτικών έφερε για το Green Beverages Group έσοδα 23,1 εκατομμυρίων ευρώ και τα υπόλοιπα 79,66 εκατ. ευρώ προήλθαν από τις πωλήσεις του φυσικού μεταλλικού νερού. Το EBITDA των αναψυκτικών ήταν αρνητικό στα 2,7 εκατ. ευρώ και αυτό του νερού θετικό στα 4,6 εκατ. ευρώ. Οι ζημίες μετά από φόρους για τα αναψυκτικά ανήλθαν σε 4,87 εκατ. ευρώ και για το νερό στις 571 χιλιάδες ευρώ.

Γιατί δεν έγινε η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου

Τον Φεβρουάριο του 2022, η Green Beverages Holdings Ltd, εταιρεία συμμετοχών του Ομίλου Green Cola και η Chitos International Ltd, εταιρεία συμμετοχών της Chitos SA, συνήψαν συμφωνία ανταλλαγής μετοχών. Μετά τη συναλλαγή, ο διευρυμένος Όμιλος επιχείρησε δημόσια εγγραφή στο πλαίσιο προετοιμασίας για εισαγωγή στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, την οποία επεξεργαζόταν μέχρι τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, αλλά δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ μετά από σχετική προτροπή του χρηματοοικονομικού συμβούλου επί της διαδικασίας και ως αποτέλεσμα των δυσμενών συνθηκών της αγοράς, της περιορισμένης ορατότητας και της αβεβαιότητας που δημιουργήθηκε από το πληθωριστικό περιβάλλον μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Σε αυτή τη διαδικασία, ο Όμιλος πραγματοποίησε και κατέγραψε εφάπαξ έξοδα δημόσιας εγγραφής ύψους 1,9 εκατ. ευρώ που σχετίζονται με νομικές και χρηματοοικονομικές δαπάνες δέουσας επιμέλειας μαζί με άλλες δαπάνες τρίτων και συμβουλευτικές δαπάνες, που επηρέασαν τα οικονομικά και την κερδοφορία της για το 2022.

Πού βασίστηκαν τα αποτελέσματα του ομίλου

Το 2023 τα λειτουργικά αποτελέσματα του Ομίλου βασίστηκαν στην ενοποίηση των εργασιών στις ΗΠΑ και στη Μέση Ανατολή, στις επενδύσεις της μάρκας στην Ελλάδας καθώς και στην πληθωριστική αύξηση των πωλήσεων σε φυσικό μεταλλικό και ανθρακούχο νερό στην ελληνική αγορά. Κατά τη δεύτερη χρονιά πλήρους διανομής του χαρτοφυλακίου προϊόντων της Green Cola από το κανάλι διανομής της Χήτος, ο Όμιλος αξιοποίησε τις συνέργειες μεταξύ των δύο καναλιών (αναψυκτικά-νερό) στην ελληνική αγορά, την ενοποίηση των πωλήσεων και τον εξορθολογισμό του κόστους μεταφοράς. Το 2023 ο όμιλος παρουσίασε βελτιωμένο κόστος παραγωγής (αποπληθωρισμένες τιμές πρώτων υλών και ενέργειας έναντι του 2022), το οποίο αξιοποίησε για τη δημιουργία βελτιωμένων λειτουργικών αποτελεσμάτων με καλύτερα μεικτά περιθώρια κέρδους.

Σήμφωνα με τα όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και οι πλημμύρες μετά την καταιγίδα "Daniel" τον περασμένο Σεπτέμβριο, δημιούργησαν μια άνευ προηγουμένου ζήτηση για καθαρό νερό στην Ελλάδα, η οποία επηρέασε θετικά τις πωλήσεις στο τρίτο τρίμηνο, αλλά και ενίσχυσε το μερίδιο αγοράς της Χήτος πριν από το τέλος του έτους.

Οι προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς

O όμιλος μέσω της διεθνούς του δραστηριοποίησης, δείχνει να βλέπει προοπτική ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια στις αγορές του εξωτερικού. Γι’ αυτό και επικαλείται στοιχεία για την αγορά μη αλκοολούχων ποτών, η οποία αναμένεται να αναπτυχθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) +4,2% μεταξύ 2024-2028, σε αξία παγκοσμίως. Τα αναψυκτικά είναι το μεγαλύτερο τμήμα αυτής της αγοράς, που εκτιμάται ότι θα τζιράρει κοντά στα 1,129 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2024, εκ των οποίων 407 δισεκατομμύρια δολάρια αποτελούνται από αναψυκτικά και αναμένεται να κινηθούν ανοδικά με CAGR +4% σε αξία κατ’ έτος στο διάστημα 2024-2028 (Πηγή: Globaldata). Το δεύτερο μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς είναι το εμφιαλωμένο νερό, αξίας 205 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024, και αναμένεται να αυξηθεί με CAGR +3,8% σε αξία κατ’ έτος στο διάστημα 2024-2028 (Πηγή: Globaldata).

Επιπλέον, η παγκόσμια αγορά ανθρακούχων ποτών χωρίς ζάχαρη στην οποία ακουμπά η Green Cola με τα προϊόντα της αποτιμήθηκε σε 125,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 243,5 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, με μέση ετήσια ανάπτυξη 7,3% από το 2021 έως και το 2030 (Πηγή: Allied Market Research).

 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Η ιστορία του Μινιόν και η νέα σελίδα της

Το θρυλικό πολυκατάστημα που υπήρξε για χρόνια σημείο αναφοράς για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας αναγεννάται από τις στάχτες του.

Τζοβάννα Παλυβού: Στη Europa εδώ και 50 χρόνια δημιουργούμε καινοτομία, όχι απλώς προϊόντα

"Kοινωνική υπευθυνότητα και βιωσιμότητα στον πυρήνα της επιχειρηματικής μας φιλοσοφίας".

B. Ψάλτης (Alpha Bank): Αποδίδεται στις τράπεζες ευθύνη που δεν τους ανήκει

Την ανάγκη οι τράπεζες να αναζητήσουν μια νέα κοινωνική συμφωνία τονίζει σε συνέντευξή του στον διευθυντή του "Forbes Greece", Σπ. Δημητρέλη, o κ. Β. Ψάλτης, CEO της Alpha Bank.

Δισκογραφικές εταιρείες στην Ελλάδα: Πώς επιβιώνουν στην εποχή του Spotify

Η αγορά στρέφεται όλο και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες, με το streaming να κυριαρχεί στις προτιμήσεις των ακροατών και στα έσοδα των εταιρειών.

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.