Παίρνει μπρος το FSRU της Αλεξανδρούπολης, δυσκολίες για τα υπόλοιπα πρότζεκτ

Παίρνει μπρος το FSRU της Αλεξανδρούπολης, δυσκολίες για τα υπόλοιπα πρότζεκτ

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του νέου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δοκιμές που συνεχίζονται βρίσκονται σε καλό δρόμο και μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί. Εκτός απροόπτου, μετά την ολοκλήρωση των δοκιμαστικών θα έρθει και η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του νέου FSRU, που σε κάθε περίπτωση αναμένεται μέχρι τα τέλη Ιουνίου.

Το έργο ύψους 380 εκατ. ευρώ ανήκει στην εταιρεία Gastrade. Το FSRU χωρητικότητας 153.500 κυβικών μέτρων LNG, συνδέεται με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου με αγωγό μήκους 28 χλμ., μέσω του οποίου το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας, από τη Ρουμανία, τη Σερβία και τη Β. Μακεδονία, μέχρι τη Μολδαβία και την Ουκρανία. Σημειώνεται ότι η συμβολαιοποιημένη δυναμικότητα αεριοποίησης καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της τεχνικής δυναμικότητας των 5,5 δισ. κ.μ. ανά έτος. Συγκεκριμένα, το "πελατολόγιο" της νέας πλωτής μονάδας περιλαμβάνει ήδη 13 χρήστες που έχουν δεσμεύσει το 75%-80% της διαθέσιμης δυναμικότητας του τερματικού σταθμού για τα πρώτα πέντε χρόνια, γεγονός που συνιστά ένα εξαιρετικά καλό "οιωνό" για τη θέση που παίρνει η εν λόγω υποδομή στην ευρύτερη ενεργειακή σκακιέρα της περιοχής.

Εκτός από τον πρώτο τερματικό σταθμό της Αλεξανδρούπολης, η Gastrade έχει ανακοινώσει τη δημιουργία και δεύτερου FSRU, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται στη φάση της αδειοδοτικής διαδικασίας. Το δεύτερο FSRU αναμένεται να έχει ακόμη μεγαλύτερη χωρητικότητα και θα εγκατασταθεί επίσης στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Αλεξανδρούπολης, με ορίζοντα λειτουργίας το 2025. Στο νέο έργο, "ΑΣΦΑ Θράκης", το FSRU θα έχει ικανότητα αποθήκευσης 170.000 κ.μ. LNG και θα μπορεί να παραδώσει έως και 22,7 εκατ. κ.μ. φυσικού αερίου ημερησίως ή 5,5 δισ. κ.μ. ετησίως. Το έργο θα περιλαμβάνει επίσης ένα σύστημα χερσαίου και υποθαλάσσιου αγωγού που θα συνδέει το FSRU με τους υφιστάμενους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου στην περιοχή.

Σύννεφα για τα άλλα πρότζεκτ

Την ίδια στιγμή που προχωρούν τα πρότζεκ της Αλεξανδρούπολης, σύννεφα παρουσιάζονται στον ορίζοντα για τα άλλα έργα FSRU που είχαν δρομολογηθεί για διάφορες περιοχές της χώρας. Συγκεκριμένα, το Thessaloniki FSRU της Elpedison βρίσκεται κολλημένο εν μέσω των διεργασιών για το μετοχικό status της εταιρείας και των διαφορετικών προσεγγίσεων των δύο μετόχων, το Διώρυγα Gas της Motor Oil αναμένει την αναγκαία κρατική χρηματοδότηση για να προχωρήσει, ενώ στάσιμο παραμένει και το ΑΡΓΩ FSRU στον Βόλο όπου έχουν εκδηλωθεί και τοπικές αντιδράσεις. 

Σε ό,τι αφορά το Thessaloniki FSRU το μη δεσμευτικό market test ολοκληρώθηκε με επιτυχία και εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από ελληνικές και ξένες εταιρείες, ενώ το δεσμευτικό τεστ αναμένεται τον Σεπτέμβριο. Τους επόμενους μήνες αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαβούλευση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η έγκριση της οποίας τοποθετείται το φθινόπωρο. Σε κάθε περίπτωση, η επενδυτική απόφαση δεν μπορεί να ληφθεί όσο βρίσκεται σε εκκρεμότητα η διευθέτηση του μετοχικού status της Elpedison. 

Τέλος, για το Διώρυγα Gas της ΜΟΗ η εταιρεία έχει δηλώσει ότι αναμένει τις αποφάσεις της κυβέρνησης. Πρόσφατα ο ρυθμιστής έδωσε νέα παράταση για έξι μήνες στη σύμβαση δέσμευσης δυναμικότητας που έχει υπογράψει η εταιρεία με τον ΔΕΣΦΑ. Η παράταση δίνεται εν αναμονή της επενδυτικής απόφασης, η οποία συνδέεται με την έγκριση χρηματοδότησης, όπως συνέβη και με το έργο της Αλεξανδρούπολης. 

Περισσότερα από Forbes

OK! Markets: Οριστικά εκτός της αλυσίδας μίνι μάρκετ οι Μαρινόπουλοι

Η εταιρεία είχε προσφύγει στον Άρειο Πάγο, ζητώντας την ανάκτηση του ενεχύρου που διεκδικούσε η Alpha Bank για το 51,1% των μετοχών της, τις οποίες στο παρελθόν κατείχε η αλυσίδα Μαρινόπουλος.

Syft Analytics: Ποια είναι η "ελληνική" startup που εξαγοράστηκε από την Xero για 70 εκατ. δολ.

Με έδρα το Γιοχάνεσμπουργκ, αλλά Έλληνες στην ιδρυτική ομάδα, το λογισμικό της Syft χρησιμοποιείται σε πάνω από 80 χώρες.

Τέλος οι ηλεκτρικές συσκευές Siemens στην Ελλάδα

Τη σταδιακή έξοδό της από την ελληνική αγορά σχεδιάζει σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες του <b>Forbes Greece</b> η Siemens από τον τομέα των ηλεκτρικών συσκευών.

Ν. Καλλιαγκόπουλος (Big Pi): Νέες επενδύσεις σε καινοτόμες startups - Σε ποιους κλάδους εστιάζει

Μέσω του δεύτερου fund της, ύψους 50 εκατ. ευρώ, η Big Pi στοχεύει να πραγματοποιήσει 15-20 επενδύσεις.

Tropos Technologies: Ποια είναι η ελληνική startup που θέλει να μετασχηματίσει τον κλάδο της εστίασης

Η εφαρμογή "apla" της Tropos Technologies έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει τις ανάγκες των επιχειρήσεων εστίασης και των προμηθευτών χονδρικής.

Αποκαλυπτήρια για τη μεγάλη επένδυση της Aegean στο Ελ. Βενιζέλος

Μέσα σε περίπου έναν χρόνο από την μέρα που ανακοινώθηκε, υλοποιήθηκε η μεγάλη επένδυση της Aegean.

Όλυμπος: "Έκλεισε" την επένδυση των €40 εκατ. στη Ρουμανία - Εγκαίνια για το χαλούμι στην Κύπρο

Η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος είναι ισχυρός παίκτης στον συγκεκριμένο κλάδο στη Ρουμανία.

Wildberries: Πώς η πλουσιότερη γυναίκα της Ρωσίας παρέδωσε το ένα τρίτο της περιουσίας της - Ο ρόλος του Κρεμλίνου, όλο το παρασκήνιο

Μια από τις πιο συναρπαστικές επιχειρηματικές ιστορίες της Ρωσίας μετατράπηκε σε θανάσιμο εφιάλτη.

Η Amazon καταργεί την τηλεργασία - Θα ακολουθήσουν και άλλοι τεχνολογικοί κολοσσοί;

Μόλις το 7% των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών έχουν εντολές πλήρους παρουσίασης στο γραφείο.

TiNOS Therapeutics: Ποια είναι η αμερικάνικη startup με ελληνικό DNA που θέλει να καταπολεμήσει τον καρκίνο

Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από έναν χρόνο από τον Ν. Ταπεινό, Καθηγητή Νευροεπιστημών στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Brown.

carpo: Το success story που από την Κυψέλη πήγε σε Λονδίνο και Ντουμπάι

Σχεδιάζει να επεκταθεί περαιτέρω στη Μέση Ανατολή.

Κατακόρυφη μείωση των εσόδων της Boeing εν μέσω της κρίσης ασφαλείας

Η Boeing αναφέρει καλύτερο τρίμηνο από ό,τι φοβόταν, λέει ότι η αλυσίδα εφοδιασμού σταθεροποιείται εν μέσω της κρίσης στο 737 Max