Γιατί οι αεροπορικές καταργούν τις first class θέσεις - Το κόστος των premium εισιτηρίων για Ελλάδα

Γιατί οι αεροπορικές καταργούν τις first class θέσεις - Το κόστος των premium εισιτηρίων για Ελλάδα

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 
 
Νέες τάσεις και δυναμικές διαφαίνονται στον κλάδο των αερομεταφορών, ο οποίος προσαρμόζεται και μετεξελίσσεται σε έναν κόσμο μετά την πανδημία του κορονοϊού. Σε αυτό το περιβάλλον, παρατηρείται μια μεταστροφή ορισμένων αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες σταδιακά τείνουν να περιορίζουν ή σταδιακά να καταργούν τις θέσεις πρώτης κατηγορίας (first class). Θυμίζουμε ότι η αρχή έγινε πριν από περίπου 4 μήνες όταν η Qatar Airways, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι πλέον τα νέα γενιάς αεροσκάφη της δεν θα προσφέρουν πρώτης κατηγορίας θέσεις στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, δικαιολογώντας αυτή την κίνηση λέγοντας ότι η επένδυση σε πολυτελείς θέσεις δεν αποφέρει τις αναμενόμενες αποδόσεις. 

Η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη στρατηγική άλλων μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, όπως η Lufthansa, η Qantas και η Air France, οι οποίες θεωρούν ότι ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν μια αναβαθμισμένη εμπειρία, άνεση και απόλαυση κατά τη διάρκεια των μεγάλων πτήσεων. 

Τα προνόμια 

Η αλήθεια είναι ότι οι επιβάτες που έχουν την οικονομική άνεση και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν μερικές χιλιάδες ευρώ για μια θέση πρώτης κατηγορίας, απολαμβάνουν μια σειρά από προνόμια όπως μεγαλύτερη άνεση και χώρο, καλύτερη εξυπηρέτηση από το προσωπικό καθώς και καλύτερη ποιότητα στο προσφερόμενο φαγητό. 

Ωστόσο, ο αριθμός των first class φαίνεται σταδιακά να περιορίζεται εξαιτίας του μεγάλου χώρου που καταλαμβάνουν καθώς και των πτωτικών πωλήσεων των εισιτηρίων για τέτοιες θέσεις. 

Στον αντίποδα, μεγαλύτερη απήχηση φαίνεται να γνωρίζουν οι business class και premium economy θέσεις, καθώς κοστίζουν λιγότερο σε σύγκριση με τις first class αλλά προσφέρον ισάξια σχεδόν προνόμια και υπηρεσίες. 

Είναι ενδεικτικό ότι η θέση που θεωρείται ότι αποδίδει τον μεγαλύτερο τζίρο είναι η business class, η οποία κοστίζει σχεδόν το μισό σε σχέση με τη first class. 

Τα premium εισιτήρια για Ελλάδα 

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, υπάρχουν αρκετές αεροπορικές εταιρείες οι οποίες διαθέτουν πρώτης κατηγορίας και business θέσεις σε πτήσεις προς την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων οι Aegean Airlines, Lufthansa, British Airways, Swissair και Turkish Airlines. 

Αν και οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων είναι δυναμικές και ποικίλλουν ανάλογα με την περίοδο, τη ζήτηση και την απόσταση, ωστόσο ένα τυπικό εισιτήριο για business class θέση σε πτήση από Νέα Υόρκη προς Ελλάδα κοστίζει περίπου από 2.500 ευρώ μέχρι και 5.000 ευρώ, την ίδια στιγμή που το κόστος ενός εισιτηρίου first class μπορεί να αγγίξει μέχρι και τις 8.000 ευρώ. 

Στον αντίποδα, το αντίστοιχο εισιτήριο οικονομικής θέσης κυμαίνεται κατά μέσο όρο από 600 μέχρι 1.200 ευρώ. 

Το κόστος των εισιτηρίων business class για πτήσεις από ευρωπαϊκούς προορισμούς προς την Ελλάδα συνήθως ξεκινούν από τα 1.000 ευρώ, ενώ για πτήσεις εξωτερικού αρχίζουν από τα 100 ευρώ και φτάνουν μέχρι και 300 ευρώ.

Περισσότερα από Forbes

OK! Markets: Οριστικά εκτός της αλυσίδας μίνι μάρκετ οι Μαρινόπουλοι

Η εταιρεία είχε προσφύγει στον Άρειο Πάγο, ζητώντας την ανάκτηση του ενεχύρου που διεκδικούσε η Alpha Bank για το 51,1% των μετοχών της, τις οποίες στο παρελθόν κατείχε η αλυσίδα Μαρινόπουλος.

Syft Analytics: Ποια είναι η "ελληνική" startup που εξαγοράστηκε από την Xero για 70 εκατ. δολ.

Με έδρα το Γιοχάνεσμπουργκ, αλλά Έλληνες στην ιδρυτική ομάδα, το λογισμικό της Syft χρησιμοποιείται σε πάνω από 80 χώρες.

Τέλος οι ηλεκτρικές συσκευές Siemens στην Ελλάδα

Τη σταδιακή έξοδό της από την ελληνική αγορά σχεδιάζει σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες του <b>Forbes Greece</b> η Siemens από τον τομέα των ηλεκτρικών συσκευών.

Ν. Καλλιαγκόπουλος (Big Pi): Νέες επενδύσεις σε καινοτόμες startups - Σε ποιους κλάδους εστιάζει

Μέσω του δεύτερου fund της, ύψους 50 εκατ. ευρώ, η Big Pi στοχεύει να πραγματοποιήσει 15-20 επενδύσεις.

Tropos Technologies: Ποια είναι η ελληνική startup που θέλει να μετασχηματίσει τον κλάδο της εστίασης

Η εφαρμογή "apla" της Tropos Technologies έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει τις ανάγκες των επιχειρήσεων εστίασης και των προμηθευτών χονδρικής.

Αποκαλυπτήρια για τη μεγάλη επένδυση της Aegean στο Ελ. Βενιζέλος

Μέσα σε περίπου έναν χρόνο από την μέρα που ανακοινώθηκε, υλοποιήθηκε η μεγάλη επένδυση της Aegean.

Όλυμπος: "Έκλεισε" την επένδυση των €40 εκατ. στη Ρουμανία - Εγκαίνια για το χαλούμι στην Κύπρο

Η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος είναι ισχυρός παίκτης στον συγκεκριμένο κλάδο στη Ρουμανία.

Wildberries: Πώς η πλουσιότερη γυναίκα της Ρωσίας παρέδωσε το ένα τρίτο της περιουσίας της - Ο ρόλος του Κρεμλίνου, όλο το παρασκήνιο

Μια από τις πιο συναρπαστικές επιχειρηματικές ιστορίες της Ρωσίας μετατράπηκε σε θανάσιμο εφιάλτη.

Η Amazon καταργεί την τηλεργασία - Θα ακολουθήσουν και άλλοι τεχνολογικοί κολοσσοί;

Μόλις το 7% των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών έχουν εντολές πλήρους παρουσίασης στο γραφείο.

TiNOS Therapeutics: Ποια είναι η αμερικάνικη startup με ελληνικό DNA που θέλει να καταπολεμήσει τον καρκίνο

Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από έναν χρόνο από τον Ν. Ταπεινό, Καθηγητή Νευροεπιστημών στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Brown.

carpo: Το success story που από την Κυψέλη πήγε σε Λονδίνο και Ντουμπάι

Σχεδιάζει να επεκταθεί περαιτέρω στη Μέση Ανατολή.