Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Του Γιώργου Λαμπίρη

Περίπου 4 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ειδικού φόρου κατανάλωσης (2,8 εκατ. ευρώ χωρίς τον φόρο), φέρνει στα ταμεία του ομίλου Cavino με έδρα το Αίγιο η απόκτηση ποσοστού πλειοψηφίας της εταιρείας παραγωγής τσίπουρου και ούζου Μπαμπατζίμ. Στην τελευταία η Cavino συμμετέχει μέσω της θυγατρικής εταιρείας Ελληνικό Τσίπουρο με 60%, ποσοστό το οποίο απέκτησε μετά τον θάνατο του εμβληματικού οινοποιού και ιδρυτή της Μπαμπατζίμ, Ανέστη Μπαμπατζιμόπουλου.

Συνολικά η Cavino είχε ενοποιημένο κύκλο εργασιών 32,56 εκατομμύρια ευρώ το 2023 έναντι 29,01 εκατομμυρίων ευρώ το 2022, καταγράφοντας θετική μεταβολή κατά 12%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,56 εκατομμύρια ευρώ έναντι 2,15 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα στις δύο οικονομικές χρήσεις. Από τις συνολικές πωλήσεις της Cavino 19,82 εκατομμύρια ευρώ προήλθαν από εξαγωγές σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 1,77 εκατομμύρια ευρώ από διάθεση σε τρίτες χώρες.

Το 2023 ο μακροπρόθεσμος δανεισμός της ήταν 2,57 εκατομμύρια ευρώ και ο βραχυπρόθεσμος 7,18 εκατομμύρια ευρώ, τα αποθέματα πέρυσι ανήλθαν σε 14,21 εκατομμύρια ευρώ από 12,44 εκατομμύρια ευρώ και τα ίδια κεφάλαια σε 17,43 εκατομμύρια ευρώ από 15,39 εκατομμύρια ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν 854,63 χιλιάδες ευρώ έναντι 909 χιλιάδων ευρώ. 

Κατακτώντας την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά κρασιού

Η Cavino που είναι γνωστή για τη σειρά κρασιών "Kτήμα Μέγα Σπήλαιο" έχει καταφέρει από το 2021 και ύστερα να είναι η πρώτη επιχείρηση στην Ελλάδα από πλευράς κύκλου εργασιών, έχοντας ξεπεράσει τα Ελληνικά Κελλάρια Οίνων που έως τότε διατηρούσαν την πρώτη θέση και δεδομένης της πτώσης σημαντικών δυνάμεων του ελληνικού κρασιού τα τελευταία χρόνια όπως η Οινοποιΐα Μπουτάρη και ο Τσάνταλης. 

Η συνεργασία με τη Lidl – Από εξαγωγές το 64% του κύκλου εργασιών της

Μεταξύ των συνεργασιών που διατηρεί η εταιρεία είναι και η πολυετής εμπορική σχέση που διατηρεί με τη Lidl Ελλάς για λογαριασμό της οποίας παράγει το γλυκό κρασί ΠΟΠ Σάμος από την ποικιλία Μοσχάτο, το οποίο κατά πληροφορίες της αποφέρει περίπου 700-800 χιλ. ευρώ καθώς και άλλες ετικέτες κρασιών για λογαριασμό της γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Συνολικά η συνεργασία σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπου τα κρασιά ταξιδεύουν μέσω τις Lidl στις ελληνικές εβδομάδες της αλυσίδας στο εξωτερικό με προϊόντα όπως είναι μεταξύ άλλων η Μαυροδάφνη αποφέρει από 4 έως 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. 

Σήμερα η Cavino εξάγει σε 53 χώρες. Κύρια αγορά είναι η Γερμανία όπου πωλούνται οι μεγαλύτερες ποσότητες κρασιού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γερμανία καλύπτει περίπου το 50-60% των εξαγωγών της εταιρείας. Επίσης διαθέτει τα προϊόντα της σε Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο και την πλειοψηφία των χωρών που απαρτίζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση, με το ποσοστό εξαγωγών να ανέρχεται στο 64% του ετήσιου κύκλου εργασιών της. 

Επιπροσθέτως εξάγει και ούζο ιδιωτικής ετικέτας το οποίο αποφέρει 7-8 εκατ. ευρώ ετησίως και παράγεται για μεγάλες αλυσίδες της Γερμανίας υπό την ετικέτα "Patelis”. 

Το οινοποιείο δημιουργήθηκε το 1958 στο Αίγιο από τους Κωνσταντίνο Αναστασίου και Ιωάννη Δούσκα με σκοπό την αμπελοκαλλιέργεια και οινοποίηση. Σήμερα ανήκει στους επιχειρηματίες δεύτερης γενιάς, Θόδωρο και Γιάννη Αναστασίου. Από το 1969 ο όμιλος ασχολείται αποκλειστικά με την οινοποίηση, παραγωγή, εμφιάλωση οίνων καθώς και με την παραγωγή ούζου και τσίπουρου. Oι κύριες ποικιλίες σταφυλιού της οποίες οινοποιεί η Cavino είναι οι: Ροδίτης, Λαγόρθι, Μαυρούδι, Βολίτσα, Ψιλόμαυρο Καλαβρύτων, Μοσχάτο, Μαυροδάφνη, καθώς και οι ξένες ποικιλίες Cabernet Sauvignon, Cabernet Franc, Merlot, Syrah, Chardonnay, Sauvignon Blanc. 

Περισσότερα από Forbes

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Στοά Αρσακείου: Η ιστορία, η ανάπλαση και η επόμενη μέρα

To ιστορικό κτίριο αποκτά νέα πνοή μέσα από ένα έργο ανάπλασης ύψους 20 εκατ. ευρώ της Legendary Food, η οποία έχει συνάψει μακροχρόνια μίσθωση διάρκειας 35 ετών.

Startups: Σημάδια κόπωσης στα ευρωπαϊκά exits

Η συνολική αξία των exits στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασε τα 26,8 δισ. ευρώ, θέτοντας την ετήσια επίδοση σε τροχιά πτώσης κατά 12,3% σε σύγκριση με το 2024.

Delian Alliance Industries: Το ελληνικό αμυντικό success story που ανοίγει φτερά για την Ευρώπη

Η ελληνική startup ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση χρηματοδότησης Series A ύψους 14 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Βιωσιμότητα ως στρατηγικό πλεονέκτημα

Και ως ευκαιρία ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις.

Το διαχρονικό success stοry του καφέ - Ποιοι επενδύουν

Η αγορά του καφέ έχει μετατραπεί σε χρηματιστηριακό θρίλερ, με τις τιμές να καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Μόνο το 2024 οι τιμές του Arabica σημείωσαν αύξηση 70%.

Gradient Labs: Η startup με Ελληνίδα co-founder που αλλάζει την τραπεζική εξυπηρέτηση

Δεν διατηρεί προς το παρόν φυσική παρουσία στην Ελλάδα, αλλά εξετάζει σοβαρά τις επιλογές επέκτασης.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.