Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Του Γιώργου Λαμπίρη

Περίπου 4 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ειδικού φόρου κατανάλωσης (2,8 εκατ. ευρώ χωρίς τον φόρο), φέρνει στα ταμεία του ομίλου Cavino με έδρα το Αίγιο η απόκτηση ποσοστού πλειοψηφίας της εταιρείας παραγωγής τσίπουρου και ούζου Μπαμπατζίμ. Στην τελευταία η Cavino συμμετέχει μέσω της θυγατρικής εταιρείας Ελληνικό Τσίπουρο με 60%, ποσοστό το οποίο απέκτησε μετά τον θάνατο του εμβληματικού οινοποιού και ιδρυτή της Μπαμπατζίμ, Ανέστη Μπαμπατζιμόπουλου.

Συνολικά η Cavino είχε ενοποιημένο κύκλο εργασιών 32,56 εκατομμύρια ευρώ το 2023 έναντι 29,01 εκατομμυρίων ευρώ το 2022, καταγράφοντας θετική μεταβολή κατά 12%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,56 εκατομμύρια ευρώ έναντι 2,15 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα στις δύο οικονομικές χρήσεις. Από τις συνολικές πωλήσεις της Cavino 19,82 εκατομμύρια ευρώ προήλθαν από εξαγωγές σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 1,77 εκατομμύρια ευρώ από διάθεση σε τρίτες χώρες.

Το 2023 ο μακροπρόθεσμος δανεισμός της ήταν 2,57 εκατομμύρια ευρώ και ο βραχυπρόθεσμος 7,18 εκατομμύρια ευρώ, τα αποθέματα πέρυσι ανήλθαν σε 14,21 εκατομμύρια ευρώ από 12,44 εκατομμύρια ευρώ και τα ίδια κεφάλαια σε 17,43 εκατομμύρια ευρώ από 15,39 εκατομμύρια ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν 854,63 χιλιάδες ευρώ έναντι 909 χιλιάδων ευρώ. 

Κατακτώντας την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά κρασιού

Η Cavino που είναι γνωστή για τη σειρά κρασιών "Kτήμα Μέγα Σπήλαιο" έχει καταφέρει από το 2021 και ύστερα να είναι η πρώτη επιχείρηση στην Ελλάδα από πλευράς κύκλου εργασιών, έχοντας ξεπεράσει τα Ελληνικά Κελλάρια Οίνων που έως τότε διατηρούσαν την πρώτη θέση και δεδομένης της πτώσης σημαντικών δυνάμεων του ελληνικού κρασιού τα τελευταία χρόνια όπως η Οινοποιΐα Μπουτάρη και ο Τσάνταλης. 

Η συνεργασία με τη Lidl – Από εξαγωγές το 64% του κύκλου εργασιών της

Μεταξύ των συνεργασιών που διατηρεί η εταιρεία είναι και η πολυετής εμπορική σχέση που διατηρεί με τη Lidl Ελλάς για λογαριασμό της οποίας παράγει το γλυκό κρασί ΠΟΠ Σάμος από την ποικιλία Μοσχάτο, το οποίο κατά πληροφορίες της αποφέρει περίπου 700-800 χιλ. ευρώ καθώς και άλλες ετικέτες κρασιών για λογαριασμό της γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Συνολικά η συνεργασία σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπου τα κρασιά ταξιδεύουν μέσω τις Lidl στις ελληνικές εβδομάδες της αλυσίδας στο εξωτερικό με προϊόντα όπως είναι μεταξύ άλλων η Μαυροδάφνη αποφέρει από 4 έως 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. 

Σήμερα η Cavino εξάγει σε 53 χώρες. Κύρια αγορά είναι η Γερμανία όπου πωλούνται οι μεγαλύτερες ποσότητες κρασιού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γερμανία καλύπτει περίπου το 50-60% των εξαγωγών της εταιρείας. Επίσης διαθέτει τα προϊόντα της σε Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο και την πλειοψηφία των χωρών που απαρτίζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση, με το ποσοστό εξαγωγών να ανέρχεται στο 64% του ετήσιου κύκλου εργασιών της. 

Επιπροσθέτως εξάγει και ούζο ιδιωτικής ετικέτας το οποίο αποφέρει 7-8 εκατ. ευρώ ετησίως και παράγεται για μεγάλες αλυσίδες της Γερμανίας υπό την ετικέτα "Patelis”. 

Το οινοποιείο δημιουργήθηκε το 1958 στο Αίγιο από τους Κωνσταντίνο Αναστασίου και Ιωάννη Δούσκα με σκοπό την αμπελοκαλλιέργεια και οινοποίηση. Σήμερα ανήκει στους επιχειρηματίες δεύτερης γενιάς, Θόδωρο και Γιάννη Αναστασίου. Από το 1969 ο όμιλος ασχολείται αποκλειστικά με την οινοποίηση, παραγωγή, εμφιάλωση οίνων καθώς και με την παραγωγή ούζου και τσίπουρου. Oι κύριες ποικιλίες σταφυλιού της οποίες οινοποιεί η Cavino είναι οι: Ροδίτης, Λαγόρθι, Μαυρούδι, Βολίτσα, Ψιλόμαυρο Καλαβρύτων, Μοσχάτο, Μαυροδάφνη, καθώς και οι ξένες ποικιλίες Cabernet Sauvignon, Cabernet Franc, Merlot, Syrah, Chardonnay, Sauvignon Blanc. 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Άμβυξ και Chateau Minuty συστήνουν το σπάνιο ροζέ της Προβηγκίας στην Ελλάδα

To Forbes Greece είχε την ευκαιρία να συναντήσει τον επικεφαλής του κτήματος, Francois Matton.

Οινοποιία Κουρτάκη: Στο κατώφλι της εξαγοράς

Σύμφωνα με πληροφορίες, η οινοποιία έχει δώσει τα χέρια με τη Μάντης Εμπορική, εταιρεία η οποία εξαγόρασε και την οινοποιία Μαλαματίνα. Αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη το due diligence.