CVC: Κινητικότητα με συζητήσεις αποεπενδύσεων, διοικητικές αλλαγές και αναδιάρθρωση δανεισμού στη Vivartia

CVC: Κινητικότητα με συζητήσεις αποεπενδύσεων, διοικητικές αλλαγές και αναδιάρθρωση δανεισμού στη Vivartia

Tου Γιώργου Λαμπίρη

Κινητικότητα εμφανίζεται το τελευταίο διάστημα από πλευράς της CVC Capital Partners, στην οποία ανήκει ο όμιλος τροφίμων και ποτών Vivartia. Στο πλαίσιο αυτής της κινητικότητας, το τελευταίο διάστημα έχουν πραγματοποιηθεί επαφές για τον όμιλο Μπάρμπα Στάθης χωρίς ωστόσο να υπάρχει προς το παρόν κάποια οριστική εξέλιξη στο συγκεκριμένο πεδίο. Ωστόσο ο Μπάρμπα Στάθης αποτελεί τρόπον τινά το "πετράδι του στέμματος" για τον όμιλο Vivartia και ταυτόχρονα ελκυστική επενδυτική επιλογή για ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν έρεισμα στον τομέα των κατεψυγμένων τροφίμων.

Θυμίζουμε ότι σε ενοποιημένο επίπεδο, οι πωλήσεις του ομίλου Μπάρμπα Στάθης 2023 κινήθηκαν περαιτέρω ανοδικά με ποσοστό 8,7%, σε σχέση με το 2022 ανερχόμενες σε 223,3 εκατ.ευρώ. Όλοι οι λειτουργικοί τομείς του ομίλου Μπαρμπα Στάθης κατέγραψαν αύξηση στις πωλήσεις με ανάπτυξη που ήταν για τα καταψυγμένα λαχανικά 3,7%, για τις καταψυγμένες ζύμες 12,0% και για τις φρέσκες σαλάτες 2,3%. Ως προς τα μεικτά του κέρδη αυξήθηκαν κατά 17,3% στα 65,1 εκατ. ευρώ και το μεικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε σε 29,2% έναντι 27,0% το 2022, καταγράφοντας αύξηση δεδομένης της ισχυρής αύξησης των πωλήσεων ζυμών προς χώρες του εξωτερικού.

To EBITDA ανήλθε σε 33,4 εκατ.ευρώ καταγράφοντας αύξηση 16,4% σε σχέση με το 2022. Τα κέρδη προ φόρων, διαμορφώθηκαν σε 18,7 εκατ. ευρώ έναντι 17,1
εκατ.ευρώ το 2022 παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 9,5%, ως αποτέλεσμα της αύξησης των καταψυγμένων ζυμών, κυρίως λόγω των εξαγωγών.

Ταυτόχρονα, ο συνολικός δανεισμός του ομίλου μειώθηκε κατά 2,5% στα 124,8 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της αποπληρωμής τμήματος του τραπεζικού δανεισμού.

Διοικητικές αλλαγές στο προσκήνιο

Την ίδια στιγμή κινητικότητα αναμένεται και σε διοικητικό επίπεδο εντός των ημερών, με την αποχώρηση στελεχών διοίκησης από εταιρείες του ομίλου, ενώ ήδη σύμφωνα με πληροφορίες έχει οριστικοποιηθεί η διάδοχη κατάσταση με επιλογή στελέχους εκ των έσω.

Αναδιάταξη δραστηριοτήτων και λειτουργιών

Συνολικά η CVC και τα στελέχη της συνεχίζουν την υλοποίηση των κινήσεων διευθέτησης και μετασχηματισμού των τομέων δραστηριότητας του ομίλου Vivartia με στόχο να καταστούν ελκυστικοί και εν τέλει να ανοίξουν το δρόμο της
κεφαλαιοποίησης κερδών απ’ τον ιδιοκτήτη CVC. Προς αυτή την κατεύθηνση έχουν ήδη γίνει αποεπενδύσεις, όπως αυτή από τη United Milk στη Βουλγαρία πέρυσι την οποία εξαγόρασε ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία. Ταυτόχρονα όμως εξετάζονται νέες εξαγορές στο χώρο των τροφίμων, ενώ στο κάδρο βρίσκεται και η αναδιάρθρωση δανεισμού. Σε αυτό το πεδίο κατά τη διάρκεια του περασμένου καλοκαιριού ο όμιλος προχώρησε σε συμφωνία αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού των θυγατρικών του με ευνοϊκότερους όρους ανέρχεται στα 350 εκατομμύρια ευρώ και αφορούν στο σύνολο των εταιρειών του ομίλου. Από το προαναφερόμενο ποσό οι υψηλότερα ποσά δανείων απορρέουν από τις εξής επιχειρήσεις: 75 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε δάνεια της Δέλτα, 80 εκατ. ευρώ σε δάνεια της Δωδώνη, σε περίπου 90 εκατ. ευρώ ανέρχονται τα δάνεια του κλάδου εστίασης (Goody’s, Everest, Flocafe), ενώ με περίπου 80 εκατ. ευρώ βαρύνονται ο όμιλος Μπάρμπα Στάθης και η Αραμπατζής. 

Το 2023 ο όμιλος Vivartia γύρισε σε κερδοφορία μετά από σειρά ετών που τα
αποτελέσματά του ήταν ζημιογόνα. Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου κατέγραψαν αύξηση 9% το 2023 και έφθασαν τα 902,6 εκατ. ευρώ, έναντι 827,7 εκατ. ευρώ το 2022. Επισημαίνεται πάντως ότι τα οικονομικά αποτελέσματα του 2022 αναμορφώθηκαν προκειμένου να να είναι συγκρίσιμα μετά και την απορρόφηση της μητρικής Venetiko Holdings απ’ την Vivartia το καλοκαίρι του 2022, συμπεριλαμβάνοντας ουσιαστικά και τον κλάδο τυροκομικών της Δωδώνη.
Κύριο όχημα για την αύξηση των πωλήσεων αποτέλεσε πέρυσι ο κλάδος εστίασης (Όμιλος Goody’s-Everest). Με ώθηση από την αύξηση των τουριστικών ροών ο εν λόγω κλάδος δραστηριότητες κατέγραψε αύξηση των πωλήσεων σε ένα χρόνο κατά 27,4 εκατ. ευρώ. Αύξηση πωλήσεων κατά 18,4 εκατ. ευρώ είχε ο Κλάδος των τυροκομικών, κατά 17,8 εκατ. ευρώ  ο Κλάδος των Κατεψυγμένων λαχανικών και ζυμών, και κατά 11,6 εκατ. ευρώ ο Κλάδος Γαλακτοκομικών, εξαιρουμένων των ενδοομιλικών απαλοιφών.

Επιστροφή στην κερδοφορία μετά από διαδοχικές ζημίες για τον όμιλο

Τα μεικτά κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες κατά τη χρήση 2023 παρουσίασαν αυξήθηκαν στα 257,4 εκατ. ευρώ από 212,8 εκατ. τη χρήση 2022, και
το μικτό περιθώριο κέρδους βελτιώθηκε και διαμορφώθηκε σε 28,5% έναντι 25,7%

το 2022 ως αποτέλεσμα του χαμηλότερου κόστους ενέργειας και σημαντικών επενδύσεων στην προσπάθεια περιορισμού του παραγωγικού κόστους. Και πάλι όμως παραμένει σε μικρότερα επίπεδα σε σχέση με το 2021.

Τα EBITDA, συμπεριλαμβανομένου του ΔΠΧΑ 16 από συνεχιζόμενες δραστηριότητες, αυξήθηκαν στα 91,9 εκατ. ευρώ από 53,4 εκατ. ευρώ με βασικούς άξονες την αύξηση των εξαγωγών και την τουριστική κίνηση.

Σε ό,τι αφορά τα καθαρά κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ήταν ύψους 2,99 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2023, έναντι ζημιών 21,67 εκατ. ευρώ κατά το 2022 στα οποία εάν προστεθούν και τα 9,6 εκατ. ευρώ κερδών απ’ τις "διακοπείσες δραστηριότητες” (από την πρώην θυγατρική της Βουλγαρίας United Milk που πουλήθηκε στον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία) τότε τα καθαρά κέρδη της χρονιάς φθάνουν τα 12,58 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 23,1 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.

 

Περισσότερα από Forbes

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.