Τέλος οι ηλεκτρικές συσκευές Siemens στην Ελλάδα

Τέλος οι ηλεκτρικές συσκευές Siemens στην Ελλάδα


Του Γιώργου Λαμπίρη

Τη σταδιακή έξοδό της από την ελληνική αγορά σχεδιάζει σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες του Capital.gr και του Forbes Greece η Siemens από τον τομέα των ηλεκτρικών συσκευών. Η αρχή θα γίνει φέτος με την διακοπή της διανομής των μεγάλων λευκών συσκευών όπως ψυγεία, πλυντήρια και κουζίνες κάτι που θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2024. Στο χαρτοφυλάκιο θα παραμείνουν μέχρι νεοτέρας οι μικρές συσκευές όπως ηλεκτρικές σκούπες, καφετιέρες και λοιπά προϊόντα που εμπορεύεται στην Ελλάδα όπου και σε αυτή την περίπτωση είναι ιδιαίτερα πιθανή η απόσυρση της μάρκας από την εγχώρια αγορά μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. 

Θυμίζουμε ότι το χαρτοφυλάκιο της Siemens στην Ελλάδα διαχειρίζεται η BSH, η οποία διακινεί εκτός των άλλων τις μάρκες Bosch, Pitsos, Gaggenau και Neff. Η κίνηση απόσυρσης της Siemens έρχεται ως στρατηγική απόφαση προκειμένου να γίνει πιο ευέλικτη η εταιρεία και να δημιουργηθούν περαιτέρω οικονομίες κλίμακας. Η BSH προχώρησε σε μία ακόμα κίνηση εξοικονόμησης πόρων το 2023, καθώς πούλησε το εργοστάσιο της Pitsos στον όμιλο Σκλαβενίτη. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο παραγωγής λειτούργησε από το 1959 έως και το 2021 όταν διέκοψε τη λειτουργία του. 

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2023 αυξήθηκε κατά 1,6% σε σχέση με το 2022 που ήταν 187,5 εκατομμύρια ευρώ, συνεχίζοντας έτσι να διατηρεί την 1η θέση στην αγορά των οικιακών συσκευών. Το 2023, όπως και το 2022, χαρακτηρίστηκε από αυξητικά ποσοστά και σε αυτό συνέβαλε σημαντικά από πλευράς τεμαχίων στην κατηγορία των ψυγείων και ψυγειοκαταψυκτών και το πρόγραμμα "Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή" του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την εξαργύρωση των vouchers που έλαβαν οι δικαιούχοι για την αντικατάσταση παλαιών ενεργοβόρων συσκευών με νεότερες, φιλικές προς το περιβάλλον και ενεργειακά πιο αποδοτικές.

Από τα 1,7 δισ. το 2014 στα 3,1 δισ. το 2023 η αγορά ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών συσκευών

Να σημειωθεί ότι το μέγεθος της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών από πλευράς πωλήσεων σε αξία συνεχίζει να μεγαλώνει τα τελευταία χρόνια καθώς το 2014 ήταν περίπου 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2023 ανήλθε στα 3,07 δισεκατομμύρια ευρώ. Διευκρινίζουμε ωστόσο ότι στη χρονική περίοδο Αυγούστου 2022-Αυγούστου 2023 βρισκόταν σε ισχύ το πρόγραμμα του υπουργείου Ενέργειας για την επιδότηση αντικατάστασης ενεργοβόρων συσκευών "Ανακαυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή", το οποίο πρόσθεσε τζίρο στην αγορά και πλέον έχει ολοκληρωθεί. Πιο συγκεκριμένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η εφαρμογή του προγράμματος έφερε επιπλέον τζίρο στην αγορά 504,7 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ενώ η επιδότηση από πλευράς κράτους άγγιξε τα 223,5 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.

Tι δείχνουν τα στοιχεία της αγοράς

Όπως προκύπτει από στοιχεία μέτρησης της εταιρείας GfK που έχουμε στη διάθεσή μας για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου του 2024 οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών σε τεμάχια εμφανίζουν πτώση κατά 2,6% από 10,93 εκατομμύρια πέρυσι σε 10,65 εκατομμύρια φέτος. Αντίστοιχα ο τζίρος είναι επίσης μειωμένος κατά 6,3% από 1,72 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023 σε 1,61 δισεκατομμύρια ευρώ το επτάμηνο του 2024. 

Στις επιμέρους κατηγορίες οι μεγάλες μικρές οικιακές συσκευές όπως προαναφέρθηκε, εμφανίζουν ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία κατά 7%, οι μεγάλες συσκευές μείωση κατά 20,8% (λόγω διακοπής του προγράμματος Ανακυκλώνω), τα προϊόντα οικιακής ψυχαγωγίας όπως τηλεοράσεις, κονσόλες παιχνιδιών εμφάνισαν στην περίοδο αναφοράς αύξηση σε πωλήσεις τεμαχίων κατά 1,3% αλλά και σε τζίρο κατά 3,2%. Τα προϊόντα τεχνολογίας σε τεμάχια αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 6,2% και σε αξία 1,2% και τα προϊόντα τηλεφωνίας παρουσίασαν επίσης άνοδο κατά 3,2% σε τεμάχια και κατά 6,9% σε αξία. 

ΠΙΝ

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Η παλιά και η νέα SATO: Η λύση της εταιρείας και η νέα εποχή

H επικοινωνιακή ιστορία της SATO βασίστηκε στο διάσημο για την εποχή διαφημιστικό μότο "Ή κάτω ή SATO".

Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην είσοδο της πόλης του Πειραιά από την DKG Development

Η "πράσινη" γειτονιά θα περιλαμβάνει πάνω από 750 serviced apartments, καταστήματα και χώρους γραφείων.