Τέλος οι ηλεκτρικές συσκευές Siemens στην Ελλάδα

Τέλος οι ηλεκτρικές συσκευές Siemens στην Ελλάδα


Του Γιώργου Λαμπίρη

Τη σταδιακή έξοδό της από την ελληνική αγορά σχεδιάζει σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες του Capital.gr και του Forbes Greece η Siemens από τον τομέα των ηλεκτρικών συσκευών. Η αρχή θα γίνει φέτος με την διακοπή της διανομής των μεγάλων λευκών συσκευών όπως ψυγεία, πλυντήρια και κουζίνες κάτι που θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2024. Στο χαρτοφυλάκιο θα παραμείνουν μέχρι νεοτέρας οι μικρές συσκευές όπως ηλεκτρικές σκούπες, καφετιέρες και λοιπά προϊόντα που εμπορεύεται στην Ελλάδα όπου και σε αυτή την περίπτωση είναι ιδιαίτερα πιθανή η απόσυρση της μάρκας από την εγχώρια αγορά μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. 

Θυμίζουμε ότι το χαρτοφυλάκιο της Siemens στην Ελλάδα διαχειρίζεται η BSH, η οποία διακινεί εκτός των άλλων τις μάρκες Bosch, Pitsos, Gaggenau και Neff. Η κίνηση απόσυρσης της Siemens έρχεται ως στρατηγική απόφαση προκειμένου να γίνει πιο ευέλικτη η εταιρεία και να δημιουργηθούν περαιτέρω οικονομίες κλίμακας. Η BSH προχώρησε σε μία ακόμα κίνηση εξοικονόμησης πόρων το 2023, καθώς πούλησε το εργοστάσιο της Pitsos στον όμιλο Σκλαβενίτη. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο παραγωγής λειτούργησε από το 1959 έως και το 2021 όταν διέκοψε τη λειτουργία του. 

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2023 αυξήθηκε κατά 1,6% σε σχέση με το 2022 που ήταν 187,5 εκατομμύρια ευρώ, συνεχίζοντας έτσι να διατηρεί την 1η θέση στην αγορά των οικιακών συσκευών. Το 2023, όπως και το 2022, χαρακτηρίστηκε από αυξητικά ποσοστά και σε αυτό συνέβαλε σημαντικά από πλευράς τεμαχίων στην κατηγορία των ψυγείων και ψυγειοκαταψυκτών και το πρόγραμμα "Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή" του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την εξαργύρωση των vouchers που έλαβαν οι δικαιούχοι για την αντικατάσταση παλαιών ενεργοβόρων συσκευών με νεότερες, φιλικές προς το περιβάλλον και ενεργειακά πιο αποδοτικές.

Από τα 1,7 δισ. το 2014 στα 3,1 δισ. το 2023 η αγορά ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών συσκευών

Να σημειωθεί ότι το μέγεθος της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών από πλευράς πωλήσεων σε αξία συνεχίζει να μεγαλώνει τα τελευταία χρόνια καθώς το 2014 ήταν περίπου 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2023 ανήλθε στα 3,07 δισεκατομμύρια ευρώ. Διευκρινίζουμε ωστόσο ότι στη χρονική περίοδο Αυγούστου 2022-Αυγούστου 2023 βρισκόταν σε ισχύ το πρόγραμμα του υπουργείου Ενέργειας για την επιδότηση αντικατάστασης ενεργοβόρων συσκευών "Ανακαυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή", το οποίο πρόσθεσε τζίρο στην αγορά και πλέον έχει ολοκληρωθεί. Πιο συγκεκριμένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η εφαρμογή του προγράμματος έφερε επιπλέον τζίρο στην αγορά 504,7 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ενώ η επιδότηση από πλευράς κράτους άγγιξε τα 223,5 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.

Tι δείχνουν τα στοιχεία της αγοράς

Όπως προκύπτει από στοιχεία μέτρησης της εταιρείας GfK που έχουμε στη διάθεσή μας για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου του 2024 οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών σε τεμάχια εμφανίζουν πτώση κατά 2,6% από 10,93 εκατομμύρια πέρυσι σε 10,65 εκατομμύρια φέτος. Αντίστοιχα ο τζίρος είναι επίσης μειωμένος κατά 6,3% από 1,72 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023 σε 1,61 δισεκατομμύρια ευρώ το επτάμηνο του 2024. 

Στις επιμέρους κατηγορίες οι μεγάλες μικρές οικιακές συσκευές όπως προαναφέρθηκε, εμφανίζουν ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία κατά 7%, οι μεγάλες συσκευές μείωση κατά 20,8% (λόγω διακοπής του προγράμματος Ανακυκλώνω), τα προϊόντα οικιακής ψυχαγωγίας όπως τηλεοράσεις, κονσόλες παιχνιδιών εμφάνισαν στην περίοδο αναφοράς αύξηση σε πωλήσεις τεμαχίων κατά 1,3% αλλά και σε τζίρο κατά 3,2%. Τα προϊόντα τεχνολογίας σε τεμάχια αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 6,2% και σε αξία 1,2% και τα προϊόντα τηλεφωνίας παρουσίασαν επίσης άνοδο κατά 3,2% σε τεμάχια και κατά 6,9% σε αξία. 

ΠΙΝ

Περισσότερα από Forbes

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.