Όλυμπος: "Έκλεισε" την επένδυση των €40 εκατ. στη Ρουμανία - Εγκαίνια για το χαλούμι στην Κύπρο

Όλυμπος: "Έκλεισε" την επένδυση των €40 εκατ. στη Ρουμανία - Εγκαίνια για το χαλούμι στην Κύπρο

Του Γιώργου Λαμπίρη

Στην ολοκλήρωση της επένδυσης συνολικού ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ στις εγκαταστάσεις που διατηρεί στη Ρουμανία προέβη ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία, ο οποίος έχει στην ομπρέλα του τις μάρκες Όλυμπος, Τυράς, Ροδόπη, Αγνό, Δουμπιά και Κλιάφα. Η συγκεκριμένη επένδυση αφορούσε στην κατασκευή νέων ψυχόμενων χώρων logistics συνολικής επιφάνειας 13.500 τετραγωνικών μέτρων, που αποτελούν έναν από τους μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους υψηλής στάθμης στη Ρουμανία και έχει ως κύριο στόχο εκτός από την εξυπηρέτηση των αναγκών της επιχείρησης στη γειτονική χώρα και τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας. Υπολογίζεται ότι σε σύγκριση με συμβατικές μονάδες αποθήκευσης δαπανά περίπου 6 φορές λιγότερη ενέργεια. 

Το νέο κέντρο logistics θα χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες της γαλακτοβιομηχανίας Όλυμπος, η οποία αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους παίκτες στον συγκεκριμένο κλάδο δραστηριότητας στη Ρουμανία. Σημειώνεται ότι η εταιρεία κατετάγη πέρυσι ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας μεταξύ των παραγωγών τροφίμων στη Ρουμανία.

Συνολικές επενδύσεις 180 εκατομμυρίων ευρώ στις εγκαταστάσεις στο Brasov

Οι επενδύσεις που πραγματοποίησε o Όλυμπος στις εγκαταστάσεις του στο Brasov της Ρουμανίας αγγίζουν συνολικά τα 180 εκατ. ευρώ. Ο κόμβος logistics στο Brasov θα εξυπηρετεί τόσο την τοπική αγορά όσο και όλες τις χώρες όπου εξάγονται τα γαλακτοκομικά προϊόντα που κατασκευάζονται στη Ρουμανία, όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Μεγάλη Βρετανία, η Βουλγαρία ή η Σερβία.

Μέχρι το τέλος του 2024, η εγκατάσταση logistics θα είναι πλήρως λειτουργική και θα ενσωματωθεί με το γαλακτοκομείο της εταιρείας που βρίσκεται σε όμορη έκταση. Σημειώνεται ότι ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία στον οποίο ανήκει ο διατηρεί περισσότερα από 25 χρόνια δραστηριότητας στη Ρουμανία. Το γαλακτοκομείο που έχει υπό την ιδιοκτησία του στο Halchiu της επαρχίας Brasov εγκαινιάστηκε το 2011 και η παραγωγή του διατίθεται τόσο στην τοπική αγορά όσο και στις εξαγωγές. Ο όμιλος διατηρεί εδραιωμένη παρουσία στα Βαλκάνια με βιομηχανική παραγωγή στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Η έναρξη της δραστηριότητας στη Ρουμανία σηματοδοτείται το 1999 όταν η οικογένεια Σαράντη που είναι ιδιοκτήτρια του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία, εξαγόρασε την τοπική βιομηχανία Tyrom και ίδρυσε το πρώτο εργοστάσιο στη συγκεκριμένη χώρα. Το 2011 η επιχειρηματική οικογένεια δημιούργησε ένα ακόμη εργοστάσιο στη Ρουμανία μέσω της θυγατρικής εταιρείας, Fabrica de Lapte Brasov.

Τα έσοδα της Fabrica de Lapte Brasov αυξήθηκαν στα 165 εκατομμύρια ευρώ το 2023 από 150,75 εκατομμύρια ευρώ το 2022, ενώ τα καθαρά κέρδη της υπερδιπλασιάστηκαν σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 14,27 εκατομμύρια ευρώ.

Στο κατώφλι των 600 εκατομμυρίων ο τζίρος του 2023 για τον όμιλο – Τα εγκαίνια του εργοστασίου χαλουμιού στην Κύπρο

Οι πωλήσεις του ομίλου για το 2023 ανήλθαν σε 598,5 εκατ. ευρώ, έναντι 493,8 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022. Αποτελεί τη μεγαλύτερη επιχείρηση γαλακτοκομικών προϊόντων της ελληνικής αγοράς και μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις τροφίμων της χώρας μας. Σε ό,τι αφορά το EBITDA του ομίλου άγγιξε τα 90 εκατ. ευρώ το 2023, σημαντικά αυξημένο σε σύγκριση με τα 65 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο ποσό του 2022. Αναφορικά με τα δάνεια του ομίλου, παρουσιάστηκε αύξηση, καθώς έφτασαν τα 400 εκατ. ευρώ, έναντι 300 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα κέρδη προ φόρων από 33 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν στα 36 εκατ. ευρώ. 

Στις 10 Οκτωβρίου πρόκειται να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια στο νέο εργοστάσιο παραγωγής χαλουμιού στην Κύπρο, με συνολική επένδυση να άνω των 35 εκατομμυρίων ευρώ, στην περιοχή Τσερίου της επαρχίας Λευκωσίας. Με αυτόν τον τρόπο ανοίγεται ένας ακόμα πυλώνας επιχειρηματικής δραστηριότητας σε οργανωμένη παραγωγική και λειτουργική βάση. Το πρώτο βήμα στην παραγωγή χαλουμιού πραγματοποιήθηκε το 2022 με την εξαγορά του 49% της τοπικής παραγωγικής επιχείρησης Κουρούσιης.
 

Περισσότερα από Forbes

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.