Πώς έκλεισε πέρυσι ο τζίρος του payzy της Cosmote

Πώς έκλεισε πέρυσι ο τζίρος του payzy της Cosmote

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Με σημαντική άνοδο στον τζίρο αλλά και με διεύρυνση ζημιών έκλεισε το 2023 για το payzy by Cosmote. Σημειώνεται ότι η χρονιά που μας πέρασε σηματοδοτεί ουσιαστικά την πρώτη ολοκληρωμένη οικονομική χρήση λειτουργίας για την εφαρμογή ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου, η οποία λανσαρίστηκε επίσημα από τον όμιλο ΟΤΕ τον Οκτώβριο του 2022. Εκτός, όμως, από τον αυξημένα έσοδα, το ηλεκτρονικό πορτοφόλι ενίσχυσε  σημαντικά και την πελατειακή του βάση ενώ παράλληλα παρουσίασε και το payzy pro, το οποίο απευθύνεται σε επιχειρήσεις. 

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της Cosmote Payments, της εταιρείας που διαχειρίζεται το payzy, έφθασε το 2023 μια ανάσα πριν από τα 21 εκατ. ευρώ, κλείνοντας στα 20,964 εκατ., καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 74,26% καθώς το 2022 είχε διαμορφωθεί σε 12 εκατ. ευρώ. Από την άλλη, το app, το οποίο διανύει ακόμη τα πρώτα στάδια ανάπτυξης και εξέλιξης, παρέμεινε σε μονοπάτι ζημιών, οι οποίες διευρύνθηκαν σε 5,208 εκατ. ευρώ έναντι 2,384 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. 

Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, οι οποίες δημοσιευθήκαν πρόσφατα, κατά τη διάρκεια του 2023 η Cosmote Payments, μέσω των υποδομών εκκαθάρισης ηλεκτρονικών πληρωμών της εταιρείας (acquiring services), διαχειρίστηκε το σύνολο των ηλεκτρονικών πληρωμών των πελατών του ομίλου ΟΤΕ, σε όλα τα φυσικά και ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης και εξυπηρέτησης τους, αξίας άνω των 1,2 δισ. ευρώ. 

Η πελατειακή βάση 

Σε ό,τι αφορά την πορεία της πελατειακής βάσης, ακολούθησε αναπτυξιακή δυναμική με αποκορύφωμα το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο τρίμηνο του 2023, ο αριθμός των χρηστών του payzy ξεκίνησε με 99.680 άτομα και έφθασε τα 120.318 (+20.638 καθαρές προσθήκες) στο δεύτερο τρίμηνο. Περνώντας στο τρίτο τρίμηνο, οι πελάτες αυξήθηκαν σε 141.507, ωστόσο η εκρηκτική άνοδος ήρθε στο τελευταίο τρίμηνο όπου η πελατειακή βάση έκλεισε στους 242.219, καθώς προστέθηκαν 100.712 νέοι χρήστες. 

Σε αυτό συνέβαλε και η ώθηση που έδωσε το payzy pro, το οποίο στοχεύει κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ήδη έχουν εγγραφεί στην εφαρμογή πάνω από 400 εταιρείες, οι οποίες προέρχονται κατά κύριο λόγο από τον κλάδο της εστίασης και της φιλοξενίας ενώ πλέον είναι διαθέσιμο σε όλη την ελληνική επικράτεια, πέραν της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπου κάλυπτε στην αρχή της λειτουργίας του.

Το επίσημο λανσάρισμα στην Γερμανία

Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές του ηλεκτρονικού πορτοφολιού για την τρέχουσα χρονιά, σημειώνεται στον ισολογισμό ότι διαγράφονται ισχυρές, λαμβάνοντας υπόψη την συνεχώς αυξανόμενη πελατειακή βάση καθώς και την εμπορική διάθεση του νέου ηλεκτρονικού πορτοφολιού για εταιρικούς πελάτες του payzy pro. Τον περασμένο Μάιο, το payzy έκανε το πρώτο μεγάλο βήμα στη μέχρι τώρα διαδρομή του καθώς ξεκίνησε η πιλοτική λειτουργεία του στην Γερμανία μέσω του μητρικού ομίλου του ΟΤΕ, της Deutsche Telekom. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού κολοσσού τηλεπικοινωνιών, Tim Höttges ενημέρωσε για την εκκίνηση της διάθεσης του payzy στην αγορά της Γερμανίας σε πιλοτικό επίπεδο σε πρώτο χρόνο μέσω ανάρτησης στον προσωπικό του λογαριασμό στο linked in, λέγοντας ότι ο όμιλος λανσάρει τώρα το ηλεκτρονικό πορτοφόλι πληρωμών, το οποίο κυκλοφόρησε από τον ΟΤΕ στα τέλη του 2022, σε μια προσπάθεια να πείσει τους επιφυλακτικούς και ιδιαίτερα ευαίσθητους σε ό,τι αφορά τα προσωπικά τους δεδομένα, Γερμανούς πολίτες να στραφούν στις συναλλαγές που γίνονται μέσω κινητού τηλεφώνου. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, μόλις το 13% των Γερμανών καταναλωτών πραγματοποιεί πληρωμές μέσω smartphone. "Εγώ ο ίδιος ήμουν θαυμαστής του payzy από την αρχή και το χρησιμοποιώ για να πληρώσω σην καφετέρια της Telekom", πρόσθεσε. Να σημειωθεί ότι η εφαρμογή όλους τους προηγούμενους μήνες ήταν διαθέσιμη σε δοκιμαστική λειτουργία στα όλους τους εργαζομένους της εταιρείας.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Η παλιά και η νέα SATO: Η λύση της εταιρείας και η νέα εποχή

H επικοινωνιακή ιστορία της SATO βασίστηκε στο διάσημο για την εποχή διαφημιστικό μότο "Ή κάτω ή SATO".

Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην είσοδο της πόλης του Πειραιά από την DKG Development

Η "πράσινη" γειτονιά θα περιλαμβάνει πάνω από 750 serviced apartments, καταστήματα και χώρους γραφείων.