Quest: Γιατί βολιδοσκοπεί τις μικρές οικιακές συσκευές και εξαγορά της Μπενρουμπή

Quest: Γιατί βολιδοσκοπεί τις μικρές οικιακές συσκευές και εξαγορά της Μπενρουμπή

Του Γιώργου Λαμπίρη

Σε πρώιμο στάδιο αλλά υπαρκτές είναι οι συζητήσεις μεταξύ της Quest και της Μπενρουμπή, υπό την προοπτική εξαγοράς της δεύτερης από την πρώτη. Κάτι που δεν αρνήθηκε ο όμιλος Quest και μέσα από πρόσφατη ανακοίνωσή του, κατόπιν σχετικού ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, επισημαίνοντας ωστόσο ότι δεν υφίσταται για την ώρα δεσμευτική συμφωνία των δύο πλευρών. Επιδίωξη της επιχείρησης, της οποίας ηγείται ο Θεόδωρος Φέσσας, είναι να διευρύνει την παρουσία της στην αγορά, με την προσθήκη συμπληρωματικών κατηγοριών όπου έως τώρα δεν έχει δραστηριότητα, όπως είναι οι μικρές οικιακές συσκευές, στις οποίες έχει σημαντική παρουσία η Μπενρουμπή, μέσω της izzy. 

Ήδη ο όμιλος Quest διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό του τα εμπορικά σήματα Singer και της Izola, τα οποία κατείχε ήδη η ΓΕ Δημητρίου κατά την εξαγορά του από την Quest. Επιδίωξη του ομίλου αποτελεί τόσο η ανάπτυξη συνέργειας όσο και η πιθανότητα εξαγοράς προκειμένου να αναπτύξει περαιτέρω τη χονδρική στον τομέα των οικιακών συσκευών, όπου αυτή τη στιγμή δραστηριοποιείται με τα κλιματιστικά και κυρίως με την Toyotomi, την οποία "κληρονόμησε" από την εξαγορά της Δημητρίου. 

Θέλγητρο το υψηλό περιθώριο κέρδους

Το υψηλό περιθώριο κέρδους που καταγράφουν οι μικρές οικιακές συσκευές αποτελεί ένα από τα βασικά κίνητρα από πλευράς του ομίλου Quest, ο οποίος επιδιώκει την επέκτασή του με προϊόντα περιφερειακά των κατηγοριών στις οποίες ήδη δραστηριοποιείται. Επομένως η απόκτηση της Μπενρουμπή Α.Ε. θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ιδανική ευκαιρία που συνάδει με τις επιχειρηματικές επιδιώξεις της Quest.

Θα θυμίσουμε ότι η Μπενρουμπή κατέγραψε σημαντική αύξηση στον κύκλο εργασιών της σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 κατά 16%, παρά το γεγονός ότι δεν προχώρησε σε καμία αύξηση του τιμοκαταλόγου της εντός του 2023, και με υπερδιπλάσια κερδοφορία σε επίπεδο αποτελεσμάτων προ φόρων με ιδιαίτερα βελτιωμένο μικτό περιθώριο το οποίο παρουσιάζει αύξηση κατά περίπου 6 ποσοστιαίες μονάδες και διαμορφώνεται στο 44,3%. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων για το 2023 ήταν 3,82 εκατ. ευρώ έναντι 1,77 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022. Ο συνολικός δανεισμός της εταιρείας στο τέλος της περασμένης χρονιάς ήταν 6,79 εκατ. ευρώ, και εάν αφαιρεθούν τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα, ο καθαρός δανεισμός στο τέλος του 2023 ήταν 4,07 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών του 2023 ήταν 25,24 εκατ. ευρώ έναντι 21,71 εκατ. ευρώ το 2022.

Μεταξύ των εταιρειών, των οποίων διατηρεί τα δικαιώματα διανομής στην Ελλάδα η Μπενρουμπή είναι οι Pyrex, Babyliss και izzy. 

Ανάπτυξη για τις μικρές οικιακές συσκευές το 2023 στην Ελλάδα – Ο ρόλος των air fryers 

Να σημειωθεί ότι η κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών το 2023 είχε ανάπτυξη 7,5% σε επίπεδο πωλήσεων σε τεμάχια, φτάνοντας τα 4.546.866 τεμάχια από 4.228.712 το 2022. Σε ό,τι αφορά το τζίρο της κατηγορίας των μικρών οικιακών συσκευών το 2023 παρουσίασε ανάπτυξη 18,5%, φτάνοντας τα 20.329.254 ευρώ από 19.287.023. Σημαντικό μέρος των πωλήσεων οικιακών συσκευών αποτελούν οι φριτέζες αέρος (air fryers), συσκευή την οποία διαθέτει στη γκάμα της και η Μπενρουμπή με το σήμα της izzy.

Σημειώνεται ότι η izzy που εμπορεύεται στην ελληνική αγορά η εταιρεία Μπενρουμπή αποτελεί έναν από τους κυρίαρχα εμπορικά σήματα της κατηγορίας των μικρών οικιακών συσκευών καθώς διατηρεί μερίδιο που υπολογίζεται κοντά στο 20%. 

Περισσότερα από Forbes

Frank McCourt: Ποιος είναι ο δισεκατομμυριούχος που θέλει να αγοράσει το TikTok

Έχει υποβάλει προσφορά για την αγορά της πλατφόρμας μέσω του Project Liberty.

Advent Technologies: Η εταιρεία που θα κατακτούσε το Nasdaq αντιμέτωπη με αποχωρήσεις, ζημιές δεκάδων εκατομμυρίων και δικαστικές διαμάχες

Η εταιρεία, η οποία ξεκίνησε από την Πάτρα, προχώρησε στη δημοσίευση των οικονομικών της καταστάσεων για το τρίτο τρίμηνο του 2024.

Γιατί το Bluesky δε θα μετατραπεί ποτέ σε X του Μασκ

Δεν προοριζόταν ποτέ να γίνει μια εφαρμογή - ή ακόμη και εταιρεία.

Θανόπουλος: Η προοπτική επέκτασης στα "νότια" και οι δύο βασικοί ανταγωνιστές

Παρά το γεγονός ότι διατηρεί μόλις τρία φυσικά καταστήματα, έχει πολύ υψηλότερες αποδόσεις από το μέσο όρο των υπόλοιπων ελληνικών σούπερ μάρκετ.

Η ιστορία του Μινιόν και η νέα σελίδα της

Το θρυλικό πολυκατάστημα που υπήρξε για χρόνια σημείο αναφοράς για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας αναγεννάται από τις στάχτες του.

Τζοβάννα Παλυβού: Στην Europa εδώ και 50 χρόνια δημιουργούμε καινοτομία, όχι απλώς προϊόντα

"Kοινωνική υπευθυνότητα και βιωσιμότητα στον πυρήνα της επιχειρηματικής μας φιλοσοφίας".

B. Ψάλτης (Alpha Bank): Αποδίδεται στις τράπεζες ευθύνη που δεν τους ανήκει

Την ανάγκη οι τράπεζες να αναζητήσουν μια νέα κοινωνική συμφωνία τονίζει σε συνέντευξή του στον διευθυντή του "Forbes Greece", Σπ. Δημητρέλη, o κ. Β. Ψάλτης, CEO της Alpha Bank.

Δισκογραφικές εταιρείες στην Ελλάδα: Πώς επιβιώνουν στην εποχή του Spotify

Η αγορά στρέφεται όλο και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες, με το streaming να κυριαρχεί στις προτιμήσεις των ακροατών και στα έσοδα των εταιρειών.

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.