Κλουκίνας-Λάππας: Από τις κατασκευές, στη Mothercare και τη νέα εταιρεία

Κλουκίνας-Λάππας: Από τις κατασκευές, στη Mothercare και τη νέα εταιρεία

Του Γιώργου Λαμπίρη

Μακρινό παρελθόν αποτελεί η χρονική περίοδος της δικαστικής διαμάχης μεταξύ των τότε μετόχων της Κλουκίνας-Λάππας, ήτοι της οικογένειας Λάππα και της οικογένειας Σπεντζάρη, όπου αφορμή αποτέλεσε η διακοπή λειτουργίας του καταστήματος Mothercare στην οδό Ερμού στο Σύνταγμα και η μίσθωσή του στην Adidas, έναντι μηνιαίου τιμήματος 64.000 ευρώ. Γεγονός που πυροδότησε τη σφοδρή αντίδραση του έτερου μετόχου, Λουκά Σπεντζάρη.

Από τις 3 Ιουνίου ξεκινάει και επίσημα η νέα εταιρεία στην οποία θα υπάγεται η δραστηριότητα εμπορίας βρεφικών και παιδικών ειδών Mothercare της Κλουκίνας-Λάππας μετά την ολοκλήρωση της απόσχισης, στο πλαίσιο εξαγοράς των ακινήτων της εισηγμένης από την Intracom Properties, θυγατρική του ομίλου Intracom Holdings. Η νέα εταιρεία Wonder Nest Retail Α.Ε. θα είναι αυτή που θα έχει την ευθύνη διαχείρισης της εμπορικής δραστηριότητας με συμμετοχή κατά 60% του ομίλου Intracom Holdings και κατά 40% της Βιολέττας Λάππα, εκ των μετόχων της Κλουκίνας-Λάππας, η οποία διατηρεί το ρόλο της διευθύνουσας συμβούλου στη νέα εταιρεία. 

Θυμίζουμε ότι το 2023 από τις συνολικές πωλήσεις της Κλουκίνας – Λάππας που ήταν 25,8 εκατομμύρια ευρώ το 91% προήλθε από την εμπορική δραστηριότητα της Mothercare (23,6 εκατ. ευρώ με πτώση 11 σε σχέση με το 2022), ενώ ποσοστό 8,7% προήλθε από τη δραστηριότητα στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στη Ρουμανία. 

Ξεκίνησε ως κατασκευαστική εταιρεία και το 1999 ανέλαβε τη Mothercare 

Θυμίζουε ότι η Κλουκίνας-Λάππας δημιουργήθηκε το 1986 ως Ιωάννης Κλουκίνας-Ιωάννης Λάππας, με αντικείμενο τις κατασκευές και ειδικότερα την ανάλυψη γενικών εργολαβιών σε έργα. Το 1999 πραγματοποιήθηκε από την Κλουκίνας Λάππας η εξαγορά του 80% της εταιρείας Εμπορική και Βιοτεχνική Εταιρεία Υιοί Ευθ. Παπαγιάννη Α.Ε., η οποία είχε ως αντικείμενο την εισαγωγή, κατασκευή και εμπορία ρούχων και την αποκλειστική αντιπροσώπευση της αλυσίδας Mothercare στην Ελλάδα μέσω σύμβασης που είχε υπογράψει το 1987 με την Mothercare UK Limited, για το δικαίωμα της αποκλειστικής διανομής των προϊόντων Mothercare στην Ελλάδα, τα οποία εμπορευόταν με λιανικές πωλήσεις από καταστήματά της. Το 2004 η Κλουκίνας-Λάππας εξαγόρασε και το υπόλοιπο 20% της εταιρείας Υιοί Ευθ. Παπαγιάννη Α.Ε. Η Κλουκίνας-Λάππας εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών τον Φεβρουάριο του 2004. 

Τα τελευταία χρόνια η Mothercare έχει κάνει διαδοχικές κινήσεις για την βελτιστοποίηση του δικτύου των καταστημάτων της, έχοντας διακόψει παλαιότερα την δραστηριοποίησή της στη Β. Μακεδονία και τη Βουλγαρία, ενώ τον Ιανουάριο του 2023 διακόπηκε η λειτουργία, του καταστήματος στην Αλβανία και των δύο καταστημάτων στη Σερβία. Αντίστοιχα αποφασίστηκε η διακοπή της λειτουργίας του καταστήματος ELC στο Χαλάνδρι Αττικής, επί της Λεωφόρου Πεντέλης και τον Φεβρουάριο του 2023 διακόπηκε η λειτουργία του καταστήματος στη Ρόδο, το οποίο ήταν franchise. 

Συνεργασία με τη UPS για αποστολές σε χώρες της Ευρώπης

Σήμερα η εταιρεία κατέχει την αποκλειστική αντιπροσώπευση των εμπορικών σημάτων Mothercare και Early Learning Centre στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, ενώ λειτουργούν 25 καταστήματα στις δύο χώρες, τα 21 στην Ελλάδα και τα 4 στη Ρουμανία. Πρόσφατα η Mothercare ξεκίνησε συνεργασία με τη skroutz για την πώληση των προϊόντων της, ενώ σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει αντίστοιχη κίνηση και με το marketplace της Public. Επιπλέον πραγματοποίησε συνεργασία με την εταιρεία ταχυμεταφορών, UPS, με σκοπό να διαθέτει τα προϊόντα της σε χώρες του εξωτερικού με παραγγελίες μέσω της ιστοσελίδας της.

Η μείωση των γεννήσεων στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την διευθύνουσα σύμβουλο της νέας εταιρείας, Βιολέττα Λάππα, οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Mothecare εντοπίζονται στη μείωση των γεννήσεων που έφτασαν στο χαμηλό του 2023 και ήταν μόλις 75.000 βρέφη. 

Επιπλέον, η αύξηση του κόστους θαλασσίων μεταφορών αλλά και η αύξηση του χρόνου παράδοσης των εμπορευμάτων σε συνδυασμό με την συρρικνούμενη αγοραστική δύναμη των πολιτών από την αύξηση κόστους βασικών ειδών, το εργοδοτικό κόστος και η εργατική νομοθεσία, αποτελούν επίσης παράγοντες που επηρεάζουν τη δραστηριότητα της εταιρείας. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα κερδοφόρο σχήμα με στενή παρακολούθηση των καταστημάτων και ανακαίνιση του δικτύου. Ήδη η Mothercare εγκαινίασε το πρώτο κατάστημα όπου πραγματοποιήθηκε ριζική ανακαίνιση, αυτό της Νέας Σμύρνης. Ακολουθούν ανακαινίσεις στα καταστήματα της Νέας Ερυθραίας και του Περιστερίου. Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη το πρόγραμμα ανακαινίσεων που θα ξεκινούν από μερικές παρεμβάσεις έως ριζικές ανακαινίσεις και θα λάβει χώρα μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Η παλιά και η νέα SATO: Η λύση της εταιρείας και η νέα εποχή

H επικοινωνιακή ιστορία της SATO βασίστηκε στο διάσημο για την εποχή διαφημιστικό μότο "Ή κάτω ή SATO".

Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην είσοδο της πόλης του Πειραιά από την DKG Development

Η "πράσινη" γειτονιά θα περιλαμβάνει πάνω από 750 serviced apartments, καταστήματα και χώρους γραφείων.