Tsakiris Mallas: Η οικογενειακή επιχείρηση που κατάφερε να κατακτήσει μια ηγετική θέση στην ελληνική αγορά υποδημάτων

Tsakiris Mallas: Η οικογενειακή επιχείρηση που κατάφερε να κατακτήσει μια ηγετική θέση στην ελληνική αγορά υποδημάτων

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Η Tsakiris Mallas αποτελεί σήμερα ένα από τα πιο διακεκριμένα ονόματα στον χώρο των υποδημάτων στην Ελλάδα. Η ιστορία της δεν είναι απλώς μια ιστορία επιχειρηματικής επιτυχίας, αλλά είναι επίσης η ιστορία μιας οικογενειακής επιχείρησης που έχει καταφέρει να εξελιχθεί, ανταποκρινόμενη στις προκλήσεις και στις νέες ανάγκες της εποχής, παραμένοντας, όμως, πιστή στις αρχικές αξίες των ιδρυτών της. Από την ίδρυσή της, η ελληνική εταιρεία Tsakiris Mallas έχει καταφέρει να κατακτήσει μια ηγετική θέση στον κλάδο της κατασκευής και εμπορίας υποδημάτων στη χώρα μας. Με μια σταθερή ανοδική πορεία άνω των 50 ετών, η Tsakiris Mallas αποτελεί παράδειγμα συνέπειας, πρωτοπορίας και αντοχής στον χρόνο.

Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά το 1969, όταν οι ιδρυτές της, Ανδρέας Τσακίρης και Κωνσταντίνος Μαλλάς, άνοιξαν το πρώτο τους κατάστημα στην "καρδιά" της Αθήνας, στην οδό Χαριλάου Τρικούπη. Τα επόμενα χρόνια, με τη δημιουργία εργοστασίου, την επέκτασή της στο εξωτερικό και τη δημιουργία νέων brands και την αντιπροσώπευση διεθνών οίκων, η εταιρεία κατόρθωσε να εδραιώσει τη θέση της στην αγορά και να διευρύνει το φάσμα των προϊόντων της. Με μια βαθιά γνώση του αντικειμένου της υπόδησης, αγάπη για το αντικείμενο, αλλά και προσήλωση στις ηθικές αξίες των ιδρυτών από τους συνεχιστές της, η εταιρεία έχει καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια να αναπτυχθεί σταθερά και να αντεπεξέλθει στις διαδοχικές κρίσεις που έπληξαν τη χώρα, ενώ, μέσα από στρατηγικές επενδύσεις και κινήσεις, έχει καταφέρει να εδραιωθεί ως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ονόματα στον χώρο της υποδηματοποιίας στην Ελλάδα.

Η Tsakiris Mallas συνεχίζει σήμερα να ανήκει στις οικογένειες των δύο ιδρυτών και αυτή η διατήρηση της οικογενειακής φύσης της εταιρείας αποτελεί ακόμα ένα βασικό συστατικό της επιτυχημένης πορείας της εταιρείας. Αν και πλέον η δεύτερη γενιά έχει αναλάβει τα ηνία, οι οικογενειακές ρίζες παραμένουν βαθιά εγγενείς στη λειτουργία και την καθοδήγηση της εταιρείας. Εξάλλου, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, εδώ και 25 χρόνια, είναι ο Γιάννης Καλογήρου, ανιψιός του συνιδρυτή Ανδρέα Τσακίρη, σε ακόμα μία απόδειξη ότι η εταιρεία δεν διατηρεί απλώς τον οικογενειακό της χαρακτήρα, αλλά τον ενισχύει, δίνοντας έμφαση στη συνέχεια και στη σταθερότητα των αξιών και των αρχών που τη διέπουν.

Εκτός από την εμπορία ειδών υποδηματοποιίας και αξεσουάρ, η εταιρεία δραστηριοποιείται και στην κατασκευή υποδημάτων. Τα προϊόντα της Tsakiris Mallas κατασκευάζονται στο εργοστάσιο παραγωγής που διαθέτει η εταιρεία στην Ελλάδα, καθώς και στην Κίνα, στην Τουρκία αλλά και σε άλλες χώρες. Επιπλέον, πέρα από την κατασκευή και εμπορία των δικών της labels, η εταιρεία εμπλουτίζει διαρκώς το brand portfolio της συνάπτοντας συνεργασίες με διεθνείς οίκους. 

Πέραν της επιτυχούς πορείας στην εγχώρια αγορά, η Tsakiris Mallas κατόρθωσε επίσης να εισέλθει και σε διεθνείς αγορές, εξάγοντας τα προϊόντα της σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Αυτήν τη στιγμή η εταιρεία διαθέτει ένα σημαντικό δίκτυο εξαγωγών σε 23 χώρες εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ισχυρά οικονομικά μεγέθη

Με πάνω από 40 καταστήματα στο δίκτυο λιανικής της, από τα οποία 6 λειτουργούν με τη μορφή franchise, και με 405 άτομα στο προσωπικό της, η εταιρεία συνεχίζει να αποτελεί σήμερα έναν σημαντικό παίκτη στον χώρο της ελληνικής υποδηματοποιίας, παραμένοντας οικονομικά υγιής. 

Αυτό μαρτυρούν, εξάλλου, και τα ισχυρά οικονομικά μεγέθη που ανακοινώνει σταθερά η εταιρεία. Για το 2022, η βασική εταιρεία "Τσακίρης Μαλλάς Α.Ε." εμφάνισε κύκλο εργασιών 32,4 εκατομμυρίων ευρώ, καταγράφοντας μεγάλη αύξηση σε σύγκριση με το 2021, όταν ο τζίρος είχε διαμορφωθεί στα 22,8 εκατ. ευρώ. Το καθαρό αποτέλεσμα μετά φόρων διαμορφώθηκε το 2022 σε κέρδη 2,5 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι κερδών 1,1 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. 

Σύμφωνα με την ανάλυση του κύκλου εργασιών ανά γεωγραφική περιοχή, ο τζίρος της εταιρείας στην εσωτερική αγορά ανήλθε το 2022 σε 25,2 εκατ. ευρώ (από 18,5 εκατ. ευρώ το 2021), στην ευρωπαϊκή αγορά σε 6,4 εκατ. ευρώ (από 3,9 εκατ.) και σε αγορές τρίτων χωρών σε 775.000 ευρώ (από 475.000).

Σύμφωνα με τη διοίκηση, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών όλων των εταιρειών του ομίλου ανήλθε το 2022 σε 40,4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι εκτιμήσεις της εταιρείας για το 2023 κάνουν λόγο για ενοποιημένο τζίρο της τάξεως των 52 εκατ. ευρώ. 

Όπως εξηγεί η εταιρεία στο "Forbes", η θεαματική αυτή η άνοδος στον τζίρο οφείλεται σε στρατηγικές αποφάσεις που ελήφθησαν κατά τη διάρκεια των δύσκολων χρόνων της δεκαετούς εθνικής οικονομικής κρίσης, όταν, αντί να υποχωρήσει στις πιέσεις της αγοράς, η εταιρεία επέλεξε να ακολουθήσει μια επιθετική στάση στην εμπορική της πολιτική, επενδύοντας στην απόκτηση νέων σημείων πώλησης και στη δημιουργία νέων σημάτων, τόσο στο κομμάτι της κατασκευής όσο και της εμπορίας. 

Παράλληλα, η εταιρεία επένδυσε στην ανακαίνιση καταστημάτων της, στο άνοιγμά της σε νέες αγορές και στη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών, καθώς και στην αύξηση του brand portfolio της. Σε αντίθεση με άλλες εταιρείες από τον εγχώριο κλάδο του λιανεμπορίου, η Tsakiris Mallas δεν προχώρησε σε μειώσεις προσωπικού ή μισθών, διατηρώντας έτσι την κοινωνική της ευθύνη και σταθεροποιώντας τις σχέσεις με τους εργαζομένους της. Επιπρόσθετα, η εταιρεία συνέχισε να επενδύει σε δυναμικές επικοινωνιακές στρατηγικές και μάρκετινγκ, με στόχο την καλύτερη δυνατή προβολή των εταιρικών της brands. Παράλληλα, με την εφαρμογή ενός προγράμματος οικονομίας κλίμακος, κατάφερε να διατηρεί σταθερά κερδοφόρα τα αποτελέσματά της, ακόμα και σε περιόδους κρίσεων. 

Επιπλέον, με την έλευση της πανδημίας COVID-19, αλλά και στη μετα-COVID εποχή, η εταιρεία επαναπροσδιόρισε τον εξαγωγικό της προσανατολισμό με επιτυχία, προσαρμόζοντας τις στρατηγικές της στις νέες συνθήκες της αγοράς.

Μιλώντας στο "Forbes", η διοίκηση της εταιρείας εκφράζει την αισιοδοξία της για τη μελλοντική πορεία της Tsakiris Mallas, με τις συνεχείς μακροχρόνιες προσπάθειες για βελτίωση των υπηρεσιών της να αναμένεται να οδηγήσουν σε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον. Ειδικότερα, η εταιρεία προβλέπει για το έτος 2024 περαιτέρω αύξηση των πωλήσεών της περίπου κατά 7% − ένας ακόμα δείκτης της ανθεκτικότητας και της δυναμικής ανάπτυξης της εταιρείας, σε μια περίοδο που η αγορά αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις και αβεβαιότητες.

Η ιστορία

H ιστορία της εταιρείας Tsakiris Mallas ξεκινά το 1969, όταν ανοίγει το πρώτο της κατάστημα, σε έναν χώρο μόλις 28 τ.μ., στη Χαριλάου Τρικούπη. Το 1975 ανοίγει το δεύτερό της κατάστημα, επί της Ερμού 52, ενώ το 1979 αποφασίζει να επεκτείνει το αρχικό κατάστημα στη Χαριλάου Τρικούπη, προσθέτοντας και το διπλανό κατάστημα.

Τη δεκαετία του ’80 η εταιρεία καταγράφει δυναμική ανάπτυξη του δικτύου λιανικής της, τόσο εντός της Αθήνας όσο και εκτός, ανοίγοντας συνολικά επτά νέα καταστήματα.

Το 1990 η εταιρεία δημιουργεί το δικό της εργοστάσιο κατασκευής, στην Αθήνα, ενώ ξεκινά δραστηριότητα και στο κομμάτι της χονδρικής. Τα χρόνια που ακολουθούν η εταιρεία ξεκινά την επέκτασή της και στο εξωτερικό, δημιουργώντας το 1992 τρία καταστήματα στις ΗΠΑ − σε Μανχάταν, Μπρούκλιν και Κουίνς. Το 1996 ξεκινά να δραστηριοποιείται και στην Κίνα, με εργοστάσιο παραγωγής. 

Το 1998 η Tsakiris Mallas αποφασίζει να διευρύνει το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο, δημιουργώντας το νέο brand "Exe", ενώ έναν χρόνο αργότερα προχωρά στο λανσάρισμα ακόμα ενός νέου brand, του "Seven". 

Περίπου το 2000 η εταιρεία αρχίζει να εξάγει τα προϊόντα της, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην Ιταλία και την Ισπανία, αλλά και σε άλλες αγορές, όπως στη Γερμανία, στην Κύπρο, στη Νότια Αφρική και αλλού. Το 2011 δημιουργεί logistics center στον Ασπρόπυργο, ενώ το 2013 εισέρχεται στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, με το λανσάρισμα του online store. Είχε προηγηθεί το 2012 η δημιουργία ανδρικής και παιδικής συλλογής, με την εταιρεία να διευρύνει ακόμα περισσότερο το φάσμα των προϊόντων της.

Το 2016, αφουγκραζόμενη την ανάγκη της αγοράς για sneakers, η εταιρεία λανσάρει το νέο unisex brand "Renato Garini", καταγράφοντας μεγάλη επιτυχία. Την ίδια χρονιά λανσάρει ένα νέο retail concept - multi brand, με το νέο κατάστημα "Τsakiris Mallas Brands Selections". Η εταιρεία έχει, παράλληλα, εισέλθει σε αγορές διαφόρων brands, τα οποία προσφέρει μαζί με τα δικά της. Με την εφαρμογή νέων εμπορικών στρατηγικών και τη δημιουργία νέων προϊόντων, καθώς και την εισαγωγή νέων brands, η εταιρεία κατορθώνει να παραμένει ανταγωνιστική στην αγορά.

Επόμενοι στόχοι και σχέδια

Ωστόσο η Tsakiris Mallas δεν σταματά εδώ και δεν δείχνει να σκοπεύει να σταματήσει να επενδύει στο μέλλον της. Έπειτα από δεκαετίες παρουσίας στην αγορά, οι προσεχείς στόχοι της εταιρείας αποκαλύπτουν ένα φιλόδοξο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης, προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς και της τεχνολογίας. Οι συνεχείς μακροχρόνιες προσπάθειες για τη βελτίωση των υπηρεσιών της, τη δημιουργία υποδομής για περαιτέρω πωλήσεις, την εισαγωγή της σε νέες αγορές εμπορευμάτων (ανδρικά και παιδικά υποδήματα) αλλά και για την επίτευξη χαμηλών εξόδων αναμένεται να οδηγήσουν την εταιρεία σε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. Σκοπός της είναι η επέκταση των δραστηριοτήτων της και η ενδυνάμωση της εξωστρέφειάς της, η επίτευξη νέων στόχων και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων της.

Ειδικότερα, με στόχο τη βελτίωση των διαδικασιών και την ενδυνάμωση της αποτελεσματικότητας και της ανταγωνιστικότητάς της, η Tsakiris Mallas προτίθεται να εκσυγχρονίσει το logistics center της στον Ασπρόπυργο. Η αναβάθμιση αυτή αναμένεται να ενισχύσει την ικανότητα αποθήκευσης και διανομής των προϊόντων της, καθιστώντας την εταιρεία ακόμα πιο ανταγωνιστική στην αγορά.

Επιπλέον, με γνώμονα την προσφορά της καλύτερης δυνατής εμπειρίας στους πελάτες της, η Tsakiris Mallas σχεδιάζει να προβεί σε ανακαινίσεις καταστημάτων στο σύνολο του δικτύου της, σύμφωνα με την τήρηση των νέων εταιρικών προτύπων.

Η Tsakiris Mallas σχεδιάζει ακόμα να διευρύνει περαιτέρω το δίκτυο των καταστημάτων της, ανοίγοντας νέα σημεία λιανικής σε στρατηγικά τοποθετημένες τοποθεσίες. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία θέλει να ενισχύσει την παρουσία της σε νέες αγορές και να εξυπηρετήσει ακόμα καλύτερα τις ανάγκες των πελατών της. Σημειωτέον πως αυτήν τη στιγμή, εκτός από την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, η εταιρεία διαθέτει καταστήματα σε Κόρινθο, Σέρρες, Λαμία, Λάρισα, Τρίκαλα, Ιωάννινα, Χανιά και αλλού, ενώ στο δίκτυό της περιλαμβάνονται και ορισμένα καταστήματα outlet. Επίσης, διαθέτει ένα δίκτυο με περισσότερα από 300 συνεργαζόμενα καταστήματα. 

Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται ταχύτατα, η Tsakiris Mallas σχεδιάζει, παράλληλα, να επενδύσει στον ψηφιακό της μετασχηματισμό και στην εκπαίδευση των στελεχών της σε νέες τεχνολογίες. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς.

Τέλος, με στόχο τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς της, η Tsakiris Mallas σκοπεύει να επενδύσει στην περαιτέρω ανάπτυξη των ανδρικών συλλογών και αξεσουάρ. Παράλληλα, θα ενδυναμώσει το brand portfolio της με την προσθήκη νέων συλλογών και εταιρικών σημάτων, προσφέροντας έτσι μια ευρύτερη γκάμα προϊόντων στους πελάτες της.

Με τα φιλόδοξα αυτά σχέδια, η Tsakiris Mallas αποδεικνύει τη δέσμευσή της για συνεχή ανάπτυξη και καινοτομία, προσαρμόζοντας διαρκώς τις δράσεις της στις εξελίξεις της αγοράς. Μέσω αυτών των στρατηγικών, η εταιρεία προετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις που παρουσιάζονται και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που προκύπτουν, προσφέροντας συνεχώς καινοτόμες λύσεις στους πελάτες της. Στόχος της είναι να ενισχύει την ηγετική της θέση στον κλάδο της υποδηματοποιίας, ανοίγοντας, παράλληλα, νέους ορίζοντες για το μέλλον.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Η παλιά και η νέα SATO: Η λύση της εταιρείας και η νέα εποχή

H επικοινωνιακή ιστορία της SATO βασίστηκε στο διάσημο για την εποχή διαφημιστικό μότο "Ή κάτω ή SATO".

Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην είσοδο της πόλης του Πειραιά από την DKG Development

Η "πράσινη" γειτονιά θα περιλαμβάνει πάνω από 750 serviced apartments, καταστήματα και χώρους γραφείων.