Τα επόμενα βήματα Ταμβακάκη, Καραμούζη, Θεοδωρόπουλου στο εμφιαλωμένο νερό

Τα επόμενα βήματα Ταμβακάκη, Καραμούζη, Θεοδωρόπουλου στο εμφιαλωμένο νερό

Του Γιώργου Λαμπίρη

Τα επόμενά της βήματα σχεδιάζει αυτή την περίοδο η Μεντεκίδης Α.Ε. που παράγει τα εμφιαλωμένα νερά Διός και Σέλι, στην οποία απέκτησαν πλειοψηφία μετοχών η EOS Capital υπό τον Απόστολο Ταμβακάκη, το SMERemediumCap με επικεφαλής τον Νίκο Καραμούζη και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς το προσεχές διάστημα επίκειται η διαμόρφωση των ποσοστών που θα έχει ακριβώς έκαστος εκ των μετόχων, δεδομένου ότι εκκρεμεί η απορρόφηση της εταιρείας ειδικού σκοπού Water Invest που δημιουργήθηκε για την εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της επιχείρησης από την οικογένεια Μεντεκίδη. Σημειώνεται ότι κατά σειρά το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής διατηρεί η EOS Capital, ακολουθεί το SMERemediumCap, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος και κατόπιν ο Δημήτρης Μεντεκίδης, ο οποίος επίσης διατήρησε ποσοστό μειοψηφίας στην επιχείρηση.

Αντίστοιχο μοντέλο απορρόφησης της εταιρείας ειδικού σκοπού που είχε σχηματιστεί για την εξαγορά της, είχε εφαρμοστεί και στην περίπτωση της εταιρείας Ελληνικοί Χυμοί Α.Ε. (Viva), με έδρα τη Λάρισα, την οποία εξαγόρασαν από κοινού η EOS Capital Partners του Απόστολου Ταμβακάκη με τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο. Σε συνέχεια της εξαγοράς ακολούθησε η απορρόφηση της εταιρείας ειδικού σκοπού Juice Invest από την Ελληνικοί Χυμοί Α.Ε.

Ρεκόρ τζίρου – Για πρώτη φορά πάνω από τα 20 εκατ. ευρώ

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά της μεγέθη, το 2023 η Μεντεκίδης έκλεισε για πρώτη φορά στην ιστορία της με κύκλο εργασιών πάνω από τα 20 εκατομμύρια ευρώ από τα 16,8 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο ποσό για το 2022. Η ανάπτυξη της εταιρείας προήλθε από τη δραστηριότητά της στην εγχώρια αγορά, όπου κατά κύριο λόγο διατηρεί παρουσία στο χονδρεμπόριο για την τροφοδοσία του κλάδου HoReCa. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα φαίνεται να γίνονται ενέργειες και για την ενίσχυση της παρουσίας της στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, όπου μέχρι πρότινος η θέση της ήταν αρκετά περιορισμένη σε σχέση με τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023 το Διός, η μία από τις δύο ετικέτες εμφιαλωμένου νερού που διαθέτει η Μεντεκίδης, αύξησε κατά 62,7% των όγκο πωλήσεών της στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με το 2022, όπου από τα 7.237.155 λίτρα έφτασε στα 11.777.480 λίτρα. Περαιτέρω ανοδική ήταν η πορεία του όγκου πωλήσεων της εταιρείας και στο πρώτο δίμηνο του 2024 (έως και 25 Φεβρουαρίου), καθώς αυξήθηκε κατά 46,8% από τα 1.178.975 λίτρα της αντίστοιχης περιόδου του 2023 στα 1.731.131 λίτρα.

Σημειώνεται πάντως ότι στην περίπτωση της Μεντεκίδης έχει διατηρηθεί το υπάρχον στελεχιακό δυναμικό, ενώ ο σημερινός γενικός διευθυντής της εταιρείας, Κωνσταντίνος Κούτσας, προβλέπεται να αναβαθμιστεί διοικητικά το προσεχές διάστημα αναλαμβάνοντας νέα διευρυμένα καθήκοντα στο διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι έως τώρα δεν έχουν γίνει συζητήσεις για το ενδεχόμενο συγχώνευσης με την ΕΨΑ όπου απέκτησε ποσοστό πλειοψηφίας του SMERemediumCap του Νίκου Καραμούζη, ούτε και για ενδεχόμενη συνένωση με τους Ελληνικούς Χυμούς, όπου σε κάποιες των περιπτώσεων να υπάρχουν κοινοί μέτοχοι με τη Μεντεκίδης.

Σε ό,τι αφορά την παραγωγική δυναμικότητα της Μεντεκίδης, υφίσταται ακόμα το περιθώριο να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες γραμμές παραγωγής, ωστόσο η ανάπτυξη της εταιρείας είναι μεγάλη, γεγονός που ίσως οδηγήσει προσεχώς σε επενδύσεις για την προσθήκη νέων γραμμών, νωρίτερα από το αναμενόμενο. 

Τα μερίδια στην ελληνική αγορά εμφιαλωμένου νερού

Αναφορικά με το τοπίο του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα ως προς τα μερίδια σε όγκο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της Lidl, θα δούμε ότι την πρώτη θέση σε όγκο πωλήσεων στο διάστημα έως και τις 25 Φεβρουαρίου του 2024 διατηρεί η ιδιωτική ετικέτα με ποσοστό 24,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr δείχνουν ότι στη δεύτερη θέση από πλευράς μεριδίου στο σύνολο της αγοράς αλλά και την πρωτιά στο επώνυμο προϊόν έχει το νερό Βίκος με ποσοστό 22,7% και αμέσως μετά ακολουθεί το Ζαγόρι με ποσοστό 18,7%. Έπεται το νερό Θεόνη με 6,2%, οι Πηγές Κωστηλάτας με 3,6%, το Ιόλη και το Διός με 2,5%, το Δροσιά με 2,3%, το Σαμαριά με 1,9%, το νερό Αρέθουσα που παράγεται από τη Δίρφυς Α.Ε. και αμέσως μετά τα νερά Αύρα (Coca-Cola) και Δίρφυς με μερίδιο 1,4%.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.