Τα επόμενα βήματα Ταμβακάκη, Καραμούζη, Θεοδωρόπουλου στο εμφιαλωμένο νερό

Τα επόμενα βήματα Ταμβακάκη, Καραμούζη, Θεοδωρόπουλου στο εμφιαλωμένο νερό

Του Γιώργου Λαμπίρη

Τα επόμενά της βήματα σχεδιάζει αυτή την περίοδο η Μεντεκίδης Α.Ε. που παράγει τα εμφιαλωμένα νερά Διός και Σέλι, στην οποία απέκτησαν πλειοψηφία μετοχών η EOS Capital υπό τον Απόστολο Ταμβακάκη, το SMERemediumCap με επικεφαλής τον Νίκο Καραμούζη και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς το προσεχές διάστημα επίκειται η διαμόρφωση των ποσοστών που θα έχει ακριβώς έκαστος εκ των μετόχων, δεδομένου ότι εκκρεμεί η απορρόφηση της εταιρείας ειδικού σκοπού Water Invest που δημιουργήθηκε για την εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της επιχείρησης από την οικογένεια Μεντεκίδη. Σημειώνεται ότι κατά σειρά το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής διατηρεί η EOS Capital, ακολουθεί το SMERemediumCap, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος και κατόπιν ο Δημήτρης Μεντεκίδης, ο οποίος επίσης διατήρησε ποσοστό μειοψηφίας στην επιχείρηση.

Αντίστοιχο μοντέλο απορρόφησης της εταιρείας ειδικού σκοπού που είχε σχηματιστεί για την εξαγορά της, είχε εφαρμοστεί και στην περίπτωση της εταιρείας Ελληνικοί Χυμοί Α.Ε. (Viva), με έδρα τη Λάρισα, την οποία εξαγόρασαν από κοινού η EOS Capital Partners του Απόστολου Ταμβακάκη με τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο. Σε συνέχεια της εξαγοράς ακολούθησε η απορρόφηση της εταιρείας ειδικού σκοπού Juice Invest από την Ελληνικοί Χυμοί Α.Ε.

Ρεκόρ τζίρου – Για πρώτη φορά πάνω από τα 20 εκατ. ευρώ

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά της μεγέθη, το 2023 η Μεντεκίδης έκλεισε για πρώτη φορά στην ιστορία της με κύκλο εργασιών πάνω από τα 20 εκατομμύρια ευρώ από τα 16,8 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο ποσό για το 2022. Η ανάπτυξη της εταιρείας προήλθε από τη δραστηριότητά της στην εγχώρια αγορά, όπου κατά κύριο λόγο διατηρεί παρουσία στο χονδρεμπόριο για την τροφοδοσία του κλάδου HoReCa. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα φαίνεται να γίνονται ενέργειες και για την ενίσχυση της παρουσίας της στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, όπου μέχρι πρότινος η θέση της ήταν αρκετά περιορισμένη σε σχέση με τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023 το Διός, η μία από τις δύο ετικέτες εμφιαλωμένου νερού που διαθέτει η Μεντεκίδης, αύξησε κατά 62,7% των όγκο πωλήσεών της στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με το 2022, όπου από τα 7.237.155 λίτρα έφτασε στα 11.777.480 λίτρα. Περαιτέρω ανοδική ήταν η πορεία του όγκου πωλήσεων της εταιρείας και στο πρώτο δίμηνο του 2024 (έως και 25 Φεβρουαρίου), καθώς αυξήθηκε κατά 46,8% από τα 1.178.975 λίτρα της αντίστοιχης περιόδου του 2023 στα 1.731.131 λίτρα.

Σημειώνεται πάντως ότι στην περίπτωση της Μεντεκίδης έχει διατηρηθεί το υπάρχον στελεχιακό δυναμικό, ενώ ο σημερινός γενικός διευθυντής της εταιρείας, Κωνσταντίνος Κούτσας, προβλέπεται να αναβαθμιστεί διοικητικά το προσεχές διάστημα αναλαμβάνοντας νέα διευρυμένα καθήκοντα στο διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι έως τώρα δεν έχουν γίνει συζητήσεις για το ενδεχόμενο συγχώνευσης με την ΕΨΑ όπου απέκτησε ποσοστό πλειοψηφίας του SMERemediumCap του Νίκου Καραμούζη, ούτε και για ενδεχόμενη συνένωση με τους Ελληνικούς Χυμούς, όπου σε κάποιες των περιπτώσεων να υπάρχουν κοινοί μέτοχοι με τη Μεντεκίδης.

Σε ό,τι αφορά την παραγωγική δυναμικότητα της Μεντεκίδης, υφίσταται ακόμα το περιθώριο να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες γραμμές παραγωγής, ωστόσο η ανάπτυξη της εταιρείας είναι μεγάλη, γεγονός που ίσως οδηγήσει προσεχώς σε επενδύσεις για την προσθήκη νέων γραμμών, νωρίτερα από το αναμενόμενο. 

Τα μερίδια στην ελληνική αγορά εμφιαλωμένου νερού

Αναφορικά με το τοπίο του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα ως προς τα μερίδια σε όγκο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της Lidl, θα δούμε ότι την πρώτη θέση σε όγκο πωλήσεων στο διάστημα έως και τις 25 Φεβρουαρίου του 2024 διατηρεί η ιδιωτική ετικέτα με ποσοστό 24,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr δείχνουν ότι στη δεύτερη θέση από πλευράς μεριδίου στο σύνολο της αγοράς αλλά και την πρωτιά στο επώνυμο προϊόν έχει το νερό Βίκος με ποσοστό 22,7% και αμέσως μετά ακολουθεί το Ζαγόρι με ποσοστό 18,7%. Έπεται το νερό Θεόνη με 6,2%, οι Πηγές Κωστηλάτας με 3,6%, το Ιόλη και το Διός με 2,5%, το Δροσιά με 2,3%, το Σαμαριά με 1,9%, το νερό Αρέθουσα που παράγεται από τη Δίρφυς Α.Ε. και αμέσως μετά τα νερά Αύρα (Coca-Cola) και Δίρφυς με μερίδιο 1,4%.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Η συνεργασία με τη Lidl – Από εξαγωγές το 64% του κύκλου εργασιών της.

Η Pizza Hut επιστρέφει στην Ελλάδα

Λίγες ημέρες απομένουν για την επιστροφή της Pizza Hut στην Ελλάδα αυτή τη φορά υπό τον κυπριακό όμιλο PHC.

Πόσο καφέ πίνουμε στην Ελλάδα

Παρά την δεκαετή οικονομική κρίση και τις ανατιμήσεις σε τρόφιμα και ποτά αλλά και στα προϊόντα καφέ, δεν επηρεάστηκε η κατανάλωση στην Ελλάδα, με τον κλάδο να εμφανίζει ανθεκτικότητα.

Η "μονοπωλιακή αυτοκρατορία" της Google κινδυνεύει και ο Τραμπ μάλλον δεν θα τη σώσει

"Η Google δεν μπορεί να επωφεληθεί σημαντικά από το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών".

Ο Τραμπ θα προσπαθήσει να "μπλοκάρει" την απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ

"Υπάρχουν πολλοί τρόποι να λογοδοτήσει η Κίνα χωρίς να αποξενωθούν 180 εκατ. Αμερικανοί χρήστες".

Lamda Development: "Χρυσοτόκος όρνιθα" το Ελληνικό

Διπλάσιες οι εισπράξεις έναντι των εξόδων μέχρι σήμερα.

Embio Diagnostics: Νέα χρηματοδότηση 2,5 εκατ. ευρώ για την startup που αναπτύσσει διαγνωστικές λύσεις

Εστίασε στην επεκτατική της στρατηγική, εντάσσοντας στο πελατολόγιο της μεγάλες εταιρείες σε Ελλάδα και Κύπρο.

Μάχη χαρακωμάτων κυβέρνησης με βιομηχανία και σούπερ μάρκετ για τις προσφορές στα ράφια

Αντικείμενο η αλλαγή του καθεστώτος σχετικά με την υλοποίηση των προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων στα βασικά καταναλωτικά αγαθά.

Doitforme: Επέκταση υπηρεσιών από τη startup που επαναπροσδιορίζει τη δημιουργία διαφημίσεων στα social media

Η εταιρεία από το Βόλο έχει φέρει επανάσταση στη δημιουργία και διαχείριση διαφημίσεων στα social media.

Gregy: "Τρέχει" το mega πράσινο πρότζεκτ Κοπελούζου που θα συνδέσει ηλεκτρικά Ελλάδα και Αίγυπτο

Τα πλεονεκτήματα του έργου και τα έργα ΑΠΕ που θα τροφοδοτούν πράσινη ενέργεια τη διασύνδεση.

Theramir: Στόχος οι κλινικές δοκιμές για τη startup που αναπτύσσει θεραπείες κατά του καρκίνου

Η στρατηγική πορεία της για την ανάπτυξη νέων στοχευμένων θεραπειών ενισχύθηκε με μια επιτυχημένη χρηματοδότηση ύψους 525.000 ευρώ.