Chevron: Κερδοφορία που ξεπέρασε τις προβλέψεις, παρότι τις έχασε ο τζίρος

Chevron: Κερδοφορία που ξεπέρασε τις προβλέψεις, παρότι τις έχασε ο τζίρος

Μικτά ήταν τα μεγέθη της Chevron στο ξεκίνημα του 2024, καθώς η κερδοφορία της κινήθηκε καλύτερα από ό,τι περίμενε η αγορά παρά την αναμενόμενη κάμψη, την ώρα που τα έσοδά της ήταν εξαιρετικά χαμηλότερα του αναμενόμενου.

Ειδικότερα, ο πετρελαϊκός κολοσσός ολοκλήρωσε το πρώτο τρίμηνο με καθαρά κέρδη 5,5 δισ. δολαρίων η 2,97 ευρώ ανά μετοχή, μειωμένα κατά 16% από την ίδια περίοδο πέρυσι.

Εξαιρουμένων έκτακτων στοιχείων, η κερδοφορία της Chevron διαμορφώθηκε στα 2,93 δολ/μτχ ξεπερνώντας με άνεση τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για 2,87 δολ/μτχ.

Ωστόσο, ο τζίρος της στα 48,72 δισ. δολάρια έμεινε πολύ πίσω από τα 50,66 δισ. που έβλεπε η αγορά.

Σε αυτό το κλίμα, μετά τη μικτή τάση των μεγεθών της ο τίτλος της Chevron διαπραγματεύεται με ανεπαίσθητες μεταβολές στις προσυνεδριακές συναλλαγές της Wall Street.

Η εταιρεία απέδωσε τη μείωση των κερδών της στα χαμηλότερα περιθώρια των διυλιστηρίων της και στην πτώση των τιμών του φυσικού αερίου, που επέφεραν πλήγμα στη διεθνή της παραγωγή.

Συγκεκριμένα, η πετρελαϊκή είδε τις δραστηριότητες διύλισης που κάνει της ΗΠΑ να μειώνονται κατά περισσότερο από το ήμισυ στα 453 εκατ. δολάρια, ενώ τα κέρδη της στη διεθνή διύλιση δέχθηκαν ακόμη μεγαλύτερο πλήγμα με πτώση σχεδόν 60% στα 330 εκατ.

Από την άλλη όμως, ο κλάδος πετρελαίου και φυσικού αερίου της Chevron στις ΗΠΑ κατέγραψε κέρδη περίπου 2 δισ. δολαρίων, εμφανίζοντας αύξηση 16% σε σχέση με πέρυσι λόγω υψηλότερου όγκου πωλήσεων.

Η Chevron παρήγαγε 1,57 εκατ. βαρέλια (bpd) πετρελαίου και φυσικού αερίου καθημερινά στις ΗΠΑ στο τρίμηνο, μία αύξηση κατά 35%, ή 406 χιλιάδες βαρέλια σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Αντίθετα, τα διεθνή της κέρδη από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο υποχώρησαν κατά 6% στα 3,2 δισ. δολάρια καθώς η παραγωγή της μειώθηκε κατά 39.000 βαρέλια στα 1,77 εκατ. βαρέλια λόγω εργασιών συντήρησης στη Νιγηρία και μείωσης κοιτασμάτων. Ωστόσο, συνολικά η παγκόσμια παραγωγή της αυξήθηκε κατά 12% στα 3,35 εκατ. βαρέλια,  η υψηλότερη που έχει καταγράψει ποτέ σε πρώτο τρίμηνο.

Κατά τα άλλα, οι κεφαλαιουχικές δαπάνες της πετρελαϊκής αυξήθηκαν στα 4,1 δισ. δολάρια, ενισχυμένες κατά 37% από τα 3 δισ. πέρυσι.

Τέλος, η Chevron μοίρασε 3 δισ. δολάρια σε μερίσματα και επαναγόρασε μετοχές της αξίας σχεδόν 3 δισ. δολαρίων στο τρίμηνο, αν και το ποσοστό απόδοσης των κεφαλαίων της στο 12,4% ήταν αισθητά μειωμένο από το 14,6% κατά το περυσινό πρώτο τρίμηνο.

Περισσότερα από Forbes

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.