Ideal: Είδη πολυτελείας και αγορά μπύρας ανοίγουν δρόμους για τον όμιλο

Ideal: Είδη πολυτελείας και αγορά μπύρας ανοίγουν δρόμους για τον όμιλο

Του Γιώργου Λαμπίρη

Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο νέας εξαγοράς εντός του 2024 ο πρόεδρος του ομίλου Ideal Holdings, Λάμπρος Παπακωνσταντίνου, ο οποίος σε αποστροφή της ομιλίας του κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών για τα pro forma αποτελέσματα του 2023 σημείωσε χαρακτηριστικά ότι: "θα είναι χαρά μας να μοιραστούμε νέες ιδέες και γεγονότα στη διάρκεια του 2024, όπως κάναμε τα τελευταία δύο χρόνια”. Ο ίδιος απέφυγε να δώσει guidance, λόγω του ότι ακόμα βρισκόμαστε στις αρχές της χρονιάς και θα ήταν παρακινδυνευμένη μία πρόβλεψη, ωστόσο ανέφερε ότι το 2024 δείχνει πως θα είναι καλύτερο από το 2023. 

Για τον όμιλο, σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης προσφέρουν οι εξελίξεις των επιμέρους κλάδων δραστηριοτήτων που διατηρεί σε διεθνές επίπεδο, όπου για παράδειγμα η ανάπτυξη των ειδών πολυτελείας ευνοεί τα attica, η διεύρυνση της κατανάλωσης και του τζίρου της μπύρας παγκοσμίως της εταιρείες Coleus Packaging και Αστήρ Βυτόγιαννης, ενώ και ο κλάδος τεχνολογίας παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης δεδομένης της παγκόσμιας μεγέθυνσης των τομέων του system integration (σύνδεση διαφορετικών υπολογιστικών συστημάτων και εφαρμογών λογισμικού) καθώς και της κυβερνοασφάλειας τα επόμενα χρόνια. 

Με βάση τα pro forma αποτελέσματα του ομίλου Ideal ο τζίρος του 2023 ανήλθε στα 384,3 εκατομμύρια ευρώ με λειτουργικό EBITDA στα 53,9 εκατομμύρια ευρώ και καθαρό χρέος στα 73,3 εκατομμύρια ευρώ, το οποίο αυξήθηκε σημαντικά στη διάρκεια του 2023 προκειμένου να υποστηρίξει την εξαγορά της Αττικά Πολυκαταστήματα (attica). Υπενθυμίζεται ότι η δραστηριότητα του ομίλου επιμερίζεται σε τρεις βραχίονες: την βιομηχανία που αποτελείται από τις Astir Vitogiannis και Coleus Packaging, την τεχνολογία με την Adacom, τη Byte και την Ideal Electronics και τη λιανική με την Αττικά Πολυκαταστήματα που απέκτησε τον Σεπτέμβριο του 2023 και αποτελεί την τελευταία έως τώρα εξαγορά που έχει πραγματοποιήσει.

Η προοπτική της μπύρας

Προοπτική για τον όμιλο προσφέρει η διεθνής ανάπτυξη του κλάδου μπύρας τα επόμενα χρόνια με μέση ετήσια ανάπτυξη 4% ετησίως από τα 610 δισεκατομμύρια του 2021 στα 815 δισεκατομμύρια δολάρια το 2028, σύμφωνα με εκτίμηση της Statista που επικαλέστηκε η εταιρεία. Επίσης προοπτική προσφέρει η μετάβαση της χρήσης συσκευασιών από το κουτί στο γυαλί. Το γεγονός αυτό ευνοεί τόσο την Coleus Packaging όσο και την Αστήρ Βυτόγιαννης που παράγουν καπάκια. 

Σε ό,τι αφορά τον τομέα της τεχνολογίας η ανάπτυξη από το 2021 στο 2023 ήταν στα επίπεδα του +375% από τα 20,2 εκατομμύρια ευρώ στα 96,1 δισεκατομμύρια ευρώ και το EBITDA αυξήθηκε κατά 752% καθώς το 2021 ήταν 1,5 εκατομμύρια ευρώ και το 2023 έφτασε τα 12,4 εκατομμύρια ευρώ. Eνδεικτικό είναι το παράδειγμα ότι ως προς τις προοπτικές της αγοράς τεχνολογίας θα επέλθει ανάπτυξη της global system integration αγοράς κατά 10% κατά μέσο όρο ετησίως από τα 400 δισεκατομμύρια το 2023 στα 963 δισεκατομμύρια ευρώ το το 2032, όπως προκύπτει και σε αυτή την περίπτωση από στοιχεία της Statista. Πρόβλεψη είναι ότι θα αυξηθούν τα μεγέθη και η κερδοφορία του ομίλου στον συγκεκριμένο τομέα όπως αναφέρθηκε από τον Δαμιανό Παπακωνσταντίνου, επικεφαλής στρατηγικής του ομίλου Ideal. 

Τα είδη πολυτελείας ευνοούν τα attica

Τα attica αύξησαν τα έσοδά τους κατά 48% από τα 144,1 εκατομμύρια ευρώ στα 213,1 εκατομμύρια ευρώ το 2023 με λειτουργικό EBITDA αυξημένο κατά 64% από τα 14,6 εκατομμύρια ευρώ το 2021 στα 23,9 εκατομμύρια ευρώ του 2023 και το EBITDA με βάση το IFRS 16 αυξήθηκε κατά 40% από τα 28 εκατομμύρια ευρώ του 2021 στα 39,1 εκατομμύρια ευρώ. 

Οι κύριες κατηγορίες πωλήσεων για τα attica ήταν τα ανδρικά είδη με 25% επί του συνολικού τζίρου, τα προϊόντα ομορφιάς με 24%, τα γυναικεία είδη με 19%, τα αξεσουάρ κατά 11%, ενώ τα καταστήματα υποδέχτηκαν 5,4 εκατομμύρια επισκέπτες στην διάρκεια της περασμένης χρονιάς. Σημαντική προοπτική ενέχει η ανάπτυξη της αγοράς ειδών πολυτελείας όπου από τα 355 δισεκατομμύρια ευρώ του 2023 υπολογίζεται ότι θα φτάσει στα 419 δισεκατομμύρια ευρώ το 2028 όπως προκύπτει από στοιχεία της Statista. 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Η παλιά και η νέα SATO: Η λύση της εταιρείας και η νέα εποχή

H επικοινωνιακή ιστορία της SATO βασίστηκε στο διάσημο για την εποχή διαφημιστικό μότο "Ή κάτω ή SATO".

Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην είσοδο της πόλης του Πειραιά από την DKG Development

Η "πράσινη" γειτονιά θα περιλαμβάνει πάνω από 750 serviced apartments, καταστήματα και χώρους γραφείων.