Στα χέρια της Capital One η Discover έναντι 35 δισ. δολ., στο μεγαλύτερο deal του 2024 παγκοσμίως

Στα χέρια της Capital One η Discover έναντι 35 δισ. δολ., στο μεγαλύτερο deal του 2024 παγκοσμίως

Η Capital One Financial συμφώνησε να εξαγοράσει την Discover Financial Services σε μια συμφωνία 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας πιστωτικών καρτών στις ΗΠΑ κατά όγκο δανείων, δίνοντας στη συνδυασμένη οντότητα που θα προκύψει ισχυρότερο έδαφος για να ανταγωνιστεί τα μεγαθήρια της Wall Street.

Η Capital One θα πληρώσει 1,0192 δικές της μετοχές για κάθε μετοχή της Discover, ένα premium 26,6% επί της τιμής κλεισίματος στις 16 Φεβρουαρίου, ανέφερε σε δήλωση η εταιρεία με έδρα το McLean της Βιρτζίνια. Η συναλλαγή, που αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Bloomberg News, αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025, εν αναμονή των ρυθμιστικών εγκρίσεων και των εγκρίσεων από πλευράς των μετόχων και των δύο εταιρειών.

Η εξαγορά της Discover κατατάσσεται ως η μεγαλύτερη συγχώνευση παγκοσμίως φέτος, ξεπερνώντας την εξαγορά περίπου 34 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την Synopsys της εταιρείας ανάπτυξης λογισμικού Ansys, η οποία ανακοινώθηκε τον Ιανουάριο. Συγκεντρώνει δύο ιστορικές επωνυμίες καταναλωτικής χρηματοδότησης, ένας συνδυασμός που θα ξεπεράσει τους ανταγωνιστές JPMorgan Chase και Citigroup ως προς τον όγκο δανείων μέσω πιστωτικών καρτών στις ΗΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg Intelligence. Η συμφωνία θα δώσει επίσης στην Capital One μια βάση στον κόσμο των δικτύων πληρωμών.

Είναι μια "μοναδική ευκαιρία" να συγκεντρωθούν δύο εταιρείες που μπορούν να ανταγωνιστούν τα μεγαλύτερα δίκτυα πληρωμών, ανέφερε στη δήλωσή του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Capital One, Richard Fairbank.

Οι μέτοχοι της Capital One θα κατέχουν περίπου το 60% της συνδυασμένης εταιρείας και οι κάτοχοι Discover το υπόλοιπο, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση. Η εξαγορά θα δημιουργήσει συνέργειες προ φόρων ύψους 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

"Το βασικό σκεπτικό είναι το σταθερό κόστος της τεχνολογίας που έχει ως αποτέλεσμα το μεγαλύτερο να είναι καλύτερο", δήλωσε ο Jay Ritter, καθηγητής οικονομικών στο Πανεπιστήμιο της Φλόριντα. "Αυτό το γεγονός έχει αναδιαμορφώσει πολλούς κλάδους εδώ και πολλά χρόνια και δεν βλέπω κανένα λόγο να πιστεύω ότι η τάση προς λιγότερες, αλλά μεγαλύτερες εταιρείες θα σταματήσει".

Ιστορικά, η Capital One έπρεπε να βασιστεί στη Visa ή στη Mastercard για την έκδοση των πιστωτικών της καρτών. Με τη Discover στο δυναμικό της, η εταιρεία θα είναι σε θέση να αποκόψει αυτούς τους δύο μεσάζοντες και να έχει περισσότερο έλεγχο στις τιμές που χρεώνουν οι έμποροι κάθε φορά που ένας καταναλωτής σαρώνει μία από τις κάρτες της εταιρείας στο ταμείο.

Τα τελευταία χρόνια, η Capital One προσπαθεί να προσελκύσει περισσότερους πελάτες premium που τείνουν να κάνουν μεγάλες δαπάνες και να είναι πιο πιστοί. Συμφώνησε να αγοράσει την ψηφιακή υπηρεσία Velocity Black πέρυσι, ωθούμενη βαθύτερα σε αγορές πολυτελείας όπου κυριαρχούν εταιρείες όπως η American Express και η JPMorgan.

Η Discover έχει επικεντρωθεί εδώ και πολύ καιρό σε κορυφαίους πελάτες με καλύτερες αξιολογήσεις πιστοληπτικής ικανότητας, αν και ιστορικά αποφεύγει τα εντυπωσιακά μπόνους εγγραφής και τα πολυτελή προνόμια που χρησιμοποιούν πολλοί από τους αντιπάλους της.

Η Discover διαθέτει τρία διαφορετικά δίκτυα πληρωμών: Discover Network, Diners Club International και το δίκτυο χρέωσης Pulse. Η εταιρεία έχει περάσει χρόνια προσπαθώντας να επεκτείνει την αποδοχή και τη χρήση των προσφερόμενων προϊόντων της, αν και αυτά έχουν μείνει πολύ πίσω από την εμβέλεια της Visa και της Mastercard.

Η Capital One είναι ο τρίτος μεγαλύτερος εκδότης πιστωτικών καρτών Visa και Mastercard στις ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 10% των δαπανών για πιστωτικές κάρτες στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον Dan Dolev της Mizuho Securities USA.

Περισσότερα από Forbes

Noval: Ολοκληρώνει επένδυση 19 εκατ. ευρώ σε κτίριο κατοικιών και γραφείων στο Μετς

Σημαντική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο ακινήτων της ΑΕΕΑΠ του ομίλου Viohalco το Ardittos House, ένα συγκρότημα πολυτελών κατοικιών και ισόγειων γραφείων.

Angelo Trocchia (CEO Safilo Group): Τα επενδυτικά πλάνα, οι τάσεις στον κλάδο των οπτικών και το pop up κατάστημα Eyewear by David Beckham στη Μύκονο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Safilo Group, Angelo Trocchia, βρέθηκε πρόσφατα στη χώρα μας και μίλησε στο Capital.gr για τα επενδυτικά πλάνα του ομίλου, τις νέες τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν στον κλάδο τα επόμενα χρόνια και για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά οπτικών.

Μοτοδυναμική: Πώς Porsche και Toyota θα "πατήσουν γκάζι" στις πωλήσεις το 2025

Σε αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας προσβλέπει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της Μοτοδυναμικής.

Ντέρμπι Fourlis - Πολωνού retailer για ποδοσφαιρικά αθλητικά είδη

Η πολωνική R-GOL, κορυφαίος online λιανέμπορος ποδοσφαιρικού εξοπλισμού, ψάχνει "δίχτυα" στην ελληνική αγορά.

Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Νέα εποχή µε 4 πυλώνες ανάπτυξης

Νέα κεφάλαια στο "βιβλίο" της πολυετούς της ιστορίας είναι έτοιµη να γράψει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, µία από τις πιο ιστορικές ελληνικές εταιρείες στον χώρο της αυτοκίνησης.

Γιατί η Apple μπορεί να αφήσει στην άκρη τα πιο "εύκολα" $20 δισ.

Με ή χωρίς τη Google, η Apple διατηρεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά.

Μέσα στο εργοστάσιο της Waymo που δημιουργεί τα ρομποταξί του μέλλοντος

Το σχέδιο είναι να αυξηθεί εντυπωσιακά και να αυτοματοποιηθεί η παραγωγή.

Η νέα εποχή του πρώην Hilton Αθηνών

Απο το ιστορικο ξενοδοχειο στη δηµιουργια του "The Ilisian".

Όμιλος Σαράντη: Το αμερικάνικο όνειρο ζει το Carroten – Πού επενδύει 40 εκατ. ευρώ ο όμιλος

Πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο – Σε εξέλιξη επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ.

Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Νέα εποχή με 4 πυλώνες ανάπτυξης

Νέα κεφάλαια στο "βιβλίο" της πολυετούς της ιστορίας είναι έτοιμη να γράψει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, µία από τις πιο ιστορικές ελληνικές εταιρείες στον χώρο της αυτοκίνησης.