Η κρίση στην Cruise οδήγησε στην "έξοδο" τον CEO Kyle Vogt

Η κρίση στην Cruise οδήγησε στην "έξοδο" τον CEO Kyle Vogt

Του Cyrus Farivar

Ο CEO και συνιδρυτής της Cruise, Kyle Vogt, παραιτήθηκε μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα αφότου η προβληματική εταιρεία αυτόνομων ταξί έχασε την άδεια λειτουργίας της στην Καλιφόρνια και ο στόλος των αυτόνομων οχημάτων της σταμάτησε να κινείται σε όλη τη χώρα. Η θυγατρική της General Motors έχει επικριθεί για το επιθετικό σχέδιο επέκτασής της, το οποίο δεν έλαβε επαρκώς υπ' όψιν τα πρότυπα ασφαλείας.

Στα tweets που ανήρτησε, ο Vogt δεν ασχολήθηκε με την κρίση στην εταιρεία του. "Η Cruise βρίσκεται ακόμη στο ξεκίνημα και πιστεύω ότι έχει σπουδαίο μέλλον μπροστά της", έγραψε. "Το status quo στους δρόμους μας είναι άθλιο, αλλά μαζί έχουμε αποδείξει ότι μας περιμένει κάτι καλύτερο στη γωνία... Σας ευχαριστούμε για την υπέροχη βόλτα!"

Σε εταιρική ανακοίνωση που έστειλε το βράδυ της Κυριακής ο εκπρόσωπος της εταιρείας Aaron McLear, η Cruise επισήμανε ότι θα συνεχίσει να "ενισχύει την εμπιστοσύνη του κοινού".

"Τα αποτελέσματα των εν εξελίξει δοκιμών θα καθορίσουν τα επόμενά μας βήματα, καθώς εργαζόμαστε για να βελτιώσουμε την Cruise δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια, στη διαφάνεια και στην εμπιστοσύνη", υπογράμμισε η εταιρεία. "Θα συνεχίσουμε να εξελίσσουμε την τεχνολογία AV στην υπηρεσία της αποστολής μας να καταστήσουμε τις μεταφορές πιο ασφαλείς, πιο καθαρές και πιο προσιτές".

Η παραίτηση του Vogt έρχεται περίπου έξι εβδομάδες μετά από ένα τροχαίο που σημειώθηκε στις 2 Οκτωβρίου στη γενέτειρα της εταιρείας, το Σαν Φρανσίσκο, που είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστεί μια γυναίκα και να νοσηλευθεί επί εβδομάδες σε κρίσιμη κατάσταση. Η γυναίκα διέσχιζε πεζή έναν δρόμο του Σαν Φρανσίσκο όταν τη χτύπησε ένα αυτοκίνητο με άνθρωπο στο τιμόνι, εκσφενδονίστηκε και βρέθηκε στις ρόδες ενός επερχόμενου αυτόνομου οχήματος της Cruise, το οποίο την παρέσυρε για περίπου 20 μέτρα.

Στις 24 Οκτωβρίου, οι αρχές της Καλιφόρνιας αφαίρεσαν την άδεια λειτουργίας της Cruise και δύο ημέρες μετά η εταιρεία απέσυρε όλα τα οχήματά της από Αριζόνα και Τέξας. Προηγουμένως, η Cruise είχε θέσει ως στόχο την εξάπλωση του στόλου της σε 10 πόλεις -ανάμεσά τους το Νάσβιλ και το Σαν Ντιέγκο- μέχρι το τέλος του 2023.

Σε ένα εσωτερικό e-mail που εστάλη το Σάββατο, ο Vogt έγραψε ότι "αναλαμβάνει την ευθύνη για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η Cruise. Δεν υπάρχουν δικαιολογίες και δεν ωραιοποιούμε αυτό που συνέβη. Η θέση μας είναι να συνεργαστούμε με τις ρυθμιστικές αρχές, με τον Τύπο, το κοινό και άλλους εμπλεκόμενους φορείς, αλλά πρέπει να βελτιώσουμε την προσέγγισή μας. Πρέπει να επανέλθουμε με ένα νέο σχέδιο που θα βασίζεται σε έχουμε μάθει. Πρέπει να ενισχύσουμε την ασφάλεια, τη διαφάνεια και τη δέσμευσή μας στην κοινότητα". Το e-mail ενημέρωνε τους εργαζόμενους ότι η εταιρεία θα επαναφέρει εν μέρει το σχέδιο επαναγοράς μετοχών, το οποίο είχε ακυρώσει τις προηγούμενες μέρες, μια φαινομενικά κίνηση απόγνωσης, που στόχευε να αναπτερώσει το ηθικό των εργαζομένων.

Σε γραπτό μήνυμα που έστειλε στο Forbes, ο υπεύθυνος της μονάδας στο Σαν Φρανσίσκο, Aaron Peskin, ο οποίος επανειλημμένα έχει ασκήσει δριμεία κριτική στην Cruise, είπε ότι δεν έχει συναντήσει ποτέ τον Vogt, αλλά το ύφος του στο e-mail "δεν είναι εποικοδομητικό". Ο Peskin έχει υπάρξει η εμπροσθοφυλακή της αντιπολίτευσης εντός εταιρείας, και στο παρελθόν είχε δηλώσει στο Forbes ότι άλλες πόλεις και ομοσπονδιακές υπηρεσίες πρέπει να "ασχοληθούν πριν αυτά τα πράγματα αναπτυχθούν σε πόλεις παντού".

Από την πλευρά της, η CEO της General Motors, Mary Barra, έγραψε το βράδυ της Κυριακής προς όλους τους υπαλλήλους της Cruise ότι η εταιρεία "πέτυχε σημαντικά επιτεύγματα την τελευταία 10ετία".

Και πρόσθεσε: "Το Διοικητικό Συμβούλιο κι εγώ θέλουμε να ξέρετε ότι εστιάζουμε τις προσπάθειές μας στη μακροπρόθεσμη επιτυχία της Cruise. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εμπιστοσύνη του κοινού. Οδηγοί μας στο να οικοδομήσουμε ακόμη πιο στέρεα αυτήν τη σχέση εμπιστοσύνης, είναι η ασφάλεια, η διαφάνεια και η ευθύνη".

Απόδοση - επιμέλεια: Μιχάλης Παπαντωνόπουλος

Περισσότερα από Forbes

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Αυθεντικότητα, καινοτομία και νέες συνήθειες για την μπίρα το 2025

Οι ζυθοποιίες ενισχύουν τις θέσεις τους μέσω στοχευμένων επενδύσεων, ευελπιστώντας σε θετικό τελικό "ταμείο".

Louis Vuitton Ελλάς: Κέρδη ρεκόρ 17,6 εκατ. - Η ελληνική "συνταγή" επιτυχίας

Τα "χρυσά" μερίσματα, οι έξι ανέλεγκτες φορολογικές χρήσεις και οι ανακατατάξεις στη Μύκονο.

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Tesla: Κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση σε τριμηνιαία έσοδα εδώ και πάνω από 10 χρόνια στο β' τρίμηνο

Στο -12%, εν μέσω προβληματισμού για την πολιτική δραστηριότητα του Έλον Μασκ. Ξεκίνησε την παραγωγή ενός πιο οικονομικού ηλεκτρικού μοντέλου.

Changan Hellas: Το νέο κινεζικό άνοιγμα του ομίλου Βασιλάκη

Πραγματοποίησε και επισήμως την άφιξή της η Changan Hellas, η νεοσύστατη εταιρεία της οικογένειας Βασιλάκη. Νέοι παίχτες μπαίνουν στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και αυξάνεται ο ανταγωνισμός.

"Λαχάνιασε" η Bodytalk - Στο κόκκινο για δεύτερη χρονιά

Σχέδιο για επιστροφή στα κέρδη μέσω νέων συνεργασιών και επένδυσης σε νέα κατηγορία προϊόντων.

Το μυστικό "όπλο" που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Τραμπ για να "νικήσει" τη Fed

Το μοντέλο που θα μας δείξει αν η Ουάσινγκτον υπονομεύει την ακεραιότητα του δολαρίου ή διατηρεί την αξία του.

Kaedim: Η startup που αλλάζει τα δεδομένα στο 3D βάζει στόχο την Ελλάδα

Η startup δημιουργήθηκε για να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο παράγεται το 3D περιεχόμενο, ξεκινώντας από τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.