Επενδύσεις για "πράσινα" κρουαζιερόπλοια το 2023 - Τι αναφέρει η Έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών της CLIA

Επενδύσεις για "πράσινα" κρουαζιερόπλοια το 2023 - Τι αναφέρει η Έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών της CLIA

Σημαντικές επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα στη μετάβαση προς τη "πράσινη" εποχή πραγματοποίησαν το 2023 πολλές εταιρείες κρουαζιερόπλοιων.

Σύμφωνα με την Έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) για τις πρακτικές του κλάδου στην προώθηση της ατζέντας για το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα, οι εταιρείες συνεχίζουν τις επενδύσεις σε νέα πλοία, με 44 νέα κρουαζιερόπλοια να είναι υπό κατασκευή μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ανεβάζοντας σε 62 δισ. δολ. τις επενδύσεις από το 2019.

Όπως επισημαίνεται από αυτά τα κρουαζιερόπλοια, τα 25 θα είναι με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και τα 7 έτοιμα για τη δυνατότητα χρήσης μεθανόλης κατά την παράδοση.

Η Έκθεση του 2023 διαπιστώνει ότι το 48% (σε επίπεδο χωρητικότητας) των νεότευκτων πλοίων θα σχεδιαστεί με κινητήρες LNG και συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου.

Επισημαίνεται ότι τα πλοία αυτά θα αποτελούν επίσης μέρος μιας μελλοντικής γενιάς πλοίων, που θα μπορούν να κινούνται με ανανεώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα μόλις οι πάροχοι καυσίμων είναι σε θέση να τα διαθέσουν σε ευρεία κλίμακα.

Με βάση τις αναλύσεις το LNG είναι επί του παρόντος το ορυκτό καύσιμο που είναι διαθέσιμο σε ευρεία κλίμακα και έχει τις καλύτερες επιδόσεις στη μείωση των ατμοσφαιρικών εκπομπών. Έχει ουσιαστικά μηδενικές εκπομπές θείου και σωματιδίων, μειώνει τις εκπομπές NOx κατά περίπου 85% και επιτυγχάνει έως και 20% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Η Έκθεση της CLIA παρουσιάζει, επίσης, άλλες σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποιούν οι εταιρείες κρουαζιέρας για τη μείωση των εκπομπών κατά τον ελλιμενισμό τους, όπως τα συστήματα ηλεκτροδότησης από την ξηρά, τα οποία επιτρέπουν στα κρουαζιερόπλοια να σβήνουν τους κινητήρες για σημαντική μείωση των εκπομπών, ενώ βρίσκονται στο λιμάνι.

Από το σύνολο του στόλου των εταιρειών-μελών της CLIA, 120 πλοία (46% του συνόλου και αύξηση 48% έναντι του 2022) είναι εξοπλισμένα για ηλεκτροδότηση από την ξηρά, ενώ το 86% των πλοίων των μελών της CLIA (που αντιπροσωπεύουν το 95% της παγκόσμιας χωρητικότητας επιβατών) που θα τεθούν σε λειτουργία μέχρι το 2028, θα διαθέτουν αυτή τη δυνατότητα.

Το 2022, η CLIA ανακοίνωσε πως τα μέλη της έχουν δεσμευτεί ότι όλα τα πλοία που καταπλέουν σε λιμάνια ικανά να παρέχουν ηλεκτροδότηση από την ξηρά θα είναι εξοπλισμένα είτε να χρησιμοποιούν Παράκτια Ενεργειακή Υποστήριξη SSE έως το 2035 είτε να μπορούν να χρησιμοποιούν διαθέσιμες εναλλακτικές τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα για τη μείωση των εκπομπών στο λιμάνι.

Ως μέρος του προγράμματος της Ε.Ε. "Fit-for-55", έως το 2030, τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης θα πρέπει να διαθέτουν ενεργειακή υποστήριξη, γεγονός που θα επιταχύνει περαιτέρω τις διαθέσιμες επενδύσεις λιμενικών υποδομών.

Η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας αναφέρει επίσης ότι όλο και περισσότερες εταιρείες του κλάδου διαφοροποιούν τις ενεργειακές τους λύσεις, περιλαμβάνοντας κινητήρες πολλαπλών καυσίμων, δοκιμάζοντας τεχνολογίες κυψελών καυσίμων, αιολική ενέργεια (συμπεριλαμβανομένης τεχνολογίας σταθερών πανιών solid sail), καθώς και φωτοβολταϊκές λύσεις και αποθήκευση μπαταριών για εξοικονόμηση ενέργειας.

Ήδη συστήματα αξιολόγησης αποτελεσματικότητας χρησιμοποιούνται τώρα σε 171 πλοία μελών της CLIA, που αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου στόλου, ενώ έχει προγραμματιστεί να προστεθούν πολλά ακόμα.

Επιπλέον, οι εταιρείες στο πλαίσιο εναλλακτικών καυσίμων επενδύουν σε τεχνολογίες πρόωσης με δυνατότητες μετατροπής στο μέλλον συμμετέχοντας σε 32 πιλοτικά έργα και συνεργατικές πρωτοβουλίες με παραγωγούς βιώσιμων καυσίμων και εταιρείες κινητήρων.

Από τον στόλο των μελών της CLIA, ανανεώσιμα βιοκαύσιμα χρησιμοποιούν τέσσερα πλοία που πλέουν σήμερα ενώ αναμένεται σε άλλα τέσσερα υπό κατασκευή.

Επιπλέον, 24 πλοία κάνουν επί του παρόντος δοκιμές βιοκαυσίμων και δύο κάνουν δοκιμές συνθετικών καυσίμων άνθρακα.

Επτά υπό κατασκευή πλοία αναμένεται να λειτουργούν με καύσιμα μηδενικού άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων πέντε πλοίων που προβλέπεται να χρησιμοποιούν πράσινη μεθανόλη και δύο που προβλέπεται να χρησιμοποιούν πράσινο υδρογόνο.

Σύμφωνα με την CLIA το 15% των κρουαζιερόπλοιων νέας κατασκευής που θα τεθούν σε λειτουργία τα επόμενα πέντε χρόνια αναμένεται να εξοπλιστούν με αποθήκευση μπαταριών ή/και κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή υβριδικής ενέργειας.

"Ο κλάδος της κρουαζιέρας, ως μέρος του ευρύτερου ναυτιλιακού τομέα, κάνει αυτό που του αναλογεί, χτίζοντας το μέλλον της κρουαζιέρας στα πλοία μας σήμερα. Χρειαζόμαστε τις κυβερνήσεις να υποστηρίξουν τις ερευνητικές προσπάθειες, καθώς και να παρέχουν ένα σαφές και σταθερό ρυθμιστικό πλαίσιο, έτσι ώστε οι προμηθευτές καυσίμων και όλοι οι εμπλεκόμενοι να μπορούν να κάνουν την κρίσιμη δουλειά που απαιτείται", δήλωσε ο πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιριών Κρουαζιέρας(CLIA) Pierfrancesco Vago.

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας.

Η αντικατάσταση του Σολτς δεν αρκεί - Η Γερμανία πρέπει να επανεφεύρει την επιχειρηματικότητα

Η Γερμανία χρειάζεται κάτι περισσότερο από μια πολιτική αλλαγή: χρειάζεται νέα επιχειρηματικά μοντέλα.

kleesto: Από την Ελλάδα στο Μαϊάμι και στην Καραϊβική η start up που αυτοματοποιεί τον τουρισμό

Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να ανακοινώσει μια νέα στρατηγική συνεργασία στον τομέα του yachting.

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα ενώ στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτου που μπήκαν με αξιώσεις στην ελληνική αγορά - Τα μερίδια των "παικτών"

Μερίδια από τις ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων αποσπούν το τελευταίο διάστημα οι κινεζικές.

Η OpenAI απειλεί τα "παραδοσιακά" έσοδα της Google

Τα έσοδα από την Google Search πιθανόν θα μειωθούν μακροπρόθεσμα λόγω των νέων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Πώς θα χειριστεί η Τουρκία τους πληρεξούσιους και τους Κούρδους στη μετα-Άσαντ εποχή

Η Άγκυρα θα δείξει αν έχει την ευελιξία να εξελιχθεί ή αν έχει "κολλήσει" σε έναν κόσμο που δεν υπάρχει.

Fund Managers: Γιατί το 2025 θα είναι καλύτερο για τις ελληνικές startups

Το ελληνικό οικοσύστημα startups παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αυξανόμενες προοπτικές.

MLS: Έτσι ναυάγησε η εταιρεία που ήθελε να γίνει ελληνική Apple

Από τις μεγάλες προσδοκίες στην κατρακύλα δίχως φρένο. Οι λάθος χειρισμοί και οι αδέξιες στρατηγικές κινήσεις που την οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού.

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Ποιοι δισεκατομμυριούχοι θα στελεχώσουν τη νέα κυβέρνηση Τραμπ

Ο πλουσιότερος με διαφορά είναι ο Έλον Μασκ, αλλά δεν είναι ο μόνος.